Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hmmm die parkeerproblemen : altijd dikke fun, als je in nood bent om een plekje te zoeken, zie je niets anders dan mensen geparkeerd staan die niet weten dat ze aan een stuur kunnen draaien om te parkeren.

@martini : dat zal ook wel niet van te traag te rijden zijn dat je :
    1) vluchtheuvel niet ziet die aan de zijkant van de baan staat
    2) dat je die paaltjes plat rijdt en dan omgekeerd gaat liggen.
    Ofwel waren haar lichten niet in orde, want op de foto's zie ik toch al veel reflectoren blinken

Comment

• ha ja, in t Sint Vincentiusziekenhuis in Antwerpen hebben ze de parkings zo smal gemaakt dat de bredere auto's zonder schaamte twee plaatsjes innemen. En dan hebben ze nog her en der paaltjes en hekken gezet om voetgangers te beschermen, waardoor je de meeste bochten en manoeuvres niet in één keer gedaan krijgt.
      Wat dat binnen een aantal jaren gaat geven, als auto's nóg breder worden, is mij de vraag
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
        en waarom zouden die niet mogen inhalen? die verkeersregel is al lang terug weg edit "(en als ik nu opzoek is dat blijkbaar toch niet zo; maw onduidelijkheid troef want een bevriende trucker heeft me ooit gezegd dat ze van de truckerbond een mail zouden gehad hebben waarbij werd gezegd dat het wel weer mocht)"
        Nooit iets van gehoord dat dat terug mocht.

Een algemeen inhaalverbod, dat er was op plaatsen waar slechts twee rijstroken waren in elke richting, dat heeft maar 1 jaar bestaan (van begin 2008 tot begin 2009). Maar die regel ivm met niet inhalen bij regen is sinds het ingaan nooit meer weg geweest. Dus niks onduidelijk aan.
        Toch niet over het bestaan van de regel, over de toepassing d'r van is er echter wel heel wat onduidelijkheid heb ik al gehoord.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• die schouppe had wetsvoorstel gedaan om terug te schrappen maar door al die zever met bevoegde regering is het er nooit doorgekomen blijkbaar. Zal dus nog steeds van kracht zijn maar niemand die zich daar nog iets van aantrekt

Comment

• Het Ei van Kortrijk... Diegene die dat getekend heeft, zal toch niet volledig wakker geweest zijn denk ik dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ilias Bekijk Berichten
              Het Ei van Kortrijk... Diegene die dat getekend heeft, zal toch niet volledig wakker geweest zijn denk ik dan.
              Van?
              ...... (5 tekens )

Comment

• Thohja een egt vakwerk ist nie he vooral als je er de eerste ke op moet. Ts nkwestie van hoffelykheid en wet van de sterkste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                  Thohja een egt vakwerk ist nie he vooral als je er de eerste ke op moet. Ts nkwestie van hoffelykheid en wet van de sterkste.
                  Das een feit, heb tot nu toe nog maar 1 (vrouwelijke) chauffeur gehad die absoluut niet wou ritsen. Verhaaltje moet hier wel ergens staan...

Los daarvan is iedereen zeer hoffelijk, bij mij toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Een algemeen inhaalverbod, dat er was op plaatsen waar slechts twee rijstroken waren in elke richting, dat heeft maar 1 jaar bestaan (van begin 2008 tot begin 2009).
                    Geen zever verkopen, die regel is nog altijd van kracht.

17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
                    7° buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton.
                    AutoMinded.be

Comment

• Moet men nu echt net om 8 uur 's morgens op een donderdag (sowieso een drukke filedag) op de Tiensesteenweg naar Leuven (aka de schildpaddensteenweg) de vuilkar de groene bakken laten ophalen? Maar ok, ik doe die steenweg nu toch al enkele maanden en het was de eerste keer dat ik op de vuilkar stootte, dus misschien was het uitzonderlijk vandaag zo geregeld. Voordeel van de twijfel voorlopig .

Comment

Het Ei van Kortrijk... Diegene die dat getekend heeft, zal toch niet volledig wakker geweest zijn denk ik dan.
                        Ik vind dat nog meevallen eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                          Moet men nu echt net om 8 uur 's morgens op een donderdag (sowieso een drukke filedag) op de Tiensesteenweg naar Leuven (aka de schildpaddensteenweg) de vuilkar de groene bakken laten ophalen? Maar ok, ik doe die steenweg nu toch al enkele maanden en het was de eerste keer dat ik op de vuilkar stootte, dus misschien was het uitzonderlijk vandaag zo geregeld. Voordeel van de twijfel voorlopig .
                          De tiense is echt een ramp, ik ga nog liever langs de Diestse, alhoewel ze daar tegenwoordig wel steeds meer 50 aannemen als standaard in de zone 70.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Vroeger heb ik me daaraan laten vangen, maar ik kijk naar de trekkers nu!
                            Nog geen garantie tegenwoordig! Maar Belgische plaat zou, ongeacht de nationaliteit van de bestuurder wel de wet moeten kennen. Nu, moet wel toegeven, misschien was ik gisteren een van de 5 die je zag, een Pool tegen 75, daar blijf ik toch niet achter als ik al 3 uur in de file gestaan heb.

Wel opvallend dat niemand klaagt over bussen die inhalen in regenweer, die doen het nog veel frequenter en het is even verboden als bij vrachtwagens ...

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                            en waarom zouden die niet mogen inhalen? die verkeersregel is al lang terug weg edit "(en als ik nu opzoek is dat blijkbaar toch niet zo; maw onduidelijkheid troef want een bevriende trucker heeft me ooit gezegd dat ze van de truckerbond een mail zouden gehad hebben waarbij werd gezegd dat het wel weer mocht)"
                            Ja, er is ooit een misverstand geweest. 01/01/2011 was de regel afgeschaft, maar is niet in het staadsblad gekomen, dus afschaffing ongeldig. Die periode zag je ook iedereen weer inhalen, want volgens de media mocht het.

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                            is blijkbaar weer de moment om op de truckers hun kap te zitten . deze morgen file van kruibeke tot kennedytunnel; alle drie de rijstroken rijden ongeveer 30-40; komt er daar nen truck op 50cm van mij hangen (2de vak) en maar met zijn lichten zitten trekken omdat ik een veilige afstand hou naar die voor mij. (pakweg een 15-tal meter). Als ze zo beginnen dan moeten ze niet verwondert zijn dat ik de komende kilometer den ambetanterik ga uithangen. Zijn collegatruckers waren zelfs naar hem gebaren aan het maken.
                            ik heb een aantal vrienden die vrachtwagens besturen en die zijn het meer als beu dat er zo cowboys tussen zitten.
                            Uw vrienden zijn zeker niet alleen. Ik zit bij een bedrijf waar we zelf onze boetes mogen betalen, dus over het algemeen rijden we wel zeer deftig (uiteraard maakt iedereen wel eens een overtreding). Als je dan ziet hoe men bij sommige andere bedrijven rijdt, trek je wel eens grote ogen. We kennen de namen van de goede en slechte al uit ons hoofd.
                            Is ook wel logisch dat ze op de kap van de truckers zitten: het regent dus de automobilisten veroorzaken meer files door hun angst, waardoor de andere automobilisten gefrustreerd raken, want veel file, dus zitten ze op de kap van de vrachtwagens die een verkeersovertreding begaan. Dat ze die dag waarschijnlijk zelf veel meer overtredingen gemaakt hebben, vergeten ze wel snel. Begrijpelijk, in een slecht moment is iedereen zo!

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Nooit iets van gehoord dat dat terug mocht.

Een algemeen inhaalverbod, dat er was op plaatsen waar slechts twee rijstroken waren in elke richting, dat heeft maar 1 jaar bestaan (van begin 2008 tot begin 2009). Maar die regel ivm met niet inhalen bij regen is sinds het ingaan nooit meer weg geweest. Dus niks onduidelijk aan.
                            Toch niet over het bestaan van de regel, over de toepassing d'r van is er echter wel heel wat onduidelijkheid heb ik al gehoord.
                            Dat was in 1 regel gegoten (of ze gingen toch samen), er mag nog steeds niet ingehaald worden op banen met 2x2 rijstroken, met uitzondering als er een bord staat dat aangeeft dat men wel mag.
                            En het bestaan ervan is wel onduidelijk, doordat hij zoals al door anderen ook gezegd, afgeschaft werd, maar uiteindelijk bleef. De media hebben echter enkel gesproken over de afschaffing en de rest mocht je zelf ondervinden.

En dan nog een oproep aan al die het leest: Als ik voor de Kennedytunnel, of gelijk welke afrit op een snelweg, 50m of meer van mijn voorligger rij, dan dient dit als veiligheidsafstand en niet om 12 auto's tussen te laten die allen op hun rem gaan staan. Gelieve er dan ook mee op te houden en indien je het wel doet, niet wenen dat je een camion dicht op uw koffer hebt. Dank.
                            Last edited by |) ][ |V| ][; 16/12/2011, 09:51.

Comment

Zalig stukje asfalt, en op de "juiste" tijdstippen een openbaar circuit incl. driftpads.

Comment

• Hmmm regen : plots worden alle grote mannen kleine mietjes die aan 80km/h taffelen in de middenrijstrook. Links vrachtwagens, rechts ikke aan 110

Of hoort dit in het possitieve ervaringen topic thuis?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Zalig stukje asfalt, en op de "juiste" tijdstippen een openbaar circuit incl. driftpads.
                                  Das juist, heb wel geen driftcar maar je kan daar mooi bochten nemen aan mooie snelheden.
                                  Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                  2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                  2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                  2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                  2015 Golf 7 GTD

Comment

• Wat ik mij aan erger is het aantal mensen die rijden met één kapot voorlicht.

Is echt niet normaal hoeveel ik er al tegengekomen ben.
                                    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                    2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                      Wat ik mij aan erger is het aantal mensen die rijden met één kapot voorlicht.

Is echt niet normaal hoeveel ik er al tegengekomen ben.

inderdaad dat is me ook al opgevallen,meestal bij de 'nieuwere' auto's
                                      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Dat ze toch eens die verdomde achterste mistlichten uit laten als het regent!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
                                          Dat ze toch eens die verdomde achterste mistlichten uit laten als het regent!
                                          Het regent toch niet meer ?? (Hier is 't goed aan 't sneeuwen......)

Comment

Working...
                                          X