Oorspronkelijk geplaatst door Delirium
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk BerichtenNu we toch over ritsen bezig zijn.
Wat te doen in deze situatie: Er zullen wel enkele mensen de oprit naar de e40 kennen aan de ikea in Gent. Indien je daar van de r4 komt langs het water is er een linkse rijstrook voorzien naar e40 Brussel en een rijstrook rechts voor Brugge /Oostende. De rijstrook naar Brussel kan bij spitsuur wel eens wat file geven. Nu zijn er auto's die de hele rij rechts voorbij rijden op het vak naar Oostende/Brugge en op het einde links invoegen.
Nu kan je hier toch niet van ritsen spreken? Begrijp me niet verkeerd, ik pas altijd het systeem van ritsen toe, maar hier heb ik altijd het gevoel dat dit niet correct wordt toegepast.
http://maps.google.be/maps?q=ikea+ge...+gent&t=h&z=16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten*pic
Wat ik wel vervelend is dat de camioneurs met hun lichten beginnen te trekken en gevaarlijk dicht tegen je achterbumper rijden als je het rits-principe wilt toepassen. (1 auto tussenlaten, niet meer..)
Ook word ik gek van mensen die 200m voor de wegversperring hun auto of ander bewegend ding op de helft van de weg gooien. Zodat jij hun niet meer kan passeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIdd, dacht net hetzelfde
Wat ik wel vervelend is dat de camioneurs met hun lichten beginnen te trekken en gevaarlijk dicht tegen je achterbumper rijden als je het rits-principe wilt toepassen. (1 auto tussenlaten, niet meer..)
In het eerste geval idd een beetje dwaas, maar dat doen automobilisten nog vaker, in het tweede geval doet die het toch correct.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAls jij hen niet tussen wil laten nadat je een ander tussen liet of als zij jou niet meer willen tussen laten nadat zij al iemand tussen lieten?
In het eerste geval idd een beetje dwaas, maar dat doen automobilisten nog vaker, in het tweede geval doet die het toch correct.
Ik reed op het 1e rijvak en de auto's van het 2e rijvak moesten naar het 1e rijvak komen.
De camion achter me begon continu zwaar op te trekken om vervolgens terug stevig te remmen. Anders zat ie in mn achterbumper
Ik rits, laat dus een auto tussen, begint die camioneur met zn lichten te trekken?
Heb me er niet druk in gemaakt, maar is best vervelend om zo'n cabine continu op en neer te zien gaan achter je
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat is imo asociaal en in sommige gevallen (misschien niet daar) nog eens erg gevaarlijk ook.Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat is idd niet ritsen, tenzij het natuurlijk niet goed aangegeven staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIdd, dacht net hetzelfde
Wat ik wel vervelend is dat de camioneurs met hun lichten beginnen te trekken en gevaarlijk dicht tegen je achterbumper rijden als je het rits-principe wilt toepassen. (1 auto tussenlaten, niet meer..)
Ook word ik gek van mensen die 200m voor de wegversperring hun auto of ander bewegend ding op de helft van de weg gooien. Zodat jij hun niet meer kan passeren.
Moet je eens zien hoeveel mensen je er hier door laten, kan je toch een hele tijd blijven staan
Mijn "ervaring" is dan ook echter alleen daarop gebaseerd. & persoonlijke ondervinding als je helemaal links rijd tot je niet meer kan. Teach me o mighty ones.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenNee, een vb.
Ik reed op het 1e rijvak en de auto's van het 2e rijvak moesten naar het 1e rijvak komen.
De camion achter me begon continu zwaar op te trekken om vervolgens terug stevig te remmen. Anders zat ie in mn achterbumper
Ik rits, laat dus een auto tussen, begint die camioneur met zn lichten te trekken?
Heb me er niet druk in gemaakt, maar is best vervelend om zo'n cabine continu op en neer te zien gaan achter je
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenAls ge op tijd uwe pinker aan zet dan laat er u wel ene tussen. In diepenbeek doe ik het elke dag en daar wordt mooi geritst, in feite zijn de idioten degene die de lange rij op de rechter rijstrook maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk BerichtenMeh I fail dan. DUS, het is helemaal niet lullig helemaal links te gaan rijden en je er tussen te duwen.
Moet je eens zien hoeveel mensen je er hier door laten, kan je toch een hele tijd blijven staan
Mijn "ervaring" is dan ook echter alleen daarop gebaseerd. & persoonlijke ondervinding als je helemaal links rijd tot je niet meer kan. Teach me o mighty ones.
Als ze eentje zien die doorrijdt tot het einde (en het wegdek volledig benut) denken ze direct van: "Tho, die laat ik er niet tussen hoor.. Laat die maar 5km achteraan aanschuiven op het 1e vak."
Hopeloos het verkeer in België
Mijn principe is dat je het wegdek moet gebruiken tot het stopt.
Dat iedereen op het 1e rijvak wilt blijven en de file volgen is hun probleem, ik rijd door tot de versperring 10m voor mn neus staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenNee, een vb.
Ik reed op het 1e rijvak en de auto's van het 2e rijvak moesten naar het 1e rijvak komen.
De camion achter me begon continu zwaar op te trekken om vervolgens terug stevig te remmen. Anders zat ie in mn achterbumper
Ik rits, laat dus een auto tussen, begint die camioneur met zn lichten te trekken?
Heb me er niet druk in gemaakt, maar is best vervelend om zo'n cabine continu op en neer te zien gaan achter jeOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenAls ge op tijd uwe pinker aan zet dan laat er u wel ene tussen. In diepenbeek doe ik het elke dag en daar wordt mooi geritst, in feite zijn de idioten degene die de lange rij op de rechter rijstrook maken.
En hert ergste is dat ze het zelf niet eens beseffen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende nmbs familie is zoals de sabena familie, maar dan anders
Comment
-
Nog iets dat ik niet snap, vanuit camioneursstandpunt:
Als ik 120 rij, en een camion aan het inhalen ben, die max. iets meer dan 90 km/h kan rijden, en ik ga plots voor zijn neus naar het rechtervak (toegegeven, het was wat kort, slechts enkele meters gepasseerd), nog steeds tegen 120, om 100m verder mijn afrit te pakken tegen (nog steeds) +- 110 km/h, waarom moet hij dan met zijn pharen gaan pinken? Ik kan hem toch onmogelijk gehinderd hebben?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNog iets dat ik niet snap, vanuit camioneursstandpunt:
Als ik 120 rij, en een camion aan het inhalen ben, die max. iets meer dan 90 km/h kan rijden, en ik ga plots voor zijn neus naar het rechtervak (toegegeven, het was wat kort, slechts enkele meters gepasseerd), nog steeds tegen 120, om 100m verder mijn afrit te pakken tegen (nog steeds) +- 110 km/h, waarom moet hij dan met zijn pharen gaan pinken? Ik kan hem toch onmogelijk gehinderd hebben?
Comment
Comment