Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• situatie: straat met 2 rijvakken, 1 in elke richting.
    Andere richting is een file, ik kan 50 rijden.
    Was net vertrokken aan het licht en reed iets van een 40-45 tot er tussen die file achter een camionetje een man met kind de straat opkomt zonder te kijken.
    Ik smijt alles dicht en word uitgemaakt voor het vuil van de straat omdat ik als een zot rijd en moet uitkijken
    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
    1990 Volvo 344
    1991 Mercedes W124 230CE
    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
    1980 Volkswagen Derby CLS
    1990 Mercedes W124 230CE
    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
      situatie: straat met 2 rijvakken, 1 in elke richting.
      Was net vertrokken aan het licht en reed iets van een 40-45 tot er tussen die file achter een camionetje een man met kind de straat opkomt zonder te kijken.
      Ik smijt alles dicht en word uitgemaakt voor het vuil van de straat omdat ik als een zot rijd en moet uitkijken
      Als je sneller had gereden was je er al voorbij!
      Maar gisteren ook zo'n moment van goed ouderschap gezien, manneke van jaar of 5-6 dat alleen de straat over moest in 't donker. Ik vroeg me echt af waar die zijn ouders zaten.

Comment

• Ook al is ne kleine gezien van die leeftijd die alleen over de roseltvelt aan het wandelen was is een van de drukske kruispunten in antwerpen centrum met alle bussen die er vertrekken/aankomen. de moeder stond wat verder gezellig te tetteren me iemand.
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
          situatie: straat met 2 rijvakken, 1 in elke richting.
          T` is met de crisis dat er steeds meer mensen het moeilijk krijgen. Ze worden wanhopig, en zelfmoord is volgens sommigen dan een uitweg. Op een dag voelen ze zich er klaar voor, en lopen dan voor een auto. De bestuurder heeft totaal geen weet van de psychologische toestand van de voetganger, en trapt natuurlijk direct op de rem. Groot is dan de teleurstelling van de voetganger als blijkt dat hij nog leeft. En dan zit er niks meer anders op dan de bestuurder van de wagen een schuldgevoel aan te praten. Want hun miserie is altijd de schuld van een ander.

Zo`n mensen zouden zich beter ophangen. Ze vallen dan niemand (meer) lastig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            1 april valt vree laat dit jaar.
            Was het maar waar.

Comment

• Mensen die nog beslissen achter een achteruitrijdende auto door te kruipen, met de auto of met de fiets of te voet, en dan verwonderd zijn dat ze er bijna ophangen. Ik bedoel wel, echt duidelijk dat ik achteruit aan het gaan was en niet net wou vertrekken ofs. En dan wel lelijk doen ofc. Trouwens nog in den donker, probeer dan maar een wandelaar te zien als die even beslist dat jij als chauffeur maar moet uitkijken

Comment

• da's dus inderdaad echt schering en inslag he. Mijn kinderen weten dat al: achteruitrijlichten aan = stoppen voor die wagen. Je weet nooit of ze jou goed gezien hebben!

Maar sommigen, neen hoor. Gewoon erachter lopen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                  Mensen die nog beslissen achter een achteruitrijdende auto door te kruipen, met de auto of met de fiets of te voet, en dan verwonderd zijn dat ze er bijna ophangen. Ik bedoel wel, echt duidelijk dat ik achteruit aan het gaan was en niet net wou vertrekken ofs. En dan wel lelijk doen ofc. Trouwens nog in den donker, probeer dan maar een wandelaar te zien als die even beslist dat jij als chauffeur maar moet uitkijken
                  en dan durven ze nog tegen uw auto te kloppen, ben zo ene keer uit de auto gevlogen en uit mn sloffen gevlogen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Er zijn er ook die da 1x aansteken om naar links op te schuiven en een week later nog altijd me die linkerpinker op aan 't toeren zijn.

En met "oprit" bedoelde ik eigenlijk oprit van een woning, niet op snelweg, dus kon hem niet zomaar inhalen.
                    Feit

Comment

• 2 keer een blinde bocht, 2 keer nodeloos te vroeg ingedraaid.
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• en die mensen hebben nooit iets voor, als jij het doet => 100% frontaal

Comment

• Ach ja, in zijn X5 zit hij toch redelijk veilig, hij riskeert enkel iets als hij een camion tegen komt in de bocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                            Mensen die nog beslissen achter een achteruitrijdende auto door te kruipen, met de auto of met de fiets of te voet, en dan verwonderd zijn dat ze er bijna ophangen. Ik bedoel wel, echt duidelijk dat ik achteruit aan het gaan was en niet net wou vertrekken ofs. En dan wel lelijk doen ofc. Trouwens nog in den donker, probeer dan maar een wandelaar te zien als die even beslist dat jij als chauffeur maar moet uitkijken
                            Je moet dan eens op de parking van een grootwarenhuis willen vertrekken, eerst achteruit uit de parkingplaats en dan normaal voorwaarts. Ze zijn niet te tellen die nog rap rap met hun kar langs achter willen voorbijlopen en als het echt niet meer lukt dan passeren ze u maar langs voor, aan u om te wachten tot ze door zijn om verder te kunnen met wegrijden want de meesten hebben geen tijd om 2 seconden te wachten.

Comment

• sommige mensen snappen ook niet dat je met je neus een klein beetje naast 't gat gaat staan om dan wat achteruit te rijden en volledig recht in de parkeerplaats te rijden.
                              Dat zijn dan die hummelpummels die scheef in een vak staan omdat ze er in 1 keer proberen in te rijden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Daarstraks had ik op't rond punt in Mechelen een oud peeke voor me (zo 1 met nummerplaat xx.111 en met een klak op).
                                Voor 't rondpunt reed hij rechts, er was niet echt veel volk in de buurt, en ik reed op mijn gemak erachter. De banen die erop aan sluiten hebben 2 rijvakken + rond punt zelf ook twee rijvakken.
                                Bij het oprijden van het rond punt snijdt hij direct zijn bocht af en gaat naar het binnenvak. Maar omdat hij zo traag gaat ( max 20 km/h) en omdat ik zoals het hoor het rond punt niet afsnij, maar op de buitenbaan blijf haal ik hem daar langs rechts in ( binnen bebouwde kom dus ok). Natuurlijk moet hij ook zoals ik de eerste afslag hebben en dacht hij dus terug zijn bocht af te snijden en terug op het rechtervak te komen. Dan pas zag hij mij rijden en natuurlijk verschiet hij super hard, ik denk dat hij bijna nen hartaanval had .... situational awareness=0 .
                                Een beetje verder is er een rood licht, komt hij naast mij staan en goed van zijn tak geven. Ik maak me er al niet meer druk in, ze zullen het toch nooit snappen, 'k heb eens gelachen en dan maar gewacht op het groene licht. Zo'n mensen hebben toch echt geen verkeersinzicht.
                                2012 Renault Megane RS

Comment

• Marginaal lelijk lesbisch koppel, verkleed als ghettonegers, in een Polo SDI tegen 50 op de 90-weg.
                                  Blijf toch thuis als ge nergens moet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                    Daarstraks had ik op't rond punt in Mechelen een oud peeke voor me (zo 1 met nummerplaat xx.111 en met een klak op).
                                    Voor 't rondpunt reed hij rechts, er was niet echt veel volk in de buurt, en ik reed op mijn gemak erachter. De banen die erop aan sluiten hebben 2 rijvakken + rond punt zelf ook twee rijvakken.
                                    Bij het oprijden van het rond punt snijdt hij direct zijn bocht af en gaat naar het binnenvak. Maar omdat hij zo traag gaat ( max 20 km/h) en omdat ik zoals het hoor het rond punt niet afsnij, maar op de buitenbaan blijf haal ik hem daar langs rechts in ( binnen bebouwde kom dus ok). Natuurlijk moet hij ook zoals ik de eerste afslag hebben en dacht hij dus terug zijn bocht af te snijden en terug op het rechtervak te komen. Dan pas zag hij mij rijden en natuurlijk verschiet hij super hard, ik denk dat hij bijna nen hartaanval had .... situational awareness=0 .
                                    Een beetje verder is er een rood licht, komt hij naast mij staan en goed van zijn tak geven. Ik maak me er al niet meer druk in, ze zullen het toch nooit snappen, 'k heb eens gelachen en dan maar gewacht op het groene licht. Zo'n mensen hebben toch echt geen verkeersinzicht.
                                    klopt, en mensen die op de binnenbaan zitten op rond punt denken altijd dat iedereen dezelfde afrit als hen moet hebben en rijden gewoon in je flank omdat jij er niet afmoet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                      Daarstraks had ik op't rond punt in Mechelen een oud peeke voor me (zo 1 met nummerplaat xx.111 en met een klak op).
                                      In zulke situaties let ik altijd goed op. Als er iemand links rijdt op het rondpunt, maak ik dat ik er schuin rechts achter zit, zodat hij niet tegen mij kan rijden als hij ineens afslaat.
                                      Meestal is het echter omgekeerd en rijd ik zelf links, maar dan hanteer ik uiteraard hetzelfde principe: schuin achter de wagen rechts voor mij blijven, zodat ik niemand kan raken als blijkt dat die schuin voor mij een volgende afslag moet hebben. En tijdig de knipperlichten gebruiken voor diegene schuin achter mij.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                        2 keer een blinde bocht, 2 keer nodeloos te vroeg ingedraaid.
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        ik doe dit nu al heel lang zo,ik begrijp niet wat er daar 'gevaarlijk' aan is,iemand die bezig is met autorijden weet of er een tegenligger afkomt of niet...
                                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                          ik doe dit nu al heel lang zo,ik begrijp niet wat er daar 'gevaarlijk' aan is,iemand die bezig is met autorijden weet of er een tegenligger afkomt of niet...
                                          Nee, dat weet men blijkbaar niet, dat blijkt wel uit het feit dat ik en wss nog vele anderen hier, regelmatig mogen bijna naast de rijbaan rijden voor weer zo ne pipo die denkt dat em op het andere rijvak zijn bocht mag nemen.
                                          Is dat nu zo moeilijk om op je eigen vak te blijven? Ik vermoed dat het die mensen teveel moeite kost om wat harder aan hun stuur te draaien of wat minder snel te rijden als ze dat niet aan kunnen.

Wss dezelfde categorie mensen die denken dat ze hun richtingaanwijzer niet moeten gebruiken als er niemand achter hen rijdt en na een tijdje hem dan maar helemaal niet meer gebruiken.

Ik haat leeggangers in het verkeer.

Comment

Working...
                                          X