Voor of na de wagen, niet zijdelings...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenFoto maken. In principe mag die daar nie parkeren als hem gene meter meer vrij heeft.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Timmeketimmeketimmeke... Schade maken en dan vluchten is vluchtmisdrijf. Politie erbij halen, beetje vaag blijven over de telefoon over hoe zwaar de schade is, wachten tot de politie er is en PV laten opmaken. Als de andere chauffeur er niet is, kijkt ie uit naar een paar weken met de bus meerijden.
Met een foto of nu nog naar de polies lopen ben je niks mee... Alle bewijs die zijn wagen nog kon linken aan jouw deuk is verloren want beide voertuigen zijn al verplaatst...
Comment
-
Ja, dat zal inderdaad wel. Maar daar mijn ganse avond gaan kamperen om op die mannen te wachten, terwijl de dochter moet eten etc. En dat allemaal voor een klein putje in de klink.
Had er nu echt duidelijk meer lakschade geweest, was dit anders. Maar het viel nog een beetje mee, dus buiten een baalavond ging dat nog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenDas inderdaad hetzelfde: de situatie is overduidelijk door borden, uitleg van "eerst aan de versmalling" of "ik was al op het midden aan het rijden voor den diene" zijn larie en zever. Als het bots doet, kunt gij flink betalen. En helaas kun je beter bots doen als voorrang hebbende tegenligger, want als je uitwijkt en in de versmalling zelf rijdt heb je geen verhaal en kan je zelf dokken (al zien gebeuren). Volgens mij gelden die regels evengoed voor fietsers, al zou ik uit respect geen groep bejaarden gaan hinderen. Een bende koersbroeken daarentegen kunnen beter remmen en uit hun pedaaltjes klikken (graptje ej!)
Wat ik ook tergend irritant vindt en wat ook meer zegt over het verkeersbesef van de bestuurder: Zo'n versmalling. Een gat tussen jou en de wagen ervoor. De eerste wagen aan de versmalling kan in dat gat wel door, je laat hem ook toe door wat in te houden. Maar daar heb je gelijk ook nummer 2, 3 en nummer 4 verschiet zich een ongeluk als je voor zijn neus staat te wachten. Die volgen gewoon als een kudde schapen de eerste, zonder te kijken, of die willen niet kijken en weten goed genoeg dat je er bent, maar dat je toch stopt. Als dan nummer 5 ook nog eens denkt snel te zijn, dan kan er toch achteruitgereden worden :-p
Stel ge rijdt met uw auto al door die versmalling en ge zijt al in de helft of verder en dan komt die auto voor uw neus staan. Moet ge dan elke keer achteruit rijden tot ge zelf is kunt doorrijden? Zo kunde bezig blijven he. Dat was mijn vraag.BMW X5 45e
Comment
-
Ja je moet wachten tot je door die versmalling kunt zonder het verkeer dat voorrang heeft te hinderen. Zelfde situatie als bij het oprijden van een voorrangsweg je moet ook daar wachten tot je de weg kunt oprijden/kruisen zonder ander verkeer te hinderen...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenik ga akkoord met wat je zegt maar ik ga op dat vette nog even verder
Stel ge rijdt met uw auto al door die versmalling en ge zijt al in de helft of verder en dan komt die auto voor uw neus staan. Moet ge dan elke keer achteruit rijden tot ge zelf is kunt doorrijden? Zo kunde bezig blijven he. Dat was mijn vraag.
Want meestal zijn die dingen toch enkele meters lang, geplaatst op een recht stuk om het verkeer af te remmen op die manier (degene met voorrang rijden meestal de BK "buiten" of "weg" van het gevaar).
Ik veronderstel dus dat je voor de versmalling een overzicht hebt van de versmalling en verkeer dat uit tegengestelde richting nadert.
Dan is het toch simpel: zolang er verkeer nadert dat aan de versmalling gaat zijn alvorens jij die hebt kunnen verlaten, moet je wachten.
Als er dan geen verkeer meer is kan je erdoor rijden, en dan vraag ik me af vanwaar die wagen plots kan komen.Last edited by Timmeke-Tim; 28/06/2012, 10:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... een bevel van een seingever, wegkapitein of gemachtigd opzichter is bindend! Als er iets verder een agent in een combi zit en ziet dat je het bord C3 van de seingever, wegkapitein of gemachtigd opzichter negeert, ben je in overtreding, en niet een klein beetje want het is hetzelfde als door het rode licht rijden of de bevelen van een agent die het verkeer regelt negeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenToon is een foto/tekening van de versmalling die gij in gedachte hebt...
Want meestal zijn die dingen toch enkele meters lang, geplaatst op een recht stuk om het verkeer af te remmen op die manier (degene met voorrang rijden meestal de BK "buiten" of "weg" van het gevaar).
Ik veronderstel dus dat je voor de versmalling een overzicht hebt van de versmalling en verkeer dat uit tegengestelde richting nadert.
Dan is het toch simpel: zolang er verkeer nadert dat aan de versmalling gaat zijn alvorens jij die hebt kunnen verlaten, moet je wachten.
Als er dan geen verkeer meer is kan je erdoor rijden, en dan vraag ik me af vanwaar die wagen plots kan komen.
Comment
-
Bij ons in Schoten is er zo een. brug van een meter of 15 in een boog. De kant die voorang moet geven is een langere baan waar je een prachtig overzicht hebt, maar de kant die voorang heeft komt uit een straat met hoge bossen op de hoek, en die hebben na 2meter dus hunne voorang, daarom dat men dus soms wel is "vast" kan komen te zitten.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenBij ons in Schoten is er zo een. brug van een meter of 15 in een boog. De kant die voorang moet geven is een langere baan waar je een prachtig overzicht hebt, maar de kant die voorang heeft komt uit een straat met hoge bossen op de hoek, en die hebben na 2meter dus hunne voorang, daarom dat men dus soms wel is "vast" kan komen te zitten.
Ik denk dat ik tussen Mechelen en Leest ook zo'n brug weet.
Is ambetanter, maar meestal heb je toch een zicht als je even vertraagt. Nuja, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar dat is dan gewoon een klote-situatie die men eigenlijk beter aanpast of weghaalt.
Ik had het voornamelijk over versmallingen die bewust aangelegd zijn als verkeersremmer met duidelijke borden en een overzicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Comment
-
Als ik de ergernissen hier lees ben ik blij dat ik de laatste jaren op het gemak met de fiets naar het werk kan.
Enige ergernis is dat het bijna dagelijkse kost geworden is wagens te zien die (terwijl ze perfect kunnen stoppen) door oranje rijden. En bijna wekelijks zie ik een wagen door het rood rijden terwijl hij perfect kan stoppen, maar enkele seconden rood kan blijkbaar niet veel kwaad...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door commanderke Bekijk BerichtenVanwege dat type mensen rij ik niet met de moto. Het risico dat ge door zo'n dwazen verongelukt is te groot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door commanderke Bekijk BerichtenVanwege dat type mensen rij ik niet met de moto. Het risico dat ge door zo'n dwazen verongelukt is te groot
Comment
-
Ik had ook los doorgereden als ze niet al haar middenvinger klaar had . Maar die schreeuwde zo luid dat ik ze zelfs hoorde boven de radio in mijn helm
En de luxe van het cameraatje is dat je later perfect kan zien wat er gebeurde, en wanneer bepaalde dingen gebeuren. En ook de reden waarom ik verrast was... Dat was gewoon niet een situatie waar ze winst zou hebben om naar het linkervak te gaan, behalve om een motorrijder een kloot af te draaien.
Comment
Comment