Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
    Mijn vader heft indertijd ook eens zoiets meegemaakt in buurt van Gent; heeft direct aan politie laten weten. Uurke later kregen we thuis telefoon met de bedanking om dit te melden mens werd blijkbaar gezocht en er zat hoopje drugs in de auto. Ze hadden toevallig een volvo in de buurt zitten die hem onderschepte.

zelf vorig jaar ook voor gehad op e17; ik had onbewust die mens wat in de weg gereden (zat in dode hoek) ik steek mijn hand op om me te excuseren omdat ikzelf verschoten was; begint die ook zwaar door het lint te gaan gedurende paar kilometer tot hij zelfs op een moment een mes zit boven en te halen en dwaas zit te doen naar mij. Uiteindelijk rijdt hij weg en zie ik naast zijn nummerplaat een sticker van het bedrijf waar hij voor werkt. Toevallig zelfde firma als maat van mij. Stoute schoenen aangetrokken en naar daar gereden, zijn baas laten bijroepen en situatie aan die baas gezegd. Die begon te koken en bedankte mij om dit te laten weten (was blijkbaar niet zijn eerste verkeersagressiefeit met een bedrijfswagen). Enkele weken laten hoorde ik van mijn maat dat ze hem hadden buiten gezet... oa wegens de naam van het bedrijf in verkeerde daglicht te stellen
    Rijden er nog normale mensen ook rond met de auto?

Comment

• hier en daar eens eentje maar je moet al goed zoeken

Comment

• Ik heb zo ook ooit eens ene weten flippen, een Volvo met nrplaat PAT-777. Volgens mij had de Pat ook problemen met zichzelf, hij reed eerst tegen 100 op het rechtervak van de Expresweg Knokke-Antwerpen. Toen ik hem tegen 120 inhaalde, begon hij gas bij te geven. Om mijn maneuver af te werken, versnelde ik ook verder, tot ongeveer 140, om dan naar rechts te gaan, blijkbaar iets te kort voor hem, want hij bleef maar meeversnellen. Toen stak hij mij voorbij om alles dicht te smijten, spelleke herhaalde zich een paar keer en toen was hij uitgespeeld, heel leuk als ge drie klein mannen waaronder 1 baby op de achterbank vervoert...
        Ik ga er toch vanuit dat een paar percent van de rijdende bevolking compleet gestoord is...
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Als dat gebeurt + ik ken de baan een beetje, dan doe ik maar 1 ding: gas geven!

Ook ooit voorgehad bij een linksplakker op een tweevaksautostrade. Rechtervak compleet leeg.
          Rustig achter rijden --> geen reactie
          Pinken met de lichten --> geen reactie
          Rustig (tegen slakkengang) ernaast gaan rijden via rechts en door raamke kijken --> dikke middelvinger in mijn gezicht en kerel begon op gas te duwen.

Dan ook maar even de paarden aangesproken tot de kerel het moest opgeven.
          Meneer dan nog beetje zitten pinken met zijn lichten toen hij moest afgeven... Maar niet met mij ze...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            en de rest voor niet rechts te rijden
            hmmm .... héél het land rijdt dagelijks rond met mensen die niet rechts rijden. Mochten ze daarvoor beboeten (dank God voor de dag dat dat gebeurt!) zouden ze het niet zo veel meer doen.

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Damn. Soms ben ik echt blij dat ik niet veel moet rijden.
            you get used to it
            Weet je, op den duur kan je al voorspellen wie welk gedrag zal vertonen in sommige gevallen.
            Momenteel zit ik weer in een hele rustige verdraagzame periode

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              hmmm .... héél het land rijdt dagelijks rond met mensen die niet rechts rijden. Mochten ze daarvoor beboeten (dank God voor de dag dat dat gebeurt!) zouden ze het niet zo veel meer doen.

you get used to it
              Weet je, op den duur kan je al voorspellen wie welk gedrag zal vertonen in sommige gevallen.
              Momenteel zit ik weer in een hele rustige verdraagzame periode
              Tot volgende week, wanneer het bouwverlof erop zit zeker

Comment

• mja .... 't was idd zalig kalm op de weg de laatste dagen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• weet niet of het beter hier past, maar heb ook snel topic in Advies aangemaakt http://www.autoforum.be/showthread.php?t=56493

Volgend probleem:

Vorig weekend stond de wagen van mijn ma geparkeerd ergens op een plein terwijl ze even naar de winkel was. Toen ze terug bij de wagen toekwam, stak er een kaartje achter de ruitenwisser. Ze dacht dat dit weer een of andere reclame was maar er stopte plots een dame en zei iets van "ha, hij heeft dan toch z'n gegevens achtergelaten, want hij heeft met het parkeren uw auto geraakt". Inderdaad, links vooraan rond de wielkas 3 deuken erin. Moeder bedankt de getuige en rijden beide door.

Moeder belt persoon vh kaartje op en die geeft flauwtjes toe dat hij idd haar wagen heeft geraakt. Flauwtjes à la "was die schade er al niet? Aan mijnen auto is niks te zien". Enfin, ze komen onderling overeen het zo onderling te regelen, en een offerte te laten opmaken voor herstelling. Moeder laat dit zo gebeuren bij haar officiele dealer en stuurt ze door naar de aanrijder (originele mail vd garage). Nu begint die te zagen over het bedrag (400 ex btw), dat het toch wel veel is naar zijn "buikgevoel" en wil een 2e offerte laten opmaken bij een andere carrossier, niet officiel dealer & ongekend. Teruggestuurd dat we dat niet zien zitten, gezien we die niet kennen en dus enkel de wagen bij onze dealer willen laten herstellen. Weer een mail terug van "ik betaal niet voor iets waar ik niet zeker van ben dat het correct is blabla" en dringt weer aan op 2e offerte om dan SAMEN(!) het beste te beslissen (maw, wat voor hem het goedkoopste is). Hij wil ook per sé carrossier X.

Enfin, we zijn het redelijk beu en vroegen ons af, als die man moeilijk blijft doen, wat voor opties we nog hebben om het geregeld te krijgen zoals wij het willen. Kunnen we hier in't slechtste geval nog mee naar de politie, verzekering, .. ? Zijn de onderlinge mailtjes bewijs van zijn schuld in zulk geval? Iemand zoiets al meegemaakt, tips..?

THX!
                  Last edited by ; 05/01/2012, 20:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                    weet niet of het beter hier past, maar heb ook snel topic in Advies aangemaakt http://www.autoforum.be/showthread.php?t=56493

Volgend probleem:

Vorig weekend stond de wagen van mijn ma geparkeerd ergens op een plein terwijl ze even naar de winkel was. Toen ze terug bij de wagen toekwam, stak er een kaartje achter de ruitenwisser. Ze dacht dat dit weer een of andere reclame was maar er stopte plots een dame en zei iets van "ha, hij heeft dan toch z'n gegevens achtergelaten, want hij heeft met het parkeren uw auto geraakt". Inderdaad, links vooraan rond de wielkas 3 deuken erin. Moeder bedankt de getuige en rijden beide door. BELANGRIJK: geen van beide wisselt gegevens uit (lomp!).

Moeder belt persoon vh kaartje op en die geeft flauwtjes toe dat hij idd haar wagen heeft geraakt. Flauwtjes à la "was die schade er al niet? Aan mijnen auto is niks te zien". Enfin, ze komen onderling overeen het zo onderling te regelen, en een offerte te laten opmaken voor herstelling. Moeder laat dit zo gebeuren bij haar officiele dealer en stuurt ze door naar de aanrijder (originele mail vd garage). Nu begint die te zagen over het bedrag (400 ex btw), dat het toch wel veel is naar zijn "buikgevoel" en wil een 2e offerte laten opmaken bij een andere carrossier, niet officiel dealer & ongekend. Teruggestuurd dat we dat niet zien zitten, gezien we die niet kennen en dus enkel de wagen bij onze dealer willen laten herstellen. Weer een mail terug van "ik betaal niet voor iets waar ik niet zeker van ben dat het correct is blabla" en dringt weer aan op 2e offerte om dan SAMEN(!) het beste te beslissen (maw, wat voor hem het goedkoopste is). Hij wil ook per sé carrossier X.

Enfin, we zijn het redelijk beu en vroegen ons af, als die man moeilijk blijft doen, wat voor opties we nog hebben om het geregeld te krijgen zoals wij het willen. Kunnen we hier in't slechtste geval nog mee naar de politie, verzekering, .. ? Zijn de onderlinge mailtjes bewijs van zijn schuld in zulk geval? Iemand zoiets al meegemaakt, tips..?

THX!
                    Heb vorig jaar iets gelijkaardigs meegemaakt in Knokke.

Geit met teenslippers rijdt achteruit, maar haar voet glipt van het pedaal en haar auto schiet acheruit tegen de auto van mijn mama.
                    Geen tijd om papieren in te vullen, dus we wisselen gegevens uit, nemen foto's, en regelen alles de volgende dag via mail.

De dame in kwestie was met de auto van haar vader onderweg en die geloofde geen bal van het verhaal, zei dat er onmogelijk schade kon zijn aan die snelheid.
                    Uiteindelijk was hij toch bereid om voor de schade op te draaien, totdat hij de prijs hoorde (was een goeie 1000 EUR, moest een nieuwe bumper op) en hij liet niets meer van hem horen.

Uiteindelijk naar de politie gestapt met die mailhistoriek en het verhaal, en via de verzekering een expert laten vaststellen wat de schade was.

Een week later was de auto volledig hersteld
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik moet dringend beter leren lezen : ik las eerst verkeerd en ik probeerde mij een 2CV voor te stellen met teenslippers aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Ik moet dringend beter leren lezen : ik las eerst verkeerd en ik probeerde mij een 2CV voor te stellen met teenslippers aan.

Get the mental picture
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• MIjn grootste ergernis:

Mensen die op de rechterrijstrook van de autosnelweg (2x2) remmen om de afrit te halen. Voeg dan een paar 100m eerder in dan hindert ge het verkeer nie EN moeten vrachtwagens nie alles toegooien omda ze er nog kost wat kost tussendoor af willen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                            weet niet of het beter hier past, maar heb ook snel topic in Advies aangemaakt http://www.autoforum.be/showthread.php?t=56493

Volgend probleem:

Vorig weekend stond de wagen van mijn ma geparkeerd ergens op een plein terwijl ze even naar de winkel was. Toen ze terug bij de wagen toekwam, stak er een kaartje achter de ruitenwisser. Ze dacht dat dit weer een of andere reclame was maar er stopte plots een dame en zei iets van "ha, hij heeft dan toch z'n gegevens achtergelaten, want hij heeft met het parkeren uw auto geraakt". Inderdaad, links vooraan rond de wielkas 3 deuken erin. Moeder bedankt de getuige en rijden beide door. BELANGRIJK: geen van beide wisselt gegevens uit (lomp!).

THX!
                            Fjoew, ik zou al wreed content zijn dat hij tenminste zijn gegevens heeft achtergelaten, wie doet dat nog. Laat toch die 2de offerte maken, dan kan je nog zien. Ik ken jammer genoeg ook niks van carrosseriewerk. Kan je dat makkelijk "verkloten"? Waarschijnlijk wel .

Comment

• Is enkel gebeurd omdat de getuige hem erop aansprak, anders had hij het niet gedaan. En als je bij eerste contact al zaken moet horen van "aan mijn wagen is niks te zien hoor, zijt ge ni zeker dat die schade er al was?" dan is het al wel duidelijk met wat voor iemand je te maken hebt lijkt mij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                wat was dat man.
                                ik rij op de aansluiting van de E19 met de ring rond antwerpen (richting nederland) en er komt me een Audi voorbij die vlak voor me de bocht begint af te snijden (of zonder richtingaanwijzer van rijvak wisselt). Ik steek ff de grootlichten aan, zodat ie wakker wordt en merkt dat ie op mijn rijvak zit en ik daar ook nog rij en ga vervolgans op het linkse vak rijden.
                                Blijkbaar had meneer echter teveel koffie op. k krijg eerst een middelvinger als ik hem voorbij ga, waarna hij versnelt en me probeert te rammen. Ie gaat me terug voorbij, waarop ik me weer rechts zet en denk dat ie ervan door is. Dan begint ie te remmen tot ik naar tweede moet terugschakelen. Ik denk 'die gaat mij niet stilzetten' en ga hem linksom voorbij. Wéér die middelvinger en hij begint weer te doen alsof ie me ramt terwijl ie z'n leeslampjes aanzet en zijn middelvingers opsteekt. Als ik wat inhoudt gaat ie weer vooor me rijden en begint hij weer te remmen.
                                Net op t moment dat ik denk me op kant te zetten en de politie te bellen, heeft hij genoeg van dat middelvinger-opsteken-en-rammen/afremmen en gaat ie ervandoor. Ik heb ook een hele tijd zitten claxonneren toen ie op het laatst de pas afsneed, zodat andere chauffeurs hun aandacht getrokken zou zijn, misschien bracht dat hem weer bij zinnen.

Ik zit hier nog te bibberen terwijl ik t neerschrijf, en tis al n twitigtal minuten geleden gebeurd.

Als iemand een Audi A3 Sportback tegenkomt met nrplaat 1-ATP-830, wil die de chauffeur dan even vragen waarom die zodanig over de rooie gaat als hij attent wordt gemaakt op een gevaarlijke situatie?
                                Ik heb dat ook al paar keer meegemaakt.

1ste keer:
                                Ne loser met een wrak van een auto die volle petrol opt 3de rijvak in mijn kontje kwam neuzen; in sommige gevallen heb ik dat graag (kga er niet verder op ingaan ) maar toen net niet, lol. Laten passeren, smijt em zich voor mij en smijt alles toe. Stond toen ook bijna stil int midden van het rijvak. Dat spelleke heeft zich ongeveer 15 km laten spelen toen ik het echt beu was, zelf voorbij gestoken (hij probeerde nog mee te kunnen maar ofcoz niet) voor hem gaan staan, 4 pinkers aangezet en gewoon alles dichtgesmeten. Hij is daarna braafkes gestopt :p

2de keer:
                                Nog ne lozer met zijn Pa zijne Mercedes denk ik. ', nachts rechts voorbij gestoken want hij was ant middenrijvak plakken. Apprecieerde dat precies niet, nuja, maakt mij niet uit. Begon ook gas te geven, voor mij te rijden en te remmen. Laten doen tot hij dezelfde afslag nam als ik. Hij is uitgestapt en gelijk een zotte op mijn raam komen kloppen. Ik heb dan maar licht achteruit gereden op zijn voeten. Toen klopte hij nog harder maar heb zo'n verdmoeden dat dat voor een andere reden was...

3de keer:
                                Nog ne lozer, wat anders, die dacht van stoer te zijn. Ik ging voorbij steken, pinkte en veranderde vn rijvak. Zo te zien wou hij ook voorbijsteken en hij heeft zich nog snel ertussen geduwd. Ik teken gedaan datem niet goed wijs was. Begon die uit zijn bol te gaan en mij proberen te rammen en remmen. Zijn vrouwtje vond dat niet zo plezant. Nuja, het was mijn beste dag niet, dus ik weer voorbij gestoken ervoor gereden en ook maar geremd. Toen kwam die naast mij rijden en toonde zijn 'politie' kaartje en zei dat ik aan de kant moest gaan. Ik dus maar direct nog meer geremd en hem naar de kant geduwd. Maar toen moest hij plots afslaan en weg was hij. Ik dien eigenlijk wel eens mijn gedacht willen geven, wat zwaaien met zijn Ikea kortingskaart of wat het ook was, LOL.

Ps: ge moet daarvan genieten das leuk af en toe, ik doe dat ook. Kleine pietjes die mannen, ze moeten toch ergens stoer gedrag vertonen als ze dat thuis niet kunnen
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• tot je de verkeerde eens tegenkomt...

vroeger reageerde ik ook vrij fel, maar haalt geen zak uit. de andere wordt nog pissiger en als'm dan volledig over de rooie gaat wil ik er niet bij zijn. dan nog liever de 'sul' zijn die hem negeert dan een kunstgebit

Comment

• Heb dat ook eens gehad dat er iemand een kaartje bovenhaalde in zn wagen en teken deed.
                                    Tot op heden nog steeds niks van gehoord, weer zo'n wanhopige zak zeker...

Was 2vaks baan waar je 70 mocht.
                                    Meneer steekt mij voorbij aan 90à100, waar ik geen probleem mee heb, en ik vervolgens terug naar het 2e vak ging om een andere persoon voorbij te steken.
                                    Meneer stampt op zn rem en blijft aan 70 hangen naast die wagen die ik wou voorbijsteken.

Wat de aanleiding daartoe was is me steeds duister gebleven.
                                    Heb er geen reactie aan gegeven en terug naar het 1e vak gegaan.
                                    Meneer geraakte uiteindelijk dan toch de wagen voorbij en toen reed ik het 2e rijvak weer op en stak beiden voorbij.
                                    Toen ik hem passeerde zwaaide hij met zijn kaartje.

Zn vrouw stak haar hoofd weg achter haar hand, kzou ook beschaamd zijn

Comment

• Twee weken geleden hebben ze mijn achterbumper er half af gereden. Ik was gelukkig in mijn recht (kwam van rechts). Wagen is binnen voor herstelling en ik rijd met een vervangwagen: een Seat Ibiza break. Ik erger mij aan die motor: met geen stokken vooruit te krijgen (ik denk een 1.4 Diesel). Om nog maar over het interieur en zetels te zwijgen. Zal blij zijn als ik die van mij terug krijg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
                                        Twee weken geleden hebben ze mijn achterbumper er half af gereden. Ik was gelukkig in mijn recht (kwam van rechts). Wagen is binnen voor herstelling en ik rijd met een vervangwagen: een Seat Ibiza break. Ik erger mij aan die motor: met geen stokken vooruit te krijgen (ik denk een 1.4 Diesel). Om nog maar over het interieur en zetels te zwijgen. Zal blij zijn als ik die van mij terug krijg...
                                        wss een 1.2tdi ecomotive model. Idd niet echt de beste motor, maar die zetels zaten goed, ik had nu wel de sportzetels. Zaten imo beter dan die van polo/A1
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

Ps: ge moet daarvan genieten das leuk af en toe, ik doe dat ook. Kleine pietjes die mannen, ze moeten toch ergens stoer gedrag vertonen als ze dat thuis niet kunnen
                                          khem er zo ooit ene geweten op de snelweg, met een renault twingo of peugeot 106 of whatever klein grut, en die begon met zijn lichten te flikkeren en een toeterconcert te geven.
                                          reden was dat de camionette een paar vrachtwagens op de rechterrijstrook aan het inhalen was. en die kerel in zijn klein grut kon langs links niet voorbij omdat het daar te druk was om tussen te voegen.
                                          de camionette is eventjes op zijn rem gaan staan. een beetje later op de N16 kom ik die twingo terug tegen. en ik zie daar een gefrustreerd manneke inzitten. en de voorbumper in frut van 1.

I lolled

Comment

Working...
                                          X