Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Of motorijders die denken dat de autochauffeur enkel in de spiegels moeten kijken en direct op zij moeten springen in een file en niet meer op de voorligger letten. Want owee als die een seconde moeten wachten
Rij tot nu toe ook meestal met de auto hoor. Maar door ook met de moto te rijden bekijk ik de zaken niet enkel door één bril.
En een automobilist waarlangs een motorfietser niet langs kan op de snelweg in een file, rijdt niet links genoeg. Als je met een tussengassende motorrijder rechtsachter je in de file stil staat, kan dat 2 dingen betekenen:
- jij schat je auto breder in dan dat ie is
- die motorrijder schat zijn motorfiets breder in dan dat ie is.
Er zal nog een verschil zijn tussen uw (groot-)licht en dat van mij.
Ofwel moet ik doe zoals die met zijn BMW K1600 GT: twee strobo's naast de xenon koplamp monteren. Hem zie je alleszins van ver afkomen. Ik schat vanop een kilometer of twee.
Zonder zeveren, misschien moet ik maar zo'n LED-dagrijlichtstrook tussen mijn koplamp en windscherm monteren. Iemand suggesties?
Of motorijders die denken dat de autochauffeur enkel in de spiegels moeten kijken en direct op zij moeten springen in een file en niet meer op de voorligger letten. Want owee als die een seconde moeten wachten
Hoeveel minuten heb jij nodig om eens een blik in je achteruitkijkspiegel te werpen mss? Je staat in een file, je rijdt geen 200km/h dan veronderstel ik...
Hoeveel minuten heb jij nodig om eens een blik in je achteruitkijkspiegel te werpen mss? Je staat in een file, je rijdt geen 200km/h dan veronderstel ik...
Een echt stilstaande file uiteraard niet, maar zo'n file tegen 50km/u kijk ik liever naar mijn voorligger dan om de 2 sec in mijn spiegel te kijken om te zien dat er toch maar geen moto zou aankomen gereden.
Vandeweek nog nen achterlijke motard gezien, alleja een aantal, het was vertraagd verkeer op de A12 aan hoevenen, rechts ne vrachtwagen en links een lijnbus. En allemaal maar van hunnen tak maken dat ze er niet tussen konden
In de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
In de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Diegene die geen voorrang gaf aan de bestuurder komende van rechts. Het voordeel is zelfs dat in dat scenario de voorrangsplichtige aantoonbaar later op het kruispunt was dan de voorrangsgerechtigde...
In de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Ik rij met de auto ook gewoon altijd uiterst links op het linkervak. Dan kunnen motards probleemloos passeren.
Ofwel moet ik doe zoals die met zijn BMW K1600 GT: twee strobo's naast de xenon koplamp monteren. Hem zie je alleszins van ver afkomen. Ik schat vanop een kilometer of twee.
Het voordeel is zelfs dat in dat scenario de voorrangsplichtige aantoonbaar later op het kruispunt was dan de voorrangsgerechtigde...
Sorry ik heb de afbeelding aangepast (was wat onduidelijk want er stond niet op wie waar naartoe ging)
Ookal ben ik 3/4 over en raakt hij me tussen het achterwiel en de portier in de flank is dit dan mijn fout?
In de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Ik doe dat zelf ook, onbewust weliswaar..
Misschien komt het door lichte spoorvorming op het wegdek?
Ik doe dat zelf ook, onbewust weliswaar..
Misschien komt het door lichte spoorvorming op het wegdek?
Geen idee. Ik moet wel zeggen, het zijn meestal mensen die wel degelijk de moto's achter zich in de gaten hebben die zo rijden, alleen geen idee waarom. Ze doen niets mis en het is geen ergernis hoor, maar ik zou gewoon volledig links blijven, lijkt me handiger.
Spoorvorming kan op bepaalde plaatsen een reden zijn idd, maar als het onbewust is, lijkt het me eerder alsof je je gewoon focust op een bepaald punt van je voorligger en zo automatisch terug wat naar rechts gaat als het rijdt.
Een echt stilstaande file uiteraard niet, maar zo'n file tegen 50km/u kijk ik liever naar mijn voorligger dan om de 2 sec in mijn spiegel te kijken om te zien dat er toch maar geen moto zou aankomen gereden.
Vandeweek nog nen achterlijke motard gezien, alleja een aantal, het was vertraagd verkeer op de A12 aan hoevenen, rechts ne vrachtwagen en links een lijnbus. En allemaal maar van hunnen tak maken dat ze er niet tussen konden
Als ik wanneer de zon laag staat met mijn grootlicht aan afkom, hoef je niet elke 2sec in je spiegel te kijken. Want je zal me wel gezien hebben.
Als die vrachtwagen en lijnbus zich zo hadden kunnen opstellen dat die motards wel door konden, dan kan ik hun frustratie begrijpen.
In de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Geen idee. Ik moet wel zeggen, het zijn meestal mensen die wel degelijk de moto's achter zich in de gaten hebben die zo rijden, alleen geen idee waarom. Ze doen niets mis en het is geen ergernis hoor, maar ik zou gewoon volledig links blijven, lijkt me handiger.
Spoorvorming kan op bepaalde plaatsen een reden zijn idd, maar als het onbewust is, lijkt het me eerder alsof je je gewoon focust op een bepaald punt van je voorligger en zo automatisch terug wat naar rechts gaat als het rijdt.
Soms doe ik het wel, soms niet, maar als ik niet links blijf rijden hou ik wel goed mijn spiegels in het ook. Probleem is dat als je links blijft rijden, diegenen op de rijstrook naast je het zich al gemakkelijker eens permitteren om zich er tussen te wringen. En dat is pas gevaarlijk/hinderlijk voor motards.
Als je bij een voorrang van rechts in de rechterflank vanachter wordt aangereden(als je van links komt). Wie is dan in fout?
voorbeeld:[ATTACH=CONFIG]96679[/ATTACH]
Diegene die geen voorrang gaf aan de bestuurder komende van rechts. Het voordeel is zelfs dat in dat scenario de voorrangsplichtige aantoonbaar later op het kruispunt was dan de voorrangsgerechtigde...
Sorry ik heb de afbeelding aangepast (was wat onduidelijk want er stond niet op wie waar naartoe ging)
Ookal ben ik 3/4 over en raakt hij me tussen het achterwiel en de portier in de flank is dit dan mijn fout?
Ja, als je het zo stelt is het wel duidelijk dat ik in fout ben maar het is wel zuur.
Hier ben ik nog niet zo zeker van: Wooter's standpunt klop wel, maar een rechter kan ook oordelen dat bestuurder B het kruispunt had moeten naderen met de nodige voorzichtigheid om een eventuele aanrijding te kunnen vermijden. En omdat bestuurder A al eerder op het kruispunt was, kan er over gediscussieerd worden of B toen al überhaupt aan het kruispunt was. Zou anders te gemakkelijk zijn he. Ik zet in over een uitspraak waar beide partijen voor een stuk aansprakelijk gesteld wordt. Afhankelijk van de bewijsstukken die beide partijen aanbrengen, kan het evenwel elke richting uit.
In mijn RT zitten vooraan 2 xenon-dimlichten, maar gisteren op de GS met 1 halogeen peertje merkte ik niet veel verschil bij regenweer.
En dan rijden ze nog voor je neus...
Dat heb ik ook op de RT steken, in de nieren onder de dimlichten.
He verschil zit 'em dan ook niet zozeer in het verschil van soort koplamp, maar eerder in het verschil van moto-merk.
Tja, ik heb me voorgenomen om vanaf mijn dertigste mijn ergernissen in het verkeer aan de kant proberen te zetten, want ik zou graag nog eens het dubbele van die leeftijd erbij doen.
Last edited by ; 28/04/2013, 10:04.
Reden: Herformulering & iPad perikelen
Comment