Een spiegel kan naar achteren inklappen, maar er zit ook een veer op om naar voren slagen toe te laten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Wordt het niet eens tijd om vanaf een bepaalde leeftijd een rijgeschiktheidstest in te voeren? Daarstraks bijna een hartaanval gekregen door een oud memeke van ik schat rond eind de 70 jaar was. Ik reed op een voorrangsbaan tegen 70-75, en zij komt op enkele meter voor mij de baan opgereden. Heb mij naar het andere rijvak moeten smijten, of de snuit van haar wagen had weggeweest. En gelukkig geen tegenliggers op dat moment, of ik had die misschien nog geraakt in mijn uitwijkmanoeuvre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenWordt het niet eens tijd om vanaf een bepaalde leeftijd een rijgeschiktheidstest in te voeren? Daarstraks bijna een hartaanval gekregen door een oud memeke van ik schat rond eind de 70 jaar was. Ik reed op een voorrangsbaan tegen 70-75, en zij komt op enkele meter voor mij de baan opgereden. Heb mij naar het andere rijvak moeten smijten, of de snuit van haar wagen had weggeweest. En gelukkig geen tegenliggers op dat moment, of ik had die misschien nog geraakt in mijn uitwijkmanoeuvre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenWordt het niet eens tijd om vanaf een bepaalde leeftijd een rijgeschiktheidstest in te voeren? Daarstraks bijna een hartaanval gekregen door een oud memeke van ik schat rond eind de 70 jaar was. Ik reed op een voorrangsbaan tegen 70-75, en zij komt op enkele meter voor mij de baan opgereden. Heb mij naar het andere rijvak moeten smijten, of de snuit van haar wagen had weggeweest. En gelukkig geen tegenliggers op dat moment, of ik had die misschien nog geraakt in mijn uitwijkmanoeuvre.
Samengevat, rijtest: ik ben voor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenneen wooter, ge moet daar afblijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenElektrische spiegels klappen ook eenmaal je sneller dan 50kph rijdt automatisch open. Allé dat doen die van mij toch. Dus je gaat niet snel eentje tegenkomen met elektrische spiegels die niet opengeklapt zijn.
Verder kan ik zelf de spiegels inklappen met een knopje, als ik dat doe dan blijven die ingeklapt welke snelheid ik ook rij.
Ik dit enkel wanneer d'r weer eens een debiel achter mij zit met slecht afgestelde lichten die mij verblinden als ik de spiegels uitgeklapt laat staan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
En ik ben heel blij dat ik tot nu toe altijd ongevallen door zo een stomme kloten heb kunnen vermijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Lijnbuschauffers, tot 2 maal toe vandaag.
Ok, ik hoor jullie al komen van: "Ge moogt ze niet allemaal over dezelfde kam scheren!".
Maar de laatste tijd kan ik me niet direct een positieve ervaring inbeelden met zo'n chauffeur!
1 situatie: voorrang van rechts?
Ik kom van rechts en meneer draait gezellig door naar links. Aan de bushalte waar hij moest stoppen toch even gestopt naast zijn ruitje om teken te doen van: "Wat doet gij nu?"
Ahja.. Feitelijk heb ik me weer laten "kennen" door dit doen. Probeer er de gewoonte van te maken om er geen gehoor meer aan te geven.
Maar het feit dat hij nog even gezellig nakeek op het kruispunt wees er toch op dat het doelbewust was.
2 situatie: voorrang van rechts
Lijnbus komt van links, ik moest hem dus voorrang geven.
Geen probleem uiteraard. Ik stond al enige tijd op het kruispunt te wachten tot ik terug rechtdoor kon rijden en de lijnbus kwam pas achterna in het scénario.
Waarop hij op luttele centimeters mijn voorkant afsnijdt, man man man.. Ik probeerde de wagen nog achteruit te rijden maar er stonden ook al enkele wagens achter me.
Wacht dan 5s eikel........
Comment
-
Ja, bij die chauffeurs van de lijn zijn er velen die de verkeersregels aan hun laars lappen, al heb ik de indruk dat er bij zijn die ze gewoon niet kennen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenPolies:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk dit enkel wanneer d'r weer eens een debiel achter mij zit met slecht afgestelde lichten die mij verblinden als ik de spiegels uitgeklapt laat staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Ik heb deze morgen voor de eerste keer in weken geen cam (vervangscooter) en bijna een accident. Ne fietser om 6u 's ochtends met een serieus stuk in zijn voeten. Ne vent van 55-60, 120kg, in T-shirt :-) .
Had gezien dat ie ging afdraaien, hij stak zijn arm uit net voor me. Hij kijkt me vervolgens aan, wil wachten tot ik voorbij was maar verliest zijn evenwicht. Defensief rijden, het kan toch lonen.
Comment
-
Vanmorgen moest ik op een kruispunt linksaf slaan met de Corsa van mijne nonkel, en uit de straat die ik in moest, kwam een zwarte BMW 3 break (met nummerplaat 181-BUD) die zelf ook linksaf moest.
Ik zette tijdig mijn richtingaanwijzer op, om hem de kans te geven nog voor mij de straat in te draaien, maar hij bleef wachten en verleende mij mijn voorrang van rechts. Tot daar alles in orde.
Toen ik dan linksaf sloeg, begon hij al zachtjes vooruit te bollen, ik probeerde de bocht nog ruimer te nemen maar hij raakte mij aan de achterbumper. Gevolg: een aantal krassen erbij.
Ik stopte en zag hem kijken, maar hij reed gewoon door, ipv de cojones te hebben om zijn fout toe te geven (kan iedereen overkomen, en ik zou het daar ook bij gelaten hebben, het is nl niet de eerste kras en herspuiten is ook zo'n gedoe).Last edited by elio; 27/03/2013, 11:54.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenVanmorgen moest ik op een kruispunt linksaf slaan met de Corsa van mijne nonkel, en uit de straat die ik in moest, kwam een zwarte BMW 3 break (met nummerplaat 181-BUD) die zelf ook linksaf moest.
Ik zette tijdig mijn richtingaanwijzer op, om hem de kans te geven nog voor mij de straat in te draaien, maar hij bleef wachten en verleende mij mijn voorrang van rechts. Tot daar alles in orde.
Toen ik dan linksaf sloeg, begon hij al zachtjes vooruit te bollen, ik probeerde de bocht nog ruimer te nemen maar hij raakte mij aan de achterbumper. Gevolg: een aantal krassen erbij.
Ik stopte en zag hem kijken, maar hij reed gewoon door, ipv de cojones te hebben om zijn fout toe te geven (kan iedereen overkomen, en ik zou het daar ook bij gelaten hebben, het is nl niet de eerste kras en herspuiten is ook zo'n gedoe).Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Tja, de vraag is of het de moeite is om daarmee naar de politie te gaan, de schade is beperkt maar het gaat mij over het principe...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Eergisteren 'nen heten' achter mij gehad toen ik met de scooter aan het rijden was.
Voor wie de situatie kent: ik kom uit Ninove Centrum, via de centrumlaan, aan de lichten aan de La Lorraine. Als je daar rechts afdraait richting Brakel op, staat er tijdens de (avond)spits meestal file. Zo ook nu. Ik rij rustig, tegen iets van een 25-30 km/h de stilstaande wagens voorbij, en als ik vooraan ben, voeg ik net in tussen twee auto's (het was groen geworden, en auto's laten meestal een gaatje vallen waartussen je perfect kan invoegen). So far so good, heb dit manoeuvre waarschijnlijk al 1000x gedaan het voorbije jaar.
Ik laat een gaatje vallen met de auto voor mij (wat afstand houden, ik hou niet zo van er net achter gaan rijden omdat je dan veel minder ziet) en zet me ook 3/4den links in mijn vak (ook al om voorbij de auto's te kunnen kijken voor mij). Ik schat dat er zo'n 3,5 - 4 meter tussen mij en de wagen voor me zat.
Ik hou die afstand stabiel, en volg aan ongeveer 50 km/h gewoon de Brakelsesteenweg (treintje volgen, je mag er 70 km/h normaal) als plots iemand achter me in een Citroen C6 twee keer kort claxoneert, en dan langs rechts half op het fietspad, en half op de parkeerstrook, me gewoon voorbij vlamt, en dan invoegt pal voor mijn neus (hij duwde me echt naar buiten en heb gas gelost om hem voor te laten).
Gevolgd (echter op veilige afstand), en aan de Mercedes garage moest hij linksaf, terwijl ik daar rechtdoor moest.
Dan nog een mooie middenvinger gekregen ook.
Toch maar beslist om mr. gewoon te laten rijden, was duidelijk gehaast. Citroen C6 met (ik denk) HRE als eerste deel nummerplaat. Reed dus richting Geraardsbergen.
De eerste keer in bijna 13000 km dat ik zoiets tegenkom...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment