Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    ik word tegenwoordig vooral nijdig van mensen die de sneeuw van hun trottoir of oprit op de weg gooien.
    Ideaal voor de fietsende medemens, en ook voor de automobilist

Heb er zo twee gepasseerd die bezig waren. Ik rijd vanaf nu door die hoop en geef goed gas. Liefst met m'n wielen naar links gedraaid, maar dat durf ik niet.
    Hier in de straat was er eentje bezig met z'n bladblazer aan de buitenkant van een bocht. In 'n bocht sneeuwhopen op straat veroorzaken is niet tof, de vorige winters lag 't daar altijd levensgevaarlijk.

'k Heb dan deze keer DSC afgezet en overstuurd door de bocht gegaan, kreeg 'm toch al 'n lading sneeuw terug

Comment

• Ford Focus met 1-BBx-94x mag wat mij betreft direct zijn rijbewijs inleveren.

Gisterennacht, omstreeks 03:50, op de N80 St. Truiden-Hasselt: temperatuur -9 °C.
      Ik reed 'n continue snelheid van 130 en naderde een verkeerslicht dat op rood staat. Ik liet me daarom zachtjes uitbollen op het rechtervak, waar al een Ford Focus stilstond. Terwijl 't licht op groen sprong, was ik nog maar uitgebold tot een snelheid van 60. Ik ging het linkervak op en trok vlot terug op tot 130, die Focus voorbijstekend.
      Na een halve minuut gewoon afstand gehouden te hebben, zag ik dat die Focus het linkervak opgaat en me voorbij gaat. Geen probleem voor mij.
      Bij het volgende verkeerslicht was het weer van hetzelfde: Focus stond al stil rechts, ik bolde uit. Deze keer was ik daarentegen volledig tot stilstand moeten komen, achter de Focus (ik heb een kleine hekel aan mensen die in zo'n situatie nóg het linkervak willen blokkeren voor aankomend verkeer ). Het werd groen en de Focus vertrekt normaal, ik volg gewoon. Bij een snelheid van 90 begon 'ie opeens zijn rempedaal aan te raken en stopt hij met versnellen. 'n Kaarsrecht stuk, in de verste verte geen leven of obstakel te bespeuren... ik had al vlug door dat ik hier met een ambetanterik te maken had... ik vertraag volgzaam mee, de afstand vergroot wat, maar hij blijft maar zijn rempedaal aantikken. Om 4u 's nachts en bij -10° heb ik écht geen zin in zo'n onnozeliteiten... ik ga dan maar naar links en trek door tot 'n 150 totdat ik 'm niet meer in de achteruitkijkspiegel zie.
      Er zaten drie lachende jonge gasten in (allez ja, leeftijdsgenoten zeg maar). Ja, heel grappig is dat, zo'n gevaarlijke onnodige manoeuvres. Moest ik even niet opgelet hebben en niet mee gestopt zijn met versnellen, ik kon wel in zijn koffer gezeten hebben.

Ik rijd echt niet meer graag tijdens het weekend. In de week doe ik een 1000km, uiteraard zie ik dan heel soms ook wel 's manoeuvres die mijn wenkbrauwen doen fronsen. Maar als ik het per afgelegde kilometer bekijk, kom ik dergelijke toestanden véél vaker in het weekend tegen.

-edit-
      Een andere ergernis: vrachtwagens die de weg op gaan zonder eerst de bovenkant van hun aanhangwagen vrij te maken. Hallo kroket... wat 'n ijsblokken dat daar soms van af vallen. Compleet onverantwoord om zo de baan op te gaan.
      Last edited by sibi; 12/02/2012, 13:48.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
        ...

Een andere ergernis: vrachtwagens die de weg op gaan zonder eerst de bovenkant van hun aanhangwagen vrij te maken. Hallo kroket... wat 'n ijsblokken dat daar soms van af vallen. Compleet onverantwoord om zo de baan op te gaan.

vorige week vrijdag ochtend ook zo ene gezien

op oprit van ASW, zodat de brokken er meer naast als achter vielen, gelukkig want ik reed er achter, toch verschieten

natuurlijk niet evident om daarop te gaan kruipen, ... maar wel nodig om geen schade ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          Hoewel ik je ergernis begrijp, is het niet evident om 's morgens vroeg in 't donker op een spekgladde trailer van 4m hoog te klimmen, zonder ladder ...

Comment

• Heb die zo eens als fietser op een meter van me weten vallen.
            Je hart slaat een slag over, kan ik je verzekeren...
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• De eikel in de nieuwe Audi A3 die hedenochtend rond 06:55h op de E19 Brussel > Antwerpen, persé de afrit in Mechelen-Noord wilde nemen vanop het derde rijvak. Tientallen seconden op de rem moest gaan staan, vrachtwagens in gevaar bracht en geen zicht meer had op wat er al op het rijvak van de afrit bevond en vol over het gearceerde traject moest gaan om de splitsing nog te nemen. Triestig figuur!
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• vanmorgen een sukkel in een audi a4 met lelijke tjoeningvelgen die het normaal vind om op de oprit mij van de weg proberen te duwen omdat ik niet snel genoeg optrek, om vervolgens voor mij te rijden en op de rem te stampen.
                volgende keer wijk ik niet, leve de dashcam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                  vanmorgen een sukkel in een audi a4 met lelijke tjoeningvelgen die het normaal vind om op de oprit mij van de weg proberen te duwen omdat ik niet snel genoeg optrek, om vervolgens voor mij te rijden en op de rem te stampen.
                  volgende keer wijk ik niet, leve de dashcam
                  moet dat toch ook geregeld doen hoor..ik voeg liever niet in tegen 70-80 op het rechtervak...mijn kever met 25pk haalt zelfs de 90-100 op de oprit Rumst dus als je dat met een gewone wagen niet (durft?) halen, dan neem je beter de kleinere wegen

Comment

• Ritsen ... of het gebrek hieraan.

Op de ring van Geel zijn er een aantal ronde punten achter elkaar waar het van 2 rijstroken naar 1 gaat net voor de rotonde. In de spits staat iedereen doodleuk rechts (zelfs soms zo erg dat de andere ronde ^punten geblokkeerd worden).

Ik volg het verkeersreglement en steek die kudde onwetenden links voorbij om net voor de rotonde terug in te voegen, natuurlijk laat niemand mij daar er tussen.

Bende mongolen.

Comment

• Tuurlijk niet. Is toch veel gezelliger om met zijn alleen een uurtje aan te schuiven... Lol

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• mensen die naar links beginnen rijden in het midden van de weg als je ze wilt voorbijsteken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                          moet dat toch ook geregeld doen hoor..ik voeg liever niet in tegen 70-80 op het rechtervak...mijn kever met 25pk haalt zelfs de 90-100 op de oprit Rumst dus als je dat met een gewone wagen niet (durft?) halen, dan neem je beter de kleinere wegen
                          dus jij rijdt mensen van de baan en duwt dan op je rem??

en waar spreek ik over 70-80? ik probeer altijd aan 120 in te voegen, waarschijnlijk weer zo'n idioot die denkt dat met grote velgen en een sierstukje op de uitlaat zijn auto sneller vooruit gaat.
                          als't erop aankomt is de mijne wel iets sneller als een 1.9tdi maar ik trek niet los door op koude motor.
                          iemand van de baan rijden omdat die trager optrekt als een ander is absoluut not done, en dan zeker niet op de rem stampen.

ik verlang ernaar om hem terug tegen te komen.
                          Last edited by ; 14/02/2012, 22:03.

Comment

• op de rem trappen doe ik dan niet hoor

zeg gewoon dat ik dat ook regelmatig tegenkom en dan 'duw' ik ze ook opzij; of steek ze gewoon voorbij...zo'n oprit is toch meestal breed genoeg om met 2 naast elkaar te rijden...

het is zelfs zo dat ik met mijn kever in Rumst half op de pechstrook rijd zodat andere wagens mij nog voor kunnen omdat het eerste stuk zeer hellend is...maar tegen dat ik boven ben op de invoegstrook haal ik al wel de 90

probleem is ook dat er nu een te lage minimumsnelheid geldt op de snelwegen...laat personenwagens minstens 95-100 rijden want al te vaak zie je dat vrachtwagens door de trage chauffeurs moeten gaan voorsteken en dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
                            net zoals het middenvakrijden tegen 110..het rechtervak is bij momenten sneller dan de 2 andere vakken omdat de mensen precies denken dat daar alleen vrachtwagens mogen rijden

Comment

• dat zie je wel vaker op de oprit rumst, dat ze even op de pechstrook gaan rijden om snellere voertuigen voor te laten. Wordt ook hier geapprecieerd.
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• ik ga altijd aan de kant als ik te traag rij, maar 110 op een oprit en dan "geduwd" worden ga ik NIET aan de kant in de vuiligheid rijden.
                                als je ze dan elders (aan lichten bv.) tegenkomt durven ze je niet eens aan te kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                  Ritsen ... of het gebrek hieraan.

Op de ring van Geel zijn er een aantal ronde punten achter elkaar waar het van 2 rijstroken naar 1 gaat net voor de rotonde. In de spits staat iedereen doodleuk rechts (zelfs soms zo erg dat de andere ronde ^punten geblokkeerd worden).

Ik volg het verkeersreglement en steek die kudde onwetenden links voorbij om net voor de rotonde terug in te voegen, natuurlijk laat niemand mij daar er tussen.

Bende mongolen.
                                  Vandaag het toppunt.

De massa staat rechts aan te schuiven, ik rijd langs links iedereen voorbij, tot ik op ca. 100m voor het punt waar je moet ritsen zie dat een vrachtwagen naar links rijdt en mijn weg blokkeert zodat ik ook naar rechts moet.

Idioten. Zijn die mensen echt zo stom ?

Comment

Vandaag het toppunt.

De massa staat rechts aan te schuiven, ik rijd langs links iedereen voorbij, tot ik op ca. 100m voor het punt waar je moet ritsen zie dat een vrachtwagen naar links rijdt en mijn weg blokkeert zodat ik ook naar rechts moet.

Heb ik al meermaals meegemaakt.
                                    Niet te begrijpen hoe sommigen reageren (zijn trouwens niet enkel vrachtwagens die dit doen)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• das toch alleen in de boerebuiten hopelijk nog zo

en dan kom je in de beschaafde wereld en merk je dat je ondanks je het beter weet...mss nog net zol lang in de file staat

Comment

Vandaag het toppunt.

Vorige week ook nog voorgehad. Aan de aansluiting van de E19 op de E34 in Antwerpen. Ik begrijp het ook niet goed waarom die dat doen. Enfin, 'k maak mij er niet echt druk in, helpt toch niet.

Comment

Vandaag het toppunt.

Ook al meegemaakt.
                                          Had die camion dan rechts voorbij gestoken en wie krijgt de popo's achter zich aan? Ik natuurlijk

Comment

Working...
                                          X