Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
    klopt, en mensen die op de binnenbaan zitten op rond punt denken altijd dat iedereen dezelfde afrit als hen moet hebben en rijden gewoon in je flank omdat jij er niet afmoet
    Dat komt omdat mensen niet weten hoe ze een dubbele rotonde veilig moeten nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
      Dat komt omdat mensen niet weten hoe ze een dubbele rotonde veilig moeten nemen.
      dus de mensen op het buitenvak moeten maar remmen voor de mensen die op het binnenvak een afslag willen nemen?
      dubbele rotonde is niet altijd gelijk aan een dubbele afslag. als je een beetje inzicht hebt zie je zelf (als persoon op het binnenvak) of je veilig voor de persoon in kwestie kan invoegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        dus de mensen op het buitenvak moeten maar remmen voor de mensen die op het binnenvak een afslag willen nemen?
        dubbele rotonde is niet altijd gelijk aan een dubbele afslag. als je een beetje inzicht hebt zie je zelf (als persoon op het binnenvak) of je veilig voor de persoon in kwestie kan invoegen
        Maar als jij er dan nog niet af moet, waarom rij je dan op het buitenste vak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          ff schetsen:
          ik kom aan rotonde, alleen auto's op binnenbaan.
          2 vakken om rotonde op te rijden, uiteraard linkervak op binnenbaan en rechtervak op buitenbaan.
          1 vak om eraf te rijden.

Ik rij rotonde op op buitenbaan (stond rechts), auto's voegen in voor en achter me op rotonde behalve één persoon die op het binnenvak blijft en zonder pinken, kijken naar rechts komt.
          tja... kon de persoon in kwestie niet boeien, was een bedrijfswagen zei hij.

is daar normaal btw van zo in te voegen, anders blijf je staat aan die rotondes. (2 na elkaar binnen de 2km)
          ken niemand die van het linkervak een rotonde oprijdt op de buitenbaan of je ramt heel de file
          Last edited by ; 27/12/2011, 15:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            dat is wel de omgekeerde wereld

op binnenvak : nooit naar de afrit gaan (als ik in de buurt ben) want je gaat kosten hebben

Comment

• Bij mij in de buurt was er een baan van zone 50, iedereen reed er 70 of meer. Ze hebben die baan 9 maand afgesloten om helemaal te vernieuwen. Het is nu een zone 70 geworden en dan gaat iedereen 50 rijden
              BMW X5 45e

Comment

• Mijn grootste hekelpunt....mensen die in de donkere enkel met standlichten rijden!!
                Faren en doen maar nijet rustig blijven voort rijden met hun miezerige standlichten!!
                Daar zouden ze zware boetes op mogen zetten!!

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mazda323 Bekijk Berichten
                  Mijn grootste hekelpunt....mensen die in de donkere enkel met standlichten rijden!!
                  Faren en doen maar nijet rustig blijven voort rijden met hun miezerige standlichten!!

Grtz
                  Net zoals met kapotte lichten rondrijden. Zo rijden er echt veel rond tegenwoordig, dat valt echt op.

Comment

• Voorstander van de zware boetes. En het lijstje mag van mij nog iets langer zijn:

- Kapotte lichten
                    - Onnodig links rijden
                    - Richtingsaanwijzer niet gebruiken bij invoegen/afslaan/...

ipv ons altijd te kl*ten met snelheidscontroles...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                      Voorstander van de zware boetes. En het lijstje mag van mij nog iets langer zijn:

- Kapotte lichten
                      - Onnodig links rijden

Inbegrepen bij het verlaten van een rotonde. (De meeste stomme Belgen "vergeten" dit schijnbaar).

Comment

• Geen voorstander van zware boetes. Liever een rijbewijs met punten zodat slechte chauffeurs vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. (voor een tijdje dan toch)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Geen voorstander van zware boetes. Liever een rijbewijs met punten zodat slechte chauffeurs vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. (voor een tijdje dan toch)
                          ²²²²²²²²²
                          BMW X5 45e

Comment

• Gisterenmiddag eentje voor mij die pertinent weigerde zijn richtingaanwijzers te gebruiken. Noch als hij van een zijstraat op een hoofdweg terecht kwam, noch als het van een hoofdweg op een zijstraat was.

En gisteravond eentje met wel érg slecht afgestelde koplampen. Hij reed op de E17 en de N60 een paar keer achter mij en zelfs met de binnenspiegelverduiserting aan, merkte ik nog héél goed dat er teveel licht van achter mij kwam. Zijn grootlichten stonden niet aan.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Inbegrepen bij het verlaten van een rotonde. (De meeste stomme Belgen "vergeten" dit schijnbaar).
                              't Is dat het iets typisch Belgisch is zeker ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                Voorstander van de zware boetes. En het lijstje mag van mij nog iets langer zijn:

- Kapotte lichten
                                - Onnodig links rijden

We hoeven ook niet te overdrijven. Kapot licht weet je vaak zelf niet eens, zeker niet als het achteraan is. Nieuwe wagens geven tegenwoordig een melding op de boordcomputer als er een lamp springt, maar dat is toch maar een vrij recent iets.

Comment

• Dat merk je inderdaad niet meteen, want eerlijk gezegd heb ik het ook wel af en toe zitten dat ik ergens aankom.
                                  Vervolgens motor uitschakel en lichten uitdoe, wat een automatisme is.
                                  Dat ik daarna terug instap en mijn lichten niet aandoe omdat ik er niet aan denk en dat de weg zo overbelicht is van allerhande lampen die overal hangen. Meestal merk ik het dan wel op omdat mijn dashboard niet verlicht is, maar ik zie het niet door een gebrek aan licht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    't Is dat het iets typisch Belgisch is zeker ...
                                    Veel succes in Frankrijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mazda323 Bekijk Berichten
                                      Mijn grootste hekelpunt....mensen die in de donkere enkel met standlichten rijden!!

Grtz
                                      Dat is inderdaad een nieuwe rage!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                        Nieuwe wagens geven tegenwoordig een melding op de boordcomputer als er een lamp springt, maar dat is toch maar een vrij recent iets.
                                        Onze Volvo 244 uit '83 gaf het aan als er een lichtje stuk was. Zo heel recent is het dus ook niet.
                                        Maar het is een feit, af en toe spreek ik iemand aan met een kapot achterlicht en dan wist ie ook van niets.
                                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                        1990 Volvo 344
                                        1991 Mercedes W124 230CE
                                        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                        1980 Volkswagen Derby CLS
                                        1990 Mercedes W124 230CE
                                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                                          Veel succes in Frankrijk...
                                          Inderdaad, als je daar gaat wachten tot er ene eens pinkt, sta je daar drie weken later nog.

Comment

Working...
                                          X