Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verklaart de grote hoeveelheid Renaults met een defect licht...

    30 min voor een getraind persoon, heel doordacht van de fabrikant

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
      Verklaart de grote hoeveelheid Renaults met een defect licht...

      30 min voor een getraind persoon, heel doordacht van de fabrikant
      Dat en inferieure elektronica.

      Comment


      • Dat ze er bij Renault goed over hebben nagedacht, hoe dat ze hun dealers aan den draai kunnen houden is wel duidelijk. Maar had hij nu de linkerkant bij die Golf geprobeerd, dan had ik willen zien of het ook zo snel ging.
        Hoe het bij de V zit weet ik niet, maar bij de IV was daar ook niet aan te komen zonder de batterij te demonteren.
        Over inferieure electronica gesproken, hoeveel Golf IV/Polo vorige generatie (ook wel een eerlijkere vergelijking tov de 'oude' Megane trouwens) rijden er rond met de volledige verlichting werkend ? Ik weet in ieder geval dat bij die wat wij gehad hebben er altijd wel ergens een lampje kapot was, de enige die het bleven doen waren die van de pinkers

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
          Hoe het bij de V zit weet ik niet, maar bij de IV was daar ook niet aan te komen zonder de batterij te demonteren.
          Bij de Polo 9N3 1.9 TDI is dat ook het geval.
          Als ge vroeger een auto met kapot licht zag was het 8/10 een VW.
          Database error.
          The database has encountered a problem.

          Comment


          • Tijdje geleden,even stituatie schetsen:
            Renault kangoo van 2002.
            Ik rijd naar de depot s'morgens om 4H30 en toen ik thuis vertrok werkten beide lichten.
            Ik kom aan de depot aan en bemerkt doordat ik voor een muur parkeerde dat er één licht stuk was.
            Ik dacht ok zal straks even naar de garage rijden en nieuwe halen en rap er zelf insteken.
            Ik kom aan bij mijn winkel ik parkeer mij dubbel en zet mijn 4 pinkers op en laad al mijn goederen uit.
            Dan wil ik gaan parkeren en merk ik dat het andere licht ook gesprongen is.
            Dus totaal geen verlichting meer....
            Blij dat ik dus nergens meer naartoe moest en s'avonds rap na de garage gereden en een paar lampjes gekocht en twas terug in orde.
            Maar voor hetzelfde geld moe je nog verder rijden in het donker en dan sta je daar wel mooi hé....
            2008 Mercedes Viano
            2012 Citroen DS3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
              Een gratis opleiding mechanieker bij elk rijbewijs?
              Basicstuff zou wel handig zijn. Oliepeil nakijken en eventueel aanvullen, wiel vervangen en tonen waar je de krik juist moet zetten, ruitenwisservloeistof aanvullen, lampje vervangen,...
              Al die dingen kan ik nu wel, maar ik had het tof gevonden die dingen al te weten toen ik pas begon te rijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                Een gratis opleiding mechanieker bij elk rijbewijs?
                bij sommige auto's moet de modderkuip er uit, doe dat maar eens aan de kant van de weg

                Comment


                • De basisdingen zouden inderdaad wel opgenomen mogen worden in de rijopleiding (oliepeil, ne band verwisselen, etc.)
                  Zou 'Europa' daar nergens niks in kunnen regelen ? Samen met een verplichting aan de fabrikanten dat eender welk onderdeel van de verlichting makkelijk bereikbaar/vervangbaar moet zijn
                  En trek dat maar ineens door naar een band vervangen, want sommigen maken het reservewiel loskrijgen al een uitdaging

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                    De basisdingen zouden inderdaad wel opgenomen mogen worden in de rijopleiding (oliepeil, ne band verwisselen, etc.)
                    Zou 'Europa' daar nergens niks in kunnen regelen ? Samen met een verplichting aan de fabrikanten dat eender welk onderdeel van de verlichting makkelijk bereikbaar/vervangbaar moet zijn
                    En trek dat maar ineens door naar een band vervangen, want sommigen maken het reservewiel loskrijgen al een uitdaging
                    Of zoals een vriendin van mij, zij vond haar reservewiel niet eens... Het reservewiel bij een Peugeot zit niet in de koffer en dat wist ze niet.
                    De verlichting zou idd makkelijk vervangbaar moeten zijn. Bij m'n Skoda ben ik daar toch ook efkes mee aan het prutsen. Moest ik zo'n lampje langs de weg moeten vervangen, ik denk dat dat ding na een half uur prutsen zou vliegen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                      Schei uit, een gedeelte van de bestuurders kan hun wiel nog niet vervangen.
                      Jongens en meisjes sinds het examen verandert is, kunnen ze dat vragen om je wiel te vervangen of toch op zijn minst te tonen hoe dat moet.

                      En terecht ook (je moet ook de 4 vuldopjes kunnen aanduiden : van horen zeggen dat dit zou gekomen zijn omdat er jongens en meisjes zijn die ruitewisservloeistof bijvullen bij ofwel remmenvloeistof ofwel motorolie en sommigen hebben hun handen verbrand omdat ze met warme draaiende motor dachten dat het bij de radiator moest).

                      En ja ik ken er die door bovenstaande gebuisd zijn en terrecht. De personen gingen de krik onder hun auto steken dat die door de bodem ging prikken, wou touring bellen om ruitewisservloeistof bij te vullen of was bezig met de airco aan het slopen om zijn oliedop los te draaien.
                      Heeft niets te maken met autorijden an sich, maar wel met logisch denken en embleempjes lezen : als je dat niet kan stationair, begin er niet aan wanneer je beweegt.

                      Lichtjes vervangen bij mij : achterlicht is het meeste werk : zeker 5 minuten. (2 schroeven losdraaien ).
                      Maar om die van mijn mama of mijn papa hun auto's te vervangen : mij niet gezien want mijn handen kunnen niet achterstevoren plooien of zijn niet rekbaar of zo van die zaken.
                      Wat een zever eigenlijk dat een licht vervangen zo moeilijk is, nochtans is het elementaire veiligheid een licht.

                      Ik heb wel een nieuwe trend gespot : lichten naar de kloten : voormistlicht aansteken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Ik heb wel een nieuwe trend gespot : lichten naar de kloten : voormistlicht aansteken.
                        Waarheid.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                          Ik heb wel een nieuwe trend gespot : lichten naar de kloten : voormistlicht aansteken.
                          Met de camion doe ik dat ook zo hoor. Koplamp vervangen van een Scania duurt een klein uur voor iemand die het gewoon is (bumper moet er deels af bv). Soms krijg je dan zelfs het blok niet los zonder het te breken en moet er een volledige nieuwe lichtblok in, ipv enkel het lampje. Dan sta je schoon langs de weg zonder lichtblok of bumper.
                          Kan dan soms een week duren voor ik weer aan de garage passeer (aangezien ik erg ver zit ermee), dus de mistlampen aan, dan denken ze tenminste niet dat ik een moto ben.
                          Als dat met een auto is kan ik ook wel begrijpen dat je dat doet als je lamp kapot gaat als het al donker is. Het is toch wel veiliger en in het donker een lamp vervangen is ook niet alles. Natuurlijk wel zo snel mogelijk (laten) herstellen.
                          Achterlichten of pinkers vervang ik wel meteen als ik zie dat er een niet werkt. Slechts 1x zonder voorpinker naar huis gereden van Spanje, maar dat kwam omdat mijn pinker ergens was achtergebleven aan een misplaatst paaltje.
                          Last edited by |) ][ |V| ][; 31/12/2011, 13:57.

                          Comment


                          • Er is een verschil tussen : noodgeval of enkele weken zo rondrijden tot de dagen lengen en je minder met je lichten aan moet rijden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Met de camion doe ik dat ook zo hoor. Koplamp vervangen van een Scania duurt een klein uur voor iemand die het gewoon is (bumper moet er deels af bv). Soms krijg je dan zelfs het blok niet los zonder het te breken en moet er een volledige nieuwe lichtblok in, ipv enkel het lampje. Dan sta je schoon langs de weg zonder lichtblok of bumper.
                              Kan dan soms een week duren voor ik weer aan de garage passeer (aangezien ik erg ver zit ermee), dus de mistlampen aan, dan denken ze tenminste niet dat ik een moto ben.
                              Als dat met een auto is kan ik ook wel begrijpen dat je dat doet als je lamp kapot gaat als het al donker is. Het is toch wel veiliger en in het donker een lamp vervangen is ook niet alles. Natuurlijk wel zo snel mogelijk (laten) herstellen.
                              Met welk model Scania rij jij? Bij mn oude FH12 ging dat eenvoudig via een luikje in de treden. Bij mn nieuwe FH moet het ook via zo'n luikje, alleen moet ik nu aan een lipje trekken en het lichtblok eruit kantelen. 't Is een beetje mikken om het er opnieuw in te krijgen, maar alles samen 10 minuten werk. Een pluim voor Volvo op dat gebied!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                                Met welk model Scania rij jij? Bij mn oude FH12 ging dat eenvoudig via een luikje in de treden. Bij mn nieuwe FH moet het ook via zo'n luikje, alleen moet ik nu aan een lipje trekken en het lichtblok eruit kantelen. 't Is een beetje mikken om het er opnieuw in te krijgen, maar alles samen 10 minuten werk. Een pluim voor Volvo op dat gebied!
                                R serie van 2008. Ge moet van langs onder stuk van de bumper afvijzen (middelste stuk zit vast maar bumper aan de lichten kan los). Pas dan kan je aan het lichtblok, dat er volledig uit moet voor je een lampje in kan draaien. Gebeurt meer dan eens dat die blokken vastroesten en dan moet je het lichtblok compleet vervangen ipv enkel het lampje.
                                Pinkers zijn wel met 1 vijs te lossen en klappen dan ook uit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                  Er is een verschil tussen : noodgeval of enkele weken zo rondrijden tot de dagen lengen en je minder met je lichten aan moet rijden.
                                  Ja, maar als je een tegenligger hebt die zo rijdt, weet je toch niet hoe lang die al zo lang bezig is? Voor 't zelfde geld is zijn lampke pas 10 minuten stuk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Ja, maar als je een tegenligger hebt die zo rijdt, weet je toch niet hoe lang die al zo lang bezig is? Voor 't zelfde geld is zijn lampke pas 10 minuten stuk.
                                    Ja, maar als dat een weg is die ge geregld doet en ge komt die tegenligger meermaals zo tegen, dan weet je het wel he.
                                    Dat is natuurlijk niet altijd het geval, maar ik weet er zo toch enkele die niet al te snel zijn in het (laten) verangen van hun lichten.

                                    Wat die mistlichten aansteken betreft, dat vind ik eigenlijk nog wel een goede noodoplossing (voor de mensen die mistlichten vooraan hebben natuurlijk).


                                    Enkele weken terug ben ik zelfs een Peugeot 807 tegen gekomen op de N80 Hasselt - Sint-Truiden. Was al serieus donker aan het worden, en ik dacht gvd die steekt zen lichten niet eens aan. (achterlichten branden niet)
                                    Effe later ging ik hem voorbij en zag dat zij voorste lichten wel aan waren.
                                    Lijkt me ook wel gevaarlijk om zo op de baan te zitten
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ja, maar als dat een weg is die ge geregld doet en ge komt die tegenligger meermaals zo tegen, dan weet je het wel he.
                                      Dat is natuurlijk niet altijd het geval, maar ik weet er zo toch enkele die niet al te snel zijn in het (laten) verangen van hun lichten.

                                      Wat die mistlichten aansteken betreft, dat vind ik eigenlijk nog wel een goede noodoplossing (voor de mensen die mistlichten vooraan hebben natuurlijk).


                                      Enkele weken terug ben ik zelfs een Peugeot 807 tegen gekomen op de N80 Hasselt - Sint-Truiden. Was al serieus donker aan het worden, en ik dacht gvd die steekt zen lichten niet eens aan. (achterlichten branden niet)
                                      Effe later ging ik hem voorbij en zag dat zij voorste lichten wel aan waren.
                                      Lijkt me ook wel gevaarlijk om zo op de baan te zitten
                                      Ook al meegemaakt. Heb die persoon aangesproken bij het volgend roodlicht en die kérèl wist het gewoon niet. Ie was blij en heeft dan verder met vier pinkes gereden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Ja, maar als je een tegenligger hebt die zo rijdt, weet je toch niet hoe lang die al zo lang bezig is? Voor 't zelfde geld is zijn lampke pas 10 minuten stuk.
                                        Dat is waar, maar als je 6 zulke pipo's voorbij rijdt dan begin je wel anders te denken. Het KAN, maar toch eerder niet nee.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                          Ook al meegemaakt. Heb die persoon aangesproken bij het volgend roodlicht en die kérèl wist het gewoon niet. Ie was blij en heeft dan verder met vier pinkes gereden.
                                          Ja, als ik de kans had gehad zou ik dat ook gedaan hebben.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X