Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Zelden, maar volgens mij zijn ze gewoon overal 't zelfde, zelfs internationaal heb ik dezelfde ervaringen.
    Nu doe je net hetzelfde als mij: veralgemenen.

    Alle camionchauffeurs zijn varkens die naar niks kijken.

    Terwijl dat ook zeker niet waar is
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Nu doe je net hetzelfde als mij: veralgemenen.

      Alle camionchauffeurs zijn varkens die naar niks kijken.

      Terwijl dat ook zeker niet waar is
      Dat is inderdaad niet waar, maar in het geval van scooters wel!

      Je moet het eens plaatsen. Van de 100 vrachtwagens die je tegenkomt, zijn er 5 idioten en vallen de andere 95 niet op. Van de 100 scooters die je tegenkomt, zijn er weinig die niet opvallen of positief opvallen. In onze contreien valt het nog allemaal mee, maar als je de ring van Parijs meermaals per week over moet, dan kweek je een natuurlijke haat tegen scooters. En dan zie je dat ze hier eigenlijk ook wel zo rijden. Motards met een echte moto zijn vele malen verstandiger over het algemeen.
      Last edited by |) ][ |V| ][; 28/03/2013, 12:01.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Dat is inderdaad niet waar, maar in het geval van scooters wel!

        Je moet het eens plaatsen. Van de 100 vrachtwagens die je tegenkomt, zijn er 5 idioten en vallen de andere 95 niet op. Van de 100 scooters die je tegenkomt, zijn er weinig die niet opvallen of positief opvallen. In onze contreien valt het nog allemaal mee, maar als je de ring van Parijs meermaals per week over moet, dan kweek je een natuurlijke haat tegen scooters. En dan zie je dat ze hier eigenlijk ook wel zo rijden. Motards met een echte moto zijn vele malen verstandiger over het algemeen.
        Ik moet je gelijk geven, die vervloekte scooters zijn de reden dat ik nooit in Parijs zal rijden als't niet moet. Zoals je zelf zegt, hier valt het mee. Ik zie meer moto's dan scooters rondrijden.

        Ik zal dan maar proberen de positieve uitzondering te zijn
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Jij ziet meer motoren dan scooters omdat je met jouw snelheid als scooterrijder meer motorfietsen passeert. Ik zie als motorrijder nauwelijks motorfietsen, maar net heel veel scooterrijders omdat ze sneller dan mij over de kleine ring jagen. Mijn collega-motards rijden nl. even hard als mij en daardoor zie ik ze minder. Als ik de auto neem, kan ik daarentegen stilstaand in de file het aantal motorrijders en scooterrijders niet meer tellen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Jij ziet meer motoren dan scooters omdat je met jouw snelheid als scooterrijder meer motorfietsen passeert. Ik zie als motorrijder nauwelijks motorfietsen, maar net heel veel scooterrijders omdat ze sneller dan mij over de kleine ring jagen. Mijn collega-motards rijden nl. even hard als mij en daardoor zie ik ze minder. Als ik de auto neem, kan ik daarentegen stilstaand in de file het aantal motorrijders en scooterrijders niet meer tellen.

            Ik doe geen autosnelweg/ringwegen, en ik haal zelden een motorrijder in... Meestal kan of wil ik niet volgen.

            Ik kom ze wel tegen, en vaak is dat als ze kruisen.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Op de A19 is er zo'n plezante met een scooter die in Menen de snelweg opkomt en naar Kortrijk rijdt. Die rijdt dan 75 km/h, en kijkt meer achter zich dan voor hem, om fel te doen tegen de camions die vast zitten er achter. Vraag me af of die er om doet, of het gewoon niet door heeft.

              Gisteren ook weer een staaltje scooterwerk gezien nu ik er aan denk. Ik rij met de camion in een smalle weg in bebouwde kom, iets van 35-40km/h. Achter mij een scooterboy. Uit de andere richting komt een manneke van pakweg 3 jaar af op rolschaatsen (vraag me niet waarom, zijn moeder stond enkele 100en meters verder te kijken, erg verantwoord). Je zag duidelijk dat die kleine elk moment op zijn gezicht kon gaan, want had totaal geen evenwicht met die dingen onder zijn voeten. Er was geen voetpad, enkel rijweg, dus ik vertraag om er stapvoets voorbij te gaan, als die valt, wil ik er niet met mijn achterwiel over rijden natuurlijk. Scooterboy vond het allemaal nutteloos en ging me even inhalen, rakelings langs die kleine ... Zulk volk zou ik graag van hun brommer trekken, spijtig dat ze niet stoppen aan de rode lichten!

              Comment


              • Da's gewoon onverantwoord rijgedrag... Ligt dat dan echt aan het feit dat ze op een scooter zitten? Ik denk dat die sujetten ook zo zouden rijden met een motorfiets...

                Alhoewel: hoe kan die scooterrijder weten waarom jij traag gaat rijden? Als je er geen 10 meter achter rijdt, zie je ook niets met zo'n camion voor uw voeten.

                Vrachtwagens ga ik ook wel zo snel mogelijk voorbij (idem met de auto), die dingen zijn groot en blokkeren mijn zicht. Ik rij er niet graag achter. Ook niet achter een camionette, of een monovolume, ... Allemaal zo snel mogelijk inhalen als het kan, en als ze de max. snelheid of sneller rijden, gewoon een gat laten vallen.


                Ach, 't zal allemaal perceptie zijn, denk ik dan.

                Da's trouwens de reden dat ik geen autostrade doe met mijn scooter: loopt een dikke 100 a 110 km/h, maar niet comfortabel om dat lang aan te houden. 90 is comfortabeler, maar camions rijden vaak 92 - 93km/h. En uiteraard ben ik er zeker van dat er individuen tussenzitten die dan tot op een paar decimeter van je achterwiel komen rijden. Erg comfortabel allemaal.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Op zich ligt dat niet aan het feit dat ze op een scooter zitten, maar het valt wel op dat onverantwoord rijgedrag op twee wielen meer iets voor scooterrijders is dan motorrijders.

                  Een gedeelte zal er in liggen dat je op dit moment van het jaar niet de hobby-motards ziet rijden, en de motards op de baan bijgevolg ervaren pendelaars zijn. Vaak met dure machines, geen pocket rockets maar kilometervreters. Mensen die dus al wat ouder zijn, of een rijbewijs A hebben moeten halen. Een 22-jarige zie je niet snel op een RT of FJR rijden.

                  Maar die -30-jarige die de file wil vermijden, doet dit vaak zonder een rijbewijs A te halen en dan beperk je jezelf al tot motorfietsen van 125cc. Er zijn niet veel motorfietsen met dat type, maar wel een hoop scooters. En dan met een relatief jonge leeftijd, en misschien een voorhistorie in bromfietsen met bijbehorend rijgedrag is misschien een bron van het rijgedrag van veel van die scooterlullen.

                  Comment


                  • Scooterlullen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Op zich ligt dat niet aan het feit dat ze op een scooter zitten, maar het valt wel op dat onverantwoord rijgedrag op twee wielen meer iets voor scooterrijders is dan motorrijders.

                      Een gedeelte zal er in liggen dat je op dit moment van het jaar niet de hobby-motards ziet rijden, en de motards op de baan bijgevolg ervaren pendelaars zijn. Vaak met dure machines, geen pocket rockets maar kilometervreters. Mensen die dus al wat ouder zijn, of een rijbewijs A hebben moeten halen. Een 22-jarige zie je niet snel op een RT of FJR rijden.

                      Maar die -30-jarige die de file wil vermijden, doet dit vaak zonder een rijbewijs A te halen en dan beperk je jezelf al tot motorfietsen van 125cc. Er zijn niet veel motorfietsen met dat type, maar wel een hoop scooters. En dan met een relatief jonge leeftijd, en misschien een voorhistorie in bromfietsen met bijbehorend rijgedrag is misschien een bron van het rijgedrag van veel van die scooterlullen.

                      Kan ik me in vinden! Ik heb wel geen voorgeschiedenis van brommers
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Maar die -30-jarige die de file wil vermijden, doet dit vaak zonder een rijbewijs A te halen en dan beperk je jezelf al tot motorfietsen van 125cc. Er zijn niet veel motorfietsen met dat type, maar wel een hoop scooters. En dan met een relatief jonge leeftijd, en misschien een voorhistorie in bromfietsen met bijbehorend rijgedrag is misschien een bron van het rijgedrag van veel van die scooterlullen.
                        Daar sluit ik me bij aan. De motards die door de files rijden, zijn veel voorzichtiger dan die 4takt scooter mannen met een stoere uitlaat die toch wel door de kleine ring moeten brullen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                          Da's trouwens de reden dat ik geen autostrade doe met mijn scooter: loopt een dikke 100 a 110 km/h, maar niet comfortabel om dat lang aan te houden. 90 is comfortabeler, maar camions rijden vaak 92 - 93km/h. En uiteraard ben ik er zeker van dat er individuen tussenzitten die dan tot op een paar decimeter van je achterwiel komen rijden. Erg comfortabel allemaal.
                          zijt ge da zeker? is het niet eerder dat uwe scooter 90 aanduid, maar dat ge bv 88 rijd, en die camions achter u 90 doen?
                          ik rij met mijn golf amper harder dan 95km/H. meestal rijd ik 85-90km/h, sommige camions blijven meters achter mij en ergeren zich er niet aan, anderen dubbelen mij zo snel ze kunnen. als ze mij dubbelen, laat ik gas ff los zodat ze vlug voorbij gaan, en knipper ik met de lichten als hun achterwielen mij voorbij gaan.
                          De meeste knipperen dan eens met pinkers terug. dus volgens mij vinden ze het totaal niet erg als ze mij moeten dubbelen.

                          de ergste zijn: ge nadert een auto die 80 rijd, moment dat ge gaat dubbelen, versneld diene naar 95 (das kut want ik ga niet harder, dus moet er ook weer achter), moment da ge erachter zit, rijden ze weer 80 natuurlijk. heb ik al veel meegemaakt, en ook al veel vrachtwagens zien aan ergeren. das bij mij de moment om ff 110 te doen, dan op rechtervak gaan, en die laten naderen, en als camion gaat dubbelen, ook gas lossen. ge moet ze dan eens in mijn gat zien plakken. derna kunnen ze ineens 130 rijden weer. blijkbaar zijn er dus individuen die expres vrachtwagens gaan ambeteren

                          mijn dodge mag niet harder dan 80-85km/h (banden) en das zeker kut dan. ook daarbij geen problemen met vrachtwagens, 90% moet mij wel dubbelen dan.

                          als ge een drukke of stilstaande autosnelweg moet opgeraken aan de oprit, zijn het meestal de camions die u ook voorlaten, elke auto gaat ineens het gat dichtrijden dan...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            zijt ge da zeker? is het niet eerder dat uwe scooter 90 aanduid, maar dat ge bv 88 rijd, en die camions achter u 90 doen?
                            ik rij met mijn golf amper harder dan 95km/H. meestal rijd ik 85-90km/h, sommige camions blijven meters achter mij en ergeren zich er niet aan, anderen dubbelen mij zo snel ze kunnen. als ze mij dubbelen, laat ik gas ff los zodat ze vlug voorbij gaan, en knipper ik met de lichten als hun achterwielen mij voorbij gaan.
                            De meeste knipperen dan eens met pinkers terug. dus volgens mij vinden ze het totaal niet erg als ze mij moeten dubbelen.

                            de ergste zijn: ge nadert een auto die 80 rijd, moment dat ge gaat dubbelen, versneld diene naar 95 (das kut want ik ga niet harder, dus moet er ook weer achter), moment da ge erachter zit, rijden ze weer 80 natuurlijk. heb ik al veel meegemaakt, en ook al veel vrachtwagens zien aan ergeren. das bij mij de moment om ff 110 te doen, dan op rechtervak gaan, en die laten naderen, en als camion gaat dubbelen, ook gas lossen. ge moet ze dan eens in mijn gat zien plakken. derna kunnen ze ineens 130 rijden weer. blijkbaar zijn er dus individuen die expres vrachtwagens gaan ambeteren

                            mijn dodge mag niet harder dan 80-85km/h (banden) en das zeker kut dan. ook daarbij geen problemen met vrachtwagens, 90% moet mij wel dubbelen dan.

                            als ge een drukke of stilstaande autosnelweg moet opgeraken aan de oprit, zijn het meestal de camions die u ook voorlaten, elke auto gaat ineens het gat dichtrijden dan...
                            Met de scooter heb ik inderdaad geen indicatie hoeveel de teller precies bedriegt (heb wel een idee, maar op de km/h nauwkeurig weet ik het niet). Maar ik heb jarenlang met mijn 328i de autosnelweg dagelijks genomen, en in het oprijden, 's ochtends vroeg, vertrok ik altijd op tijd omdat ik dan geen file had aan de oprit v/d autosnelweg. Hierdoor was ik altijd te vroeg op mijn werk. 10 minuten later vertrekken betekende echter 20 minuten aanschuiven aan de oprit, dus een half uur later ter plekke. Mijn ochtendritueel was dus op tijd vertrekken, en dan onthaasten op de snelweg tegen 90 - 95 km/h.

                            Gezien de jarenlange ervaring met die BMW (GPS-rijden waar je een accurate snelheidsaanduiding hebt), wist ik ook exact wat elk streepje op de snelheidsmeter betekende. Ik kan je zeggen dat, als ik 90 km/h GPS reed, er af en toe toch nog een vrachtwagen overkomt. Heel traag weliswaar.

                            Dimi zal dat ongetwijfeld kunnen bevestigen/ontkrachten, maar iemand die ik ken vertelde me ooit dat het met de banden te maken had (ijking met versleten banden, dan nieuwe erop en kon tot 3 km/h schelen).

                            Langs de andere kant zie ik de laatste tijd veel camions slechts 80 of 85 km/h rijden, ook al is er vrij baan.

                            In alle geval, ik reed zo dat ik geen vrachtwagens hinderde: snelweg op tegen 90 km/h, en als er een vrachtwagen traag maar zeker naderde, ging ik gewoon 95 km/h rijden zodat die mens niet gehinderd was. Uiteindelijk krijgen ze achter het stuur van hun vrachtwagen al genoeg shit te verwerken.

                            Moet zeggen, de weg terug naar huis was meestal wel tegen 120 km/h, en je bent automatisch een pak gejaagder als je in druk verkeer bent (geërgerd omdat iemand niet opzij wil, in't midden blijft rijden, net voor je invoegt, ... terwijl je aan 90 denkt: laat maar doen).

                            Verder ook akkoord met je laatste stelling, zie dat met de scooter ook. Bijna alle vrachtwagens die ik tegenkom, proberen plaats te maken of gaan zelfs even de fietsstrook op om me voorbij te laten.

                            In ieder geval: auto, camionette, scooter, ... ik probeer het hoffelijk te houden, en zo weinig mogelijk anderen te hinderen.

                            Ik begrijp perfect je ergernis van jojo-rijders! Sommige mensen lijken echt nerveus te rijden en kunnen geen snelheid aanhouden.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Maar toch bedankt voor al de commentaar van een scooterlul .

                              Deze morgen 2 keer ingehaald door race-machine (met stoten gas opzijgejaagd) die perse tegen 90 tussen stapvoets verkeer willen rijden.

                              Wouter, de reden dat scooters meer voorbijkomen in't stadsverkeer is misschien omdat ze wendbaarder zijn? Ik raak er met de BMW ook niet altijd tussendoor maar de Piaggio 125cc van collega kan ook gewoon overal tussen.

                              Comment


                              • ik rijd niet met de scooter want ik vind de auto-lullen zo gevaarlijk

                                Comment


                                • gisteren een (zeer koud) ritje met de moto gemaakt van Antwerpen naar Sint-Martens-Latem. Met allemaal tussendoorbaantjes. Op het uurtje dat ik gereden heb 1 maal de berm ingeduwd, en 2 maal de pas afgesneden. mijn beide lichten branden, heb een fluo hesje aan en een flashy groene helm. En toch zoveel mensen die je totaal niet of veel te laat gezien hebben...
                                  de dame die me de pas afsneed vond er na de claxon maar niet beter op om bijna de andere berm in te rijden...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                                    gisteren een (zeer koud) ritje met de moto gemaakt van Antwerpen naar Sint-Martens-Latem. Met allemaal tussendoorbaantjes. Op het uurtje dat ik gereden heb 1 maal de berm ingeduwd, en 2 maal de pas afgesneden. mijn beide lichten branden, heb een fluo hesje aan en een flashy groene helm. En toch zoveel mensen die je totaal niet of veel te laat gezien hebben...
                                    de dame die me de pas afsneed vond er na de claxon maar niet beter op om bijna de andere berm in te rijden...
                                    Als jij dat op een uur gekunnen hebt wil ik wel eens weten welke banen dat waren.
                                    Ik doe dat traject wel vaker en dat kost me meestal 2u.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Met de scooter heb ik inderdaad geen indicatie hoeveel de teller precies bedriegt (heb wel een idee, maar op de km/h nauwkeurig weet ik het niet). Maar ik heb jarenlang met mijn 328i de autosnelweg dagelijks genomen, en in het oprijden, 's ochtends vroeg, vertrok ik altijd op tijd omdat ik dan geen file had aan de oprit v/d autosnelweg. Hierdoor was ik altijd te vroeg op mijn werk. 10 minuten later vertrekken betekende echter 20 minuten aanschuiven aan de oprit, dus een half uur later ter plekke. Mijn ochtendritueel was dus op tijd vertrekken, en dan onthaasten op de snelweg tegen 90 - 95 km/h.

                                      Gezien de jarenlange ervaring met die BMW (GPS-rijden waar je een accurate snelheidsaanduiding hebt), wist ik ook exact wat elk streepje op de snelheidsmeter betekende. Ik kan je zeggen dat, als ik 90 km/h GPS reed, er af en toe toch nog een vrachtwagen overkomt. Heel traag weliswaar.

                                      Dimi zal dat ongetwijfeld kunnen bevestigen/ontkrachten, maar iemand die ik ken vertelde me ooit dat het met de banden te maken had (ijking met versleten banden, dan nieuwe erop en kon tot 3 km/h schelen).

                                      Langs de andere kant zie ik de laatste tijd veel camions slechts 80 of 85 km/h rijden, ook al is er vrij baan.

                                      In alle geval, ik reed zo dat ik geen vrachtwagens hinderde: snelweg op tegen 90 km/h, en als er een vrachtwagen traag maar zeker naderde, ging ik gewoon 95 km/h rijden zodat die mens niet gehinderd was. Uiteindelijk krijgen ze achter het stuur van hun vrachtwagen al genoeg shit te verwerken.

                                      Moet zeggen, de weg terug naar huis was meestal wel tegen 120 km/h, en je bent automatisch een pak gejaagder als je in druk verkeer bent (geërgerd omdat iemand niet opzij wil, in't midden blijft rijden, net voor je invoegt, ... terwijl je aan 90 denkt: laat maar doen).

                                      Verder ook akkoord met je laatste stelling, zie dat met de scooter ook. Bijna alle vrachtwagens die ik tegenkom, proberen plaats te maken of gaan zelfs even de fietsstrook op om me voorbij te laten.

                                      In ieder geval: auto, camionette, scooter, ... ik probeer het hoffelijk te houden, en zo weinig mogelijk anderen te hinderen.

                                      Ik begrijp perfect je ergernis van jojo-rijders! Sommige mensen lijken echt nerveus te rijden en kunnen geen snelheid aanhouden.
                                      Dat van die banden klopt, mijn Scania werd met versneden banden geijkt op 89km/h en kon met nieuwe banden zelfs 96 halen. Maar in de huidige tijden van dure diesel zijn er steeds minder die dat doen. Eerder hun camions begrenzen op 85 is wat ze nu doen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      Als jij dat op een uur gekunnen hebt wil ik wel eens weten welke banen dat waren.
                                      Ik doe dat traject wel vaker en dat kost me meestal 2u.
                                      Dus hij reed dubbel zo snel. Verklaart wel waarom ze hem niet zagen!
                                      Last edited by |) ][ |V| ][; 29/03/2013, 22:04.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Als jij dat op een uur gekunnen hebt wil ik wel eens weten welke banen dat waren.
                                        Ik doe dat traject wel vaker en dat kost me meestal 2u.
                                        zwijndrecht - beveren - sint niklaas via N70 (gewoon rechtdoor dus eigenlijk ) van sint niklaas via N16, N41 & N47 nr dendermonde. Hier dan den N445 gevolgd tot in Gent (Overmere - kalken - destelbergen) en dan R4 tot aan het begin van de kortijksesteenweg. Ik ging naar Bimoto.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Dat van die banden klopt, mijn Scania werd met versneden banden geijkt op 89km/h en kon met nieuwe banden zelfs 96 halen. Maar in de huidige tijden van dure diesel zijn er steeds minder die dat doen. Eerder hun camions begrenzen op 85 is wat ze nu doen.



                                        Dus hij reed dubbel zo snel. Verklaart wel waarom ze hem niet zagen!
                                        was dat maar waar ik ben (redelijk) braaf geweest

                                        Comment


                                        • Vandaag naar de mis geweest in Halmaal (voor de Pasen), stonden er op die parking daar 2 vrachtwagens die elk zo'n 5 parkeerplaatsen in namen waardoor er te weinig plaats was voor de mensen die naar de mis gingen.
                                          Het is trouwens een plaats waar geen vrachtwagen mogen staan!
                                          Van mensen die daar in de buurt wonen heb ik gehoord dat die vrachtwagens daar al van donderdag stonden, wat wilt zeggen dat die mannen de vrijdag dus blijkbaar niet gewerkt hebben.

                                          De vrachtwagens in kwestie:
                                          Maes Electro: 675-BKH
                                          IVECA Technics: 1-CKE-820
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X