Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
    Ge zou voor minder.. Als ge ziet wat op de baan meemaakt.
    De laatste maanden vraag ik me af waarom ik nog geen camera in de wagen heb.
    De keren dat ik een ongeval waarbij de tegenpartij in fout zou zijn heb kunnen vermijden zijn niet op 1 hand te tellen. :s
    ²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Klopt knight-rider, dat heb je goed gezien.
      en
      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Vervolgens zie je na het vingertje ook direct een rechterbeen richting deur gaan (altijd grappig, doet me steeds aan Louis De Funes denken).
      Zeker grappig, want als dat mijn rechterbeen zou zijn, zou dat betekenen dat mijn bovenbeen ergens ter hoogte van mijn schouder aan mijn lichaam bevestigd is, en mijn voet in een zwarte handschoen gewikkeld is.

En dat komt dan ook mooi overeen met wat ik zie als ik de originele beelden met 200% vergroot: de dame zet haar richtingsaanwijzer aan na 3 seconden en 10 frames en blijft aan tot 3s20f. De richtingsaanwijzer gaat een tweede keer aan op 4s en uit op 4s30f en het filmpje is aan 30f/s. Dat zou dus betekenen dat er ook een richtingsaanwijzer te zien zou moeten zijn op 2s20f maar dat is niet zo. Nu, waar zit ik op 3s10f? Nog niet op het linkervak, maar (en jammer voor jullie mierenneukers niet op het filmpje te zien) op 2s kijk ik in mijn linkerspiegel (en dat zie je wel dat mijn helm in die richting beweegt) en mij kennende zet ik op dat moment ook mijn richtingsaanwijzer aan. Op 3s10f ben ik al bezig met mijn manoever want ik ben al naar links opgeschoven tegenover mijn positie van 2s.

Dus ja, ik blijf me zeker afvragen wat ik mis heb gedaan of wat ik anders had moeten doen tegenover mevrouw. Want ik was al aan mijn inhaalmanoever begonnen om haar in te halen, en ik weet niet precies wie zij ging inhalen...

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Moet wel zeggen dat Wooter ondertussen al wat heeft bijgeleerd want nu heeft hij toch al de nr-platen en kinderen onherkenbaar gemaakt, zo hoort het als je iets (foto of filmpje) op een forum zet.
      Ik heb te doen met de kinderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        de dame zet haar richtingsaanwijzer aan na 3 seconden en 10 frames en blijft aan tot 3s20f. De richtingsaanwijzer gaat een tweede keer aan op 4s en uit op 4s30f en het filmpje is aan 30f/s. Dat zou dus betekenen dat er ook een richtingsaanwijzer te zien zou moeten zijn op 2s20f maar dat is niet zo. Nu, waar zit ik op 3s10f? Nog niet op het linkervak, maar (en jammer voor jullie mierenneukers niet op het filmpje te zien) op 2s kijk ik in mijn linkerspiegel (en dat zie je wel dat mijn helm in die richting beweegt) en mij kennende zet ik op dat moment ook mijn richtingsaanwijzer aan. Op 3s10f ben ik al bezig met mijn manoever want ik ben al naar links opgeschoven tegenover mijn positie van 2s.
        Dus op de tijd van 1s10f heb jij de beweging uitgevoerd om van rijvak te veranderen, heb je je richtingaanwijzer aangezet, heeft de dame dit gezien, heeft zij de beslissing genomen je een kloot af te draaien, heeft ze de beweging gemaakt om haar richtingaanwijzer aan te zetten en is haar richtingaanwijzer beginnen knipperen... dat alles op 1s10f....
        Superman zou jaloers zijn op dergelijke reactiesnelheden.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Heihei, ik ga er niet vanuit dat ze me een kloot wou afdraaien. Maar haar reactie had ik ook niet verwacht... Ik heb me ooit ook al eens vergist en dan gebaar je niks of verexcuseer je je, en ga je niet met middenvingers strooien en uit je dak gaan.

Comment

Heihei, ik ga er niet vanuit dat ze me een kloot wou afdraaien. Maar haar reactie had ik ook niet verwacht... Ik heb me ooit ook al eens vergist en dan gebaar je niks of verexcuseer je je, en ga je niet met middenvingers strooien en uit je dak gaan.
            Correct. Onlangs ook gehad dat ik van rechter naar middenvak wou opschuiven na het oprijden van de autostrade: ik kijk in spiegel, zet pinker op en kijk nogmaals in spiegel/zijruit voor ik opschuif en plots rijdt een auto naast mij. Ik was al licht naar links aan het opschuiven en de andere auto en ikzelf waren geschrokken, maar had hem nog gezien net voor ik echt van vak wisselde. Waarschijnlijk reed hij ervoor ook achter me op het rechtervak (ofwel op het linkse, in elk geval nog niet op het middenvak).
            Ook een verontschuldigende hand opgestoken, er was van mijn kant in elk geval geen kwaad opzet.
            Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
            BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
              Ge zou voor minder.. Als ge ziet wat op de baan meemaakt.
              De laatste maanden vraag ik me af waarom ik nog geen camera in de wagen heb.
              De keren dat ik een ongeval waarbij de tegenpartij in fout zou zijn heb kunnen vermijden zijn niet op 1 hand te tellen. :s
              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Dat ken ik, maar daarom ga ik nog geen camera in mijn auto zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
              ²²²²²
              Inderdaad, dat is zo. Denk dat ik met mijn km's aantallen dit wel kan bevestigen
              soms denk ik ook wel eens om een cameratje in de auto te hangen, maar waar zijn we dan met bezig. Het feit is wel natuurlijk dat zij dit wel doen, zich onaantastbaar wanen. Intriest...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Het feit is wel natuurlijk dat zij dit wel doen, zich onaantastbaar wanen. Intriest...
                Vreemde conclusie hoor, maar dat ligt aan mij waarschijnlijk ...

Comment

en

Zeker grappig, want als dat mijn rechterbeen zou zijn, zou dat betekenen dat mijn bovenbeen ergens ter hoogte van mijn schouder aan mijn lichaam bevestigd is, en mijn voet in een zwarte handschoen gewikkeld is.

En dat komt dan ook mooi overeen met wat ik zie als ik de originele beelden met 200% vergroot: de dame zet haar richtingsaanwijzer aan na 3 seconden en 10 frames en blijft aan tot 3s20f. De richtingsaanwijzer gaat een tweede keer aan op 4s en uit op 4s30f en het filmpje is aan 30f/s. Dat zou dus betekenen dat er ook een richtingsaanwijzer te zien zou moeten zijn op 2s20f maar dat is niet zo. Nu, waar zit ik op 3s10f? Nog niet op het linkervak, maar (en jammer voor jullie mierenneukers niet op het filmpje te zien) op 2s kijk ik in mijn linkerspiegel (en dat zie je wel dat mijn helm in die richting beweegt) en mij kennende zet ik op dat moment ook mijn richtingsaanwijzer aan. Op 3s10f ben ik al bezig met mijn manoever want ik ben al naar links opgeschoven tegenover mijn positie van 2s.

Dus ja, ik blijf me zeker afvragen wat ik mis heb gedaan of wat ik anders had moeten doen tegenover mevrouw. Want ik was al aan mijn inhaalmanoever begonnen om haar in te halen, en ik weet niet precies wie zij ging inhalen...

Ik heb te doen met de kinderen...
                  Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  Dus op de tijd van 1s10f heb jij de beweging uitgevoerd om van rijvak te veranderen, heb je je richtingaanwijzer aangezet, heeft de dame dit gezien, heeft zij de beslissing genomen je een kloot af te draaien, heeft ze de beweging gemaakt om haar richtingaanwijzer aan te zetten en is haar richtingaanwijzer beginnen knipperen... dat alles op 1s10f....
                  Superman zou jaloers zijn op dergelijke reactiesnelheden.
                  Nu ja, wil niemand met de vinger wijzen. Zoals al eerder gemeld zijn beiden niet goed bezig. Mevrouw verzuimt om nog eens te checken of ze het maneuvre kan uitvoeren en de motard gaat maar al te graag in op deze beweging. Weet niet wie het hierboven melde maar het defensief rijden is er inderdaad niet bij, laat dat duidelijk zijn, maar dat zie je dagelijks echt tientallen keren in het verkeer. Iedereen rijdt blijkbaar op het puntje van zijn stoel, niets maar dan ook niets mag bij een ander fout gaan, alleen zij zelf zijn unassailable. IEDEREEN, maakt wel eens een fout, en de meesten ervan zijn dan nog inschattingsfouten. So what. Jammer is natuurlijk dat dit altijd tot grote gevolgen kunnen lijden. Nogmaals, zelfdiscipline en anticiperen in het verkeer is geen overbodige luxe als we met zen allen onderweg zijn. Niet iedereen blijkt dit door te hebben...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                    Vreemde conclusie hoor, maar dat ligt aan mij waarschijnlijk ...
                    Vertel, want blijkbaar sta ik niet alleen met die vaststelling.

Comment

Vertel, want blijkbaar sta ik niet alleen met die vaststelling.
                      Leg mij eens uit hoe het plaatsen van een camera in je auto je transformeert tot iemand die zich onaantastbaar waant.

Comment

• Ik heb al 6 keer een aanrijding gehad. 4 keer vond de tegenpartij het nodig om een eigen versie van de feiten te verzinnen, waardoor uiteraard de aansprakelijkheid bij mij werd gelegd. 1 keer is dat ook effectief gelukt. Sinds ik een camera in de auto heb (al 3 jaar), is er niemand meer tegen mijn auto gereden. Dus van dat 'onaantastbaar', dat zou wel kunnen kloppen

Comment

• Over welke cameras hebben we het hier dan? wat gebruiken jullie zoal om dat stabiel op beeld vast te leggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            Denk niet dat er rechtspraak bestaat die privépersonen toelaat anderen privépersonen te filmen zonder hun toestemming.
                            Het gebruik van dergelijke camara's is toegestaan, het publiek maken van die beelden als er personen herkenbaar op staan mag niet zonder de uitdrukkelijke toestemming van de betrokken personen (wet op de privacy).
                            Het gebruik van de beelden als bewijsmateriaal wordt niet toegelaten juist omwille van die wetgeving, maar het kan mogelijk wel gebruikt worden om de ware toedracht van het ongeval te achterhalen, zonder bewijskracht... een goede advocaat kan echter vaak wonderen verrichten met dergelijke info zonder de beelden te moeten gebruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                              het publiek maken van die beelden als er personen herkenbaar op staan mag niet zonder de uitdrukkelijke toestemming van de betrokken personen (wet op de privacy)
                              Dat bedoelde ik dus.
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                Leg mij eens uit hoe het plaatsen van een camera in je auto je transformeert tot iemand die zich onaantastbaar waant.
                                Niet als je dat gebruikt waar het zou om moeten gebruikt worden, dus om bvb de oorzaak van een ongeval met vast te stellen. Zij die dit gebruiken om op forums te zetten (en daar bedoel ik dus absoluut niemand persoonlijk mee hoor, maar algemeen er zijn er genoeg op andere forums) hebben dit maar met één doelstelling voor ogen: kijk eens wat een stomme idioten er rond rijden (wat absoluut geen leugen is en een nuchtere vaststelling) maar vooral, kijk eens wat ik doe, ik doe (nooit) (n)iets verkeerd maar was wel bijna slachtoffer. Kan goed zijn, maar de persoon in kwestie zal waarschijnlijk nooit zijn eigen kemels filmen, laat staan die op het net zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                                Ik heb al 6 keer een aanrijding gehad. 4 keer vond de tegenpartij het nodig om een eigen versie van de feiten te verzinnen, waardoor uiteraard de aansprakelijkheid bij mij werd gelegd. 1 keer is dat ook effectief gelukt. Sinds ik een camera in de auto heb (al 3 jaar), is er niemand meer tegen mijn auto gereden. Dus van dat 'onaantastbaar', dat zou wel kunnen kloppen
                                Zo zie je maar dat een camera wel kan helpen, al was het maar om je eigen rijstijl aan te passen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                                  Over welke cameras hebben we het hier dan? wat gebruiken jullie zoal om dat stabiel op beeld vast te leggen?
                                  Denk dat er in het "algemeen" topic al een rubriek overloopt, Wooter kan je dit wel bevestigen denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                  Het gebruik van dergelijke camara's is toegestaan, het publiek maken van die beelden als er personen herkenbaar op staan mag niet zonder de uitdrukkelijke toestemming van de betrokken personen (wet op de privacy).
                                  Het gebruik van de beelden als bewijsmateriaal wordt niet toegelaten juist omwille van die wetgeving, maar het kan mogelijk wel gebruikt worden om de ware toedracht van het ongeval te achterhalen, zonder bewijskracht... een goede advocaat kan echter vaak wonderen verrichten met dergelijke info zonder de beelden te moeten gebruiken...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                  Dat bedoelde ik dus.
                                  ²²²²²²² ik ook.

Pasop ik ben niet tegen een camera in de wagen hé heb dit voor mijn beroep al meerdere keren overwogen, maar om daar nu met uit te pakken op het forum?...Beetje goedkope sensatie zoeken noem ik dat. Ieder zijn ding uiteraard.

Comment

• Mijn camera zit er niet op om elke drie dagen het forum te plezieren... Toevallig vond ik deze forumwaardig omdat ze zo fel was in haar reactie

Mijn camera zit er voornamelijk op voor verschillende redenen... Bij de 1000km als herinnering, bij mijn trip naar de oostkust als herinnering, bij mijn dagelijks op en af rijden naar het werk als analyse van mijn rijstijl en om eigenaardigheden op de weg te onthouden (zo zit er op de E314 regelmatig iemand met een oude Mercedes en een fluo politiebandje rond zijn linkerarm) en van situaties te leren. En de occasionele opvallende gebeurtenis .

Je kan een heel boek schrijven van wat ik beter had kunnen doen, en ik ben daar mee akkoord. Maar ongeacht ik beter had kunnen doen had weinig veranderd aan haar reactie die buiten alle proportie en erg explosief was. En dat was ook de enige reden waarom ik vertraagd heb om te horen wat ik dan extra mis had gedaan volgens haar, ipv gewoon te blijven rijden. Als ik van alle situaties waar ik wel gewoon blijf doorrijden ook filmpjes zou moeten posten zou het nogal saai worden

En niet vergeten dat het vorige filmpje met iemand met een middenvinger was omdat iemand in twijfel trok of de voorligger wel links plakte, na enkel een framegrab gepubliceerd te hebben van een dame met middenvinger fier in aanslag.

Van venten overigens niet zoveel last de laatste tijd .

Comment

Zo zie je maar dat een camera wel kan helpen, al was het maar om je eigen rijstijl aan te passen....
                                      Hier past alleen een welgemeende facepalm.

Comment

• Deze morgen nog een leuke meegemaakt.

Ik zet mijn linkerrichtingaanwijzer aan om links een tankstation in te draaien. Ik zie in mijne spiegel dat er mercedes vito mij wil rechts inhalen (zonder pinker natuurlijk, optie op mercedes), ik rem om te vertragen (anders zou ik t tankstation voorbij rijden) gooit die ineens alles toe flikkert met zijn lichten, claxoneert en schiet mij links voorbij om iets verder als t tankstation te stoppen en verhaal te komen halen.

Sjans da ik verlof heb en geen zin had om mij op te jagen. Ik heb in deze helemaal niks mis gedaan volgens mij. Alleen zag die andersgekleurdemedemens in zijne mercedes da een beetje anders. Ik verstond geen kl*te van wat hem te vertellen had en heb hem dan ook maar straal genegeerd.

Comment

• Andersgekleurde medemensen "negeren".... foei!

Gisterenavond in Zammel-dorp ook een klojo aan de hand. Gastje met een oudere A6 avant. Reed vrij traag (30) en bleef dat doen bij het uitrijden van het dorp. Ik besloot dan maar even in te halen. Begon hij uiteraard ook op te trekken... ik raakte er toch redelijk vlot voorbij, al reden we dik 90 toen ik er veilig voor kon invoegen. Dan bleef hij de ganse tijd recht op mijn bumper kleven, toch tot ik redelijk moest afremmen om mijn oprit te nemen ("gewoon" geremd, niets geforceerd) zelfs toen ik mijn snelheid een beetje deed oplopen bleef hij kleven, al leek hij de bochten iets trager te willen nemen. Eerlijk gezegd ben ik dat soort gedrag een beetje ontgroeid. Maar wat doe je eraan hé... Misschien een broekje van 18 die papa's auto eens mocht? In ieder geval een redelijke zekerheid dat die met zijn gedrag nog redelijke accidenten gaat doen. Ik moet toegeven dat ik een aantal jaren geleden voor zo'n gastje gerust de ankers durfde uitgooien. Gelukkig ben ik nu misschien toch wat verstandiger. (alhoewel ik me toch heb laten verleiden even gas te geven om hem wat af te schudden)
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X