Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die VAG'ers toch
    Last edited by ; 11/05/2013, 17:44.

Comment

• Waarom kan een aanhangwagen nooit, maar dan ook nooit, correct zijn aangesloten?
      Den 1ste waarvan alle lichten correct werken moet ik helaas nog tegenkomen, werd er daarstraks voor de zoveelste keer onnozel van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
        Waarom kan een aanhangwagen nooit, maar dan ook nooit, correct zijn aangesloten?
        Den 1ste waarvan alle lichten correct werken moet ik helaas nog tegenkomen, werd er daarstraks voor de zoveelste keer onnozel van.
        Als ik er zie, dan werken ze ofwel goed, ofwel gewoon niet.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          De randdebiel in de A4 die vanochtend op het kruispunt van de J. v. Rijswijcklaan en de Singel wat belachelijk deed nadat ik hem met een kort claxongeluid, aanspoorde om toch maar te vertrekken nadat het al een tijdje groen was. (daarvoor kon het nochtans niet snel genoeg). Ging ie persé stapvoets rijden en op het moment dat ik hem ging inhalen gaf hij volle gas. Inplaats van even je hand op te steken en een excuus gebaar te maken. Belachelijk manneke!

mensen die toeteren als iemand eens per ongeluk niet door heeft dat het al groen is zijn nu net mijn giga ergernis (vooral omdat iedereen denkt, het is toch maar kort tuutje, maar er van de honderden auto's per uur voor iemand's deur aan het rood licht dat 10 doen, dag in dag uit, jaar in jaar uit.... dan vind je dat snel GIGA egoïstisch, kortzichtig en onnozel), zo zie je maar. de ene denkt zich te ergeren aan iets terwijl hij met zijn of haar gedrag juist anderen ergert. een verkeer zonder ergernissen is dus sowieso een utopie.

overigens no offence naar u persoonlijk, wou gewoon eens even mijn analyse neer pennen :-)

Comment

• grappig waren we ons zorgen over maken, net in Evere nog een golf 4 gezien met nieuwe belgen in het donker die mistlichten aan had en daarbij in de gewone lampenunits blauwe felle leds. leek wel politie, ze flikkerden overigens niet.

de politie reed aan de andere kant voorbij en... deed de ballen.
            onnozelaars.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
              mensen die toeteren als iemand eens per ongeluk niet door heeft dat het al groen is zijn nu net mijn giga ergernis (vooral omdat iedereen denkt, het is toch maar kort tuutje, maar er van de honderden auto's per uur voor iemand's deur aan het rood licht dat 10 doen, dag in dag uit, jaar in jaar uit.... dan vind je dat snel GIGA egoïstisch, kortzichtig en onnozel), zo zie je maar. de ene denkt zich te ergeren aan iets terwijl hij met zijn of haar gedrag juist anderen ergert. een verkeer zonder ergernissen is dus sowieso een utopie.

overigens no offence naar u persoonlijk, wou gewoon eens even mijn analyse neer pennen :-)
              Oh geen probleem hoor, zo snel erger ik me niet...en geen huizen daar. Maar ik kan me inleven in jouw ergernis, zeker dan nooit in een Zuiders land gaan wonen...
              Het ging hem vooral om de actie na het tuutje, belachelijke reactie, dat op een andere manier had kunnen gebeuren.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oh geen probleem hoor, zo snel erger ik me niet...en geen huizen daar. Maar ik kan me inleven in jouw ergernis, zeker dan nooit in een Zuiders land gaan wonen...
                Het ging hem vooral om de actie na het tuutje, belachelijke reactie, dat op een andere manier had kunnen gebeuren.
                al in 3 'zuiderse landne gewoond voor, geaccumuleerd dan toch, jaren. en schaarbeek/brussel is ook al vrij zuidelijks. maar ik kies altijd kamerkes of appartementen aan achterkant van gebouwen.
                echter, ik ben geen egoist, ik denk niet alleen aan mijzelf (alle, vaak wel ma goed hahaha) dus dat toeteren heeft ook effect op anderen, daar doel ik op.

als ik het meer analytisch bekijk vind ik eht spijtig dat wij hier in belgie (al valt het nog goed mee) toch de 'meest zuiderse' van de noordelijke landen zijn op vlak van verkeer/properheid/orde/discipline in vlg met scandinavie, duitsland, nederland etc. ik vind dat best spijtig, daarom dat ik het aanhaal en niet gewoon het enkel over mijn 'eigen last' heb. al dat toeteren (en zoveel anderen zaken die we doen, zoals vuil uit de ruit gooien etc) leidt toch echt nergens toe en toch blijven we het gewoon doen, in tegenstelling tot noord europa.

Comment

• Net onderweg naar huis. Rij ik op een 3 vaks baan met links een vak waar je niet af mag en rechts 2 voorsorteervakken. Op het linkse voorsorteervak rijdt een auto + caravan aan 80 à 90 per uur. Rij een tijdje achter hem en rechts achter hem om te laten zien dat ik voorbij wil (was een lange baan nog vooraleer je echt moest sorteren.), maar hij beweegt niet. Dus ga ik langs rechts voorbij en terug naar links.

Zoals ik had gedacht gingen zijn fahren aan en uit man man

Comment

Jij blijft dus schoon wachten tot het nog eens rood is ofzo? Als diegene die blijft staan aan 't groen gewoon oplet, dan hoeft er niemand te claxonneren en moet jij je niet ergeren.

Comment

Ik vrees dat je hier boos bent op de boodschapper, je zou je beter afvragen wat die idioten aan een groen licht eigenlijk in hun auto zitten te doen, iig niet opletten in het verkeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Jij blijft dus schoon wachten tot het nog eens rood is ofzo? Als diegene die blijft staan aan 't groen gewoon oplet, dan hoeft er niemand te claxonneren en moet jij je niet ergeren.
                        Ik heb dat onlangs nog voorgehad In Oudenaarde. Het werd groen, na een sec of 3 tuut ik en blijft ff staan. Werd vlug terug rood en rijdt die toch wel niet door het rood zekers... What the?...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                          Ik vrees dat je hier boos bent op de boodschapper, je zou je beter afvragen wat die idioten aan een groen licht eigenlijk in hun auto zitten te doen, iig niet opletten in het verkeer
                          djezus dat kan toch iedereen wel eens een keer overkomen... het is echt niet altijd dezelfde die toevallig net voor u staat aan rood licht.

Comment

djezus dat kan toch iedereen wel eens een keer overkomen... het is echt niet altijd dezelfde die toevallig net voor u staat aan rood licht.
                            En dan? Wat wil je dan? Ah, 't is groen, maar die voor me is met zijn gsm bezig, laten we even wachten? Nee, ge maakt die duidelijk dat het groen is. Als je aanstoot neemt aan dat korte claxongeluidje, dan liggen uw ergernissen fout vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                              Ik heb dat onlangs nog voorgehad In Oudenaarde. Het werd groen, na een sec of 3 tuut ik en blijft ff staan. Werd vlug terug rood en rijdt die toch wel niet door het rood zekers... What the?...
                              Oh, even niet opletten aan een licht dat op groen springt zijn geen (wereld)rampen uiteraard. Maar de reactie die erop kwam na het kort tuutje (want ook daar kan je uiteraard degoutant in overkomen als je op je claxon zou blijven staan)...tjonge tjonge...wereld is echt verziekt hier. Had ie gewoon even zijn hand opgestoken en simpel doorgereden had dit niet tot een ergernis moeten "uitgroeien" Ik verschiet er feitelijk niet van dat zulke situatie tot verkeersagressie kan lijden, al dan niet met bosmaaiers in de aanslag...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Mijn ergernis van de laatste week, hier in de buurt staat een verkeerslicht met zo een detector voor aankomend verkeer. Maar die werkt langs geen kanten meer. Vrijdag 6 minuten voor het licht gestaan. Woensdag met de moto ook zeker 5 minuten. Omdat ik daar als eerste stond ben ik op de knop voor de fietsers gaan drukken, dan werd het onmiddelijk groen.

Heeft er iemand enig idee waar je dit moet melden? Want 5 minuten moeten wachten is toch iets te lang, zeker als er op de hoofdweg geen verkeer is.

Comment

Oh, even niet opletten aan een licht dat op groen springt zijn geen (wereld)rampen uiteraard. Maar de reactie die erop kwam na het kort tuutje (want ook daar kan je uiteraard degoutant in overkomen als je op je claxon zou blijven staan)...tjonge tjonge...wereld is echt verziekt hier. Had ie gewoon even zijn hand opgestoken en simpel doorgereden had dit niet tot een ergernis moeten "uitgroeien" Ik verschiet er feitelijk niet van dat zulke situatie tot verkeersagressie kan lijden, al dan niet met bosmaaiers in de aanslag...
                                  Awel, normaal gezien is dat voor mij ook niet echt een ergernis, wou gewoon reageren op diegene die het not done vindt om daarvoor te claxonneren. Een kort geluidje maakt die aan 't groen alleen maar duidelijk dat het groen is. Gisteren echter heb ik toch secondenlang mijn claxon ingeduwd. Ik rij op een baan van 70 in Frankrijk, reed rond de 90km/h. Achter mijn camion zat er al de hele tijd een auto de kleven en links te hangen omdat hij geen zicht had. Plots haalt hij me in en rijdt daarna verder aan 70 km/h. We komen wat verder aan het rood en hij blijft staan als het groen wordt. Claxon heeft toen toch zijn werk gedaan tot hij effectief vertrokken was hoor. En het was niet iemand die politieman wou spelen omdat ik te snel reed, maar effectief iemand die niet oplette. Toen hij achter me reed aan 90 had hij waarschijnlijk niet eens door dat ik al te snel reed en wou hij alleen maar voor me rijden om meer zicht te hebben (de optie afstand houden ware mss beter geweest).

Comment

• nog erger : kruispunt met verkeerslichten waar werken doorgaan en daardoor aan één kant geen enkel voertuig en groen
                                    en aan andere kant rood en file tot in ...

Comment

Awel, normaal gezien is dat voor mij ook niet echt een ergernis, wou gewoon reageren op diegene die het not done vindt om daarvoor te claxonneren. Een kort geluidje maakt die aan 't groen alleen maar duidelijk dat het groen is. Gisteren echter heb ik toch secondenlang mijn claxon ingeduwd. Ik rij op een baan van 70 in Frankrijk, reed rond de 90km/h. Achter mijn camion zat er al de hele tijd een auto de kleven en links te hangen omdat hij geen zicht had. Plots haalt hij me in en rijdt daarna verder aan 70 km/h. We komen wat verder aan het rood en hij blijft staan als het groen wordt. Claxon heeft toen toch zijn werk gedaan tot hij effectief vertrokken was hoor. En het was niet iemand die politieman wou spelen omdat ik te snel reed, maar effectief iemand die niet oplette. Toen hij achter me reed aan 90 had hij waarschijnlijk niet eens door dat ik al te snel reed en wou hij alleen maar voor me rijden om meer zicht te hebben (de optie afstand houden ware mss beter geweest).
                                      Zééééééér herkenbaar. Denk dat wij beiden wel weten waar het over gaat in het verkeer...

Comment

• Zal hier ook nog eens iets neerpennen :

Gisteren ging ik bij mijn moeder op de straat borden zetten voor niet-parkeren omdat er maandag een firma een nieuwe voordeur komt steken na inbraak......
                                        Sta ik +- 5 minuten voor de buurman zijn oprit (auto staat er) en komt diene al bellen om te vragen of ik dit normaal vind....er was btw nergens plaats en ik kwam dus enkel de borden zetten . Dreigt met weet-ik-veel-wat en ik zeg al snel ,, oké ik ben al weg , ik kwam enkel deze borden zetten....."
                                        Vind de beste man het nog nodig om mijn moeder uit te schelden en erbij te zeggen dat hij hoopt dat ze nog eens inbreken in haar huis...
                                        Mijn moeder helemaal van de kaart en thuisgekomen belt ze me al op met het verhaal van wat de buur nog tegen haar zei nadat ik weg was.
                                        Ik geef gerust toe dat ik daar niet mocht staan , MAAR : de beste man moest niet weg en kwam eigenlijk alleen maar wat staan ze*ken

Waar gaan we naartoe met de maatschappij....als ik niet weg moet staat er desnoods heel de dag een auto .......maar zomaar omdat meneer denkt dat de straat van hem is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                          Zal hier ook nog eens iets neerpennen :

Gisteren ging ik bij mijn moeder op de straat borden zetten voor niet-parkeren omdat er maandag een firma een nieuwe voordeur komt steken na inbraak......
                                          Sta ik +- 5 minuten voor de buurman zijn oprit (auto staat er) en komt diene al bellen om te vragen of ik dit normaal vind....er was btw nergens plaats en ik kwam dus enkel de borden zetten . Dreigt met weet-ik-veel-wat en ik zeg al snel ,, oké ik ben al weg , ik kwam enkel deze borden zetten....."
                                          Vind de beste man het nog nodig om mijn moeder uit te schelden en erbij te zeggen dat hij hoopt dat ze nog eens inbreken in haar huis...
                                          Mijn moeder helemaal van de kaart en thuisgekomen belt ze me al op met het verhaal van wat de buur nog tegen haar zei nadat ik weg was.
                                          Ik geef gerust toe dat ik daar niet mocht staan , MAAR : de beste man moest niet weg en kwam eigenlijk alleen maar wat staan ze*ken

Waar gaan we naartoe met de maatschappij....als ik niet weg moet staat er desnoods heel de dag een auto .......maar zomaar omdat meneer denkt dat de straat van hem is
                                          Mij zal het worst wezen uiteraard waar jij staat. maar mag jij dat dan borden plaatsen? Is dat niets voor de politie/gemeente personeel en moet dat dan geen 3 dagen op voorhand?

Comment

Working...
                                          X