Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• of mensen die met hun standlichten rijden.
    En met de regen is 't weer overal 20 km / u trager.
    10 in zone 30, 30 in zone 50, 50 in zone 70, 100 op de autosnelweg.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Het regent toch niet meer ?? (Hier is 't goed aan 't sneeuwen......)
      Die sneeuw was een uur geleden, nu terug aan 't regenen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        of mensen die met hun standlichten rijden.
        of nog erger, met enkel de dagrijverlichting aan
        in t donker
        in de striemende regen
        op de e19
        en met een L op de achterruit.
        Dat was even schrikkentoen ik die naderde.
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• mistlicht is verplicht te gebruiken bij hevige regenval
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            mistlicht is verplicht te gebruiken bij hevige regenval
            Toch stoort het enorm!

Comment

• dan moet ge gaan klagen bij de overheid en niet bij de chauffeur die de wet volgt
              op sommige stukken van de E314 is het zelfmoord om zonder mistlicht te rijden bij regenval omwille van de watermist
              www.peugeotforum.be

Comment

dan moet ge gaan klagen bij de overheid en niet bij de chauffeur die de wet volgt
                op sommige stukken van de E314 is het zelfmoord om zonder mistlicht te rijden bij regenval omwille van de watermist
                Gisteren op de E17 zag ik nog altijd 100'en meters ver ondanks de felle regen, toch had je eikels die hun mistlampen opzetten omdat het regende (zelfs enkele gezien die ze aanzetten bij het oprijden van de snelweg). Mistlampen zijn enkel verplicht als de zichtbaarheid veel minder is en anders zelfs verboden. Dus die brave chauffeurs volgen de wet niet. Als je in de verte nog achterlichten ziet van auto's zonder mistlampen, moet je de jouwe nooit aanleggen.

Als je dan ziet dat er meer mensen zich storen aan het feit dat er mistlampen aanliggen, dan dat er mensen zijn die dit nuttig vinden, laat je ze misschien best uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Wel opvallend dat niemand klaagt over bussen die inhalen in regenweer, die doen het nog veel frequenter en het is even verboden als bij vrachtwagens ...
                  En waar staat da dat een bus dat ook nie zou mogen?

http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...5-art17#17.2.7
                  Citaat:
                  17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
                  7° buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                    Wat ik mij aan erger is het aantal mensen die rijden met één kapot voorlicht.

Is echt niet normaal hoeveel ik er al tegengekomen ben.
                    Idd, is me ook al opgevallen hoeveel er rondrijden met kapotte dimlichten.
                    Tis 5min voor da lampke te vervangen. Nu, er zijn er die er een oplossing voor hebben. Steek uw mistlampen aan, probleem opgelost toch?

Comment

• voor de mistlampen:

2° Achteraan, de rode lichten. Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen. Deze lichten mogen in geen andere omstandigheden gebruikt worden.
                      er staat dus OF.

Dus als er felle regen is dan moet je de mistlampen aansteken
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                        En waar staat da dat een bus dat ook nie zou mogen?

http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...5-art17#17.2.7
                        Ik dacht dat het niet mocht, onlangs nog op de radio geweest, ma goed. Die geven ook veel opspattend water, maar dat geeft niet blijkbaar.

Comment

voor de mistlampen:

er staat dus OF.

Dus nu ga ik er van uit dat jij zo iemand bent die z'n mistlampen opzet, ook al storen ze meer dan dat ze helpen.
                          Dan kan ik nu eindelijk vragen wat ik me al zolang afvraag! Als jij met je mistlampen op rijdt, en je wordt voorbijgestoken door iemand die dat ook doet. Denk je dan niet bij jezelf: "da stoort wel, mss beter afleggen", of valt uw frank dan nog altijd niet?

Comment

Dus nu ga ik er van uit dat jij zo iemand bent die z'n mistlampen opzet, ook al storen ze meer dan dat ze helpen.
                            Dan kan ik nu eindelijk vragen wat ik me al zolang afvraag! Als jij met je mistlampen op rijdt, en je wordt voorbijgestoken door iemand die dat ook doet. Denk je dan niet bij jezelf: "da stoort wel, mss beter afleggen", of valt uw frank dan nog altijd niet?
                            Ik moet nu, als ik héél eerlijk mag zijn, toch zeggen dat (hoewel ik bijna nooit m'n achterste mistlampen aanzet, enkel bij héél dichte mist op boerenbaantjes) ik er niet zo veel last van heb als mensen met hun achterste mistlichten rondrijden. Het enige 'minder aangename' vind ik zo in de een start - stop file zitten, dan weet je nooit of ze al dan niet remmen rondom je. Maar al rijden zelf, nee, geen probleem voor mij.

By the way, over je opmerking vorige pagina (Pool inhalen die 75 doet met zijn truck): geen enkel probleem mee. Ook geen probleem mee als je in't midden gaat rijden om mensen te laten invoegen ofzo. Wel als je, zoals sommigen, gaat inhalen met 1 km/h verschil, en dat inhaalmanoeuvre over minstens een volledige kilometer gaat...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• dat hangt van het type auto af. Veel last heb ik er normaal niet van maar ik had onlangs een Peugeot 407 coupé voor me, met twéé mistlichten en daar kreeg ik hoofdpijn van. t was wel in de file en niet gewoon bij druk verkeer.
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

voor de mistlampen:

er staat dus OF.

Ja als het zicht minder is dan 100m, en dat is het bijna nooit... als er geen dichte mist is.
                                Uitlaten die handel, het verblind de achterliggers op verschillende soorten asfaltwegen (meestal niet als het wegdek uit beton is gelegd).
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Het stomme wicht dat vrijdagavond op de Bredabaan hoek Frans de L'arbrelaan in Merksem met haar bakfiets met kleine voorin door het rood reed. Wij hadden al lang GROEN hé madam... heel veel zwakke weggebruikers mogen van geluk spreken dat er nog veel "goodwill" is bij sommige chauffeurs.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    By the way, over je opmerking vorige pagina (Pool inhalen die 75 doet met zijn truck): geen enkel probleem mee. Ook geen probleem mee als je in't midden gaat rijden om mensen te laten invoegen ofzo. Wel als je, zoals sommigen, gaat inhalen met 1 km/h verschil, en dat inhaalmanoeuvre over minstens een volledige kilometer gaat...
                                    Toen we afgelopen week terug kwamen van Duinkerke, nog ééntje (Belg met trekker-oplegger combi) tussen Gistel en Jabbeke waar je niet mag inhalen en het regende pijpestelen, minuten lang deed ie erover en nam er vervolgens nog eentje bij aangezien ze niet op 50m van elkaar reden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Dat doe ik zelfs al niet als het droog is. Er moet toch wel wat verschil zijn voor ik in België voorbij ga. In Frankrijk kijk ik daar allemaal niet achter => veel grotere afstanden en zeer weinig verkeer.

Comment

Dat doe ik zelfs al niet als het droog is. Er moet toch wel wat verschil zijn voor ik in België voorbij ga. In Frankrijk kijk ik daar allemaal niet achter => veel grotere afstanden en zeer weinig verkeer.
                                        Als gij rijdt zoals gij zegt dat ge rijdt, chapeau voor u . Zo'n zijn er niet veel meer
                                        BMW X5 45e

Comment

en waarom veronderstelt gij dat? Ik quote gewoon wat er in de wet staat en krijg hier direct een heel litanie over mij. Ik zet mijn mistlampen raar of zelden op. De voorste branden meer, omdat ik vaak op boerebaantjes rij en dan zijn die voorste mistlampen heel handig om de weg meer licht te geven. Maar die gaan uit zodra er een tegenligger komt. Waar ze wel aangaan is op de E314 omdat daar dermate veel waterspray is dat rijden zonder achterste mistlamp gelijk staat aan zelfmoord.
                                          Maar het is niet juist om anderen met de vinger te wijzen als die de wet naleven. De overheid heeft trouwens duidelijk laten weten dat mensen in de file hun mistlamp niet moeten uitdoen omdat de wetgeving daar geen uitzondering op voorziet. Dat het storend is voor die erachter rijdt weet mijne kleinen teen ook wel. Ik heb het ook al nagekeken of er niet ergens een regel is waar ge u op kunt beroepen maar die is er niet. Enkel bij de voorste groot lichten zijn er regels omtrent hinderen van tegenliggers of als ge te dicht komt bij uw voorligger. Ge moogt zelfs uw grootlichten niet aansteken volgens de wet als er voldoende straatverlichting voorzien is.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X