Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisterenavond ook voorgehad.. de hele N9 van Gent naar Eeklo afgereden met ene die voortdurend aan't plakken was
    met 1 licht kapot, en het andere licht véél te hoog afgesteld.. khad precies het gevoel dat ie expres de irritante wou uithangen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
      We hoeven ook niet te overdrijven. Kapot licht weet je vaak zelf niet eens, zeker niet als het achteraan is. Nieuwe wagens geven tegenwoordig een melding op de boordcomputer als er een lamp springt, maar dat is toch maar een vrij recent iets.
      Laat ons de Nederlandse mentaliteit aanleren: altijd een setje reservelampen meehebben. En uitgebreide controleacties.

      Lamp kapot? Geen probleem als je de lamp meteen vervangt. Anders takelkosten + boete.

      Al meermaals meegemaakt dat ik de auto naast mij 's nachts en tijdens regenweer niet zag omdat hun koplamp dichtst tegen mijn auto niet werkte. Om u een ongeluk te verschieten...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
        Laat ons de Nederlandse mentaliteit aanleren: altijd een setje reservelampen meehebben. En uitgebreide controleacties.

        Lamp kapot? Geen probleem als je de lamp meteen vervangt. Anders takelkosten + boete.

        Al meermaals meegemaakt dat ik de auto naast mij 's nachts en tijdens regenweer niet zag omdat hun koplamp dichtst tegen mijn auto niet werkte. Om u een ongeluk te verschieten...
        Dan zouden ze de auto's ook wel zo moeten maken dat de lampen simpel te vervangen zijn, en dat is tegenwoordig minder en minder het geval.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Dan zouden ze de auto's ook wel zo moeten maken dat de lampen simpel te vervangen zijn, en dat is tegenwoordig minder en minder het geval.
          Inderdaad. Het is niet omdat je een auto bezit dat je geen twee linkerhanden kan hebben. Als ik dat zelf moet doen wordt het algauw een bloedbad .

          Comment


          • Bij m'n Hyundai i30 moest 't hele lichtblok eruit om 'n lampje te vervangen... Dus niet zo simpel vind 'k...

            Ander onderwerp:
            Ergernis van mij vandaag: zelf reed ik op cruisecontrol 120/u op een bijna lege snelweg... Lekker ontspannen... Dan word je ingehaald door iemand (waar ik op zich géén enkel probleem mee heb), en na terug invoegen voor mij gaat dat kalf daarna trager rijden dan ik reed, dus ga ik rustig terug naar links en ga er voorbij. Tot zover de theorie, want dan ging mijnheer/mevrouw terug op 't gas, wanneer ik dan vertraagde vertraagde die ook, gaf ik gas, ook terug gas zodat ik niet terug naar rechts kon... Enfin, na 'n kilometer of 5 was ik 't echt wel beu, dus ff deftig gas gegeven en 'k heb hem/haar niet meer terug gezien. Kieken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
              Inderdaad. Het is niet omdat je een auto bezit dat je geen twee linkerhanden kan hebben. Als ik dat zelf moet doen wordt het algauw een bloedbad .
              Daarvoor moet ge dan nog geen twee linker handen hebben, bij verschillende auto's van tegenwoordig is het gewoon zo moeilijk gemaakt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk Berichten
              Bij m'n Hyundai i30 moest 't hele lichtblok eruit om 'n lampje te vervangen... Dus niet zo simpel vind 'k...

              Ander onderwerp:
              Ergernis van mij vandaag: zelf reed ik op cruisecontrol 120/u op een bijna lege snelweg... Lekker ontspannen... Dan word je ingehaald door iemand (waar ik op zich géén enkel probleem mee heb), en na terug invoegen voor mij gaat dat kalf daarna trager rijden dan ik reed, dus ga ik rustig terug naar links en ga er voorbij. Tot zover de theorie, want dan ging mijnheer/mevrouw terug op 't gas, wanneer ik dan vertraagde vertraagde die ook, gaf ik gas, ook terug gas zodat ik niet terug naar rechts kon... Enfin, na 'n kilometer of 5 was ik 't echt wel beu, dus ff deftig gas gegeven en 'k heb hem/haar niet meer terug gezien. Kieken.
              Dat ken ik ook.
              Aan het eerste deel maak ik me soms ook wel schuldig, dat iemand inhalen en dan gaan vertragen (meestal omdat die persoon traag reed, dan haal ik die in en versnelkt die ook wat en als ik voorbij be ga ik dan weer aan mijn gewone snelheid rijden).
              Maar als die andere mij dan weer voorbij wil, dan ga ik niet onnozel doen, dan mag die gewoon voorbij.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • mjah, dat ken 'k ook en vind 'k begrijpelijk. maar hier reed 'k al een kilometer of 30 aan 120/u, en wat jij aanhaalt, dat gaat dan over een paar km/u verschil, niet van 120 naar 105... en dan mee op naar 130 en terug... da's echt pesterij... nu ja, 'k heb mij eraan geërgerd, maar 'k heb niet eens geflashed of getoeterd. 'k was genoeg ontspannen om alles te relativeren.

                eigenlijk heb 'k mij vandaag meer geërgerd aan mensen die invoegen zonder eerst te kijken of er misschien niet per ongeluk iemand naast hen rijdt of op 't punt staat hen met een serieus snelheidsverschil in te halen. Zoals mijnheerke met de Ford Focus in Lummen... ('t was wel niet bij mij, maar een voorligger)

                en last but not least: het einde van de oprit E314 in Aarschot richting Lummen naderen en zonder boe of ba willen invoegen aan 50 km/u op de E314 is ook not done, mijnheerke met de blauwe suzuki Alto dinsdagmorgen... foei en ga in de hoek staan! en ga morgen met de hond wandelen ipv met de auto!

                héhé, dat deed deugd
                Last edited by ; 28/12/2011, 21:28. Reden: editje: nog iets toegevoegd :)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                  We hoeven ook niet te overdrijven. Kapot licht weet je vaak zelf niet eens, zeker niet als het achteraan is. Nieuwe wagens geven tegenwoordig een melding op de boordcomputer als er een lamp springt, maar dat is toch maar een vrij recent iets.
                  zoals reeds gezegd: technologie uit de jaren 80.
                  Maar ja, ncap-sterren zijn nu eenmaal commercieel belangrijker dan dit of daytime running lights.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                  Veel succes in Frankrijk...
                  idd
                  momenteel zit ik in Frankrijk, vandaag verschillende keren gemerkt....

                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Dan zouden ze de auto's ook wel zo moeten maken dat de lampen simpel te vervangen zijn, en dat is tegenwoordig minder en minder het geval.
                  ik haat lampen die niet werken, ook al zijn het slechts side-markers.
                  Vorige maand een uur bezig geweest om een lampje te vervangen, maar liever dat dan met een éénoog rond te rijden.
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    ik haat lampen die niet werken, ook al zijn het slechts side-markers.
                    Vorige maand een uur bezig geweest om een lampje te vervangen, maar liever dat dan met een éénoog rond te rijden.
                    Hier hetzelfde, als ik weet dat er een lampje stuk is, dan zal ik dat zo goed als onmiddelijk (laten) vervangen.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk Berichten
                      Bij m'n Hyundai i30 moest 't hele lichtblok eruit om 'n lampje te vervangen... Dus niet zo simpel vind 'k...

                      Ander onderwerp:
                      Ergernis van mij vandaag: zelf reed ik op cruisecontrol 120/u op een bijna lege snelweg... Lekker ontspannen... Dan word je ingehaald door iemand (waar ik op zich géén enkel probleem mee heb), en na terug invoegen voor mij gaat dat kalf daarna trager rijden dan ik reed, dus ga ik rustig terug naar links en ga er voorbij. Tot zover de theorie, want dan ging mijnheer/mevrouw terug op 't gas, wanneer ik dan vertraagde vertraagde die ook, gaf ik gas, ook terug gas zodat ik niet terug naar rechts kon... Enfin, na 'n kilometer of 5 was ik 't echt wel beu, dus ff deftig gas gegeven en 'k heb hem/haar niet meer terug gezien. Kieken.
                      Dagelijkse kost voor camioneurs. Maar die kunnen gewoon terug naar rechts gaan en de auto doen schrikken natuurlijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Dagelijkse kost voor camioneurs. Maar die kunnen gewoon terug naar rechts gaan en de auto doen schrikken natuurlijk.
                        Klopt, lijkt alsof ze dat expres doen. Maar als je dan naar rechts gaat en zij hebben de ballen of de moed om niet te schuiven/remmen dat heb jij wel brute pech, niet? Je bent toch in fout als ik me niet vergis?


                        Niet dat er veel zijn die dat zullen doen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                          Laat ons de Nederlandse mentaliteit aanleren: altijd een setje reservelampen meehebben. En uitgebreide controleacties.

                          Lamp kapot? Geen probleem als je de lamp meteen vervangt. Anders takelkosten + boete.

                          Al meermaals meegemaakt dat ik de auto naast mij 's nachts en tijdens regenweer niet zag omdat hun koplamp dichtst tegen mijn auto niet werkte. Om u een ongeluk te verschieten...
                          In sommige landen ben je verplicht om zo een set mee te hebben zelfs
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                            Klopt, lijkt alsof ze dat expres doen. Maar als je dan naar rechts gaat en zij hebben de ballen of de moed om niet te schuiven/remmen dat heb jij wel brute pech, niet? Je bent toch in fout als ik me niet vergis?


                            Niet dat er veel zijn die dat zullen doen
                            Je moet ze dan ook niet moedwillig rammen, maar gewoon wat helpen sturen, dus zo dicht mogelijk zonder ze te raken he.
                            Wel nog nooit meegemaakt dat ze niet schuiven. Het gebeurt ook wel steeds minder dat je zo'n eikels hebt gelukkig, de meeste auto's die zien dat ze worden ingehaald door een camion schrikken er van en vertragen, waardoor je nog veel makkelijker kan inhalen, wat natuurlijk wel aangenaam is. Als je een paar jaar terug van Antwerpen naar Kortrijk reed langs de E17 kon je er geld op zetten dat je 2-3x zo'n traagrijder had die ging optrekken als je er naast zat.

                            Heb dat eens gehad met een neger in een camionette, ik begon die wa duwen, want was al km's lang bezig met hem in te halen, ook al reed die eerst nog geen 80. Plots komt er een van de WPR op het derde vak naast me rijden, dus ik dacht al dat ik het vlaggen had. Dus die komt voor me rijden, gaat dan naar het eerste vak en remt de neger af, die ik dan wa verder in mijn spiegel zag de parking oprijden samen met de politieauto.
                            Neger had eerder ook al de file ingehaald via de pechstrook, dus met wat geluk hebben die dat ook gezien en kan hij dubbel betalen.
                            Last edited by |) ][ |V| ][; 29/12/2011, 12:53.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten

                              Lamp kapot? Geen probleem als je de lamp meteen vervangt. Anders takelkosten + boete.
                              Ik heb ook een week met een kapotte lamp (vooraan) rondgereden. So what?
                              Misschien dat u als student of dopper onmiddellijk naar de garage kan gaan?

                              Had eerder geen mogelijkheid om naar de garage te rijden en ze zelf vervangen was geen optie. Een lamp vervangen staat niet gelijk aan een nieuw gloeilamp indraaien. De garage heeft de batterij + nog andere onderdelen moeten demonteren, resultaat = 40 min werk.

                              Ja mijnheer, doe dit maar even ter plaatse of we laten u takelen.
                              Database error.
                              The database has encountered a problem.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                Ik heb ook een week met een kapotte lamp (vooraan) rondgereden. So what?
                                Misschien dat u als student of dopper onmiddellijk naar de garage kan gaan?

                                Had eerder geen mogelijkheid om naar de garage te rijden en ze zelf vervangen was geen optie. Een lamp vervangen staat niet gelijk aan een nieuw gloeilamp indraaien. De garage heeft de batterij + nog andere onderdelen moeten demonteren, resultaat = 40 min werk.

                                Ja mijnheer, doe dit maar even ter plaatse of we laten u takelen.
                                Hola, ik ben ook een hard werkende mens (denk ik )

                                Zie hierboven over het setje verplicht meehebben. In andere landen kan het, waarom hier dan niet?

                                Dit is gewoon de laksheid van de bevolking. Een fietser zonder licht is een gevaar op de baan, een auto zonder licht is dat ook (vooral nacht + regen).

                                Comment


                                • Wat is het nu van zo'n set bij te hebben als je ze niet kan plaatsen?
                                  De auto rijdt niet zonder licht, er brandt nog steeds een ander + het standlicht van de kant waar het licht stuk is brandt ook.

                                  De monteur vertelde tijdens het werk aan onze wagen dat ze voor sommige modellen het lichtblok uit het voertuig moeten halen om nieuwe lamp te plaatsen.
                                  Soms wil dat zeggen dat ze zelf de voorbumper moeten demonteren.
                                  Database error.
                                  The database has encountered a problem.

                                  Comment


                                  • Een gratis opleiding mechanieker bij elk rijbewijs?

                                    Comment


                                    • Schei uit, een gedeelte van de bestuurders kan hun wiel nog niet vervangen.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

                                      Comment


                                      • Het is gewoon schadalig dat ze alles zo klotig maken dat eene gewone bestuurder dat nog niet meer kan doen.
                                        Natuurlijk is daar maar één reden voor en dat is dat je daardoor voor alles naar de garage moet en dat ze je zelfs al op een prul als een lampje een pak kunnen doorrekenen aan werkuren.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Tja hoe meer geld de fabrikant uit onze zakken kunnen halen hoe liever.

                                          bv:

                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X