Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren dacht ik dat ik mijn camion geplooid had, hoe ik nog kon uitwijken, het was een waar mirakel. Denk dat die gast in zijn groene Focus een verse broek nodig had nadien.
    Alles gebeurde op nog geen 10 seconden tijd, het uitleggen duurt langer dan het meemaken.
    Op een weg 2x2, op ongeveer een 100-tal meter voor de verkeerslichten (die groen stonden), haalt de focus mij in en komt vrij kort voor me terug naar het eerste vak. Net dan springt het oranje (tegen dan zijn we op een 50-tal meter van de lichten) en ramt die gast zijn rem in. Zijn voorwielen blokkeren en zijn achterwielen beginnen schuiven, em ging zigzag door de spoorvorming. Ik ga naar links om hem langs daar in te halen en door oranje te rijden, maar als ik dan links rij, zet em z'n pinker op en verandert ook, zomaar, zonder reden. Ik trek terug stuur over naar rechts en hoe ik hem daarbij niet geraakt heb, god mag het weten. Ik zag de achterkant van zijn auto al niet meer door mijn voorruit en mijn oplegger begon schuiven in zijn richting. Het zal centimeters gescheeld hebben...
    Wat die gast bezielde weet ik ook niet. Ik gok: 't was 6h00, nog niet wakker en na zijn falend remgedoe bang dat ik hem ging rammen en zonder kijken rap naar links gaan zodat ik rechts voorbij kon ofzo?
    Een opvallende auto (speciaal kleurke) uit deze streek, dus zal die wel nog tegenkomen. Als ik die zie ga ik hem toch eens gaan uitleggen hoeveel geluk hij daar had. En ik ook, want voor hetzelfde geld lagen al mijn bigbags op de weg.

Comment

• Toktoktoktoktoktoktoktok... Je hart slaat er zich wel door.

Comment

• in hln hun comentaren staat dan onvermijdelijk, moest het van dattum geweest zijn, dat de vrachtwagen weer eens geen afstand hield

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          Toktoktoktoktoktoktoktok... Je hart slaat er zich wel door.
          En de adrenaline zorgt voor bovennatuurlijke reflexen.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          in hln hun comentaren staat dan onvermijdelijk, moest het van dattum geweest zijn, dat de vrachtwagen weer eens geen afstand hield
          Jammer genoeg wel ja, terwijl ik hier in geen 100 jaar iets aan kon doen. Als mijn baas het had gezien, verdubbelde hij waarschijnlijk mijn pree. Ik was vooral blij dat mijn lading nog recht stond toen ik bij de klant aankwam. Er is een god.

Comment

• Het is toch altijd de vrachtwagen die in fout is
            Neenee, ik heb al veel mensen zo nog net voor een vrachtwagen een afrit zien nemen en dan staat mijn hart ook telkens efjes stil.

Comment

• jawatte dimi! Goede beschermengel!

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                in hln hun comentaren staat dan onvermijdelijk, moest het van dattum geweest zijn, dat de vrachtwagen weer eens geen afstand hield
                Met alle respect voor de vrachtwagenchauffeurs, maar als je ziet hoe dicht sommige op elkaar rijden....
                Er reed gisteren nog een (poolse) vrachtwagen op -+ 30cm van mn achterbumper omdat ik 90 reed (95 op teller!) op de brug richting Kortrijk (kan nu ff niet op de benaming komen..)
                Heb dan toch even mn remlichten getoond (zonder effectief te remmen uiteraard...)

Nuja dit was behoorlijk offtopic ^^

Comment

• Ik zie wekelijks dergelijke situaties op de E17, op de brug in Gentbrugge (Antwerpen-Gent-Kortrijk) waar de flitscamera's staan en richting Kortrijk de befaamde onafgewerkte trajectcontrole staat.
                  Daar zie je telkens verschillende problemen:
                  - gasten die niet constant rijden. Voor een vrachtwagen of andere wagen met cruise control verschrikkelijk vervelend.
                  - gasten die op teller 90 rijden en vrachtwagens en andere chauffeurs die op gps 90 rijden (net iets sneller). Vervelend voor de gps-volgers, maar dat vind ik nu nog niet zo erg als ze constant rijden. Vrachtwagenchauffeurs durven het hier al eens wat lastiger mee hebben, en dat versta ik.
                  - gasten die op 't middenvak of linkervak blijven hangen: niet anders dan in de rest van 't land
                  - gasten die ook al rijden ze 90 of minder, nog eens vertragen of zelfs remmen aan de flitscamera's. Verschrikkelijk irritant, alleen maar een bewijs dat ze niet weten waarmee ze bezig zijn.

Ik durf er geld op zetten dat het op deze plaats is

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                    Met alle respect voor de vrachtwagenchauffeurs, maar als je ziet hoe dicht sommige op elkaar rijden....
                    Er reed gisteren nog een (poolse) vrachtwagen op -+ 30cm van mn achterbumper omdat ik 90 reed (95 op teller!) op de brug richting Kortrijk (kan nu ff niet op de benaming komen..)
                    Heb dan toch even mn remlichten getoond (zonder effectief te remmen uiteraard...)

Nuja dit was behoorlijk offtopic ^^
                    neenee das ni oftopic, wil alleen zeggen dat lkw hun bestuurder meer gezegend is met absorberende zones, of zijn geiwcht meeheeft

maar remlichten laten oplichten zomaar...is ni gewenst

Comment

• sowieso als ik een auto zie remmen heb ik al zoeiets van
                      ze kunnen niet rijden

Comment

• Mensen die constant van rijstrook wisselen in de file terwijl alles toch muurvast staat.... En maar wringen....

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          Ik zie wekelijks dergelijke situaties op de E17, op de brug in Gentbrugge (Antwerpen-Gent-Kortrijk) waar de flitscamera's staan en richting Kortrijk de befaamde onafgewerkte trajectcontrole staat.
                          Daar zie je telkens verschillende problemen:
                          - gasten die niet constant rijden. Voor een vrachtwagen of andere wagen met cruise control verschrikkelijk vervelend.
                          - gasten die op teller 90 rijden en vrachtwagens en andere chauffeurs die op gps 90 rijden (net iets sneller). Vervelend voor de gps-volgers, maar dat vind ik nu nog niet zo erg als ze constant rijden. Vrachtwagenchauffeurs durven het hier al eens wat lastiger mee hebben, en dat versta ik.
                          - gasten die op 't middenvak of linkervak blijven hangen: niet anders dan in de rest van 't land
                          - gasten die ook al rijden ze 90 of minder, nog eens vertragen of zelfs remmen aan de flitscamera's. Verschrikkelijk irritant, alleen maar een bewijs dat ze niet weten waarmee ze bezig zijn.

Ik durf er geld op zetten dat het op deze plaats is
                          Klopt volledig. Maar in mijn geval was ik zelfs een vrachtwagen aan het voorbijsteken. Aan een slakkentempo (dat wel) maar dan wil toch wel degelijk zeggen dat ik 90+ aan het rijden was. Terwijl die Poolse vrachtwagen zo'n 95 reed.

De problemen die je beschrijft kloppen idd, maar die komen veelal meer voor over het hele land dan enkel op die ene brug

@ Bobo
                          Ben er ook niet voor maar effectief remmen doe ik niet. Dit was gewoon zo'n geval die net dat tikkeltje erover was.
                          BTW, denk zelfs dat de chauffeur niet eens mn remlichten zag uit zn cabine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                            Klopt volledig. Maar in mijn geval was ik zelfs een vrachtwagen aan het voorbijsteken. Aan een slakkentempo (dat wel) maar dan wil toch wel degelijk zeggen dat ik 90+ aan het rijden was. Terwijl die Poolse vrachtwagen zo'n 95 reed.

De problemen die je beschrijft kloppen idd, maar die komen veelal meer voor over het hele land dan enkel op die ene brug

@ Bobo
                            Ben er ook niet voor maar effectief remmen doe ik niet. Dit was gewoon zo'n geval die net dat tikkeltje erover was.
                            BTW, denk zelfs dat de chauffeur niet eens mn remlichten zag uit zn cabine
                            Niet alle camions rijden 90 he. Als die werkelijk 95 kon heb ik die nog nooit van mijn leven gezien in elk geval, de mijne doet 93 en ik ben nog nooit voorbijgestoken geweest op een vlak stuk weg.

Comment

• Woensdag een een lekke band gekregen op de autostrade. Met zo'n noodwiel van 80km/h naar huis gereden. Best schrikwekkend . Als er een camion aankwam zette ik mijn 4 pinkers op dat hij mij vlot voorbij kan. De meeste steken mij dan voorbij en doen hun "merci"-teken met hun pinkers. Maar sommigen komen dan op 30cm plakken en met hun lichten flashen terwijl ze perfect kunnen voorbijsteken.

En dan de gebruikelijke ergernis van het niet kunnen ritsen , zijn er mensen die op 2 baanvakken gaan rijden zodat de linkse niet voorbij kunnen steken. Maar dan vergeten ze dat er links nog een busbaan is en de linksrijders daar dan over kunnen gaan
                              BMW X5 45e

Comment

• Ben zo eens van Houthalen tot Torhout mogen rijden. Heb toch wel 90 per uur gereden hoor, voor die 10 per uur ... en ik had als voordeel dat m'n zomerband achteraan 5x zo breed was als dat fietswieltje aan de andere kant. Ze zagen van ver waarom ik traag reed

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Gisteren dacht ik dat ik mijn camion geplooid had, hoe ik nog kon uitwijken, het was een waar mirakel. Denk dat die gast in zijn groene Focus een verse broek nodig had nadien.
                                  Alles gebeurde op nog geen 10 seconden tijd, het uitleggen duurt langer dan het meemaken.
                                  Op een weg 2x2, op ongeveer een 100-tal meter voor de verkeerslichten (die groen stonden), haalt de focus mij in en komt vrij kort voor me terug naar het eerste vak. Net dan springt het oranje (tegen dan zijn we op een 50-tal meter van de lichten) en ramt die gast zijn rem in. Zijn voorwielen blokkeren en zijn achterwielen beginnen schuiven, em ging zigzag door de spoorvorming. Ik ga naar links om hem langs daar in te halen en door oranje te rijden, maar als ik dan links rij, zet em z'n pinker op en verandert ook, zomaar, zonder reden. Ik trek terug stuur over naar rechts en hoe ik hem daarbij niet geraakt heb, god mag het weten. Ik zag de achterkant van zijn auto al niet meer door mijn voorruit en mijn oplegger begon schuiven in zijn richting. Het zal centimeters gescheeld hebben...
                                  Wat die gast bezielde weet ik ook niet. Ik gok: 't was 6h00, nog niet wakker en na zijn falend remgedoe bang dat ik hem ging rammen en zonder kijken rap naar links gaan zodat ik rechts voorbij kon ofzo?
                                  Een opvallende auto (speciaal kleurke) uit deze streek, dus zal die wel nog tegenkomen. Als ik die zie ga ik hem toch eens gaan uitleggen hoeveel geluk hij daar had. En ik ook, want voor hetzelfde geld lagen al mijn bigbags op de weg.
                                  Dan weet je dat je nog leeft hé!
                                  Is inderdaad schrikken.
                                  Einde januari ook iets schrikbarends meegemaakt.
                                  Kom van de oprit in Brasschaat de Antwerpse ring opgereden, een paar km's verder hangt er een vrachtwagen rechts, steek die voorbij (rij dus op het middelste rijvak) op het moment dat ik halfweg de truck bent komt er plots van voor zijn cabine een auto dwars op mijn rijvak. Die man trekt aan zijn stuur schuift gelukkig door richting linker rijvak & betonblokken en slaat daar te pletter met zijn rechter zijde terug in de richting van Breda. Mijn hart stond een fractie stil en heb heel veel geluk gehad dat ie niet bleef staan op het middelste rijvak. Volgens mij had ie bij het opkomen van de oprit in Ekeren de vrachtwagen niet gezien en heeft ie een tik gekregen opzij links achter. Heb het geluk gehad dat ik voldoende reactie had om even vol op de rem te gaan staan en dan het gat gekozen tussen achter kant bots-auto en voorkant truck. Vreesde ook voor het achterop komend verkeer. In de achteruitkijkspiegel zag het er allemaal niet goed uit. Weet niet of het achterop komend verkeer op het uiterste linker rijvak ook nog en "kado" hadden gekregen. Flits, flits en het was weeral voorbij.
                                  Last edited by Metaxa; 19/02/2012, 14:41.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ben zo eens van Houthalen tot Torhout mogen rijden. Heb toch wel 90 per uur gereden hoor, voor die 10 per uur ... en ik had als voordeel dat m'n zomerband achteraan 5x zo breed was als dat fietswieltje aan de andere kant. Ze zagen van ver waarom ik traag reed
                                    Putain één keer met zo'n rommelbandje op de xc60 naar huis gereden, De volgende dag onmiddellijk een volledige reservewiel besteld. Voelde me totaal nie veilig op dat moment!

Comment

Ben zo eens van Houthalen tot Torhout mogen rijden. Heb toch wel 90 per uur gereden hoor, voor die 10 per uur ... en ik had als voordeel dat m'n zomerband achteraan 5x zo breed was als dat fietswieltje aan de andere kant. Ze zagen van ver waarom ik traag reed
                                      Zit jij vaker in Houthalen dan? :o

Comment

• Tongeren, af en toe.
                                        Toen keerde ik terug van ginder en had ongeveer in Houthalen (omgeving) een klapband.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Als ik van Tongeren naar Torhout moet, dan kom ik niet via Houthalen?

Comment

Working...
                                          X