Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenRij tot nu toe ook meestal met de auto hoor. Maar door ook met de moto te rijden bekijk ik de zaken niet enkel door één bril.
Comment
-
Ik rij altijd zonder grootlicht, gaat perfect.
En een automobilist waarlangs een motorfietser niet langs kan op de snelweg in een file, rijdt niet links genoeg. Als je met een tussengassende motorrijder rechtsachter je in de file stil staat, kan dat 2 dingen betekenen:
- jij schat je auto breder in dan dat ie is
- die motorrijder schat zijn motorfiets breder in dan dat ie is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk rij altijd zonder grootlicht, gaat perfect.
Ofwel moet ik doe zoals die met zijn BMW K1600 GT: twee strobo's naast de xenon koplamp monteren. Hem zie je alleszins van ver afkomen. Ik schat vanop een kilometer of twee.
Zonder zeveren, misschien moet ik maar zo'n LED-dagrijlichtstrook tussen mijn koplamp en windscherm monteren. Iemand suggesties?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenOf motorijders die denken dat de autochauffeur enkel in de spiegels moeten kijken en direct op zij moeten springen in een file en niet meer op de voorligger letten. Want owee als die een seconde moeten wachten
Comment
-
Het grote ergernis topic deel V
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenHoeveel minuten heb jij nodig om eens een blik in je achteruitkijkspiegel te werpen mss? Je staat in een file, je rijdt geen 200km/h dan veronderstel ik...
Vandeweek nog nen achterlijke motard gezien, alleja een aantal, het was vertraagd verkeer op de A12 aan hoevenen, rechts ne vrachtwagen en links een lijnbus. En allemaal maar van hunnen tak maken dat ze er niet tussen kondenBMW X5 45e
Comment
-
In de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIn de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Gelukkig sta je snel stil indien nodig.
Comment
-
Als je bij een voorrang van rechts in de rechterflank vanachter wordt aangereden(als je van links komt). Wie is dan in fout?
voorbeeld:Naamloos.jpgBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIn de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenEr zal nog een verschil zijn tussen uw (groot-)licht en dat van mij.
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenOfwel moet ik doe zoals die met zijn BMW K1600 GT: twee strobo's naast de xenon koplamp monteren. Hem zie je alleszins van ver afkomen. Ik schat vanop een kilometer of twee.
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenZonder zeveren, misschien moet ik maar zo'n LED-dagrijlichtstrook tussen mijn koplamp en windscherm monteren. Iemand suggesties?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet voordeel is zelfs dat in dat scenario de voorrangsplichtige aantoonbaar later op het kruispunt was dan de voorrangsgerechtigde...
Ookal ben ik 3/4 over en raakt hij me tussen het achterwiel en de portier in de flank is dit dan mijn fout?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenGelukkig sta je snel stil indien nodig.Last edited by |) ][ |V| ][; 27/04/2013, 18:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIn de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?
Misschien komt het door lichte spoorvorming op het wegdek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIk doe dat zelf ook, onbewust weliswaar..
Misschien komt het door lichte spoorvorming op het wegdek?
Spoorvorming kan op bepaalde plaatsen een reden zijn idd, maar als het onbewust is, lijkt het me eerder alsof je je gewoon focust op een bepaald punt van je voorligger en zo automatisch terug wat naar rechts gaat als het rijdt.
Comment
-
Ik ga ook altijd terug naar rechts als de moto gepaseerd is. Meestal ligt daar toch redelijk wat rotzooi tegen de middenberm.
Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenEen echt stilstaande file uiteraard niet, maar zo'n file tegen 50km/u kijk ik liever naar mijn voorligger dan om de 2 sec in mijn spiegel te kijken om te zien dat er toch maar geen moto zou aankomen gereden.
Vandeweek nog nen achterlijke motard gezien, alleja een aantal, het was vertraagd verkeer op de A12 aan hoevenen, rechts ne vrachtwagen en links een lijnbus. En allemaal maar van hunnen tak maken dat ze er niet tussen konden
Als die vrachtwagen en lijnbus zich zo hadden kunnen opstellen dat die motards wel door konden, dan kan ik hun frustratie begrijpen.
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIn de file sta ik zelden links, dus van mij heeft niemand last, maar ik zie wel constant iets dat me doet nadenken. Je hebt veel chauffeurs die goed opletten voor de moto's en dan ook plaats maken als er een aankomt, maar eens dat de moto voorbij is, gaan ze terug rechts in hun vak rijden. Wat is daar het nut van? Als je gewoon links in je vak blijft, moet je veel minder aandacht slaan op die moto's of mis ik iets?Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIk doe dat zelf ook, onbewust weliswaar..
Misschien komt het door lichte spoorvorming op het wegdek?
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenGeen idee. Ik moet wel zeggen, het zijn meestal mensen die wel degelijk de moto's achter zich in de gaten hebben die zo rijden, alleen geen idee waarom. Ze doen niets mis en het is geen ergernis hoor, maar ik zou gewoon volledig links blijven, lijkt me handiger.
Spoorvorming kan op bepaalde plaatsen een reden zijn idd, maar als het onbewust is, lijkt het me eerder alsof je je gewoon focust op een bepaald punt van je voorligger en zo automatisch terug wat naar rechts gaat als het rijdt.
Soms doe ik het wel, soms niet, maar als ik niet links blijf rijden hou ik wel goed mijn spiegels in het ook. Probleem is dat als je links blijft rijden, diegenen op de rijstrook naast je het zich al gemakkelijker eens permitteren om zich er tussen te wringen. En dat is pas gevaarlijk/hinderlijk voor motards.
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenIk ga ook altijd terug naar rechts als de moto gepaseerd is. Meestal ligt daar toch redelijk wat rotzooi tegen de middenberm.
Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk BerichtenAls je bij een voorrang van rechts in de rechterflank vanachter wordt aangereden(als je van links komt). Wie is dan in fout?
voorbeeld:[ATTACH=CONFIG]96679[/ATTACH]Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDiegene die geen voorrang gaf aan de bestuurder komende van rechts. Het voordeel is zelfs dat in dat scenario de voorrangsplichtige aantoonbaar later op het kruispunt was dan de voorrangsgerechtigde...Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk BerichtenSorry ik heb de afbeelding aangepast (was wat onduidelijk want er stond niet op wie waar naartoe ging)
Ookal ben ik 3/4 over en raakt hij me tussen het achterwiel en de portier in de flank is dit dan mijn fout?Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHij kwam van rechts en jij moest voorrang geven?
Wat denk je zelf...Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk BerichtenJa, als je het zo stelt is het wel duidelijk dat ik in fout ben maar het is wel zuur.
Hier ben ik nog niet zo zeker van: Wooter's standpunt klop wel, maar een rechter kan ook oordelen dat bestuurder B het kruispunt had moeten naderen met de nodige voorzichtigheid om een eventuele aanrijding te kunnen vermijden. En omdat bestuurder A al eerder op het kruispunt was, kan er over gediscussieerd worden of B toen al überhaupt aan het kruispunt was. Zou anders te gemakkelijk zijn he. Ik zet in over een uitspraak waar beide partijen voor een stuk aansprakelijk gesteld wordt. Afhankelijk van de bewijsstukken die beide partijen aanbrengen, kan het evenwel elke richting uit.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIn mijn RT zitten vooraan 2 xenon-dimlichten, maar gisteren op de GS met 1 halogeen peertje merkte ik niet veel verschil bij regenweer.
En dan rijden ze nog voor je neus...
Dat heb ik ook op de RT steken, in de nieren onder de dimlichten.
Tja, ik heb me voorgenomen om vanaf mijn dertigste mijn ergernissen in het verkeer aan de kant proberen te zetten, want ik zou graag nog eens het dubbele van die leeftijd erbij doen.
Comment
Comment