Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrijdagavond op de truckparking Parijs. Franse truckers die koeien vervoerden in camions die met niets in orde waren (het was simpelweg dierenmishandeling zelfs), kwamen wat arrogant doen tegen twee Duitsers die er al stonden. Ik en collega die er staan gaan eens zien wat er aan de hand is en zien die beesten. Collega belt de gendarmerie en die komen wat pv'kes maken. Eens die weg waren moesten we niet meer in ons bed kruipen, maar mochten we onze camions beschermen. Gelukkig bijstand gekregen van zowat iedereen die er stond en nog buiten durfde komen. Uiteindelijk zijn die met hun koeien in hun camions mogen vluchten. Bij ons hebben ze dan hun baas eens gebeld en die kon ook niet lachen met de situatie, bleek dat ze uit luiheid, de dieren gewoon in 1 compartiment hadden geperst ipv 4 ...
    Eindbalans voor ons viel mee, camions onbeschadigd gebleven en naast een klein sneetje in mijn been zelf ook niks. Alleen de zaterdag was een beetje lastig, nachten doordoen is niks voor mij. Toch wel een zwaar gevalletje "verkeersagressie".
    Last edited by |) ][ |V| ][; 27/05/2012, 12:06.

Comment

• en dierenliefhebbers in belgie maar tegen rituele slachting zijn, onze steaks, kalflapjes, kotteletten worden en masse niet beter behandeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        en dierenliefhebbers in belgie maar tegen rituele slachting zijn, onze steaks, kalflapjes, kotteletten worden en masse niet beter behandeld
        Goh, de regels voor dierenvervoer in Europa zijn strenger dan die voor bussen en worden in 99% goed nageleefd. Als een transportfirma of een boer bij het slachthuis aankomt met zo'n vrachtje, mag die er nooit nog naartoe tegenwoordig. Ik ga niet beweren dat de dieren nooit afzien, maar dit was de eerste keer dat ik zoiets zag. Ze stonden letterlijk tegen elkaar geduwd, precies tetris. En geen koeling, geen water, geen voedsel en bovenal waren ze nog eens van plan hun camions daar de nacht te laten staan, met de koeien zo er in ... Het was meelijwekkend.

Comment

• Gelukkig zijn er nog mensen die zich zoiets aantrekken en er iets aan willen doen.
          Tegenwoordig zijn er veel te veel mensen met een 'je m'en fou'-mentaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Roken in de auto zou sowieso verboden moeten worden. Als een agent de wet een beetje gebruikt kan die daar nu toch ook al voor beboeten? Voertuig niet besturen met beide handen bv.
            En natuurlijk een boete voor sluikstorten voor elke peuk die door een raam naar buiten vliegt.
            Hmmm... ik rijd al meer dan 10 jaar standaard met 1 hand aan het stuur en 1 op de pook. En ik durf zonder blikken en blozen zeggen dat ik mijn auto beter onder controle heb dan het overgrote deel van de mensen.
            1 hand of 2 handen maakt geen verschil uit als je sowieso niet in staat bent om een auto te besturen, dat ze daar 1st maar eens werk van maken^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
              Hmmm... ik rijd al meer dan 10 jaar standaard met 1 hand aan het stuur en 1 op de pook. En ik durf zonder blikken en blozen zeggen dat ik mijn auto beter onder controle heb dan het overgrote deel van de mensen., dat ze daar 1st maar eens werk van maken^^

Yeah right

Comment

Hmmm... ik rijd al meer dan 10 jaar standaard met 1 hand aan het stuur en 1 op de pook. En ik durf zonder blikken en blozen zeggen dat ik mijn auto beter onder controle heb dan het overgrote deel van de mensen.
                1 hand of 2 handen maakt geen verschil uit als je sowieso niet in staat bent om een auto te besturen, dat ze daar 1st maar eens werk van maken^^
                idem dito hier, alleen maar op circiut of race moet je met 2 handen sturen,dus op de openbare weg rij ik nooit met 2 handen aan het stuur.
                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Gisterenmorgen op de E313 richting Lummen, ik zie in mijn spiegel een Alfa GT nogal snel naderen, en ga keurig terug naar het rechtervak. De camionnette voor mij blijft echter links rijden, waarop de GT er niet beter op vindt dan hem rechts voorbij te gaan, hem dan te couperen op het linkervak, en dan alles dicht te smijten. Ik bolde hen allebei voorbij op het rechtervak aan 110, ik heb de GT-clown op een uitgebreid claxonconcert getrakteerd, maar veel hielp het niet, want een paar minuten later herhaalde hij zijn stoten bij een volgende linksplakker...
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    Gisterenmorgen op de E313 richting Lummen, ik zie in mijn spiegel een Alfa GT nogal snel naderen, en ga keurig terug naar het rechtervak. De camionnette voor mij blijft echter links rijden, waarop de GT er niet beter op vindt dan hem rechts voorbij te gaan, hem dan te couperen op het linkervak, en dan alles dicht te smijten. Ik bolde hen allebei voorbij op het rechtervak aan 110, ik heb de GT-clown op een uitgebreid claxonconcert getrakteerd, maar veel hielp het niet, want een paar minuten later herhaalde hij zijn stoten bij een volgende linksplakker...
                    Opvallend zo'n chauffeurs. Altijd gehaast, maar wel tijd genoeg om een ander eens 'terug te pakken'. In geval van een linksrijder die u ophoudt: eerst eens faren en indien geen reactie rechts voorbij en laten doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten

Yeah right
                      Zeker yeah right, vergelijk het met iemand die al zijn hele leven blind is, die zal veel gemakkelijker door een kamer wandelen dan jij die wss overal tegen botst, maar die blinde is dat zo gewend. (mss niet de beste vergelijking, maar bon, de theorie moet te snappen zijn)
                      Wel ik ben gewend met 1 arm aan het stuur te rijden en zoals reeds gezegd ben ik er zeker van dat ik zo beter rijd, dan de meeste klunzen die hun rijbewijs bij een doos waspoeder hebben meegekregen.

Het is niet omdat het politiek incorrect is dat het niet mogelijk is, iets wat veel mensen blijkbaar vergeten.

Maar als je mensen op de baan krijgt, die maar na 97x door hun theorie geraakt zijn (en dan spreek ik nog niet over de praktijk), dan heb ik ze idd ook liefst met 2 handen aan het stuur en nog liever niet achter het stuur...

Comment

Zeker yeah right, vergelijk het met iemand die al zijn hele leven blind is, die zal veel gemakkelijker door een kamer wandelen dan jij die wss overal tegen botst, maar die blinde is dat zo gewend. (mss niet de beste vergelijking, maar bon, de theorie moet te snappen zijn)
                        Wel ik ben gewend met 1 arm aan het stuur te rijden en zoals reeds gezegd ben ik er zeker van dat ik zo beter rijd, dan de meeste klunzen die hun rijbewijs bij een doos waspoeder hebben meegekregen.

Het is niet omdat het politiek incorrect is dat het niet mogelijk is, iets wat veel mensen blijkbaar vergeten.

Maar als je mensen op de baan krijgt, die maar na 97x door hun theorie geraakt zijn (en dan spreek ik nog niet over de praktijk), dan heb ik ze idd ook liefst met 2 handen aan het stuur en nog liever niet achter het stuur...
                        Ik geloof u zeker en vast, iemand die oplet kan gerust met 1 hand op het stuur rijden zonder enig probleem. Mijn post ivm met die boete ging eerder over het feit dat een agent die niet houdt van rokers, via die wet een achterpoortje heeft om te beboeten. Ik rij zelf ook niet constant met 2 handjes op het stuur hoor, dus ik ga daarover geen discussie voeren.

Comment

• Die mogelijkheid hebben ze zeker denk ik, onlangs was er toch iemand veroordeeld omdat hij een croissant aan het eten was voor een rood licht en dus zijn voertuig 'niet onder controle' had. (Stilstaand is het altijd zo lastig om je auto onder controle te krijgen hé^^), maw, ze kunnen je daar zeker op pakken. Maar dat ze eerst zelf eens beginnen om hun gordel te dragen en hun richtingaanwijzers te gebruiken, wanneer ze op de baan komen, dan mogen ze mij ook pakken op zo een futiliteit.

Comment

dat 1 hand op de pook is goed voor de bussen kapot te krijgen.... en dan gaat je pook lekker trillen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Over de Carrefour: in Ninove zie je soms ook zo'n stoten. De plaatsen zijn inderdaad aan de kleine kant wel. Ik zet me altijd helemaal achteraan, ver weg van de ingang, waar meestal niemand staat (tenzij op dagen gelijk kerstavond, als het extreem druk is). Als ik met de camionette van mijn pa op baan ben, heb ik ook nood aan twee plaatsen... (weliswaar in de lengte), ik hoop dat mensen dat dan toch verstaan.
                              Kan je daar niet meer op het dak parkeren? Vroeger altijd plaats zat en leerde daar trouwens m'n maneuvers toen ik 17j was, m'n moeder in de winkel zat en m'n vader 't niet zag zitten om mee te gaan
                              Toen stonden er zelfs nog enkele nadars om te oefenen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frederikstr Bekijk Berichten
                                dat 1 hand op de pook is goed voor de bussen kapot te krijgen.... en dan gaat je pook lekker trillen...
                                niet constant uiteraard, hand op de pook, hand op schoot, hand op radio... niet zo muggeziften hé mannen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Opvallend zo'n chauffeurs. Altijd gehaast, maar wel tijd genoeg om een ander eens 'terug te pakken'. In geval van een linksrijder die u ophoudt: eerst eens faren en indien geen reactie rechts voorbij en laten doen.
                                  doe ik ook zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Kan je daar niet meer op het dak parkeren? Vroeger altijd plaats zat en leerde daar trouwens m'n maneuvers toen ik 17j was, m'n moeder in de winkel zat en m'n vader 't niet zag zitten om mee te gaan
                                    Toen stonden er zelfs nog enkele nadars om te oefenen.
                                    niet op het dak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                      idem dito hier, alleen maar op circiut of race moet je met 2 handen sturen,dus op de openbare weg rij ik nooit met 2 handen aan het stuur.
                                      Ja dat komt nooit voor dat ge stevig moet bijsturen op de openbare weg teneinde een ongeval te voorkomen.

Ik ga niet zeggen dat ik altijd met twee handen aan het stuur zit, maar als het vlot gaat dan is dat een must. Vrijdag nog een aanrijding kunnen vermijden net door tegoei te sturen toen idioot van rijvak wisselde en mijn linkervak plots erg dun werd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Ja dat komt nooit voor dat ge stevig moet bijsturen op de openbare weg teneinde een ongeval te voorkomen.

Ik ga niet zeggen dat ik altijd met twee handen aan het stuur zit, maar als het vlot gaat dan is dat een must. Vrijdag nog een aanrijding kunnen vermijden net door tegoei te sturen toen idioot van rijvak wisselde en mijn linkervak plots erg dun werd.
                                        Idd, veel mensen die maar met 1 hand rijden (als het voorruit gaat) beseffen niet dat ze nooit op tijd hun 2 handen op het stuur kunnen krijgen en dan de juiste stuurbeweging maken om een ongeval te voorkomen.

Bij constante snelheden rij ik ook wel met 1 hand, maar nooit bovenop in het midden van het stuur, dat trekt nergens op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                          Idd, veel mensen die maar met 1 hand rijden (als het voorruit gaat) beseffen niet dat ze nooit op tijd hun 2 handen op het stuur kunnen krijgen en dan de juiste stuurbeweging maken om een ongeval te voorkomen.
                                          Ik ga niet akkoord, ik kan en heb het zelfs al gedaan met 1 hand, (vrouw kwam van rechts, en had geen voorrang, en kwam op 30m van mij de straat op zonder mij om onbegrijpelijke reden gezien te hebben) nogmaals, als je dat gewend bent heb je evenveel gevoel qua sturen en ook precisiesturen met 1 hand als met 2 en ja, ik kan het stuurwiel zo ver verdraaien als ik wil.

Uiteraard neem ik er meestal de 2de hand bij, want dan heb je meer steun om niet uit je zetel te schuiven , maar zeggen dat dit met 1 hand niet kan is bs.

Comment

Working...
                                          X