Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Wettelijk gezien kunnen ze dat ventje toch niets maken? 70 is toch de minimum.

Ikzelf zou geen 70 durven op de autostrade.
    Goh, ik weet zelfs niet of hij nu sneller of trager reed dan 70, dat was maar een schatting van mij. Het kan goed zijn dat hij nog trager reed. Het punt is, hij reed gewoon gevaarlijk en hinderde de vrachtwagens en er zijn genoeg paraplu artikels waar je dat dan onder kan steken.

Bijvoorbeeld:

7.2. De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers
    10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers
    10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
    Last edited by janvkn; 17/04/2012, 20:30.
    AutoMinded.be

Comment

• 10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

inetressant om te weten... Nooit gedacht dat daar iets van in het wetboek stond. Dus als er nog eens ene vervelend wil doen voor onze neus door op de remmen te gaan, zou hij wel eens zwaar spijt kunnen krijgen! "10.2" ... Zal die in mijn geheugen kerven

Comment

• Deze ochtend rijd ik onze straat uit, komt er een lijnbus af die geen zin heeft om voorrang te geven. "Ik waarschuw voor het gevaar". Lees: claxonneer, interpreteer: brul m'n ergernis uit via m'n verlengstuk van m'n stem: de claxon.
        Een paar honderd meter verder stopt hij aan de halte, en ik passeer traag, en kijk geërgerd. Hij schuift zijn raampje open .... "IEP", ikke stop en doe m'n rechterruit open. Hij doet niets anders dan vragend kijken. Ik zei "er bestaat ook voor lijnbussen voorrang van rechts".
        Hij antwoordde droogweg "mijn excuses".
        Ik antwoordde: "er bestaan nog eerlijke buschauffeurs ook precies".
        Hij stak licht z'n hand op en schoof z'n raampje dicht.

Zo. Zakelijk, correct, relatief vriendelijk. Zo zou het altijd moeten zijn, en op deze manier zijn die man al z'n zonden vergeven van m'n part.
        Leuk, toch?

Neen, want hij dacht in zichzelf waarschijnlijk "gewoon vriendelijk zijn tegen die dwaazen moraalridder".
        Maar ach, we focussen ons op 't eerste!

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
          Ik heb mij ook heel lang geërgerd aan het feit dat quasi niemand gebruikt maakt van die spitsstrook, maar ik heb het opgegeven.

Je had die politiewagen langs rechts moeten voorbijrijden en je hand opsteken.

Die zone 100 tot in Ranst is belachelijk, nergens voor nodig. Vraag me af wie dat bedacht heeft. Waarschijnlijk zo'n wereldvreemde snuiter achter een bureauke in Brussel.
          Een goudmijn aan inkomsten wel als ze daar eens gaan flitsen.
          Daar flitsen ze veel en juist op de plek waar je in de verte de borden ziet staan waar de snelheidslimiet ophoud, aan het knooppunt om af te slaan naar de E34 ! Ze staan daar in de middenberm !
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten

Deze ochtend rijd ik onze straat uit, komt er een lijnbus af die geen zin heeft om voorrang te geven. "Ik waarschuw voor het gevaar". Lees: claxonneer, interpreteer: brul m'n ergernis uit via m'n verlengstuk van m'n stem: de claxon.
            Een paar honderd meter verder stopt hij aan de halte, en ik passeer traag, en kijk geërgerd. Hij schuift zijn raampje open .... "IEP", ikke stop en doe m'n rechterruit open. Hij doet niets anders dan vragend kijken. Ik zei "er bestaat ook voor lijnbussen voorrang van rechts".
            Hij antwoordde droogweg "mijn excuses".
            Ik antwoordde: "er bestaan nog eerlijke buschauffeurs ook precies".
            Hij stak licht z'n hand op en schoof z'n raampje dicht.

Zo. Zakelijk, correct, relatief vriendelijk. Zo zou het altijd moeten zijn, en op deze manier zijn die man al z'n zonden vergeven van m'n part.
            Leuk, toch?

Neen, want hij dacht in zichzelf waarschijnlijk "gewoon vriendelijk zijn tegen die dwaazen moraalridder".
            Maar ach, we focussen ons op 't eerste!
            Goed gedaan. Staking vermeden.

Comment

• Straks bijna hetzelfde voorgehad maar dan met een 1 of andere vuilkar van SITA of iets anders. Ik rij op de N80 richting Hannuit en op 400m staat er rechts de vuilkar te wachten, deze moet voorrang aan verkeer op de N80 verlenen.
              Terwijl ik nader heeft hij alle tijd om nog over te steken en om me op het ander ander rijvak richting St Truiden tegemoet te komen, maar niks, hij blijft staan.
              Tot ik op 100m ofzo ben, dan besluit hij stilletjes aan de N80 op te rijden waardoor ik alles moet dichtgooien, niet te begrijpen.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                inetressant om te weten... Nooit gedacht dat daar iets van in het wetboek stond. Dus als er nog eens ene vervelend wil doen voor onze neus door op de remmen te gaan, zou hij wel eens zwaar spijt kunnen krijgen! "10.2" ... Zal die in mijn geheugen kerven
                Ge moet dat kunnen bewijzen ook hé, dat is eens op TV geweest (Volt ofzo dacht ik), en meestal ga je toch je ongelijk krijgen.

Want ja, bewijs maar eens dat dendiene voor u in de remmen gegaan is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                  Ge moet dat kunnen bewijzen ook hé, dat is eens op TV geweest (Volt ofzo dacht ik), en meestal ga je toch je ongelijk krijgen.

Want ja, bewijs maar eens dat dendiene voor u in de remmen gegaan is.
                  idd + je bent ten allen tijde verplicht om je snelheid en afstand aan te passen om in gelijk welke situatie op een veilige manier tot stilstand te komen.

Comment

• Die kan altijd geremd hebben voor een konijntje of een hond hé...
                    Wees maar zeker dat als ge in iemand zijn gat rijdt en ge hebt geen staalharde bewijzen (video, meerdere getuigen,...) dat ge de rekening krijgt.
                    In Antwerpen heb ik het meermaals gezien: meestal twee zwarte studenten in een oud fiestake waar overal hoeken afzijn die steeds voor de minste aanleiding (als die er al is) plots en zwaar remmen. Als jij er in rijdt passeren zij bij de verzekering langs de kassa! Dat is hun bron van inkomsten dan...
                    Ook al gehoord van iemand die aan de lichten staat te wachten, auto voor hem rijdt beetje vooruit om dan vol gas achteruit te rijden tegen zijn wagen. Ge raad het al: "wij stonden voor het licht en die reed ons achteraan aan". Geen getuigen, geen bewijzen... dokken!
                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                    www.meevliegen.be

Comment

• hardrijder dat ik ben : zondagmorgen om 0915u geflitst te st truiden aan 77 per uur. gecorrigeerd naar 71 in zone 70= 50 euro. Waar ben ik toch mee bezig.Zo'n roekeloos gedrag op zondagmorgen.
                      ik ben geen twijfelaar
                      allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                        idd + je bent ten allen tijde verplicht om je snelheid en afstand aan te passen om in gelijk welke situatie op een veilige manier tot stilstand te komen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                        Die kan altijd geremd hebben voor een konijntje of een hond hé...
                        Wees maar zeker dat als ge in iemand zijn gat rijdt en ge hebt geen staalharde bewijzen (video, meerdere getuigen,...) dat ge de rekening krijgt.
                        In Antwerpen heb ik het meermaals gezien: meestal twee zwarte studenten in een oud fiestake waar overal hoeken afzijn die steeds voor de minste aanleiding (als die er al is) plots en zwaar remmen. Als jij er in rijdt passeren zij bij de verzekering langs de kassa! Dat is hun bron van inkomsten dan...
                        Ook al gehoord van iemand die aan de lichten staat te wachten, auto voor hem rijdt beetje vooruit om dan vol gas achteruit te rijden tegen zijn wagen. Ge raad het al: "wij stonden voor het licht en die reed ons achteraan aan". Geen getuigen, geen bewijzen... dokken!
                        Dat bedoel ik net, je moet voldoende afstand houden op je voorligger.
                        Als je voorligger om het even welke reden bruusk remt moet jij tijdig kunnen reageren zonder zijn gat te rammen.
                        Meestal gaat de voorligger vrijuit en mag jij opdraaien voor de rekening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                          hardrijder dat ik ben : zondagmorgen om 0915u geflitst te st truiden aan 77 per uur. gecorrigeerd naar 71 in zone 70= 50 euro. Waar ben ik toch mee bezig.Zo'n roekeloos gedrag op zondagmorgen.
                          Je moest beschaamd zijn!!!

Comment

hardrijder dat ik ben : zondagmorgen om 0915u geflitst te st truiden aan 77 per uur. gecorrigeerd naar 71 in zone 70= 50 euro. Waar ben ik toch mee bezig.Zo'n roekeloos gedrag op zondagmorgen.
                            Als ge de meest verse pistolékes wilt, dan moet ge rap zijn hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                              Als ge de meest verse pistolékes wilt, dan moet ge rap zijn hé.
                              Gij begrijpt mij!
                              ik ben geen twijfelaar
                              allez ik denk dat toch

Comment

• Fanmail gekregen op mijn werk, baas kijkt maar wat zuur, maar het zijn nochtans mijn centen.

Comment

In uw plaats zou ik dat durven protesteren met als argument dat dit niets meer met verkeersveiligheid te maken heeft... Dit is gewoon absurd!
                                  Ze moeten in heelder wijken ZELF gewapend de noord-franse bendes te lijf gaan, Gevonden voorwerpen verdwijnen sneller dan ze binnengebracht worden, maar voor 1km/h gaan ze u toch 50€ aanrekenen? Mooi zo! Mijnheer de politierechter, gaat u dit signaal bevestigen en versterken?
                                  www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                    Daarjuist het voorbeeld gehad dat je niet moet kunnen rijden om een Porsche te kopen.
                                    Tussen ternat en brussel zet ik mij in de rechter voorsorteerstrook voor de binnenring te pakken richting zaventem. De lijn verandert daar in een volle lijn en het komt daar op twee stroken. De linker strook komt vrij en ik trek op naar cruising speed. Ineens komt er links van mij een witte Carrera GTS cabrio voorbij gestoven, rechts op de vakken richting Brussel stad. Hij gaat vol op de remmen omdat hij plots beseft dat er een cammionnetje op het rechter rijvak bolt en de P slaat zeer kort weg naar het linkervak . Die kerel was niet naar de baan aan het kijken, want je kon de cammionet van kilometers ver zien en er was geen kat aan het rijden richting Brussel centrum. Ondertussen ben ik op cruisingspeed en ga het camionnetje rechts voorbij. Out of nowhere komt de cabrio van helemaal links over de volle lijn naar rechts, bijna in mijn flank. Hij houdt gelukkig net op tijd in en ik kon uitwijken naar het rechtervak. Grondig vloekend ben ik doorgereden en op de ring komt die kerel nog eens aan 150+ voorbij gespurt om in het gat van iemand te gaan hangen. Khad veel goesting om er achter aan te gaan met mijn faren op. Ik wens hem een serieuze boete en een confiscatie van rijbewijs toe.
                                    Normaal erger ik mij bijna nooit meer in het verkeer. Gewoon omdat ik nog weinig op de baan kom. Maar ik doe regelmatig mijn kleinkind met de fiets naar school. Baan van Grootlo (Schriek) richting 't Goor (Heist o/d Berg). En meerdere keren per maand en soms per week kom ik dezelfde porsche tegen. Een baan waar 70 km/uur mag gereden worden maar die vlamt daar telkens over. Ik weet dat hij meer dan 120 km/uur doet want die achterspoiler staat dan omhoog (ben ook beetje autofreak). Nog nooit heb ik die rustig zien rijden. Al een paar keren teken gedaan om te minderen maar die vlamt gewoon verder. Ongelofelijk en dat is al maandenlang zo. In een bocht staan ze soms te flitsen maar mijnheer mindert niet. Niets tegen dure wagens zoals porsche maar het geeft wel geen positieve reclame voor het merk.

Comment

• Bedoelde gij de Bredestraat? Is idd een "vlot baantje", reed er vroeger ook vaak langs, ook niet aan 70 , zeker het lange rechte stuk tussen het Hoekske en het rond punt. Laat hem toch doen? Als ze hem flitsen zal hij wel betalen, dat moet jouw dag toch niet goed of slecht maken?
                                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                        Die kan altijd geremd hebben voor een konijntje of een hond hé...
                                        ...
                                        groot verschil, konijn, ander wild en ook KAT : alle schade aan je wagen betaal je zelf
                                        hond (niet aan leiband) : eigenaar betaalt alle schade aan je wagen (via familiale indien beschikbaar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                          +1

Ik kan u alleen maar gelijk geven. Zelf hebben wij er al ergernis aan als er ene een andere vrachtwagen inhaalt. Omdat we ook weten dat er best één van de 2 kan inhouden en terug invoegen of liefst toch degene die ingehaald wordt. Deze weet zowiezo dat ie langzamer is. Zelf doe ik dat ook wel (alleen al door het besef dat ik het ook vervelend vind), tenzij er niemand achter rijdt natuurlijk. Maar vanaf ik zie dat er een treintje achter de inhaler zit, dan ga ik direkt wat afremmen. Alhoewel ik meestal diegene ben die aan het inhalen is (cruisesnelheid van 91, dus gaat toch vlotjes erover )
                                          Ideaal, ik kan je nog steeds voorbij met mijn vlotte 94 (96 als ik gas geef over begrenzer). Laatst ingehaald geweest ergens begin januari, hellingen niet meegerekend.

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Daarnet op de E19 reed er een oude pee aan 70 die zwaar een vrachtwagen aan het hinderen was ... De vrachtwagen moest hard in de remmen, en uitwijken naar het middenvak. Helaas voor de oude pee reed er achter de vrachtwagen ook een Volvo van de wegpolitie. De blauwe lichtjes gingen meteen aan en de bompa kon aan de kant ... Zalig om ook eens te zien dat zo iemand van de weg wordt gehaald
                                          Eens iets soortgelijk gehad. Op de E313 een gigantische rij camions aan 50-60 waar ik in 't midden zat ergens, bleek er een opa vooraan te rijden. Het was een camionette van de douane die die kerel heeft laten afrijden.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                          Dat bedoel ik net, je moet voldoende afstand houden op je voorligger.
                                          Als je voorligger om het even welke reden bruusk remt moet jij tijdig kunnen reageren zonder zijn gat te rammen.
                                          Meestal gaat de voorligger vrijuit en mag jij opdraaien voor de rekening.
                                          Juist ja, ik heb al in situaties gezeten waarbij ik onmogelijk nog kan anticiperen op de eikel voor me. Voorbeeld: ingehaald worden door een die kort voor u invoegt en dan remt om af te staan. Zo nog gehad met een BMW in de sneeuw, werkelijk meters voor mij van links naar rechts gaan en vol remmen om af te slaan. BRILJANT als je net een camion ingehaald hebt. Nog eens een stuk extremer op de expressweg Poperinge-Ieper. Inhalen, op 10m voor mij invoegen en noodremmen (gleed door) voor oranje. Ik wijk uit, hij kijkt net in spiegel, denkt dat ik hem ga rammen en wijkt ook uit in dezelfde richting. Reactie gehad waarvan ik dacht dat ik het niet kon om terug naar rechts uit te wijken, beetje glijdende remork achter mij, maar niets geraakt. Dat mijn lading er nog in zat is een bewijs van hogere krachten. Die vent durft waarschijnlijk nog altijd niet in zijn auto stappen.

Vannacht in Frankrijk, met de camion zeker een 30-tal auto's rechts ingehaald. Ze reden niet in een rijtje, nee, gewoon de ene na de andere middenvakker tegen 70-80... En men zou hier dan al klagen over Belgen.
                                          En vorige week de ergernis van het jaar toch wel, vrijwel zeker dat niemand die nog overtreft. Op een gewone baan in Frankrijk, 1 vak per rijrichting, max 90 voor auto's, 80 voor bussen en vrachtwagens. Ik met camion achter een madam aan 85 aan 't rijden als plots een schoolbus in mijn gat komt plakken en faren. Ik negeer die, snapte zijn bedoeling niet goed. Die kerel maar blijven faren en gatplakken tot we een km of 10 verder aan een stukje 2x2 komen (is 1.5km lang). Hij direct naar links, komt naast me rijden al claxonneren en middenvinger omhoog (vent van +50 met kinderen in zijn bus), doet alsof hij me gaat rammen, maar omdat ik gewoon mijn lijn blijf volgen geeft die op en komt voor me rijden.
                                          Ik maar direct vertraagd, met zo'n volk weet je maar nooit ... Maar het was niet nodig, terug op 1x1 vakken haalde hij dan die madam in, samen met een oplegger die voor haar reed. Omdat er ook tegenliggers waren duwt hij die oplegger gewoon de zijkant in. Wat verder deed hij hetzelfde met nog een andere vrachtwagen, en wat verder nog eens. Onvoorstelbaar dat zulk crapuul met mensen, zelfs kinderen op de baan mag. Jammergenoeg een Franse nrplaat zonder belettering van welke firma of school hij was.
                                          Last edited by |) ][ |V| ][; 21/04/2012, 08:44.

Comment

Working...
                                          X