Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
en terwijl ze met hun mistachterlicht in de file staan aan te schuiven op een gewone baan grrrrr,ik leg deze direckt af omdat dit erg storend is,deze voor mij bleef dan ook nog eens constant om zijn rem staan ook,echt e, ik ben bijna blind
Zoals Jevee zegt: je schrikt daar van. Door dat je in een camion hoger zit en dus niet vlak voor u ziet, lijkt het dan nog eens dichter dan het werkelijk is, als jij 5m ervoor invoegt, dan is dat enorm dicht hoor.
Dat had ik niet gedacht, ik zal er meer proberen op te letten.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Die wetten zijn er, maar ze moeten opgevolgd worden, he.
30.1. Motorvoertuigen
1° Vooraan, de dimlichten of de grootlichten, die gelijktijdig mogen gebruikt worden.
<snip>
De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden.
2° Achteraan, de rode lichten. Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen. Deze lichten mogen in geen andere omstandigheden gebruikt worden.
omdat je voor die 100meter even ver had gezeten als je gewoon achter hem was blijven hangen. voor t'zelfde geld was die zich rot verschoten en aan zijn stuur gesnokt.
accident is rap gebeurd als je verschiet hoor
Dat scheelt, ik zever niet, minstens 2 minuten, omdat er achter die vrachtwagen minstens al 7-8 auto's aan het 'treintje-rijden' zijn, en die afrit geeft uit op een T-splitsing waar je dus één voor één de hoofdweg kan opdraaien (want het is er meestal erg druk). Bovendien, mochten het 8 goede chauffeurs zijn, tot daar aan toe, maar meestal zit er wel énen tussen die er letterlijk een paar minuten over doet en zich niet eens durft 'schieten'.
Maar 'k zal het niet meer doen, ik ging er altijd van uit dat ik niemand hinderde (dat doe ik dus ook niet), maar had er nooit bij nagedacht dat je daardoor zo kon schrikken...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Deze ochtend heb ik op de boerenbaantjes naar de E40 toe voor het eerst mijn mistlampen voor én achter ontstoken, en zelfs mijn kruislichten uit gedaan omdat ik de mist aan het verlichten was. Ik zag geen 5 meter.
Op de autosnelweg gewoon zonder mistlichten gereden, je zag meer dan ver genoeg... Voorste mistlichten storen me absoluut niet (ook niet als er johnny's rondrijden in de zomer met mistlichten op klaarlichte dag), maar die achterste zijn toch ambetant, zeker bij auto's waar ze mooi symmetrisch links/rechts staan en liefst van al nog kort op de remlichten (zoals bij mijn E36).
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
bij de camaro heb ik mijn mistlicht verplaats naar he midden onder de achterbumper.
het mooje is dat indien je op 1m achter mij staat je mijn mistlicht niet ziet.
je gaat toch al een goeie 4m achter mij moeten staan voor mijn mistlicht zichtbaar is.
Het verbaast me dat ze nog geen smogalarm afgekondigd hebben.
Een paar bordjes omdraaien, wat extra flitsen en weer een hoop extra geld in de staatskas onder het mom van het milieu.
Was inderdaad weer Dag van de Mistlichten vanmorgen . Vraag me af of die dingen eigenlijk nog wel nuttig zijn. Moet toch al erg dichte mist zijn + je moet toch al (veel te) snel rijden voor zo een rood mistlicht van je voorganger echt een meerwaarde is tegenover de gewone achterlichten. Zijn misschien nog het meest nuttig bij zware regenval op de autostrade, maar net dan zie je dat haast niemand ze aansteekt .
ge kunt het misschien anders bekijken: die man maakte een inschattingsfout en kan het niet meer navertellen. Gij zijt enkel te laat gekomen op uw werk.
Moet ik u nu ook haten als gij ooit een dodelijk ongeval krijgt door een fout dat ge maakt en ik daardoor in de file sta?
Inschattingsfout door tussen slagbomen te rijden is geen inschattingsfout dat is dommigheid.
File volgen en op sporen belanden en niet meer wegkunnen is ook dommigheid. Je hebt van die mensen die eigenhandig een kruispunt voor uren lam kunnen leggen ook.
Dus verklaar inschattingsfout in dat voorbeeld eens?
Vloot : als nieuwe TDer : wel nogal stom. Ik zit in het VLOOT-directiegebouw en moet regelmatig naar de andere kant van de vaargeul en dat betekend rondtaffelen
Deze ochtend heb ik op de boerenbaantjes naar de E40 toe voor het eerst mijn mistlampen voor én achter ontstoken, en zelfs mijn kruislichten uit gedaan omdat ik de mist aan het verlichten was. Ik zag geen 5 meter.
Op de autosnelweg gewoon zonder mistlichten gereden, je zag meer dan ver genoeg... Voorste mistlichten storen me absoluut niet (ook niet als er johnny's rondrijden in de zomer met mistlichten op klaarlichte dag), maar die achterste zijn toch ambetant, zeker bij auto's waar ze mooi symmetrisch links/rechts staan en liefst van al nog kort op de remlichten (zoals bij mijn E36).
Jup die auto's waarbij de mistlichten op remlichten rijden zijn echt gevaarlijk, zeker als het niet mistig genoeg is en je ze ziet in de verte rijden heb je constant het gevoel dat die kakkers aan het remmen zijn.
Bijmij zit er tenminste maar 1, die dan nog onder de bumper hangt, net zoals bij Timmie, sta je dicht dan ben je niet verblind.
Aan die persoon die blind wordt van die debielen voor hem in de file, steek je phaars aan, kan je hem mooi verblinden.
ik noem het een inschattingsfout omdat die denken dat ze het nog net kunnen halen. Inschattingsfouten zijn de grondslag van veel ongevallen. Inschattingsfouten maken we elke dag, alleen kunnen die in het verkeer veel zwaardere gevolgen hebben.
gij noemt het dommigheid. Dus ge hebt nog nooit een situatie meegemaakt waar ge achteraf van dacht: oef, goed mee weggekomen?
maar om iemand daarom te 'haten'? De persoon die het gedaan heeft is er niet meer, dus er valt niets meer om te haten.
Rare redenering Timothy. Ik laat ze met de auto ook niet door. Als ik weet dat het doen om sneller te proberen zijn mogen ze van mij de hele dag daar staan. Is het zelfde als de mensen die bij file ( bij invoegen door vermindering van rijstroken ) helemaal doorrijden tot op het laatste en dan afdwingen voor gelaten te worden. Waardoor de rechtse rij altijd NOG langer blijft staan omdat er toch altijd mensen zijn die ze door laten
Dat laatste voorbeeld is toch nog wel een andere situatie hoor. Ik haat mensen die niet tot het einde doorrijden en zo een deel capaciteit van de snelweg teniet doen. Op een oprit ook, gans de oprit blokkeren om int begin te willen invoegen. En of ze nu op voorhand invoegen of opt einde, de rij wordt sowieso even lang.
Tis net door de het volk dat dan gaat bumperkleven en met de voet op de rem rijden dat het dan nog langer duurt.
Nog iets dat ik niet snap, vanuit camioneursstandpunt:
Als ik 120 rij, en een camion aan het inhalen ben, die max. iets meer dan 90 km/h kan rijden, en ik ga plots voor zijn neus naar het rechtervak (toegegeven, het was wat kort, slechts enkele meters gepasseerd), nog steeds tegen 120, om 100m verder mijn afrit te pakken tegen (nog steeds) +- 110 km/h, waarom moet hij dan met zijn pharen gaan pinken? Ik kan hem toch onmogelijk gehinderd hebben?
Ik heb zelf nooit met een vrachtwagen gereden maar ik probeer er toch altijd goed op te letten dat ik een vrachtwagenchauffeur wat meer ruimte geef in dit soort situaties. Zelfs als het krap is, gewoon wat eerder richtingaanwijzer uitzetten en dan zo rustig mogelijk proberen in te voegen, zodat de vrachtwagenchauffeur ook beter mijn acties kan beoordelen. een beetje wederzijds begrip heeft niemand kwaad gedaan.
Mij lijkt het verschrikkelijk om dagelijks met 30.000kg in mijn rug alle acties van automobilisten te anticiperen. respect daarvoor...
mistlichten zijn ambetant maar al degene zonder lichten zijn even irritant. Spreek een dame aan dat het waarschijnlijk beter is om de lichten aan te zetten omdat haar zilvergrijze auto echt niet opvalt. krijg je als antwoord "Ja mijnheer die auto doet dat zelf als het te donker is".
Comment