Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    pas op, ik denk dat voor elke werkende mens 4 weken kermis een hel is...maar de sinksefoor is traditie
    De sinksenfoor staat daar al elk jaar sinds 1969, het doet mij denken aan mensen die naast een treinspoor of luchthaven gaan wonen en dan zagen dat er teveel lawaai is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      geen verkeersergernis maar toch:

omwonende aan de gedempte zuiderdokken klagen over de sinksefoor, ze hebben dan moeite om te parkeren.
      Sorry zenne maar daar kan ik echt niet bij, hoelang staat die sinksefoor daar al wel niet en dat voor ochotkes een paar weken... Als ze dan nog geen 500mtr verder rijden tot op de kaaien. Kunde gratis parkeren en daar staat echt weinig volk tijdens de sinksefoor.

Bende zeikerds. Ik hoop van harte dat ze het plan doorvoeren om die dokken terug open te gooien. Dat ze hunnen auto daar maar ingooien dan.
      Typisch Belgisch hé!

En het erge is, dat die dat veel kans nog klaar krijgen ook...

Ik erger mij blauw aan die mentaliteit!
      Zelfde rond luchthavens: Elke luchthaven heeft wel zijn actiegroep die de boel wil opdoeken. Deurne, Oostende, Zaventem,...

In Deurne is dat geweten dat er 1 familie is die bij ELK overvliegend toestel belt naar de luchthaven met een officiële klacht. Het erge is: Er wordt naar het aantal klachten gekeken, niet naar het aantal klagers!!!

Dus we hebben al ferm moeite gehad door die sukkels! Niet tegenstaande die luchthaven daar al was ver voor zij daar zijn komen wonen!
      En dat de hoeveelheid overlast toegenomen is is dikke zever! Er mogen geen lesvluchten en tough & go's meer gevlogen worden op zon en feestdagen, het verkeer is afgenomen en wordt gespreid over diverse routes. Ook maakt een vlieger anno 2012 een fractie van het lawaai van die van 10-20 jaar geleden.

Maar jah, leg dat maar eens uit! Ze hebben dan meestal één of andere groene/linkse politieker achter hun, en het feest barst los!
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

• ge moogt uwe gazon niet op een zondag afrijden....maar mensen met te veel centen, en het worden er steeds meer zo blijkt....mogen urenlang boven uw kop rondvliegen met hun zagerige cessna, op hoevenen

grapje

Comment

• Gisteren nog een ergernis meegemaakt als fietser: ik fiets waar die wielertoerist rijdt:

Rechts ligt er dus een trottoir, maar een familie met vader en enkele kinderen loopt op het fietspad. Ze lopen links, maar op een bepaald moment willen ze blijkbaar oversteken. Zonder te kijken loopt één van de kinderen al richting baan, maar ik rij daar natuurlijk, dus ik bel en zeg: "Komaan, kijk keer." En ik kijk in da stom kind haar ogen (meisje van 14 ofzo) en ze kijkt superfel terug en zegt iets wat ik niet versta (mogelijk een mij onbekende taal). Daar kan ik echt het schijt van krijgen, want dat kind doet het lijken alsof ik in fout ben door daar te fietsen. Maar het ergste van al vind ik eigenlijk dat de vader even kwaad naar mij kijkt als zijn stom kutkind. Opvoeding?

Sorry voor het taalgebruik. Het moest er even uit. Dus geen ergernissen meer nu, zalig goed weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
            Vandaag de pas afgesneden aan een kruispunt. Op dit kruispunt:

Ik stond op het vak van die C5, met een auto voor mij, en de andere dus waar die Corsa staat. De straat waar we links in gaan, bestaat ook uit 2 rijvakken. De auto voor mij draait zich 180 graden, waarbij ik dus even moet inhouden tot de weg vrij is. Als die weg is, trek ik op, maar de auto rechts van mij snijdt mij de pas af om het linkervak te nemen van die straat, terwijl het natuurlijk de bedoeling is om rechts te houden als hij op het rechtervak staat aan de lichten. Ik moest wel claxonneren, want anders lag mijn voorbumper daar schoon.
            Ik maak mee op datzelfde kruispunt, dat verkeer dat rechtdoor moet rijden, toch afslaat en mensen dat niet doorhebben dat het erachter een 2vaks baan is en in het midden rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Minutenlang achter een trage pummel zitten ... Bij het volgend kruispunt rechtsaf moeten en dus een paar honderd meter op voorhand pinker uitsteken naar rechts ... Voorganger doet niets buitennrechtdoor sukkelen ... Groeiend gevoel van opluchting ... Totdat, dertig centimeter vóór het kruispunt, die pummel ook z'n flèche naar rechts opzet en inslaat ..

=> zot komen
            Herkenbaarheid. Op zo een moment verwens je die mens echt een autopanne toe!

Comment

• Als het regent en er is enorm veel spray op de autosnelweg, steek uw lichten aan. Of wacht je tot er iemand in je auto zit alvorens die aan te steken?

Comment

• auto's met automatische lichten zie ik enrom vaak zo rondbollen

Comment

• Tsja, ofwel hebben ze geen lichten aan, ofwel hebben ze hun mistlichten en al aan (en dat is ook niet de bedoeling)
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    Minutenlang achter een trage pummel zitten ... Bij het volgend kruispunt rechtsaf moeten en dus een paar honderd meter op voorhand pinker uitsteken naar rechts ... Voorganger doet niets buitennrechtdoor sukkelen ... Groeiend gevoel van opluchting ... Totdat, dertig centimeter vóór het kruispunt, die pummel ook z'n flèche naar rechts opzet en inslaat ..

=> zot komen
                    Variant hierop: op de snelweg een afrit naderen, en er rijdt nog een trage pummel rechts. Je vraagt je af: ga ik die nog voorbij, of blijf ik erachter. De trage pummel heeft zijn pinker naar rechts niet opstaan, dus je denkt: ach die gaat rechtdoor, ik blijf erachter. Gegarandeerd dat hij op het laatste moment toch nog de afrit neemt, en dat je de volgende kilometers aan 50km/h op een 70km/h baan kan afleggen.
                    AutoMinded.be

Comment

• Ergernis van de dag: niet aansluiten als het file is.
                      Er-ger-lijk! Madammeke was aan het prutsen met haar gsm en haar papieren en liet een gat van tientallen meters. En allemaal auto's die zich ervoor zetten!
                      TIJDVERLIES! Allez, waarschijnlijk heb ik niet veel tijd verloren, maar 't is toch zeer ambetant!

Off-topic: in dat opzicht is adaptive cruise control wel tof. Auto volgt gewoon de file. Indien je 2 seconden stilstaat, slaat dat wel af, maar met 1 druk op de knop volg je terug. Nice!

Comment

• Je houdt je niet voor mogelijk hoeveel mensen in een file niet aansluiten maar gewoon doelloos traag op het linkervak blijven rijden en de boel ophouden. Vaak inderdaad met hun neus in papieren...

Comment

• Ergernis van de dag: treintjes op het middelste rijvak. Eerste maal voor de viaduct van vilvoorde, dan moet ik van helemaal rechts naar helemaal links om erover te gaan, daarna zet ik mij terug volledig rechts. Op de viaduct komt hetzelfde treintje mij terug voorbij gestoomd aan dezelfde snelheid: 120kph. Allemaal debielen die niet te snel willen rijden op een gewoon stuk autostrade maar graag hun rijbewijs verliezen op de viaduct van vilvoorde.
                          Tweedemaal in dezelfde rit: voor de start werken op de ring (voor oprit A12), ter hoogte van de flitspaal, een treintje van 3 op het middenste vak aan 110. Ik ga erover van helemaal rechts naar helemaal links en terug. 2 minuten later puffen ze allemaal voorbij op het linkervlak in de file voor de werken (de werken waren al bezig) tot aan de versmalling van de werken, waarna ze vrolijk invoegen en iedereen op het middenvak doen stoppen en plaats maken. Die versmalling staat vanop bijna 2 km aangekondigd. Op zo'n moment kan ik mijn stuur opeten . Dergelijke rand-idioten zouden ze moeten opschrijven voor onnodig links rijden en verkeer verhinderen ipv een ander een boete te geven voor 5 kmh te snel rijden.

Comment

• Aan 120 ben je je rijbewijs niet kwijt met een auto op het viaduct hoor

En de versmalling is inderdaad binnen 2 kilometer, niet 2 kilometer voor de versmalling.

De enige randidioten die moeten opgeschreven worden zijn diegenen die op een kilometer of halve kilometer van de versmalling invoegen.

Comment

• Aan de lul met de vrachtwagen die vanmorgen op de N80 (Sint-Truiden - Hasselt) ter hoogte van Alken bijna een zwaar ongeval veroorzaakte, ik hoop voor andere bestuurders dat ge nooit nog zo een stoten uitsteekt, want ik kan me niet voorstellen dat dit twee keer zo goed zou aflopen.

Het zijn dit soort figuren die het imago van de andere vrachtwagenchauffeurs naar de klote helpen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Aan 120 ben je je rijbewijs niet kwijt met een auto op het viaduct hoor
                                Hoezo? Bovenste plakske zegt toch 90? Daaronder een plakske van 70 voor 3.5+ton. 90+30=rijbewijs byby, of mis ik iets?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                En de versmalling is inderdaad binnen 2 kilometer, niet 2 kilometer voor de versmalling.

De enige randidioten die moeten opgeschreven worden zijn diegenen die op een kilometer of halve kilometer van de versmalling invoegen.
                                Dit begrijp ik ook niet goed. De signalisatie staat ongeveer 1.5-2 km voor de effectieve versmalling. Die dumbo's reden rustig door tot aan de eerste kamion met stootkussen, stoppen daar en proberen daar er tussen te klimmen zonder te ritsen. Als ze zouden ritsen, tot daar aan toe.

Comment

• Ik ergerde me vooral aan het feit dat ze onnodig in het middenvak hingen en daarna doodsimpel naar links gaan ipv schoon aan te schuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                    Hoezo? Bovenste plakske zegt toch 90? Daaronder een plakske van 70 voor 3.5+ton. 90+30=rijbewijs byby, of mis ik iets?

Dit begrijp ik ook niet goed. De signalisatie staat ongeveer 1.5-2 km voor de effectieve versmalling. Die dumbo's reden rustig door tot aan de eerste kamion met stootkussen, stoppen daar en proberen daar er tussen te klimmen zonder te ritsen. Als ze zouden ritsen, tot daar aan toe.
                                    Enkel in bebouwde kom is +30 rijbewijs kwijt, buiten de bebouwde kom is +40
                                    Dus je "mag" 130 op het viaduct
                                    2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                      Zoals Haddock zegt is het buiten de bebouwde kom +40km/u.

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                      Cru gezegd dat liever dan doorrijden tot op 500 meter van de versmalling en er zich dan tussenwringen. Het is net dat gedrag dat vertragingen zorgt voor diegene die al van een kilometer aanschuiven, want de echte ritsers rijden door tot op het einde en dan kan je netjes 1 per 1 ritsen, terwijl diegenen die op 500 meter al invoegen de file op het rechtervak enkel vertragen en meer ruimte maken op het linkervak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Zoals Haddock zegt is het buiten de bebouwde kom +40km/u.

Cru gezegd dat liever dan doorrijden tot op 500 meter van de versmalling en er zich dan tussenwringen. Het is net dat gedrag dat vertragingen zorgt voor diegene die al van een kilometer aanschuiven, want de echte ritsers rijden door tot op het einde en dan kan je netjes 1 per 1 ritsen, terwijl diegenen die op 500 meter al invoegen de file op het rechtervak enkel vertragen en meer ruimte maken op het linkervak.
                                        Damn, da rij ik al jaren te traag .

Neie, een boete van 30+ kan ik me toch niet permiteren.

Comment

• Dan geef ik je nog een tip: ze flitsen daar op het viaduct enkel ter hoogte van de twee trappen in het begin en einde. Ergens anders is geen plaats.

En nog een laatste tip: Mini Coyote .

Comment

Working...
                                          X