Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ge hebt uw handen niet aan het stuur, dus ge hebt uw auto in weze niet onder controle

    zelfs met oortje hebt ge veel informatieverlies. Enkel praten met iemand in de auto heeft het tegenovergestelde effect. Die let mee op de weg en aan de hand van de intonatie of de bewegingen die die maakt geeft ons dat bijkomende informatie
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Je kan 120 op de teller rijden dat irl 110-115 is of 130 op teller rijden en dat dus 120 irl is.
      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Als iemand aan exact 120 links rijdt, zal hij inderdaad enkel mensen hinderen die een overtreding begaan, prioritaire voertuigen met dringende opdracht en agenten in een al dan niet prioritair voertuig als hun opdracht het rechtvaardigt.

      Maar iemand die exact links rijdt, begaat natuurlijk ook een overtreding.
      Het was helemaal niet mijn bedoeling om links rijden goed te praten. Natuurlijk is het een overtreding. Ik wilde gewoon wat zelfreflectie op gang brengen. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zij die hier het hards roepen over links rijders lijken me ook de mannen die het hardst op de weg rijden. Zeker doordat hardrijders mee aan de basis liggen van het linksrij fenomeen. Ik heb het hier al een tijdje geleden gemeld. Bij druk verkeer is telkens de rechter rijstrook opzoeken gekkenwerk. De kans dat je vlot weer naar het tweede vak kunt is bijna nihil ook al geef je dat tijdig met knipperlichten aan. Cruise control en asocialrijgedag liggen daar mee aan de basis aan. En dan heb je de keuze ofwel cruise je dan aan camion snelheid, ofwel werp je auto voor de anderen op het tweede vak maar daar komt nog meer heibel van, dus langer op het tweede vak blijven rijden… Vroeger was een gaatje van 50meter genoeg om even rechts te gaan nu moet dat al een veelvoud zijn…

      Ik vraag me soms af , of het amerikaanse systeem niet beter zou zijn.

      En ja ik heb ook een hekel aan zij die ‘cruisen’ zijn op het middenvak zodat iedereen van het eerste vak over het derde vak terug naar het eerste vak moet. Maar dit lijkt me toch een minderheid. Op de foto’s en filmpjes die ik hier zou ik toch wel eens meer willen weten over de verkeersituatie alvorens harde conclusies te trekken.

      Men verwijt linkrijders als oorzaak voor fileproblemen. Maar is het al niet meermaals bewezen dat grote snelheidsverschillen ook een belangrijke oorzaak daarvan zijn.

      Wie die zonder zonden is, werpe de eerste steen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het zou handiger zijn dat ze inderdaad rechts zou aanhouden, maar ook zij heeft dat bord gepasseerd net voor de Craeybeckxtunnel en bijgevolg mag zij die rijstrook blijven volgen.
        Sorry dat ik deze discussie na een paar dagen nog eens boven haal, maar ik heb nog een vraag.

        Op die 2 rechtse rijstroken in de craeybeckxtunnel, die naar Breda-Luik gaan dus, mag je daarop ook kiezen welke rijstrook je neemt (en mag je daarop dus ook rechts inhalen)? Als dat zo is, heb ik wat bijgeleerd en dan zal men rit door de Craeybeckxtunnel weer wat vlotter kunnen gebeuren, ik nam namelijk aan dat je die 2 rijstroken 'normaal' moest behandelen, dus rechts rijden, en langs links inhalen.
        2012 Renault Megane RS

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
          Bij druk verkeer is telkens de rechter rijstrook opzoeken gekkenwerk. De kans dat je vlot weer naar het tweede vak kunt is bijna nihil ook al geef je dat tijdig met knipperlichten aan. Cruise control en asocialrijgedag liggen daar mee aan de basis aan. En dan heb je de keuze ofwel cruise je dan aan camion snelheid, ofwel werp je auto voor de anderen op het tweede vak maar daar komt nog meer heibel van, dus langer op het tweede vak blijven rijden… Vroeger was een gaatje van 50meter genoeg om even rechts te gaan nu moet dat al een veelvoud zijn…
          Ik kan maar 88 en ik raak altijd op het middenvak hoor, soms moet je gewoon wat "helpen".

          Comment


          • ja ge moogt daar rechts inhalen want ge passeert bord F15
            dat wordt dan niet aanzien als inhalen
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Ik kan maar 88 en ik raak altijd op het middenvak hoor, soms moet je gewoon wat "helpen".
              Wees gerust, ik 'help' meer dan ooit. Maar dan lees je weer dat mensen hun achteruitkijkspiegels niet gebruiken... Opnieuw zijn zij die zich hier ergeren veelal mede de oorzaak van het probleem...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                t is een handig feit om te beboeten, en das alles. ge ziet van ver dat iemand zijn telefoon aan zijn oor houd, en t is makkelijk te bewijzen dat die affectief aan het bellen was via de operator.
                iemand met handsfree, dat kan je moeilijk bewijzen.

                het feit blijft dat je afgeleid bent als je aan het bellen bent. probeer maar eens een ingewikkeld probleem uit te leggen via telefoon als je probeerd te parkeren. 90% kans dat je gaat zeggen aan de telefoon: wacht eens ff, moet hier iets doen. heb jaren met telefoon in de auto gereden (zowel zonder als met handsfree) en je bent afgeleid met een telefoongesprek.

                mijn daily nu is een automaat, ik heb mijn rechts hand TOTAAL niet nodig nu, ligt gewoon op men been. houd die zelf niet op het stuur. pinkers zitten aan de linkerkant, lichten ook, groot licht zit aan men linkervoet (die ook niks hoeft te doen want het is een automaat). een gsm in dat hand houden zou dan gevaarlijk zijn . heleboel onzin.

                als het dan echt zo gevaarlijk is, mogen rokers ook enkel handsfree roken in de auto
                Ik zie al van ver dat iemand aan het bellen is. En dat puur door zijn of haar rijgedrag. Zo een mensen hebben moeite om hun plaats op hun rijvak aan te houden, remmen later, trekken later op, reacties zijn gewoon een seconde of 2 trager dan de rest. Is ook logisch, die mensen zijn stevig afgeleid.

                Mensen die met hun passagiers praten zijn ook zo afgeleid.

                Diegene die wel goed opletten, daar merk je het ook aan... Die sluiten netjes aan, reageren onmiddellijk op wijzigingen in het verkeersbeeld, ...

                Ik zeg niet dat ik nooit eens afgeleid ben, maar ontkennen dat je afgeleid bent tijdens het bellend autorijden lijkt me onwaarschijnlijk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                  Sorry dat ik deze discussie na een paar dagen nog eens boven haal, maar ik heb nog een vraag.

                  Op die 2 rechtse rijstroken in de craeybeckxtunnel, die naar Breda-Luik gaan dus, mag je daarop ook kiezen welke rijstrook je neemt (en mag je daarop dus ook rechts inhalen)? Als dat zo is, heb ik wat bijgeleerd en dan zal men rit door de Craeybeckxtunnel weer wat vlotter kunnen gebeuren, ik nam namelijk aan dat je die 2 rijstroken 'normaal' moest behandelen, dus rechts rijden, en langs links inhalen.
                  Je mag vanaf dat bord voor de Craeybeckxtunnel tot de volgende samenkomst van wegen (dus aan de ring) elke rijstrook kiezen die je wil, voor zover je op het einde niet over volle lijnen gaat rijden.

                  Comment


                  • onderzoek spreekt u tegen wooter: mensen die praten in de auto met een passagier naast hen, doen het niet slechter dan een chauffeur alleen net omwille van de non verbale reacties welke de passagier meegeeft omdat die altijd mee oplet bij het rijden
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Vroeger was een gaatje van 50meter genoeg om even rechts te gaan nu moet dat al een veelvoud zijn…
                      Vroeger was een gaatje van 50 meter enkel voldoende als je achterligger maar 100 km/u reed, en jij minimum ook.

                      Aan 120 km/u heb ik zelden problemen om van het rechtervak terug naar het midden- of linkervak in te voegen. Vaak is even van het gas gaan al voldoende.

                      Als ik daarentegen zelf links rij, dan zijn er genoeg die het niet nodig vinden om van de gas te gaan om me even te laten passeren, en liever verkiezen mij stevig te doen vertragen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Ik vraag me soms af , of het amerikaanse systeem niet beter zou zijn.
                      In de VS is men de continue linksrijder ook al stevig beu, en hier en daar is al wetgeving opgedoken dat iedereen verplicht zoveel mogelijk rechts te houden, behalve als men inhaalt.

                      Als je op +3 baanvakken op z'n Noord-Amerikaans gaat rijden, zie je voornamelijk bumperkleven en traag inhalen. Bumperkleven omdat men een gat ziet ontwikkelen en dat gat is nipt groot genoeg om hun SUV erin te prikken of als men wel voldoende afstand houdt, nooit kan inlopen op een iets trager rijdende voorligger die men voorbij wil, en traag inhalen omdat er zware straffen staan op hoge snelheidsovertredingen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      En ja ik heb ook een hekel aan zij die ‘cruisen’ zijn op het middenvak zodat iedereen van het eerste vak over het derde vak terug naar het eerste vak moet. Maar dit lijkt me toch een minderheid. Op de foto’s en filmpjes die ik hier zou ik toch wel eens meer willen weten over de verkeersituatie alvorens harde conclusies te trekken.
                      Ga maar eens op een brug staan op rustige stukken en momenten van de E40 Brussel-Brugge of Brussel-Luik. Er wordt heel wat onnodig op het middenvak gereden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Men verwijt linkrijders als oorzaak voor fileproblemen. Maar is het al niet meermaals bewezen dat grote snelheidsverschillen ook een belangrijke oorzaak daarvan zijn.
                      Tiens, ik dat dat het kwam door een groot verkeersaanbod Linksrijders en middenvakrijders beperken gewoon het debiet van de mogelijke verkeersstroom, omdat die stroom vaak niet langs rechts voorbij wil omdat dat niet mag.

                      Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                      Wie die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
                      Zo kan je nooit het probleem oplossen, want iedereen maakt fouten. Op die manier blijft iedereen gewoon volharden in de boosheid...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        onderzoek spreekt u tegen wooter: mensen die praten in de auto met een passagier naast hen, doen het niet slechter dan een chauffeur alleen net omwille van de non verbale reacties welke de passagier meegeeft omdat die altijd mee oplet bij het rijden
                        Ik had er gisteren nog een koppel voor me in een MINI dat je onderzoek tegenspreekt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Het gedrag van die op z'n stalen ros is uiteraard niet goed te praten. Als iedereen het recht in eigen handen zou nemen...
                          Het is een overdreven reactie, maar hij plakt ook een sticker op de automobilist zijn zijruit, en dat doet me denken aan andere activisten die dubbelparkeerders of illegale blauwlichtrijders in Rusland aanklagen... Het is de far west daar, en als de politie haar taak niet doet, wie dan wel? Is ook de enige reden dat ik soms iemand aanspreek op zijn rijgedrag, puur omdat ik nooit hier iemand zie onderschept worden door de politie andere dan een snelheidsactie... In dat opzicht hebben we in vergelijking met de ons omringende landen veel te weinig blauw op straat dat zich ook bezig houdt met verkeer. Van de gemiddelde combi weet je dat het interventieploegen zijn die zich geen hol aantrekken van verkeer, en zolang je die mensen niet aanrijdt, gaan die je nooit tegenhouden...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Anderzijds, als die met de Nissan Puke al gewoon zijn pinker had gebruikt toen die naar links uitweek, was er misschien verder niks gebeurd.
                          Klopt. Heel vaak is het actie en reactie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Dat laatste heb ik vandaag ook gedaan toen de auto's 80-90 reden. Weet zelfs niet of het (il)legaal is, maar ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn.
                          Dat groeit automatisch als je merkt dat je met je motorfiets zit te taffelen, optrekken en remmen omdat er inderdaad inde verte een Scenic niet voorbij een vrachtwagen durft en je achterligger dwars door je heen kijkt en nauwelijks afstand houdt. Het begint met rechts inhalen zoals met de auto, en dan merk je dat je met de motorfiets niet zoveel ruimte nodig hebt om als je zo een vrachtwagen genaderd bent terug links in te voegen... En voor je het weet kan je probleemloos aan 120 tussen de twee linker rijvakken heen en weer kiezen naar gelang er op welk rijvak geen auto rijdt, terwijl de automobilisten hun stuur opfretten, optrekken en remmen aan 80 per uur.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Ik had er gisteren nog een koppel voor me in een MINI dat je onderzoek tegenspreekt.
                            dus ge ziet 1 uitzondering en daarmee is het niet waar? Ik ken dan ook genoeg chauffeurs die alleen rijden, zonder GSM, die slechter rijden dan iemand met gsm. Daarom zouden de onderzoeksresultaten dus niet juist zijn of wat?

                            Daar is zelfs meer uit voorgekomen: 5% van de chauffeurs die onderzocht zijn, presteren net beter tijdens het rijden als ze met iets anders bezig zijn.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              dus ge ziet 1 uitzondering en daarmee is het niet waar? Ik ken dan ook genoeg chauffeurs die alleen rijden, zonder GSM, die slechter rijden dan iemand met gsm. Daarom zouden de onderzoeksresultaten dus niet juist zijn of wat?

                              Daar is zelfs meer uit voorgekomen: 5% van de chauffeurs die onderzocht zijn, presteren net beter tijdens het rijden als ze met iets anders bezig zijn.
                              Dan zouden die 5% sowieso uit't verkeer gehouden moeten worden.
                              Er is ook onlangs uitgewezen dat Multithreading bij mensen niet werkt (integenstelling tot wat vrouwen beweren ) maar dat we telkens overschakelen en kleine stukjes van meerdere taken doen.
                              In't verkeer kan dat eigenlijk niet en de mensen die aan't bellen/babbelen zijn haal ik er elke keer zo uit...

                              Comment


                              • Ik moet Flappy toch ook tegenspreken... Grootvader was met passagier aan het rijden, was aan het babbelen => te laat op de rem en in iemand zijn gat. Of gaat ge dan weer zeggen dat het alleen gepensioneerden zijn... Een afleiding is er snel, kan er zelf van over mee spreken, zonder gevolgen weliswaar.
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  onderzoek spreekt u tegen wooter: mensen die praten in de auto met een passagier naast hen, doen het niet slechter dan een chauffeur alleen net omwille van de non verbale reacties welke de passagier meegeeft omdat die altijd mee oplet bij het rijden
                                  ooit eens tijdens de zomermaanden naar de zee gereden? Ik alle dagen en ik kan je vertellen dat die zeker niet mee oplet : zonnecrème insmeren, kinderen rustig houden, wilde gebaren zitten maken, drank rondbedelen, ...

                                  En het gaat weer gaan beginnen. Het middenvak vol debielen en het rechtervak vol debielen die net iets sneller mogen rijden van hun vrouw. En de buitenlanders zijn nog de ergste van de hoop daar : iedereen die dacht dat Duitsers hoffelijke chauffeurs waren, think again : smijten zich op zijn hollands net voor aankomend verkeer.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    De mythe over wit-geel kruis auto's klopt inderdaad. Kunnen echt niet rijden! Staat er een te wachten om af te draaien, moet voorrang geven aan mij, ze ziet mij afkomen, kijkt recht naar voor en draait gewoon op haar gemakje af zonder nog naar mij om te kijken
                                    Een tijd geleden reed ik in een smalle tweerichtingstraat. Rechts is er een gat tussen geparkeerde auto's waar ik inrij om mevrouw van het wit-gele kruis te laten passeren.
                                    Mevrouw rijdt dan een meter meer naar links (recht 1,5 meter plaats) om met haar spiegel tegen mijn flank te rijden. Denk je dat mevrouw er nog maar over denkt om even te stoppen?
                                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                                    1976 Volkswagen Kever 1200L
                                    1990 Volvo 344
                                    1991 Mercedes W124 230CE
                                    2016 Skoda Octavia van 't werk

                                    Verkocht
                                    1980 Volkswagen Derby CLS
                                    1990 Mercedes W124 230CE
                                    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                                    Comment


                                    • daarnet een accident met motorrijder voor mijn neus zien gebeuren op E40 thv haasrode. madammeke had die gewoon niet gezien, en de motorrijder reed niet te snel... was redelijk ok; tegen middenberm gaan zitten en nog 2 autos gestopt om te zien of ze konden helpen (zelfs een koppel uit de UK)
                                      politie was na een 3tal minuten al ter plekke, veronderstel dat die aan splitsing E40/E314 stonden ofzo?

                                      Comment


                                      • De WPR heeft een post aan het afrittencomplex in Bertem.

                                        Wat had dat madammeke gedaan? Want bij doorgaand verkeer een motard meehebben lijkt me toch sterk... Nu ik zoveel kilometers doe met de motorfiets heb ik schrik in mijn auto want waar ik met de moto maar een 90cm breed ben, is mijn kar 1m80 breed, en uitwijken op een motorfiets is even duwen op het stuur, maar in een auto is dat heel wat riskanter.

                                        Comment


                                        • Van het middenvak naar het linkervak gegaan. Of die zat in haar dode hoek EN haar muziek moet hard gestaan hebben OF nirt in de spiegel gekeken veronderstel ik.
                                          Vanavond eens zien of ik de beelden van de dashcam kan halen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X