het is niet de eerste persoon die ik er op aanspreek. Als ik het zie en die mensen stoppen toevallig ook waar ik moet zijn zeg ik het hen zeker en vast. Wel altijd op beleefde manier.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenhet is niet de eerste persoon die ik er op aanspreek. Als ik het zie en die mensen stoppen toevallig ook waar ik moet zijn zeg ik het hen zeker en vast. Wel altijd op beleefde manier.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEdit: waar zit Gewoon Ik om al die treinpendelaars hun rijbewijs te laten opfretten als ze zotte stoten uithalen?
Nu trein naar Oostende, geen last gehad van staking. Ze staakten enkel maar in die gemeenten waardat staken een synoniem is geworden voor werken.
Reden van staken : ze zouden moeten gaan werken. Begrijpe wie begrijpe wil.
Ergernis : mensen die vergeten dat hun mistlicht zowel een AAN als UIT schakelaar heeft.
Als het zicht slecht is (minder dan 100m : kleine tip ik reken 4 lichtpalen op de autosnelweg) druk/trek je aan dat knopje en het lichtje brandt.
Is het zicht beter druk/trek je opnieuw en lichtje gaat uit.
Nog een voordeel : ik haat je dan niet.
Nog ergerlijker of achterlijker (schrappen wat niet past) : bij zicht van mijn kantoor tot op zee wel met je mistlicht aanrijden, maar het niet nodig vinden om pinkers te gebruiken. Stop met roken in je auto of wees niet zo gierig om er eentje te kopen zonder schuifdak.
Grappigheid aan de mist : een collega zijn buurman die zijn voorruit ten koste wat ijsvrij probeert te maken (dit terwijl de mist niet aanvroor) en toen het hem maar niet lukte een lift vroeg naar de bushalte omdat hij het te gevaarlijk vond, te rijden met een aangevroren voorruit.
Wel dom, maar net slim genoeg niet te gaan rijden, stel je voor zeg!
Aja ter ergenis van velen ga ik zowel met de trein als met mijn eigen auto gaan werken (firmawagen is in bestelling, mocht de overheid zo traag werken, de mensen zouden nogal klagen ) mocht je bijvoorbeeld morgenochtend tussen Gent en Oostende een bordeauxkleurige mercedes horen afkomen, je mag altijd zwaaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNobel, maar ik denk altijd dat mensen die hun kinderen niet vastzetten in de wagen, sowieso niet het grootste licht zijn en laat ze gewoon gerust... Ik bedoel, komaan, hoe DOM moet je zijn om je kind niet vast te zetten op een deftige manier. Dat duurt 30 seconden (mijn vrouw, getraind) tot 1 minuut (ik, nen onhandigaard ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVoor die ene keer per jaar dat ik de trein neem.
Het ritje moest 60 minuten duren. Het werden er 105. Nog nooit zoveel mensen horen sakkeren en vloeken.
Ik heb ooit zonder staking over het trajectje Gent-Antw Centraal 3u30min (7u vertrokken, om 10u30 op mijn werk) gedaan. Ik heb daarvoor de volle 3,5 euro schadevergoeding gekregen EN een attestje dat ik heb moeten staan smeken aan de stationsknecht dat trein vertraging had.
Nooit een reden gekregen, wel dag nadien ergens in regio (d)waasland dat er een bestuurder om het leven is gekomen doordat hij door de slagbomen heeft gereden van een overweg. Goederentrein zou die gekust hebben.
Ik hoop dat die persoon veel levensgenoten heeft gehad en dat die mensen mogen de schulden van de nmbs afbetalen. Eikel : je zou er vermoedelijk 5 min tijd mee gewonnen hebben, je hebt verloren en anderen haten je!
Comment
-
kan nobel zijn maar als ik er ook maar één kindje kan mee redden... Die kindjes kiezen er niet zelf voor want die kennen het gevaar niet.
daarom zeg ik het aan de ouders.
Mijn zus haar oudste heeft zo aan 18 maand een heel zwaar ongeval gehad en zat gelukkig in een heel goede kinderstoel. Hij is ondertussen 5 jaar en doet spontaan zelf de gordel aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenValt nog mee .
Ik heb ooit zonder staking over het trajectje Gent-Antw Centraal 3u30min (7u vertrokken, om 10u30 op mijn werk) gedaan. Ik heb daarvoor de volle 3,5 euro schadevergoeding gekregen EN een attestje dat ik heb moeten staan smeken aan de stationsknecht dat trein vertraging had.
Nooit een reden gekregen, wel dag nadien ergens in regio (d)waasland dat er een bestuurder om het leven is gekomen doordat hij door de slagbomen heeft gereden van een overweg. Goederentrein zou die gekust hebben.
Ik hoop dat die persoon veel levensgenoten heeft gehad en dat die mensen mogen de schulden van de nmbs afbetalen. Eikel : je zou er vermoedelijk 5 min tijd mee gewonnen hebben, je hebt verloren en anderen haten je!
Moet ik u nu ook haten als gij ooit een dodelijk ongeval krijgt door een fout dat ge maakt en ik daardoor in de file sta?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenkan nobel zijn maar als ik er ook maar één kindje kan mee redden... Die kindjes kiezen er niet zelf voor want die kennen het gevaar niet.
daarom zeg ik het aan de ouders.
Mijn zus haar oudste heeft zo aan 18 maand een heel zwaar ongeval gehad en zat gelukkig in een heel goede kinderstoel. Hij is ondertussen 5 jaar en doet spontaan zelf de gordel aan.
Ik vertrek zelf ook nooit zonder gordel, al is het maar voor 100 meter, ik heb die discipline ook voor kinderen. Als ze hun gordel los maken stop ik tot ze die weer vast hebben gemaakt.
Een vriendin van ons had onlangs een blauw gezicht na een simpele kop-staart aanrijding op de parking van de carrefour. Maar ze blijft slordig in het dragen van een gordel, voor haar dochtertje net zo ... onbegrijpelijk.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGewoon goed aanleren helpt ook veel. Onlangs een misverstand met mijn schoonbroer, waardoor mijn petekindje los zat op de achterbank. Die begon zelf te reclameren dat ze niet vast zat toen ik wou vertrekken.
Ik vertrek zelf ook nooit zonder gordel, al is het maar voor 100 meter, ik heb die discipline ook voor kinderen. Als ze hun gordel los maken stop ik tot ze die weer vast hebben gemaakt.
Een vriendin van ons had onlangs een blauw gezicht na een simpele kop-staart aanrijding op de parking van de carrefour. Maar ze blijft slordig in het dragen van een gordel, voor haar dochtertje net zo ... onbegrijpelijk.
Om te zeggen: voor mij is uw gordel aandoen even evident als, zegge, de contactsleutel omdraaien!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie kinderen sterven niet hoor
ik ben ook zo opgegroeid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGewoon goed aanleren helpt ook veel. Onlangs een misverstand met mijn schoonbroer, waardoor mijn petekindje los zat op de achterbank. Die begon zelf te reclameren dat ze niet vast zat toen ik wou vertrekken.
ik was nog niet uit de garage gereden of ze riep al "papa ik heb mijn riem nog niet aan, straks komt de politie"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenAja ter ergenis van velen ga ik zowel met de trein als met mijn eigen auto gaan werken (firmawagen is in bestelling, mocht de overheid zo traag werken, de mensen zouden nogal klagen ) mocht je bijvoorbeeld morgenochtend tussen Gent en Oostende een bordeauxkleurige mercedes horen afkomen, je mag altijd zwaaien.
Waar werk je precies?
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie kinderen sterven niet hoor
ik ben ook zo opgegroeid__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVoor die ene keer per jaar dat ik de trein neem.
Het ritje moest 60 minuten duren. Het werden er 105. Nog nooit zoveel mensen horen sakkeren en vloeken.
- donderdagochtend 7 min te laat vertrokken, dus bijna 100%
- vrijdagavond 19 !!! min te laat vertrokken, eerst een bijkomende "direct" IC moeten voorlaten en dan nog een goederentrein met als gevolg niet op volle snelheid dat traject kunnen rijden !!!
maandag met de auto
Comment
-
Twee oude mensen in een auto die de hele rij wachtenden aan de rode lichten inhaalden, langs het vak om links af te slaan en dan op het einde pinker naar rechts op en zich er tussen dringen. Aan zo'n volk geef ik voor geen geld mijn plek af, ze probeerden mij ook van de baan te duwen, maar wat hadden ze gedacht? Met hun 105'ke een 40-tonner duwen? Juist ja ... Jammergenoeg heb je dan altijd wel iemand die ze tussenlaat ... In dit geval wel gelukkig achter mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenTwee oude mensen in een auto die de hele rij wachtenden aan de rode lichten inhaalden, langs het vak om links af te slaan en dan op het einde pinker naar rechts op en zich er tussen dringen. Aan zo'n volk geef ik voor geen geld mijn plek af, ze probeerden mij ook van de baan te duwen, maar wat hadden ze gedacht? Met hun 105'ke een 40-tonner duwen? Juist ja ... Jammergenoeg heb je dan altijd wel iemand die ze tussenlaat ... In dit geval wel gelukkig achter mij.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Rare redenering Timothy. Ik laat ze met de auto ook niet door. Als ik weet dat het doen om sneller te proberen zijn mogen ze van mij de hele dag daar staan. Is het zelfde als de mensen die bij file ( bij invoegen door vermindering van rijstroken ) helemaal doorrijden tot op het laatste en dan afdwingen voor gelaten te worden. Waardoor de rechtse rij altijd NOG langer blijft staan omdat er toch altijd mensen zijn die ze door laten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAls ik ene zie doen wat jij gedaan hebt achter mij, of 2 auto's achter mij, dan gaat steevast mijn ruit af en zwaai ik naar die persoon dat hij er VOOR mij tussen mag. Ik weet zelfs niet waarom. Misschien omdat het gezicht van diegene die ze niet wou tussenlaten op dat moment geld waard is, misschien omdat ik soms zelfs zoiets voorheb en er me dan ook altijd wel iemand tussenlaat, misschien omdat ik met de ingestelheid rondrij in het verkeer dat iedereen meer is dan mij. De kans is ook groot dat ik daarna thuiskom en tegen mijn vrouw zeg: 'die camioneurs, allemaal cowboys'.
Er stonden nog een 15-tal wagens achter mij die hij zomaar over het vak van de tegenovergestelde rijrichting inhaalde, om dan op het verkeerde voorsorteervak te gaan staan, en ik ben de cowboy omdat ik hem niet tussen laat? Het is niet alsof hij het per ongeluk deed, of dat hij wou ritsen he, hij kwam gewoon als een onbeschofte lul even iedereen voorbij. Maar de trucker is wel de cowboy? Ik zal ook eens zo beginnen rijden, gewoon altijd de eerste om te vertrekken bij groen op zo'n manier en wie me niet tussen laat is een asociale cowboy!
Was in Aartselaar (denk ik) om de A12 over te gaan.Last edited by |) ][ |V| ][; 19/11/2011, 22:06.
Comment
Comment