Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Af te keuren wat die X5-rijder doet, maar -ik ga heel eerlijk zijn- op zo'n moment wens ik ook altijd die bompa tegen een boom.

    Blijf dan achter die vrachtwagen, of wacht tot je niemand hindert met je stomme inhaalactie. Alleen blijf ik erachter, vloek ik eens heel hard, klop ik eens op mijn stuur en ga ik met meer toeren dan nodig voorbij aan bompa nadien.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • sorry, zeker niet die bompa tegen de boom. Wat de X5 doet is totaal onaanvaardbaar. Je zal maar als chauffeur staan wachten op de pechtstrook, of net een band aan het wisselen zijn als zo'n idioot met dergelijk maneuvre heel je leven op zijn kop kan zetten (als ge het al overleeft). Geduld is een schone deugd die al veel mensen zijn vergeten of kwijtgespeeld. Blijkbaar vroeger in hun opvoeding altijd hun goesting gekregen en kunnen ze er niet mee overweg als dat in het echte leven niet zo is.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Vandaag op de E314:

        Meisje begin 20, zo fier als iets op haar nieuwe C3, mooie L op de achteruit...Alleen continu op het linkse rijvak aan net geen 120,
        rechtse rijvak nauwelijks verkeer...

        Comment


        • Ergernis van de laatste maanden.

          Mensen die de motor van hunnen auto / bestelwagen / traktor / vrachtwagen laten draaien, zelfs als ze tientallen minuten stil staan.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Ja maar zeg, 't is koud in de auto als we de kindjes van school moeten halen hoor. En we moeten zeker al 30 min. op voorhand er gaan staan want anders moeten ze 10 meter verder lopen.

            Comment


            • Ik bereid mij al voor op de ergernissen diegaan komen als ik binnenkort mijn auto moet gaan verkopen
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                sorry, zeker niet die bompa tegen de boom. Wat de X5 doet is totaal onaanvaardbaar. Je zal maar als chauffeur staan wachten op de pechtstrook, of net een band aan het wisselen zijn als zo'n idioot met dergelijk maneuvre heel je leven op zijn kop kan zetten (als ge het al overleeft). Geduld is een schone deugd die al veel mensen zijn vergeten of kwijtgespeeld. Blijkbaar vroeger in hun opvoeding altijd hun goesting gekregen en kunnen ze er niet mee overweg als dat in het echte leven niet zo is.
                Inderdaad, ik kan me ook rot ergeren aan die traagrijders en zou ook gaan bumperkleven, maar inhalen via de pechstrook is erover. Het zou natuurlijk kunnen dat je naar het ziekenhuis moet of wat dan ook, maar dan ga je de tijd niet meer nemen om op je rem te gaan staan. Duidelijk geval van randdebiel die het nooit gaat leren.

                Comment


                • Zo zijn er veel van die randdebielen die zich ergeren omdat een vrachtwagen aan het inhalen is en het misschien iets te lang naar hun goesting duurt, dat ze dan opeens toch de tijd vinden om nog eventjes aan een nog tragere snelheid voor uw neus komen rijden...

                  Onnozelaars die al van honderden meters achter mij beginnen te pharen (duidelijk meermaals om mij van gedacht te doen veranderen) omdat ik mijn pinker aansteek om een andere vrachtwagen in te halen, mogen zich altijd verwachten aan extra mooi zicht op mijn remlichten!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                    Dat vrijhouden is zo typisch. Het is al druk en hoe maken ze er een ramp van? Efjes een kruispunt gaan blokkeren. En maar boos kijken als je net niet tegen hun deur aan zit te duwen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                    Het is nooit goed, hoor.
                    Kruispunt vrijhouden = achterliggers ergeren
                    Kruispunt blokkeren = kruisend verkeer ergeren

                    Aan het kruispunt van de school is het alle dagen prijs. "Ik kan er nog bij, ik kan er nog bij" zie je ze denken. Zelfs door rood rijden ze nog een vol kruispunt op.
                    Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                    Door het kruispunt op te rijden erger je ook je achterliggers, want zij staan finaal in de strondboel die je er nog van gemaakt hebt
                    Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                    Ik weet het. Was iedereen maar zo intelligent als wij, he gewoon ik, het zou allemaal veeeeel vlotter gaan
                    Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                    Er moeten dan wel twee slimmeriken aan dat kruispunt staan omdat vrij te krijgen hé...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                      Zo zijn er veel van die randdebielen die zich ergeren omdat een vrachtwagen aan het inhalen is en het misschien iets te lang naar hun goesting duurt, dat ze dan opeens toch de tijd vinden om nog eventjes aan een nog tragere snelheid voor uw neus komen rijden...

                      Onnozelaars die al van honderden meters achter mij beginnen te pharen (duidelijk meermaals om mij van gedacht te doen veranderen) omdat ik mijn pinker aansteek om een andere vrachtwagen in te halen, mogen zich altijd verwachten aan extra mooi zicht op mijn remlichten!
                      Je hebt er die faren als ze je zien veranderen vanop een km afstand, terwijl het derde vrij is, en je gewoon al voorbij die andere bent voor zij bij u raken ... Ook nog gehad wanneer een rij auto's op het middenvak zit en ik zet mijn pinker op, dat diegene die net naast me is begint te panikeren en claxonneren. Geen paniek vriend, ik zet die gewoon op om duidelijk te maken dat het leuk zou zijn moest het treintje zich naar het linkervak verplaatsen, ik heb je heus wel gezien hoor.
                      Wel zelf nog nooit gehad dat er een vertraagt voor mij omdat ik ingehaald heb, wel al zien gebeuren bij anderen. Het nut ontgaat me ook steeds.

                      BTW, we zijn deze week voor het eerst in 5 jaar op Engeland geweest (tussenin nog 1x Ierland gehad), we komen elkaar mss nog tegen aldaar.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                        Onnozelaars die al van honderden meters achter mij beginnen te pharen (duidelijk meermaals om mij van gedacht te doen veranderen) omdat ik mijn pinker aansteek om een andere vrachtwagen in te halen, mogen zich altijd verwachten aan extra mooi zicht op mijn remlichten!
                        I wish... Meestal zie ik automobilisten al flink remmen om zéker die tragere camionet of vrachtwagen van het rechtervak in te laten voegen.

                        Als ik phaar is het ook vandoen, maar daar reageren ook maar bitter weinig vrachtwagenchauffeurs op. En dat inhaalverbod, dat is iedereen ook weer vergeten...

                        Comment


                        • Van mij mogen vrachtwagens inhalen en al, maar als er ene dat besluit te doen op enkele tientallen meters voor mij, dan heb ik daar wel een probleem mee: het snelheidsverschil is er, en tis niet omdat een camion iets groter is dat daarmee de voorrangsregels veranderen. Uw richtingaanwijzer is wat het is, en daarmee kun je nog steeds wachten tot het verkeer dat aan het inhalen is op de linkerstrook voorbij is. U er maar tussen gooien en dat de rest zijn plan trekt is dan niet zo netjes. Als je er nergens tussen geraakt, dan is het een teken dat het druk genoeg is om niet de 2 stroken van een snelweg als de E313 te gaan inpalmen.

                          Ik zou ook graag rustig 180 willen kunnen rijden van Antwerpen tot Geel, maar der rijden er ook altijd tragere voor mij, deal with it! Ik spreek niet naar jullie, maar ik erger mij kapot als zo'n arrogante trucker zich belangrijk genoeg vindt om zich er in te gooien en dan gedurende kilometers naast elkaar te gaan hangen aan 90, waardoor honderden anderen gegijzeld worden in het zog.

                          Ik heb het al meermaals meegemaakt: in Geel West erop rijden, invoegen achter 2 vrachtwagens die aan het inhalen zijn, en er in Grobbendonk!!! af rijden, achter diezelfde twee! Wel, wees maar zeker, dan zou ik met plezier die pipo uit zijn cabinneke trekken Als dat normaal moet zijn...

                          Eigenlijk zou ik het dan ook best aandurven om langs de pechstrook te gaan en efkes te "moeien" en trager voor één van de 2 te gaan rijden. Helaas heb je soms anderen bij in de wagen waardoor je je moet "gedragen".
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

                          Comment


                          • Ik heb er ook geen probleem mee dat vrachtwagens elkaar inhalen, maar als dat gebeurd met een verschil van 0,001 km/h dan is da wel om zot van te worden!

                            En dan is er het stelletje debielen (personen die eigenlijk niet eens een rijbewijs voor een auto zouden mogen hebben, maar toch met een vrachtwagen op de baan zitten) dat zelfs zonder pinker te gebruiken zich op enkele meter voor een andere weggebruiker op het linker vak smijt om een andere vrachtwagen in te halen.
                            En het valt mij op dat het percentage van dit soort debielen op de weg toeneemt.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik heb er ook geen probleem mee dat vrachtwagens elkaar inhalen, maar als dat gebeurd met een verschil van 0,001 km/h dan is da wel om zot van te worden!

                              En dan is er het stelletje debielen (personen die eigenlijk niet eens een rijbewijs voor een auto zouden mogen hebben, maar toch met een vrachtwagen op de baan zitten) dat zelfs zonder pinker te gebruiken zich op enkele meter voor een andere weggebruiker op het linker vak smijt om een andere vrachtwagen in te halen.
                              En het valt mij op dat het percentage van dit soort debielen op de weg toeneemt.
                              Niet moeilijk dat het percentage debielen toeneemt, het percentage Oostblokplaten neemt ook altijd maar toe. 99% van de eikels zijn zulke of rijden met een bouwwerfcamionneke.

                              Comment


                              • ja wie zit er nog op de autostrade

                                Comment


                                • Ik rij regelmatig in het buitenland (USA) en onlangs nog in Australië en wat mij opvalt is hoe opgefokt mensen zich gedragen in België. De afgelopen weken heb ik verschillende malen op de grote wegen rond Sidney en Melbourne gereden en alles is er gewoon veel relaxer met als gevolg veel minder ongelukken. In de USA heb je veel linksplakkers maar dat wordt gewoon min of meer aanvaard en je mag rechts inhalen. In het algemeen rijdt iedereen er gewoon rond de snelheidslimiet met als gevolg een veel relaxere traffic flow. Het opgefokte Johny - Turkenbak testosteron gehalte die ik iedere dag zie op onze wegen is gewoon te gek voor woorden. Iedere dag zie ik haantjesgedrag op de E17 - E19 tijdens de spits waarvan ze gewoon het rijbewijs moeten intrekken. Geen wonder dat onze grote (ring)wegen halve autokerkhoven zijn iedere dag. In België is er echt wel een serieus mentaliteitsprobleem

                                  Comment


                                  • Ik heb me gisteren zo voor iemand op het derde vak geschoten. Maar als ik gas geef, ben ik ook weg, man heeft niet eens gas moeten lossen. Maar toch ... grootlichten. Zelfs als hij aan 't verdwijnen was in m'n spiegel.
                                    Ik begrijp dat allemaal niet meer. Maar jaag er me ook weer even niet meer in op.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Bompa, gij weet dat als ge u er tussen gooit en gas geeft, ge ook snel genoeg weg zijt... Die andere auto weet enkel dat gij trager reed en plots voor hem in komt. Logische reactie is natuurlijk verschieten en op de rem gaan, ook al geeft gij ondertussen gas en gaat ge al sneller dan de andere. Dat weet die niet en kan die ook moeilijk inschatten.

                                      Dus ik kan snappen dat die efkes verschiet, maar om daar nu meteen faren voor te trekken is idd een beetje stom van die gast :-p
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                        Ik rij regelmatig in het buitenland (USA) en onlangs nog in Australië en wat mij opvalt is hoe opgefokt mensen zich gedragen in België. De afgelopen weken heb ik verschillende malen op de grote wegen rond Sidney en Melbourne gereden en alles is er gewoon veel relaxer met als gevolg veel minder ongelukken. In de USA heb je veel linksplakkers maar dat wordt gewoon min of meer aanvaard en je mag rechts inhalen. In het algemeen rijdt iedereen er gewoon rond de snelheidslimiet met als gevolg een veel relaxere traffic flow. Het opgefokte Johny - Turkenbak testosteron gehalte die ik iedere dag zie op onze wegen is gewoon te gek voor woorden. Iedere dag zie ik haantjesgedrag op de E17 - E19 tijdens de spits waarvan ze gewoon het rijbewijs moeten intrekken. Geen wonder dat onze grote (ring)wegen halve autokerkhoven zijn iedere dag. In België is er echt wel een serieus mentaliteitsprobleem
                                        In vergelijking met veel andere landen in Europa valt het hier goed mee hoor.

                                        Comment


                                        • Ja wou het hier ook juist zeggen, vorige week een hele week door spanje gereden... Daar rijden ze echt wel gefrustreerd.
                                          idem voor alles wat in het zuiden ligt van europa

                                          Comment

                                          Working...
                                          X