Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
    Rare redenering Timothy. Ik laat ze met de auto ook niet door. Als ik weet dat het doen om sneller te proberen zijn mogen ze van mij de hele dag daar staan. Is het zelfde als de mensen die bij file ( bij invoegen door vermindering van rijstroken ) helemaal doorrijden tot op het laatste en dan afdwingen voor gelaten te worden. Waardoor de rechtse rij altijd NOG langer blijft staan omdat er toch altijd mensen zijn die ze door laten

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
      Nu we toch over ritsen bezig zijn.
      Wat te doen in deze situatie: Er zullen wel enkele mensen de oprit naar de e40 kennen aan de ikea in Gent. Indien je daar van de r4 komt langs het water is er een linkse rijstrook voorzien naar e40 Brussel en een rijstrook rechts voor Brugge /Oostende. De rijstrook naar Brussel kan bij spitsuur wel eens wat file geven. Nu zijn er auto's die de hele rij rechts voorbij rijden op het vak naar Oostende/Brugge en op het einde links invoegen.
      Nu kan je hier toch niet van ritsen spreken? Begrijp me niet verkeerd, ik pas altijd het systeem van ritsen toe, maar hier heb ik altijd het gevoel dat dit niet correct wordt toegepast.

      http://maps.google.be/maps?q=ikea+ge...+gent&t=h&z=16
      Dat is idd niet ritsen, tenzij het natuurlijk niet goed aangegeven staat.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        *pic
        Idd, dacht net hetzelfde

        Wat ik wel vervelend is dat de camioneurs met hun lichten beginnen te trekken en gevaarlijk dicht tegen je achterbumper rijden als je het rits-principe wilt toepassen. (1 auto tussenlaten, niet meer..)
        Ook word ik gek van mensen die 200m voor de wegversperring hun auto of ander bewegend ding op de helft van de weg gooien. Zodat jij hun niet meer kan passeren.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
          Idd, dacht net hetzelfde

          Wat ik wel vervelend is dat de camioneurs met hun lichten beginnen te trekken en gevaarlijk dicht tegen je achterbumper rijden als je het rits-principe wilt toepassen. (1 auto tussenlaten, niet meer..)
          Als jij hen niet tussen wil laten nadat je een ander tussen liet of als zij jou niet meer willen tussen laten nadat zij al iemand tussen lieten?
          In het eerste geval idd een beetje dwaas, maar dat doen automobilisten nog vaker, in het tweede geval doet die het toch correct.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Als jij hen niet tussen wil laten nadat je een ander tussen liet of als zij jou niet meer willen tussen laten nadat zij al iemand tussen lieten?
            In het eerste geval idd een beetje dwaas, maar dat doen automobilisten nog vaker, in het tweede geval doet die het toch correct.
            Nee, een vb.
            Ik reed op het 1e rijvak en de auto's van het 2e rijvak moesten naar het 1e rijvak komen.
            De camion achter me begon continu zwaar op te trekken om vervolgens terug stevig te remmen. Anders zat ie in mn achterbumper
            Ik rits, laat dus een auto tussen, begint die camioneur met zn lichten te trekken?
            Heb me er niet druk in gemaakt, maar is best vervelend om zo'n cabine continu op en neer te zien gaan achter je

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Dat is imo asociaal en in sommige gevallen (misschien niet daar) nog eens erg gevaarlijk ook.
              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Dat is idd niet ritsen, tenzij het natuurlijk niet goed aangegeven staat.
              Ja inderdaad, de signalisatie zou beter kunnen en je merkt dat ook als mensen zich vergist hebben, want van zodra ze dan de bewegwijzering zien boven de weg sluiten ze zo ver mogelijk in de file aan. Maar er zijn er die bijvoorbeeld achter mij rijden komende van de r4, ik plaats mij op linkse vak achter de file, en ik zie die gasten de hele file rechts afrijden en er zich dan tussen smijten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                Idd, dacht net hetzelfde

                Wat ik wel vervelend is dat de camioneurs met hun lichten beginnen te trekken en gevaarlijk dicht tegen je achterbumper rijden als je het rits-principe wilt toepassen. (1 auto tussenlaten, niet meer..)
                Ook word ik gek van mensen die 200m voor de wegversperring hun auto of ander bewegend ding op de helft van de weg gooien. Zodat jij hun niet meer kan passeren.
                Meh I fail dan. DUS, het is helemaal niet lullig helemaal links te gaan rijden en je er tussen te duwen.

                Moet je eens zien hoeveel mensen je er hier door laten, kan je toch een hele tijd blijven staan

                Mijn "ervaring" is dan ook echter alleen daarop gebaseerd. & persoonlijke ondervinding als je helemaal links rijd tot je niet meer kan. Teach me o mighty ones.

                Comment


                • Als ge op tijd uwe pinker aan zet dan laat er u wel ene tussen. In diepenbeek doe ik het elke dag en daar wordt mooi geritst, in feite zijn de idioten degene die de lange rij op de rechter rijstrook maken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                    Nee, een vb.
                    Ik reed op het 1e rijvak en de auto's van het 2e rijvak moesten naar het 1e rijvak komen.
                    De camion achter me begon continu zwaar op te trekken om vervolgens terug stevig te remmen. Anders zat ie in mn achterbumper
                    Ik rits, laat dus een auto tussen, begint die camioneur met zn lichten te trekken?
                    Heb me er niet druk in gemaakt, maar is best vervelend om zo'n cabine continu op en neer te zien gaan achter je
                    Ahja, eikels en dwazen heb je altijd. Heb zelf nog met de camion zo een gehad die mij niet wou tussenlaten op een oprit bij file. Ik trok wel een stuk rapper op en kon zo plots toch een gat induiken toen hij even niet oplette, en die begon faren en claxonneren. Bleek dat em dan nog de eerste afrit moest hebben, een km verderop ook. Toen toch ook eens sarcastisch thumbs up gegeven ... Was Hollandse camion, maar bedrijf dat met vreemden werkt, weet dus niet wat er op zat.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                      Als ge op tijd uwe pinker aan zet dan laat er u wel ene tussen. In diepenbeek doe ik het elke dag en daar wordt mooi geritst, in feite zijn de idioten degene die de lange rij op de rechter rijstrook maken.
                      Ja in diepenbeek werkt het goed, in houthalen ook. Ik heb/had het vooral over situaties waar alles compleet toestaat

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                        Meh I fail dan. DUS, het is helemaal niet lullig helemaal links te gaan rijden en je er tussen te duwen.

                        Moet je eens zien hoeveel mensen je er hier door laten, kan je toch een hele tijd blijven staan

                        Mijn "ervaring" is dan ook echter alleen daarop gebaseerd. & persoonlijke ondervinding als je helemaal links rijd tot je niet meer kan. Teach me o mighty ones.
                        Tja, zo zie je direct de gedachtengang van de mensen (qua ritsgedrag dan)
                        Als ze eentje zien die doorrijdt tot het einde (en het wegdek volledig benut) denken ze direct van: "Tho, die laat ik er niet tussen hoor.. Laat die maar 5km achteraan aanschuiven op het 1e vak."
                        Hopeloos het verkeer in België

                        Mijn principe is dat je het wegdek moet gebruiken tot het stopt.
                        Dat iedereen op het 1e rijvak wilt blijven en de file volgen is hun probleem, ik rijd door tot de versperring 10m voor mn neus staat.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Nee, een vb.
                          Ik reed op het 1e rijvak en de auto's van het 2e rijvak moesten naar het 1e rijvak komen.
                          De camion achter me begon continu zwaar op te trekken om vervolgens terug stevig te remmen. Anders zat ie in mn achterbumper
                          Ik rits, laat dus een auto tussen, begint die camioneur met zn lichten te trekken?
                          Heb me er niet druk in gemaakt, maar is best vervelend om zo'n cabine continu op en neer te zien gaan achter je
                          Ik zou uitstappen en gaan vragen wat het probleem is.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                            Als ge op tijd uwe pinker aan zet dan laat er u wel ene tussen. In diepenbeek doe ik het elke dag en daar wordt mooi geritst, in feite zijn de idioten degene die de lange rij op de rechter rijstrook maken.
                            Voila
                            En hert ergste is dat ze het zelf niet eens beseffen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              de nmbs familie is zoals de sabena familie, maar dan anders
                              Ze zeggen dat Dexia overleeft met ons belastingsgeld, maar de NMBS dat is pas een parasieten-bedrijf. Niks winst, niks service, maar wel gigantisch veel geld kosten.

                              Comment


                              • Nog iets dat ik niet snap, vanuit camioneursstandpunt:

                                Als ik 120 rij, en een camion aan het inhalen ben, die max. iets meer dan 90 km/h kan rijden, en ik ga plots voor zijn neus naar het rechtervak (toegegeven, het was wat kort, slechts enkele meters gepasseerd), nog steeds tegen 120, om 100m verder mijn afrit te pakken tegen (nog steeds) +- 110 km/h, waarom moet hij dan met zijn pharen gaan pinken? Ik kan hem toch onmogelijk gehinderd hebben?
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • omdat je voor die 100meter even ver had gezeten als je gewoon achter hem was blijven hangen. voor t'zelfde geld was die zich rot verschoten en aan zijn stuur gesnokt.
                                  accident is rap gebeurd als je verschiet hoor

                                  Comment


                                  • hoe dicht?

                                    zo dicht?

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • slechts enkele meters, niet veel dus

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        hoe dicht?

                                        zo dicht?

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        Dat maak ik bijna wekelijks mee.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Nog iets dat ik niet snap, vanuit camioneursstandpunt:

                                          Als ik 120 rij, en een camion aan het inhalen ben, die max. iets meer dan 90 km/h kan rijden, en ik ga plots voor zijn neus naar het rechtervak (toegegeven, het was wat kort, slechts enkele meters gepasseerd), nog steeds tegen 120, om 100m verder mijn afrit te pakken tegen (nog steeds) +- 110 km/h, waarom moet hij dan met zijn pharen gaan pinken? Ik kan hem toch onmogelijk gehinderd hebben?
                                          Zoals Jevee zegt: je schrikt daar van. Door dat je in een camion hoger zit en dus niet vlak voor u ziet, lijkt het dan nog eens dichter dan het werkelijk is, als jij 5m ervoor invoegt, dan is dat enorm dicht hoor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X