Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je zoals erik zegt binnen een Red Bull gaat kopen en nog altijd sneller af bent, hoe ga je dan een omleiding uitdokteren die voor jouw gevoel acceptabel is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Als je zoals erik zegt binnen een Red Bull gaat kopen en nog altijd sneller af bent, hoe ga je dan een omleiding uitdokteren die voor jouw gevoel acceptabel is?
      Die had ik voelen aankomen... Als de file stilstaat kan je er natuurlijk niks aan doen. Maar zoals de parking in Everberg naast de E40 richting Brussel gebruikt wordt, hoef je niet veel omleiding te voorzien, want daar rijdt de file bijna altijd nog.

Comment

• Jakkewibis: toen ik september naar Parijs reed, was er een ongeval gebeurd en moest de autoweg van 3 op één vak komen. Ging slechts héél traag vooruit. Ik stond rechts achter een vrachtwagen van DHL. We komen aan een parking en ik moest p*ssen dat het geen naam heeft, dus rij op die parking, stap snel uit en ga snelsnel de shop in naar't WC (auto stond nog te draaien, vrouw zat er nog in), snel weer de auto in en verder. Doordat dat spel een vrij grote in- & uitrijstrook had had ik een wagen of 10 gewonnen, zelfs op die tijd.

Wat moet ik dan doen, al die auto's weer voorlaten?
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Je nam die parking omdat je natuur dringend riep, niet omdat je 10 auto's wou inhalen. Heeft voor mij niks te maken met egoïsten die over een parking vlammen om zoveel mogelijk anderen langer te doen wachten...

Comment

• Ik rij over zo een parking om vooruit te geraken, niet om zoveel mogelijk anderen langer te doen wachten.

Ik denk dat iedereen die een parking zo gebruikt dit om die reden doet.

Comment

• Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar als je over een parking rijdt om daarna weer in de file te gaan staan heb je in mijn ogen niets gewonnen.
              Hoogstens een paar 100m.

Over de pechstrook rijden om naar een afrit te gaan vind ik tolerabel enkel en alleen als je geen km's moet rijden.
              Mijn opmerking van gisteren ging over een eikel die gewoon de pechstrook opschiet om een paar 100m verder weer in te voegen.
              Nada, niets, nul, noppes afrit.

greets

Comment

• ach, die mensen die het doen wanen zich veel slimmer dan het dom gepeupel dat die kans links laat liggen

elke autolengte gewonnen vertaalt zich in endorfines gelijkaardig bij een computerspel

Comment

Ik rij over zo een parking om vooruit te geraken, niet om zoveel mogelijk anderen langer te doen wachten.

lol, nice try
                  En terwijl jij 'vooruit geraakt' mogen anderen extra lang wachten omdat er steeds gasten voor hun invoegen...

Comment

• Ik vraag me echt af wat het nut is van dat inhalen via zo een parking?
                    Wat win je daar nu mee? Een paar miliseconden?

Dat is echt iets voor mensen met hersenen ter grote van een erwt, en een ego zo groot als België!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Overigens is dat op de E34 geen busstrook.
                      Waarom zetten ze daar dan om de zoveel meter "BUS" op? Inclusief led-bord die snelheid van de "pechstrook" aangeeft
                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Doordat dat spel een vrij grote in- & uitrijstrook had had ik een wagen of 10 gewonnen, zelfs op die tijd
                        Proficitiat, U moet daar een ongelofelijke tijdswinst geboekt hebben + nog een plasje kunnen plaseren... veel seconden gewonnen zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                        Je nam die parking omdat je natuur dringend riep, niet omdat je 10 auto's wou inhalen. Heeft voor mij niks te maken met egoïsten die over een parking vlammen om zoveel mogelijk anderen langer te doen wachten...
                        Klopt, maar had bovenstaande dan beter achterwege gelaten...

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ik rij over zo een parking om vooruit te geraken, niet om zoveel mogelijk anderen langer te doen wachten.

Mij verbaast dit niet, weet dat jij dat doet. Niet verkeerd bedoeld, maar het typeert jou exact op de weg en je doet feitelijk niets verkeerd. Maar.....

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar als je over een parking rijdt om daarna weer in de file te gaan staan heb je in mijn ogen niets gewonnen.
                        Hoogstens een paar 100m
                        Maar...in Nederland hebben ze dat opgelost. Zo hebben ze een tijd geleden de Shell parking op de A4 in Leiderdorp helemaal voorzien van camera's, speciale rijweg, en extralichten om de snelweg terug op te geraken. Wat hadden ze vastgesteld, dat tientallen voertuigen (zeg maar honderdennnn per dag) gebruik maakten van de parking zonder een noodzakelijke stop en dat hierdoor er wéér méér filevorming gecreeërd werd bij het verlaten van die parking en invoeging op de snelweg. Als je daar nu nog doorrijdt mag je een papiertje verwachten van het incassobureau.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ach, die mensen die het doen wanen zich veel slimmer dan het dom gepeupel dat die kans links laat liggen

elke autolengte gewonnen vertaalt zich in endorfines gelijkaardig bij een computerspel

Bobo toch, denk dat zij die over de parking rijden dringend een mentaliteitswijziging moeten doorvoeren, maar vrees er eerlijk gezegd een beetje voor.
                        Last edited by Metaxa; 18/01/2013, 18:12.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                          Waarom zetten ze daar dan om de zoveel meter "BUS" op? Inclusief led-bord die snelheid van de "pechstrook" aangeeft
                          Ik gebruik die als spitsstrook...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                            Staat daar nog effectief BUS op die strook met bijbehorend bord? Ik denk het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Mij verbaast dit niet, weet dat jij dat doet. Niet verkeerd bedoeld, maar het typeert jou exact op de weg en je doet feitelijk niets verkeerd. Maar.....
                              Ik rij al drie jaar met de motorfiets naar Brussel. Het is dus al erg lang geleden dat ik dat nog eens gedaan heb .

Sommigen vinden het ook asociaal dat ik met mijn motorfiets helemaal niet in de file vast sta...

Overigens is de situatie bij de parking Everberg niet zo dat je veel wint als je het daar doet. Je moet al de sjans hebben dat de harmonica-file die daar is net ontstaat voor de afrit, want na de afrit lost de file weer op (tot een paar honderd meter verder). Netto winst zal dus een paar minuten zijn, als je goed getimed hebt.

Bij de parking in Heverlee win je meer. Dat kan daar makkelijk 5 minuten verschil betekenen.

Comment

• De manier waarop de meesten die de parking gebruiken om vooruit te geraken in de file, verraadt veel over hun algemene rijstijl: ze hangen in je gat om zo snel mogelijk de afrit van de parking te nemen, dan sjeezen ze tussen de geparkeerde vrachtwagens door om zich dan vanop de invoegstrook tussen de file op het rechterrijvak te wringen. Ze doen misschien niks 'verkeerd', maar de arrogantie die deze mensen vertonen is gewoon degoutant. Maar dat het individualisme hoge toppen scheert is natuurlijk niets nieuw...
                                Last edited by ; 18/01/2013, 19:50. Reden: dt-fout

Comment

• mensen die op de E19 in de file onder het matrixbord met het rode kruis doorrijden (het bord met de verdrijfpijl op waren we al lang voorbij) en dan schrikken als de aankomende brandweerwagen met loeiende sirenes bijna in hun gat rijdt omdat ze niet opzij gaan.
                                  Je zal maar in de gekantelde wagen op redding hebben liggen wachten... De auto die op zijn dak lag zelf was ook geen fijne aanblik. En toch zijn er mensen die ter hoogte van het ongeval nog eens alles dichtgooien om te kijken wt er precies gebeurd is.
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Maar...in Nederland hebben ze dat opgelost. Zo hebben ze een tijd geleden de Shell parking op de A4 in Leiderdorp helemaal voorzien van camera's, speciale rijweg, en extralichten om de snelweg terug op te geraken. Wat hadden ze vastgesteld, dat tientallen voertuigen (zeg maar honderdennnn per dag) gebruik maakten van de parking zonder een noodzakelijke stop en dat hierdoor er wéér méér filevorming gecreeërd werd bij het verlaten van die parking en invoeging op de snelweg. Als je daar nu nog doorrijdt mag je een papiertje verwachten van het incassobureau.
                                    is toch simpel op te lossen door 15sec stil te staan? je kan dan zeggen dat je ff op de parking naar je ontvangen sms ging kijken nergens in de wet staat dat het verboden is om over die parking te rijden
                                    er zijn 100den redenen die je kan geven om, al is het maar 5sec, op een parking te gaan staan: jas uitdoen, zakdoek uit het handschoenkastje nemen, GPS terug instellen,...

Comment

Ik rij al drie jaar met de motorfiets naar Brussel. Het is dus al erg lang geleden dat ik dat nog eens gedaan heb .

Sommigen vinden het ook asociaal dat ik met mijn motorfiets helemaal niet in de file vast sta...

Overigens is de situatie bij de parking Everberg niet zo dat je veel wint als je het daar doet. Je moet al de sjans hebben dat de harmonica-file die daar is net ontstaat voor de afrit, want na de afrit lost de file weer op (tot een paar honderd meter verder). Netto winst zal dus een paar minuten zijn, als je goed getimed hebt.

Bij de parking in Heverlee win je meer. Dat kan daar makkelijk 5 minuten verschil betekenen.
                                      Wauw, al bij al misschien 10-12 minuten gewonnen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ben al lang naar de verzekering geweest.
                                        Ongeval is van zaterdag 05/01/2013
                                        Naar de verzekering gemaild op zondag 06/01/2013 en zelf langs geweest op maandag, maar hij had na mijn mail al direct de stappen ondernomen om het dossier te openen.
                                        Heb ineens ook het pv dat ik van de politie had gekregen laten zien, en ze hebben daar ook kopie's van genomen.

Ja ik heb rechtsbijstand en mini omnium, maar volgens de verzekering moeten ze de gegevens van de politie krijgen, voordat ze die hebben kunnen ze niks beginnen.

Van de verzekering moet ik ook nog de papieren hebben om aan de dokter te laten invullen, die gingen per post opgestuurd worden, maar ook deze zijn nog steeds niet toegekomen.
                                        Vandaag terug antwoord gekregen van de verzekering.

Blijbaar was er op de hoofdzetel iets foutgelopen, dus de papieren zijn nu pas verstuurd (goed bezig)

Toen ik de eerste keer bij de verzekering langs geweest ben, de maandag na het ongeval zei hij ga maar naar een hersteller van u keuze om een expertise te laten doen.
                                        Ik heb dat dan ook gedaan, ben bij Dirix in Sint-Truiden langs geweest (omdat ik daar bij een eerder ongeval ook geweest was en die hadden goed werk geeverd), daar zeiden te wachten met de experise omdat het te zot was om u al de alles uit elkaar te halen (net als de vorige keer eigenlijk), ze hadden wel al een dossier gestart en foto's genomen.
                                        Laat die van de verzekering nu ineens weten dat ze bij carroserie Plevoets een dossier hebben laten openen voor de expertise te laten doen, en indien geen total loss de herstelling.

Ik vind het een regelrechte schande dat ze ineens vanalles achter mijne rug gaan regelen terwijl ik al regelingen had getroffen.

Weet nu ook via de verzekering dan de tegenpartij verzekerd is bij Mercator, dat word dus een moeilijke zaak, wat die mannen halen altijd alles uit de kas om niet te moeten betalen, zelfs al is het heel duidelijk dat hun client in fout is!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Proficitiat, U moet daar een ongelofelijke tijdswinst geboekt hebben + nog een plasje kunnen plaseren... veel seconden gewonnen zeker?

Klopt, maar had bovenstaande dan beter achterwege gelaten...

Bobo toch, denk dat zij die over de parking rijden dringend een mentaliteitswijziging moeten doorvoeren, maar vrees er eerlijk gezegd een beetje voor.
                                          Waarschijnlijk verwaarloosbaar hoor, ik deed het dan ook absoluut niet daarvoor, was op weg naar Disneyland Parijs en was in absolute vakantiestemming (ik rij de dag ervoor op om op mijn gemakje aan te kunnen komen en boek een extra overnachting), dus om hoelaat ik aankwam, kon me absoluut niet schelen. Maar de natuur riep wel hééééééééééél hard op die moment
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X