Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Zebrapaden mag hé maar die voetgangers moeten dan geen groen krijgen als je als bestuurder ook links of rechts wil afslaan tijdens groen.
    Je begrijpt me verkeerd. Het gaat om EXTRA zebrapaden! Drie stuks tussen 2 kruispunten! Grrrr!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
      Je begrijpt me verkeerd. Het gaat om EXTRA zebrapaden! Drie stuks tussen 2 kruispunten! Grrrr!
      Dan gaat het nietmeer op/over het kruispunt zelf maar alles wat er nog na/voor komt. Heeft uiteraard ook zijn gevolgen. Laten we nu maar eerst de kruispunten aanpakken.

Ps: moesten die voergangers nu ook nog eens de extra zebrapaden gebruiken hé en niet er tussenin nog eens oversteken...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Mij valt dat ook op, ik rij rechts en ik wil een baan opschuiven om een camion in te hale maar links komt er iemand sneller aan dus ik vertraag wat, en dan vallen die mensen inneens stil aan mijn achterdeur
        ... Omdat iedereen schrik heeft dat gij met een Clio 16V rijdt en ervan uit gaat dat de achterliggers maar moeten remmen.

Ik kom er met de moto veel mensen tegen die klakkeloos toch gaan invoegen, dan in hun spiegel kijken en dan zeggen "fok ne moto, dat moet hard rijden!" en dan al slingerend terug naar het rechtervak gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
          Die zijn dan toch op één hand te tellen in mijn omgeving hoor.

Voordat ik mijn rijbewijs had, dacht ik ook dat het feit dat vrouwen niet zouden kunnen rijden fel overroepen was. Na 6 jaar weet ik wel beter...
          Gisteren nog meegereden met een vrouwelijke collega. Ze reed echt waar als de beste.
          Mooi rechts houden op de snelweg, kijken in de spiegel, inzicht.
          Ze verdiende een kus!

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            Alles rond de Aldi-parking tijdens de week = Horror :p.
            Mensen die denken dat ze voorrang van rechts hebben als je uit een parking komt...
            inderdaad, ik pleit voor eenrichtingsverkeer daar.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Er moet hier precies niet meer gewerkt worden vandaag ????

moei jij je met je eigen zaken
              Last edited by bobo; 25/04/2012, 14:22. Reden: smoelie vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                Tuurlijk, en de persoon die achter jou in jou auto rijdt en zo zichzelf een verlamming rijdt, is de ware schuldige. Niet die appel die alles toegooit, wetende dat er hem iemand volgt, om een stomme hond te redden.
                Ik weet niet of je het hele verhaal gelezen hebt of niet... maar wat voor mij belangrijk was zal ik hier nog eens aanhalen:
                Het ongeval gebeurde zes jaar geleden. Op een drukke weg in Helchteren moest Leppens plots remmen voor een hondje. 'Drie vrouwen stonden te babbelen langs de weg. Rond hen waren kinderen aan het spelen met een hondje. Het hondje stak de weg over. De kinderen volgden tot op het fietspad. Ik stopte, maar de bestelwagen achter me knalde achter op mijn auto.
                Dus niet alleen de hond was daar een belangrijke factor volgens mij maar ook het feit dat de kinderen die hond volgden... gezien het feit dat je alles moet toesmijten om niet op die hond te rijden heb je dus ook geen tijd om te zien of die kinderen die de hond achterna rennen wel zullen stoppen, wat moet je doen op dat moment doorrijden met het risico dat de kinderen onder je wielen terechtkomen??? Of proberen te stoppen....
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Kleine ergernis: mensen die met hun dimlichten aan blijven rijden int stad. 3 keer paarse vlekken gezien toen ze over een verkeersdrempel reden. Dagrijverlichting hangt gelukkig lager.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Het grappige is dat als die mensen van de Aldi Parking komen en er staan geen borden die de voorrang regelen, ze nog eens gelijk zouden kunnen hebben... De wetgever spreekt nl. van een parkeerplaats, niet een parking. Tegen dat ze de Aldi-parking afrijden zijn ze al lang uit hun parkeerplaats gemanoeuvreerd...
                    Hier ga je toch de mist in volgens mij. Een Aldi parking is doorgaans privé eigendom en behoort niet tot de rijbaan. Bijgevolg is het verlaten van die eigendom een maneuver.

12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers. Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Ik weet niet of je het hele verhaal gelezen hebt of niet... maar wat voor mij belangrijk was zal ik hier nog eens aanhalen:
                      Dus niet alleen de hond was daar een belangrijke factor volgens mij maar ook het feit dat de kinderen die hond volgden... gezien het feit dat je alles moet toesmijten om niet op die hond te rijden heb je dus ook geen tijd om te zien of die kinderen die de hond achterna rennen wel zullen stoppen, wat moet je doen op dat moment doorrijden met het risico dat de kinderen onder je wielen terechtkomen??? Of proberen te stoppen....
                      Niet volledig gelezen inderdaad. En met die kinderen is het inderdaad een logische reactie, dat geef ik grif toe.

Mijn top ergernis aller tijden blijft toch hetgeen wat Kefkie ook zegt. Je rijdt rechts, je ziet dat iemand je inhaalt en je beslist te wachten om die vrachtwagen in te halen. Op het moment dat die auto bij jou is, valt hij compleet stil en blijft zo net ter hoogte van je koffer hangen. Kan je compleet gaan remmen tot snelheid van de vrachtwagen en dan pas zie je ze traag voorbij kruipen.
                      Uiteraard sluiten alle achtervolgende auto's kort aan en een paar van die pipo's blijft ook eventjes hangen. Eenmaal voorbij de vrachtwagen komen ze terug op snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        Gisteren nog meegereden met een vrouwelijke collega. Ze reed echt waar als de beste.
                        Mooi rechts houden op de snelweg, kijken in de spiegel, inzicht.
                        Ze verdiende een kus!
                        Da hebt gij met veel plezier dan ook gegeven zeker???

Comment

• een pvvd-ke noemen ze dat ^^

die hollanders met hun zalige woorden
                          alcomobilist

Comment

• Gelukkig nog met goede afloop. Vlieg daar maar kop op kop tegen, ik moet er niet aan denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              Hier ga je toch de mist in volgens mij. Een Aldi parking is doorgaans privé eigendom en behoort niet tot de rijbaan. Bijgevolg is het verlaten van die eigendom een maneuver.
                              Men heeft al bepaald dat een parking zonder toegangscontrole een openbaar karakter heeft, en er bijgevolg ook de verkeerswet van toepassing is. Het gaat er dan dus over wat er gebeurt als iemand vanuit die niet afgesloten parking de rijbaan wil oprijden. Gelukkig kennen de meeste parkings die ik ken toch voorrangsborden die bepalen dat diegene die de parking wil verlaten voorrang moet geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                Da hebt gij met veel plezier dan ook gegeven zeker???
                                Nee hoor, al zou het geen kwaad kunnen. Haar vrouw zou het begrepen hebben

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Men heeft al bepaald dat een parking zonder toegangscontrole een openbaar karakter heeft, en er bijgevolg ook de verkeerswet van toepassing is. Het gaat er dan dus over wat er gebeurt als iemand vanuit die niet afgesloten parking de rijbaan wil oprijden. Gelukkig kennen de meeste parkings die ik ken toch voorrangsborden die bepalen dat diegene die de parking wil verlaten voorrang moet geven.
                                  Ja als je op de parking zelf een botsing doet kan ik me voorstellen dat men de voorrang van rechts hanteert ... maar je kan de gemiddelde afrit van een winkelparking toch moeilijk bestempelen als een "kruispunt".

Ik heb even gegoogled, en toen kwam ik bij het volgende uit:

De omschrijving "openbare weg" vanuit de toegankelijkheid voor andere weggebruikers heeft louter gevolgen voor de toepassing van de verkeersreglementering op mogelijke verkeersongevallen die zich ook kunnen voordoen op deze plaatsen. Deze omschrijving leidt er niet toe dat de oprit dient beschouwd te worden als een kruispunt met de straat xx waardoor het verkeersbord C43 moet herhaald te worden. Een bestuurder die van deze parking afrijdt, voert nog steeds een maneuver uit in de zin van artikel 12.4 Wegcode."
                                  Het is nog geen cassatie uitspraak, maar zowel de rechter in eerste aanleg als die in beroep vinden blijkbaar dat het geen kruispunt is.
                                  AutoMinded.be

Comment

• In de post refereert men zelf naar voorgaande uitspraken waar politierechters het tegendeel aanhaalden.

Zo kan ik me voorstellen dat men de parking van de lokale Aldi hier niet zal bekijken als deel van de openbare weg, maar dat voor de parking van de Carrefour anders zal liggen omdat er daar een overlap is geweest in aanleg tussen de Carrefour en de stad, of nog erger een parking op gemeentelijk terrein zonder opritten, waar het parkeerterrein gewoon mee geïntegreerd is met de wegen die er langs lopen, of een marktplein waar het verkeer sowieso over de parking moet.

En voor de weggebruiker is het niet altijd even duidelijk wat nu een oprit is. Als je in Hasselt de Carrefour in Kuringen moet verlaten, staan er zelfs verkeerslichten.

Of wat hier gedaan?

Als je goed kijkt, zie je nog een bijna vergane stopstreep...

Comment

• Claxons eens getest op een "collega", achterlijke mongool. Rijdt rechts 30km/h trager dan ik op het middenvak en besluit om van vak te veranderen als de auto voor mij net naast hem zit. Die auto vol op de rem en ik mooie zwarte strepen getrokken op de baan met remork. Eikel. Hopelijk rijdt hij in een gracht.

En mensen die met opzet irritant komen doen. Als je al 3km schuin achter mij rijdt op het middenvak, met dezelfde snelheid als ik, moet je geen gas geven op het moment dat ik mijn pinker opzet, dan verander ik sowieso van vak en ge zoekt het maar uit.

Comment

• groot gelijk

Comment

• Ik heb er ook nog twee. Eerst een mindere ergernis, maar toch.
                                          Vorige week op de N60: ik reed pakweg 110 km/h (je mag er er 90). Op het rechtervak, telkens ik kan. Blijft er een kerel heel de tijd links halen zonder mij in te halen. En telkens ik een voorligger begon te naderen, merkte ik dat die kerel wat dichterbij gekomen was. Sorry, maar dan ga ik ook op 100 meter van mijn voorligger naar links. Geen zin om geblokkeerd te worden door een mongool die amper 3 km/h sneller rijdt dan ik en mij doet remmen als ik bij een voorligger kom, louter en alleen omdat hij dan zowat naast mij hangt.
                                          En gisteren: ik kom aan een rondpuntje waar ik naar links moet. Van rechts (voor mij dan) kwamen er ook net een aantal wagens het rondpunt op gereden om rechtdoor te rijden. Geen probleem. Alleen dacht de laatste van het rijtje: "ik rijd ook nog snel mee het rondpunt op." Vlak voor mijn wagen natuurlijk (ik reed dus al op het rondpunt voor dat hij er op kwam). Die kerel heeft een leuk claxonconcertje gehad. Bij het oprijden van het rondpunt zat die kerel geen meter voor mijn voorbumper. Typisch ook: altijd als er meerdere auto's achter elkaar rijden. Alsof ze denken: "als die er nog voor kunnen, dan ik ook." Als het maar één auto is, zie je ze veel minder zulke toeren uit halen.
                                          Overigens iets gelijkaardigs op datzelfde rondpuntje: ik rijd zelf in een rijtje dat rondpunt op. Ik als laatste en geen wagen waarvoor ik dien te stoppen die al op het rondpunt reed. Mijn voorliggers namen allemaal de tweede afslag (rechtdoor dus), maar ik moest naar links. Staat er een wagen stil aan de (voor mij) tweede afslag en die ziet dat al die andere wagens daar inslaan en dat hij ze dus eigenlijk niet moet kruisen. Beslist zo een kerel om vlak voor mij tóch het rondpunt op te rijden, alsof hij denkt dat ik ook wel de tweede afslag zal nemen omdat die anderen dat ook doen. Ook vlak voor mijn neus natuurlijk. Ter info: uiteraard stond mijn knipperlicht nog niet aan omdat ik dat pas gebruik aan de afslag waar ik moet afslaan (naar links knipperen op een rondpunt is niet echt duidelijk).
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X