Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Laat die maar links rijden, anders rijdt hem in mijne weg.
    bijna dagelijks zie ik daar vrachtwagens lichtclaxon gebruiken (op 2e vak) , en meestal nog terecht ook, zeker als het nat is of nat in donker

Comment

• Vorige week was er gene wind en moesten we 90 rijden, nu is er enorm veel wind dus mogen we 150 rijden zeker?

Comment

• ik zeil over de baan met mijne smart big fun, werkendag in de auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik zeil over de baan met mijne smart big fun, werkendag in de auto
          gisteren met de kever gereden en moest toch ook goed mijn stuur vasthouden

3tal jaar geleden in januari naar een beurs gereden en strontweer en wij vlogen letterlijk 1m opzij op de snelweg...we waren met 3 kevers onderweg we moesten met onze rechtse wielen op de pechstrook rijden en de linker op het rechter vak om die windstoten wat op te kunnen vangen

Comment

• Vandaag mij dood geërgerd op de e40 aan een voertuig van de federale politie dat minutenlang op de linker rijstrook bleef hangen tegen een goeie 120.

Had zo goesting om hem rechts voorbij te steken

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
              Vandaag mij dood geërgerd op de e40 aan een voertuig van de federale politie dat minutenlang op de linker rijstrook bleef hangen tegen een goeie 120.

Had zo goesting om hem rechts voorbij te steken

Mag je op het linkervak sneller dan 120 rijden?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Nee, maar die moet niet links blijven rijden. Als die 120 rijdt op de teller, en jij steekt die tegen 128 voorbij is er geen probleem
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik zeil over de baan met mijne smart big fun, werkendag in de auto
                  deze morgen in centrum Gent, een smart for 2 uit I
                  viel mij op omdat er een "parkeerticket" achter zijn ruitenwisser zat

vriendelijk zijn voor toeristen is blijkbaar ook niet meer nodig ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    bijna dagelijks zie ik daar vrachtwagens lichtclaxon gebruiken (op 2e vak) , en meestal nog terecht ook, zeker als het nat is of nat in donker
                    Deed ik vroeger ook wel, maar ondertussen de moed opgegeven, voor de afstand dat het maar is... Faren of claxonneren op die 80-rijders die zonder reden in het midden blijven plakken haalt niks uit, buiten dat er kans is dat ze nog eens kwaad worden en opzettelijk irritant gaan doen. Tegenwoordig ga ik (afhankelijk van het verkeer) rechts of in het midden rijden om op deftige afstand het verkeer te volgen, of dat nu tegen 70 of 90 is. De enige waar ik me nog altijd aan erger zijn diegene die het hele eind nutteloos in het midden rijden en dan richting Calais volgen, dus eigenlijk het rechtervak moeten hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Nee, maar die moet niet links blijven rijden. Als die 120 rijdt op de teller, en jij steekt die tegen 128 voorbij is er geen probleem
                      Idd, was 120 teller maar mij gaat het hem vooral over het linksplakken.

Comment

• Mensen die tot het allerlaatste wachten om voor te sorteren als ze een afrit (of oprit) moeten hebben en zich dan in het kleinste gaatje willen wringen, waardoor iedereen op de rem moet!
                        Als er zo ene naast me komt hangen heeft hij/zij pech!
                        Wat is er mis met wat vroeger en op het gemak voorsorteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          Mensen die tot het allerlaatste wachten om voor te sorteren als ze een afrit (of oprit) moeten hebben en zich dan in het kleinste gaatje willen wringen, waardoor iedereen op de rem moet!
                          Als er zo ene naast me komt hangen heeft hij/zij pech!
                          Wat is er mis met wat vroeger en op het gemak voorsorteren?
                          Dat het goed ritsen voorschrijft dat je tot aan de vernauwing zelf rijdt...
                          ik rij ook altijd met richtingaanwijzer aan verder tot ik er makkelijk tussen kan, als ik aan het einde kom heb je natuurlijk niet veel keuze meer...

Normaal zouden de wagens op de andere strook een gaatje moeten laten, en dan loopt alles vlot en moet er niemand remmen.
                          Als iedereen dat vertikt en zorgt dat elk gaatje meteen dichtgereden wordt is dat iets anders natuurlijk (waarmee ik hier absoluut niks over u wil zeggen!!)
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                            Nee, maar behoudens inhalen moet je wel zo rechts mogelijk rijden... Ook smurfjes!
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

• Deze morgen in de file op de E40 richting Brussel: 2x een bordeaux rode BMW 3 Touring die onnodig veel afstand hield tegenover de voorligger. In het eerste geval was meneer te druk bezig met op zijn smartphone te tokkelen, dat hij zelfs eerst mijn lichtsignaal niet opmerkte, dan mijn claxon ook niet en zelfs toen ik naast hem ging rijden en daar even bleef rijden, bleef zijn blik op zijn scherm gericht. Waarna ik nog eens zijn aandacht probeerde te trekken door weer even mijn geluidsproducerend apparaat te laten klinken. Dan keek hij even schaapachtig naar mij om vervolgens verder te doen met wat hij bezig was. In het tweede geval, toevallig 50 meter verder, zat madam lustig te bellen met de telefoon in de hand achter het stuur. Toen de BMW K1600GT(L) met stroboscoop-effect haar passeerde zal ze'm wel even weg gedaan hebben zeker?

Comment

• Is ritsen verplicht? nee toch? had er gisteren een discussie me iemand over .

Ik doe het wel, enkel op de juiste manier. 1'tje tussen laten en dan zelf doorrijden. En niet eentje tussenlaten en dan die erachter die nog probeert mee te wringen. die kan mooi wachten en achter mij doorgaan.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                  Deze morgen in de file op de E40 richting Brussel: 2x een bordeaux rode BMW 3 Touring die onnodig veel afstand hield tegenover de voorligger. In het eerste geval was meneer te druk bezig met op zijn smartphone te tokkelen, dat hij zelfs eerst mijn lichtsignaal niet opmerkte, dan mijn claxon ook niet en zelfs toen ik naast hem ging rijden en daar even bleef rijden, bleef zijn blik op zijn scherm gericht. Waarna ik nog eens zijn aandacht probeerde te trekken door weer even mijn geluidsproducerend apparaat te laten klinken. Dan keek hij even schaapachtig naar mij om vervolgens verder te doen met wat hij bezig was. In het tweede geval, toevallig 50 meter verder, zat madam lustig te bellen met de telefoon in de hand achter het stuur. Toen de BMW K1600GT(L) met stroboscoop-effect haar passeerde zal ze'm wel even weg gedaan hebben zeker?
                                  Dat die met zijn BMW op zijn smartphone zit te tokkelen valt niet goed te praten, maar wat die afstand betreft, hij kan beter te veel afstand houden dan te weinig.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hoe meer afstand je houdt, hoe minder auto's er per uur kunnen passeren. En het is nu niet omdat ie afstand houdt, dat het verkeer erachter rustiger wordt. Want terwijl hij op zijn smartphone zit te tokkelen heeft ie geen aandacht voor wat voor hem gebeurt, dus wat je ziet is dat zo iemand bij remlichten in de verte zelf ook gaat remmen, vaak harder dan nodig omdat hij niet kan inschatten hoe hard men in de verte remt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Is ritsen verplicht? nee toch? had er gisteren een discussie me iemand over .
                                      Ritsen is niet verplicht. Maar het alternatief is dat iedereen veel te vroeg al gaat invoegen, en dat je dan een lege linker rijstrook krijgt - of lege invoegstrook, waar anderen met grotere kloten wel tot op het einde durven rijden en zo makkelijk honderden meters winst maken.

Als iedereen op het einde daarentegen ritst, 1 auto per keer, gaat het verkeer voor de mensen honderden meters voor de versmalling ook vlot, en is er geen rijvak leeg voor diegenen die iedereen voorbij willen rijden.

Voor mij maakt het niet uit welke manier men kiest. Persoonlijk haal ik veel meer winst uit een lege linkerbaan dan een volle linkerbaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Hoe meer afstand je houdt, hoe minder auto's er per uur kunnen passeren. En het is nu niet omdat ie afstand houdt, dat het verkeer erachter rustiger wordt. Want terwijl hij op zijn smartphone zit te tokkelen heeft ie geen aandacht voor wat voor hem gebeurt, dus wat je ziet is dat zo iemand bij remlichten in de verte zelf ook gaat remmen, vaak harder dan nodig omdat hij niet kan inschatten hoe hard men in de verte remt.
                                        Als ik u redenering volg kan je dus best altijd op een paar meter je voorligger volgen, ah ja, want dan kunnen er het meeste auto's per uur passeren, en dat is veel belangrijker dan wat extra afstand te houden voor de veiligheid!

Goed bezig!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hier moet ik wooter (ben blij dat we het nog eens met elkaar eens zijn) toch even verdedigen. Hij zegt gewoon dat je voldoende afstand moet houden, zonder met je smartphone te zitten prutsen. Extra afstand is dan niet nodig.

Comment

Working...
                                          X