Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik noem het een inschattingsfout omdat die denken dat ze het nog net kunnen halen. Inschattingsfouten zijn de grondslag van veel ongevallen. Inschattingsfouten maken we elke dag, alleen kunnen die in het verkeer veel zwaardere gevolgen hebben.

    gij noemt het dommigheid. Dus ge hebt nog nooit een situatie meegemaakt waar ge achteraf van dacht: oef, goed mee weggekomen?

    maar om iemand daarom te 'haten'? De persoon die het gedaan heeft is er niet meer, dus er valt niets meer om te haten.
    Flappy : ik heb onlangs een situatie gehad waarmee ik goed ben weggekomen. Op een rondpunt pinkt iemand om af te slaan, ik geef gas en die mens rijdt door. En zat bijna in mijn flank. Tenminste ik dacht dat hij pinkte, maar als ik erover nadacht was het de persoon naast hem die pinkte.
    Die persoon stopt aan het zelfde tankstation als ik en ik zei hem : "pardon voor daarnet, ik dacht echt dat je pinkte om af te slaan". Kon die mens er mee lachen en zei dat ik waarschijnlijk de volgende keer er beter zal op leten. Geloof mij : ik zal dat doen!
    Nu eerst zien dat ze daadwerkelijk inslaan, dan pas aanzetten.

    Efjes denken dat je door slagbomen kan rijden, is denken dat je met een skateboard een vrachtwagen de pas afsnijden. Het kan goed aflopen, maar het kan ook slecht aflopen met alle gevolgen van dien.

    Again : bewijs mij in dat voorbeeld dat het een inschattingsfout is.

    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    goede attitude: oog om oog, tand om tand. Gaan we nog ver mee geraken in het verkeer. En u dan maar afvragen waarom er meer verkeersagressie is...
    Daarin moet ik je wel gelijk geven.
    Beter om efjes te flitsen dan. Dan geef je een signaal. Ofwel heeft hij het door, ofwel wordt hij boos, ofwel loopt hij het hem een hele dag af te vragen...

    Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
    mistlichten zijn ambetant maar al degene zonder lichten zijn even irritant. Spreek een dame aan dat het waarschijnlijk beter is om de lichten aan te zetten omdat haar zilvergrijze auto echt niet opvalt. krijg je als antwoord "Ja mijnheer die auto doet dat zelf als het te donker is".
    Ik zie ze het gewoon zeggen met een lichte verontwaardiging in haar stem zo van : wat weet die er nu van.

    Comment


    • Ergernis vandaag: Mensen op een 2-vaks baan die, ondanks ze plaats hebben om rechts te rijden, de hele tijd links blijven rijden en 2km/u sneller rijden dan de rechtsrijders en er dus de hele tijd linksachter/naast/beetje linksvoor rijden maar het vertikken om naar rechts te gaan en erachter of ervoor te rijden!!

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Mensen die in een file begin claxoneren, lichten trekken of echt op 1cm van uwen bumper beginnen te rijden en van links naar rechts te zwalpen! Ik rij NIET met een monstertruck dus kan ik ook niet over mijn voorligger rijden.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Ergernis vandaag: Mensen op een 2-vaks baan die, ondanks ze plaats hebben om rechts te rijden, de hele tijd links blijven rijden en 2km/u sneller rijden dan de rechtsrijders en er dus de hele tijd linksachter/naast/beetje linksvoor rijden maar het vertikken om naar rechts te gaan en erachter of ervoor te rijden!!
          Daarstraks ook meegemaakt op de N80, ik rij rechts 95 km/h op cruise control.
          Ineens een hele file links die trager reed (terwijl er daar rechts niks reed), ik ben die gewoon rechts voorbij gegaan.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Ergernis vandaag en eigenlijk al 9 maanden regelmatig.

            Ellendelingen die op de autosnelweg een paar kilometer links achter mij blijven rijden. Zo juist op de plaats waar ge nog twijfelt, gaat hem voorbij komen of kan ik er voor om in te halen.
            En als ge dan de 2de optie kiest komen ze een beetje bumperkleven.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
              Ergernis vandaag en eigenlijk al 9 maanden regelmatig.

              Ellendelingen die op de autosnelweg een paar kilometer links achter mij blijven rijden. Zo juist op de plaats waar ge nog twijfelt, gaat hem voorbij komen of kan ik er voor om in te halen.
              En als ge dan de 2de optie kiest komen ze een beetje bumperkleven.
              Laat me raden, bij de eerstvolgende vrachtwagen heb je opnieuw dezelfde keuzemogelijkheden bij opnieuw dezelfde auto?

              Comment


              • Langs den andere kant krijg ik het van het feit dat ik 120 km/h rij, iemand wil overgaan die 110 km/h doet op het eerste vak (niks mis mee), en plots gaat de autostrade bergaf en komt hij me langs rechts opnieuw voorbij terwijl ik nog steeds 120 km/h rij.

                Of omgekeerd, ik rij mooi 120 km/h, iemand haalt me in, en als het bergop gaat zoals net voor Mere op de E40, kom ik daar weer naastrijden terwijl ik mooi 120 km/h blijf doen...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Camionettebestuurder die besluit een vrachtwagen in te halen, terwijl ik die camionette al ben beginnen inhalen. Nu weten we dus ook dat je met 3 naast mekaar op het 2-vaksgedeelte van de N58 past...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Langs den andere kant krijg ik het van het feit dat ik 120 km/h rij, iemand wil overgaan die 110 km/h doet op het eerste vak (niks mis mee), en plots gaat de autostrade bergaf en komt hij me langs rechts opnieuw voorbij terwijl ik nog steeds 120 km/h rij.

                    Of omgekeerd, ik rij mooi 120 km/h, iemand haalt me in, en als het bergop gaat zoals net voor Mere op de E40, kom ik daar weer naastrijden terwijl ik mooi 120 km/h blijf doen...
                    Komt bekent voor : bergop let ik erop (voet naar beneden), maar bergaf lukt het mij nog niet 100%.
                    Maar geen probleem toch, want van zodra het plat(ter) wordt haal je toch weer in?

                    Comment


                    • Ik heb mij deze morgen geërgerd aan een (valse) blonde (geplamuurde) del die vlak voor mij aan de lichten stond te wachten met haar 2 achtermistlichten op. Net voor mijn retina het ging begeven en toen er niet gereageerd werd op het even flitsen met mijn lichten ben ik uit gestapt. Toen ik aan haar deur kwam zag ik ook waarom ze niet reageerde.
                      Ze was met haar laqué nageltjes druk bezig om een sms te typen op haar smartphone (het enige wat aan boord de term smart mocht dragen als je het mij vraagt).
                      Heb toen beleefd gevraagd of het mogelijk was om haar mistlichten uit te doen als er geen mist was.
                      Ze reageerde door te zeggen dat het wel was gemist, terwijl er ongeveer 300m vrij zicht was^^, maar deed nadien toch haar mistlichten uit.

                      Als ik mij niet vergis stond dat gisteren zelfs online en in de krant, maar dat type mensen ziet wss alleen een krant als het wc-papier op is om hun gat af te kuisen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Komt bekent voor : bergop let ik erop (voet naar beneden), maar bergaf lukt het mij nog niet 100%.
                        Maar geen probleem toch, want van zodra het plat(ter) wordt haal je toch weer in?
                        Probleem is zo'n zwaar woord Natuurlijk is dat geen probleem!

                        Maar achter mij zit gegarandeerd iemand te boren die 140 km/h wil doen, en ik lijk waarschijnlijk de belachelijkheid zelve terwijl ik weer langs rechts word ingehaald door de auto die ik net nog inhaalde .
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                          Ik heb mij deze morgen geërgerd aan een (valse) blonde (geplamuurde) del die vlak voor mij aan de lichten stond te wachten met haar 2 achtermistlichten op. Net voor mijn retina het ging begeven en toen er niet gereageerd werd op het even flitsen met mijn lichten ben ik uit gestapt. Toen ik aan haar deur kwam zag ik ook waarom ze niet reageerde.
                          Ze was met haar laqué nageltjes druk bezig om een sms te typen op haar smartphone (het enige wat aan boord de term smart mocht dragen als je het mij vraagt).
                          Heb toen beleefd gevraagd of het mogelijk was om haar mistlichten uit te doen als er geen mist was.
                          Ze reageerde door te zeggen dat het wel was gemist, terwijl er ongeveer 300m vrij zicht was^^, maar deed nadien toch haar mistlichten uit.

                          Als ik mij niet vergis stond dat gisteren zelfs online en in de krant, maar dat type mensen ziet wss alleen een krant als het wc-papier op is om hun gat af te kuisen.
                          Allemaal goed en wel, maar ik snap ook niet wat mensen zo ergerlijk vinden aan mistlampen achteraan, tenzij je nu aanhaalt dat je op de autostrade niet het onderscheid kan maken tussen mistlichten en remlichten in de verte. Dat heb ik ook.
                          Edit: en hoewel verwarrend, ben ik 2 dagen op rij thuisgeraakt zonder verongelukken dus zo erg zal het ook weer niet zijn.

                          Maar stilstaand voor het rode licht, ik had er deze morgend ook ene voor mij. Tsjah, ik erger mij meer aan andere dingen, mistlampen staan heel laag op 't lijstje.

                          Verblinden? De zon doet dat ook, en ik heb al geprobeerd die een proces aan te smeren maar 't is niet gelukt .
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Allemaal goed en wel, maar ik snap ook niet wat mensen zo ergerlijk vinden aan mistlampen achteraan, tenzij je nu aanhaalt dat je op de autostrade niet het onderscheid kan maken tussen mistlichten en remlichten in de verte. Dat heb ik ook.
                            Edit: en hoewel verwarrend, ben ik 2 dagen op rij thuisgeraakt zonder verongelukken dus zo erg zal het ook weer niet zijn.

                            Maar stilstaand voor het rode licht, ik had er deze morgend ook ene voor mij. Tsjah, ik erger mij meer aan andere dingen, mistlampen staan heel laag op 't lijstje.

                            Verblinden? De zon doet dat ook, en ik heb al geprobeerd die een proces aan te smeren maar 't is niet gelukt .

                            Het is algemeen geweten dat het stoort (ze vermelden het tegenwoordig al in het nieuws, no offence, maar eer ze een serieus onderwerp in het nieuws brengen moet het al erg zijn) en het stoort mij idd, die rode gloed doet soms gewoon pijn aan mijn ogen.
                            En ik denk niet dat ik daar de enige in ben, is er geen mist, doe ze dan uit, je zou denken dat het simpel is, maar tegenwoordig blijkt een richtingaanwijzer gebruiken al een ingewikkeld proces (te zien aan die enkelingen die ze maar gebruiken), dus verschiet ik er niet van dat er idioten te pas en te onpas met hun achterste mistlichten op rond rijden.
                            De macho's mogen van mij rondrijden met hun voorste mistlichten op, dat stoort mij niet (tenzij ze niet goed afgesteld staan), maar ik trek de lijn bij de achterste.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Het is algemeen geweten dat het stoort (ze vermelden het tegenwoordig al in het nieuws, no offence, maar eer ze een serieus onderwerp in het nieuws brengen moet het al erg zijn) en het stoort mij idd, die rode gloed doet soms gewoon pijn aan mijn ogen.
                              En ik denk niet dat ik daar de enige in ben, is er geen mist, doe ze dan uit, je zou denken dat het simpel is, maar tegenwoordig blijkt een richtingaanwijzer gebruiken al een ingewikkeld proces (te zien aan die enkelingen die ze maar gebruiken), dus verschiet ik er niet van dat er idioten te pas en te onpas met hun achterste mistlichten op rond rijden.
                              De macho's mogen van mij rondrijden met hun voorste mistlichten op, dat stoort mij niet (tenzij ze niet goed afgesteld staan), maar ik trek de lijn bij de achterste.
                              Dan is't héél persoonlijk, ik kijk er gewoon niet rechtstreeks in, maar je zou even goed kunnen zeggen dat je last hebt van iemand die voor 't rood licht op zijn rem blijft drukken.

                              Niet dat ik het persoonlijk doe hé, eer ik mijn mistlampen ontsteek zal er al een pak mist mogen zijn (en dan is het meestal op boerenbaantjes, want autostrades zijn bij mist toch genoeg verlicht meestal).
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Gisteren heb ik toch wel één gehad waarvan ze mij stoorden. Ze zaten recht op mijn gezichtshoogte.
                                Normaal blijf ik wat verder staan, maar die pipo bolde op een of andere manier achteruit, zodat het leek dat ik in zijn gat plakte (akkoord hij stond op een helling en hij is zo lief geweest om zijn handrem te gebruiken in plaats van zijn voetrem)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Dan is't héél persoonlijk, ik kijk er gewoon niet rechtstreeks in, maar je zou even goed kunnen zeggen dat je last hebt van iemand die voor 't rood licht op zijn rem blijft drukken.

                                  Niet dat ik het persoonlijk doe hé, eer ik mijn mistlampen ontsteek zal er al een pak mist mogen zijn (en dan is het meestal op boerenbaantjes, want autostrades zijn bij mist toch genoeg verlicht meestal).
                                  Daarom sta ik ik ook niet op mijn rem aan een rood licht. Daarvoor is de *handrem* uitgevonden. En mislicht zet ik quasi nooit op. Als je de wet toepast mag je dat slechts uiterst zelden gebruiken (zichtbaarheid < 100m).
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Ik weet dat iedereen lacht met "mijnen ezel" omdat hij niet aangeeft wanneer ik de volgende keer moet olie verversen e.d. onnodige dingen meer, maar als ik vergeet mijn mistlichten af te zetten dan vallen die bij het afzetten van de lichten automatisch uit, en moest ik vergeten mijn lichten af te zetten dan gaat er een bieper in de wagen bij het uittrekken van de sleutel. Is het daarna nog mist moet ik manueel terug activeren. Schijnbaar zijn er veel wagens van ouder dan 11 jaar, waar de mistlamp dus actief blijft zolang ze "het knoppeken" niet induwen, of de lichten ondertussen wel of niet afgezet geweest zijn speelt schijnbaar geen rol??

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Ik weet dat iedereen lacht met "mijnen ezel" omdat hij niet aangeeft wanneer ik de volgende keer moet olie verversen e.d. onnodige dingen meer, maar als ik vergeet mijn mistlichten af te zetten dan vallen die bij het afzetten van de lichten automatisch uit, en moest ik vergeten mijn lichten af te zetten dan gaat er een bieper in de wagen bij het uittrekken van de sleutel. Is het daarna nog mist moet ik manueel terug activeren. Schijnbaar zijn er veel wagens van ouder dan 11 jaar, waar de mistlamp dus actief blijft zolang ze "het knoppeken" niet induwen, of de lichten ondertussen wel of niet afgezet geweest zijn speelt schijnbaar geen rol??

                                      In mijn E36 (van 1995) is het effectief zo dat ik twee knopjes heb, die ik kan indrukken (eentje voor de voorste mistlichten, eentje voor de achterste). De knoppen zijn van het type 'dat ingedrukt blijft staan tot je nog eens drukt en dan komen ze er weer uit. Dus ja, als je ergens toekomt met je mistlampen aan, gaan ze de volgende keer dat je start opnieuw meebranden met de lichten.

                                      De zeldzame keren dat ik ergens toekom dat mijn mistlichten nog branden (vooral als ik laat naar huis rij, de laatste 5 kilometer zijn dan boerenbaantjes en kleinere baantjes tussen velden waar vaak dichte mist hangt, en vooral mijn voorste durf ik dan opzetten om de baan en niet de mist te verlichten), betrap ik er mezelf IEDERE keer op dat ze 's morgens de volgende dag nog branden. Maar ik merk dat meteen op door het verklikkerlichtje op het dashboard (een groen voor voorste mistlichten, een oranje voor achterste mistlichten) en zet die dan meteen af. Iedereen kijkt toch naar zijn dashboard als hij gaat rijden, en zo'n verklikkerlichtje valt toch direct op? Dat is dus geen excuus om 'zomaar' mistlampen te voeren als het niet nodig is.

                                      In mijn Fiat (een Doblo van eind 2008, is al een modeljaar '09) is het ideaal geregeld. De kruis- en standlichten moeten branden en dan kan je ook de twee (aparte) knoppen voor voor- en achterste mistlichten indrukken op de middenconsole. Dit zijn gewoon 'klikknoppen', met als resultaat dat je, nadat je het contact eens afgezet hebt of de lichten uitgedaan hebt, de mistlichten niet opnieuw gaan branden.

                                      De hele regeling van de hele lichtwinkel van de Fiat vind ik trouwens fantastisch voor zo'n 'budgetvriendelijke' personenauto: niet alleen de mistlichten, maar ook kruis- en standlichten gaan uit als je het contact afzet. Je kan dus nooit enig licht laten branden als je uitstapt zodat je ook nooit met platte batterij zal staan door de lichten vergeten te doven. Die hendel blijft bij mij constant op 'on' staan, gezien ik ook overdag met licht rondrij en het dus toch geen kwaad kan want er blijft niets branden.

                                      Kom je ergens op een donkere plaats, dan kan ik aan de hendel van de pharen trekken nadat ik de auto stilgelegd heb en dan gaan de lichten 15 seconden branden (niet geautomatiseerde follow me home). Per keer dat ik extra trek blijven ze 15 seconden langer branden. Die tijd komt op de boordcomputer. Wil je twee minuten licht? Geen probleem!

                                      Als je parkeerlichten wil laten branden, moet je de sleutel na het stilleggen (en dus op de '0' stand) dieper induwen en dan terugdraaien (dus naar links, het tegenovergestelde van het contact opzetten). Zo gaan de parkeerlichten branden (alle 4). Wil je dit enkel aan één kant, dan kan je kiezen met de hendel van de pinkers.

                                      Tot zover de off-topic, maar ik vind dit een fantastisch systeem, zot dat ze daar zoveel logica in gestoken hebben. Bij BMW zou dit ongetwijfeld een optie zijn, Advance Lighting ofzo .
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • In mijn oud beestje van 1982, kunnen mijn mistlichten enkel branden als mijn andere branden (dus vanaf dimlichten).
                                        Zit is door middel van dezelfde knop. Draaiknop die je moet uittrekken, 1x uittrekken en je voorste mistlichten branden, nog een keer en die achteraan brandt ook. Enkel de achterste krijgt een waarschuwingslichtje, de voorste zie je (ander lichtbeeld).
                                        Draai je de knop terug naar stand UIT, dan klikt de knop in. Slijt de knop uit, dan blijft hij niet vergrendeld in stand mistlicht.
                                        Dus als mijn mistlichten branden ben ik het zelf die het doet, niet mijn auto.

                                        @Thimoty : er zijn veel mensen die nooit naar hun dashboard kijken, want er branden allerlei lichtjes op en die zijn irritant.
                                        Als ze dan eindelijk een keertje kijken en als ze blijven branden nadat ze 2x de auto herstart hebben, gaan ze naar de garage (of ze bellen touring op)

                                        Comment


                                        • Ik heb me vanmorgen ook weer blauw geërgerd, eerst aan het overbodig gebruik van mistlichten bij perfect zicht, en anderzijds het niet gebruiken van dimlichten en mistlicht als het dan wel echt nodig is... Sommige mensen denken blijkbaar dat de mist sneller zal optrekken door constant met mistlichten aan te rijden.
                                          Ikzelf ben erg spaarzaam met het gebruik van mistlichten en gebruik de achterste dan ook enkel en alleen als er echt dikke mist is en er geen auto vlak achter me rijd. Een achtermistlicht dient enkel om gezien te worden in tegenstelling tot de voorste mistlichten, die dienen enkel om zelf beter te zien in de dichte mist doordat ze de grond en zijkanten vlak voor je wagen gaan verlichten zonder een hinderlijke weerkaatsing te geven zoals met de dimlichten soms het geval is. Op mijn Berlingo kan ik enkel het achtermistlicht aansteken in combinatie met de voorste mistlichten.
                                          Als je in de file staat of je rijdt slechts een paar meter uit elkaar schakel dan aub op zijn minst het achterste mistlicht uit. De persoon achter zal u dankbaar zijn. Ook de stoplichten vallen op die manier beter op en zo worden kettingbotsingen in de mist vermeden. Als enkel de achterste wagen in de file z'n mistlicht voert en dus goed zichtbaar is voor aankoend verkeer is dat meer dan voldoende. Dank u voor uw medewerking collega's...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X