Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ritsen is niet verplicht. Maar het alternatief is dat iedereen veel te vroeg al gaat invoegen, en dat je dan een lege linker rijstrook krijgt - of lege invoegstrook, waar anderen met grotere kloten wel tot op het einde durven rijden en zo makkelijk honderden meters winst maken.

    Als iedereen op het einde daarentegen ritst, 1 auto per keer, gaat het verkeer voor de mensen honderden meters voor de versmalling ook vlot, en is er geen rijvak leeg voor diegenen die iedereen voorbij willen rijden.

    Voor mij maakt het niet uit welke manier men kiest. Persoonlijk haal ik veel meer winst uit een lege linkerbaan dan een volle linkerbaan...
    ik ben er ook voorstander van hoor, en ik ben benieuwd of dit ooit een wet gaat worden want daar was toch ooit sprake van?

    Al denk ik dat er dan wel eens wat meer ongelukken kunnen gebeuren op zo'n "kom samen"-punt.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Daarstraks ene met een Corsa die vond dat het allemaal niet snel genoeg vooruit ging achter mij. Ik was dan al een goei 90 aan het rijden waar je normaal 70 mag, maar hij bleef maar tegen mijn bumper plakken, zitten flikkeren met zijn lichten,... Op een gegeven moment wou hij mij toch inhalen, en ik nog zo goed van wat gas te minderen zodat hij wat rapper voor mij zou zitten, aar zijn Corsa had niet genoeg power om de tegenligger voor te zijn, dus moest hij op de rem en terug achter mij blijven. Maar wat afstand houden, ho nee...
      Dan uiteindelijk stonden we voor de lichten stil en was ik het toch beu. Ben dan uitgestapt om te vragen wat het probleem was.
      Bleek een jong manneke te zijn met zijn klakske achterstevoren op half op zijn kop (is dat tegenwoordig dan nog 'in' bij de jeugd ?), maar zijn reactie was lijkbleek worden en beginnen stotteren dat ik er geen woord kon van verstaan.
      Dan kon die ineens wel afstand houden. Denk dat zijn ballen nog niet zijn ingedaald...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Als ik u redenering volg kan je dus best altijd op een paar meter je voorligger volgen, ah ja, want dan kunnen er het meeste auto's per uur passeren, en dat is veel belangrijker dan wat extra afstand te houden voor de veiligheid!

        Goed bezig!

        Comment


        • tis maar de hopen dat er geen klojo van de parking invoegt

          dit systeem, gaat niet op het rechterbaanvak van belgie werken

          (ook niet links)

          Comment


          • Het is een mooi systeem in theorie, maar daar blijft het dan ook bij.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Dat het goed ritsen voorschrijft dat je tot aan de vernauwing zelf rijdt...
              ik rij ook altijd met richtingaanwijzer aan verder tot ik er makkelijk tussen kan, als ik aan het einde kom heb je natuurlijk niet veel keuze meer...

              Normaal zouden de wagens op de andere strook een gaatje moeten laten, en dan loopt alles vlot en moet er niemand remmen.
              Als iedereen dat vertikt en zorgt dat elk gaatje meteen dichtgereden wordt is dat iets anders natuurlijk (waarmee ik hier absoluut niks over u wil zeggen!!)
              ik spreek helemaal niet over vernauwingen. Dat staat ook nergens.
              Ik spreek over autostrade ed.

              Comment


              • Zelfs op de autosnelweg is het de bedoeling dat je de invoegstrook zo optimaal mogelijk gebruikt. Dus niet bij vlot verkeer aan 70 km/u of bij file zo snel mogelijk je op het rechtervak inwringen, maar de ruimte van de invoegstrook gebruiken. Zo kan achteropkomend verkeer bij vlot verkeer ook genoeg snelheid maken, en bij file voldoende aanschuiven zonder de achter gelegen kruispunten te blokkeren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  ik spreek helemaal niet over vernauwingen. Dat staat ook nergens.
                  Ik spreek over autostrade ed.
                  Die oprit stopt toch ergens neem ik aan? Zelfde principe: er houd één van de stroken op en het verkeer dat zich daarop bevindt moet naar een andere strook.

                  Ik zie dagelijks een hoop mensen slechts 1/5e van de oprit benutten. Vaak rijden ze dan aan 70 naar het rechtse vak, liefst vlak voor een vrachtwagen die 90 rijdt.

                  In plaats van even verder te rijden en op snelheid te komen... Dat doe ik dan, en dankrijg je vreemde blikken als je ze over de oprit inhaalt en verder invoegt zonder problemen en zelfs meteen door kan gaan naar het 2e vak.
                  Last edited by Timmeke-Tim; 02/02/2013, 00:12.
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • Het gaat voornamelijk over het volgende punt: http://maps.google.be/maps?hl=nl&bav...ed=0CCsQ8gEwAA

                    Hier hebben veel mensen altijd de neiging om zolang mogelijk uiterst links te blijven rijden, (om toch maar zoveel mogelijk mensen in te halen) om daarna zichzelf nog in het kleinste gaat rechts te wringen, richting oprit E17.
                    Terwijl er de mogelijkheid is om reeds veel vroeger al op de rechter rijstrook te gaan rijden, zodat ja makkelijk de oprit opgeraakt.

                    Hopelijk is het nu wat duidelijker.

                    Afrit is net hetzelfde: http://maps.google.be/maps?hl=nl&bav...ed=0CCsQ8gEwAA

                    Iedereen blijft zolang mogelijk op de middenste rijstrook om dan zo laat mogelijk de aftrit te nemen, waarbij menig chauffeur dan goed op de rem moet.
                    Om nog maar te zwijgen van de vrachtwagens.

                    Edit:

                    ik zie net dat mijn links met Streetview niet gelukt zijn.
                    Het gaat over de oprit om van de N16 in Temse de oprit van de E17 richting Gent te gaan & Over de afrit Sint-niklaas West als je richting Antwerpen rijdt.
                    Last edited by Ralphke; 02/02/2013, 21:20.

                    Comment


                    • Ik zie het probleem niet. Zolang mensen een volle lijn niet overrijden en per rijstrookwissel voorrang geven, is er geen probleem.

                      Beetje hetzelfde op de E314 met de aansluiting met de E40 in Leuven... En ik weet daar ook dat daar veel mensen die al erg vroeg op de rechter rijstrook van de E314 gaan rijden aan aanzienlijk lagere snelheden (90 en trager, braaf achter een vrachtwagen aan) om dan maar 1 rijstrook te wisselen en de rechter rijstrook naar de E40 leeg te laten. Vanzelves dat ik daar niet 5 kilometer op voorhand al rechts ga aanhouden, maar die hele bende voorbij rij en ter hoogte van de splitsing wel zorg dat ik op de juiste rijstrook rij.

                      Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.
                      Last edited by ; 03/02/2013, 15:24.

                      Comment


                      • Laat maar. Zal proberen een camera op mijn helm installeren zodat ik het kan tonen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          Het gaat voornamelijk over het volgende punt: http://maps.google.be/maps?hl=nl&bav...ed=0CCsQ8gEwAA

                          Hier hebben veel mensen altijd de neiging om zolang mogelijk uiterst links te blijven rijden, (om toch maar zoveel mogelijk mensen in te halen) om daarna zichzelf nog in het kleinste gaat rechts te wringen, richting oprit E17.
                          Terwijl er de mogelijkheid is om reeds veel vroeger al op de rechter rijstrook te gaan rijden, zodat ja makkelijk de oprit opgeraakt.

                          Hopelijk is het nu wat duidelijker.

                          Afrit is net hetzelfde: http://maps.google.be/maps?hl=nl&bav...ed=0CCsQ8gEwAA

                          Iedereen blijft zolang mogelijk op de middenste rijstrook om dan zo laat mogelijk de aftrit te nemen, waarbij menig chauffeur dan goed op de rem moet.
                          Om nog maar te zwijgen van de vrachtwagens.

                          Edit:

                          ik zie net dat mijn links met Streetview niet gelukt zijn.
                          Het gaat over de oprit om van de N16 in Temse de oprit van de E17 richting Gent te gaan & Over de afrit Sint-niklaas West als je richting Antwerpen rijdt.
                          niet alleen daar, maar gewoon overal
                          omgeving Gent :
                          - van centrum over de viaduct naar E40/17 : aan de lichten altijd meer volk op vak 2 dan op vak 1 en wekelijks minstens één die dan nog de afrit naar Merelbeke, onder de viaduct moet hebben
                          - viaduct E17, op het einde : 2 vakken naar kortrijk en 2 naar E40, van bij begin van viaduct gaan ze al op 2e (ook vrachtwagens) of 3e vak rijden
                          - van E40 naar Gent centrum of antwerpen, het eerste vak heeft een doorlopende lijn tot bijna aan afrit UZ, maar het bord dat zone 90 stopt en terug naar 120 toelaat staat 300 m voor einde volle lijn, dus op vak 2 komen vrachtwagens af van kortrijk of Oostende en die kunnen niet vlugger, en mogen niet naar 1 door de lijn, de auto's op één mogen niet naar vak 2 maar willen ook meestal geen gas geven naar 120, dus blijven die km naast elkaar rijden aan 90 of vertragen wagens nog meer (80 of 70, waar je dus 120 mag)
                          - ...

                          en dan commentaar op rechts inhalen ???

                          Comment


                          • Over E40 van Oostende naar E17 Antwerpen: vanaf dat die doorlopende lijn stopt, blijven de meesten toch op het tweede vak rijden.

                            Het is bij mij al de gewoonte om net na de doorlopende lijn mooi op het eerste vak te gaan (zoals iedereen zou moeten doen) en de rij tweedevakkers rustig voorbij te rijden. Het eerste vak is 90% van de tijd helemaal leeg...

                            Comment


                            • Ergernis gisterennacht...

                              Chauffeur op het derde vak van een lege autostrade. Had nog niet eens door dat ik sneller reed dan hem.
                              Als ik dan even ging pharen reageerde hij door 2 keer bruusk te remmen. Ging uiteindelijk toch naar het tweede vak.
                              Ik rij er voorbij, word dan maar getrakteerd op een lichtconcert. Blijkbaar was hij serieus gefrustreerd.

                              Ging na hem weer braaf op het eerste vak rijden, hij op het derde...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                Ergernis gisterennacht...

                                Chauffeur op het derde vak van een lege autostrade. Had nog niet eens door dat ik sneller reed dan hem.
                                Als ik dan even ging pharen reageerde hij door 2 keer bruusk te remmen. Ging uiteindelijk toch naar het tweede vak.
                                Ik rij er voorbij, word dan maar getrakteerd op een lichtconcert. Blijkbaar was hij serieus gefrustreerd.

                                Ging na hem weer braaf op het eerste vak rijden, hij op het derde...
                                De ergernis zoek je dan toch zelf een beetje denk ik?

                                Lege autostrade, 1 auto die op de 3e band rijdt.
                                Sorry, maar die knal ik gewoon op de 1e band voorbij.

                                Daar ga ik echt niet voor naar links om dan vervolgens wat met mijn lichten te gaan trekken.
                                Zo'n reactie kun je verwachten dat hij op zn rem gaat staan. Feit dat hij op een lege autosnelweg al op de 3e band rijdt zegt genoeg.

                                Uiteraard heb je volledig gelijk dat je niet rechts mag voorbijsteken etc etc.
                                Maar ik ging er toch geen ergernis aan hebben overgehouden ..

                                Comment


                                • Mja, het was een beetje lastig. Er reed ook nog een tweedevaksplakker die ik een seconde of 15 geleden voorbij gereden had.
                                  Ofwel was het beide auto's op het eerste vak voorbij rijden, ofwel beginnen slalommen.

                                  Dacht het eens proper te doen... :-)

                                  Was zoiets:
                                  --------------------------------------------------------------------------
                                  -------------------------------------------IK > ----- HIJ >
                                  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                                  -----------DERDE >
                                  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

                                  --------------------------------------------------------------------------
                                  Last edited by ; 03/02/2013, 19:01.

                                  Comment


                                  • rechts is vaak het baanvak kapot

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                      Over E40 van Oostende naar E17 Antwerpen: vanaf dat die doorlopende lijn stopt, blijven de meesten toch op het tweede vak rijden.

                                      Het is bij mij al de gewoonte om net na de doorlopende lijn mooi op het eerste vak te gaan (zoals iedereen zou moeten doen) en de rij tweedevakkers rustig voorbij te rijden. Het eerste vak is 90% van de tijd helemaal leeg...
                                      ook al gemerkt als ik van centrum E17 op kom richting Antwerpen kan ik invoegen op eerste vak, maar vak 2 is altijd veel drukker

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        rechts is vaak het baanvak kapot
                                        Op de E17 Gent-Waasmunster is tegenwoordig het rechter baanvak in betere staat dan het middenvak.

                                        Comment


                                        • Enkele dagen terug reed ik overigens terug naar huis 's avonds laat op de E34 Antwerpen-Ranst, en daar zaten ook heel wat middenbaanplakkers tussen. Ik moest daar ook voor slalommen ipv rechts voorbij, en sjans maar want vooraan reed een politiewagen van PZ Antwerpen aan 110 op het middenvak, met alleszins 1 dame achter het stuur die een uitvoerige uitleg aan het doen was aan haar collega...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X