Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet alle camions rijden 90 he. Als die werkelijk 95 kon heb ik die nog nooit van mijn leven gezien in elk geval, de mijne doet 93 en ik ben nog nooit voorbijgestoken geweest op een vlak stuk weg.
Ik ben eens voorbij gestoken toen ik 110 kmh reed (op de gps) door een vrachtwagen. Serieus verschieten, versnellen, kijken naar de plaat en zien dat alle vooroordelen bevestigd worden (Bulgaar )
Die moet zijn begrenzer toch ook uitgeschakeld hebben dan?
Woensdag een een lekke band gekregen op de autostrade. Met zo'n noodwiel van 80km/h naar huis gereden. Best schrikwekkend . Als er een camion aankwam zette ik mijn 4 pinkers op dat hij mij vlot voorbij kan. De meeste steken mij dan voorbij en doen hun "merci"-teken met hun pinkers. Maar sommigen komen dan op 30cm plakken en met hun lichten flashen terwijl ze perfect kunnen voorbijsteken.
Welke blinde en achterlijke ezel heeft trouwens bepaald dat je maar 80 mag doen met zo een bandje? 90 is toch beter? Je kan dan mooi de vrachtwagens volgen, maar nu? Het is jezelf in gevaar brengen vind ik.
100 rijden gaat ook hoor met dat bandje, alleen geen domme stoten uithalen en plaats laten.
Tuurlijk, dat gaat, maar stel nu dat je op reis bent of je sleurt een groot gewicht mee of het is 's nachts en je moet nog een flink eind rijden of ... ? Dan 100 ermee rijden gaat lukken voor efjes.
Gisteren dacht ik dat ik mijn camion geplooid had, hoe ik nog kon uitwijken, het was een waar mirakel. Denk dat die gast in zijn groene Focus een verse broek nodig had nadien.
Alles gebeurde op nog geen 10 seconden tijd, het uitleggen duurt langer dan het meemaken.
Op een weg 2x2, op ongeveer een 100-tal meter voor de verkeerslichten (die groen stonden), haalt de focus mij in en komt vrij kort voor me terug naar het eerste vak. Net dan springt het oranje (tegen dan zijn we op een 50-tal meter van de lichten) en ramt die gast zijn rem in. Zijn voorwielen blokkeren en zijn achterwielen beginnen schuiven, em ging zigzag door de spoorvorming. Ik ga naar links om hem langs daar in te halen en door oranje te rijden, maar als ik dan links rij, zet em z'n pinker op en verandert ook, zomaar, zonder reden. Ik trek terug stuur over naar rechts en hoe ik hem daarbij niet geraakt heb, god mag het weten. Ik zag de achterkant van zijn auto al niet meer door mijn voorruit en mijn oplegger begon schuiven in zijn richting. Het zal centimeters gescheeld hebben...
Wat die gast bezielde weet ik ook niet. Ik gok: 't was 6h00, nog niet wakker en na zijn falend remgedoe bang dat ik hem ging rammen en zonder kijken rap naar links gaan zodat ik rechts voorbij kon ofzo?
Een opvallende auto (speciaal kleurke) uit deze streek, dus zal die wel nog tegenkomen. Als ik die zie ga ik hem toch eens gaan uitleggen hoeveel geluk hij daar had. En ik ook, want voor hetzelfde geld lagen al mijn bigbags op de weg.
Toen ik als jong gastje pas mijn rijbewijs had heb ik ooit bijna hetzelfde uitgestoken Ik stak een vrachtwagen voorbij op een 2x2 baan, maar ik kende de weg daar niet en had te laat gezien dat aan het kruispunt de linkse rijstrook veranderde in een voorsorteerstrook om links af te slaan. Ik moest rechtdoor dus ik ga terug naar rechts ... en net op dat moment springt het licht op oranje en ga ik in de remmen (ah ja, "want je mag niet door 't oranje rijden"). Ik kreeg dus ook bijna die vrachtwagen in mijn koffer, en die chauffeur is nog even uitgestapt en op mijn ruit komen tikken om te vragen of ik op mijn kop gevallen was. Hij had groot gelijk trouwens.
Ik kan alleen maar zeggen dat dat toen een heel grote indruk gemaakt heeft, en dat ik er wel degelijk mijn lessen uit getrokken heb. Dat is dan de ervaring die je krijgt door de jaren.
Ik vin dat altijd moeilijk, hoe lang blijft het nog groen.... daar zouden ze echt eens iets moeten op vinden
Gewoon niet te veel over stressen en doorrijden. Wordt het oranje en kan je nog rustig stoppen, gewoon stoppen. Als je alles zou moeten dichtgooien om nog gestopt te geraken kan je beter gewoon doorrijden. Je wordt toch pas geflitst vanaf 1 seconde rood.
Ik begin al op 100m men snelheid te minderen van 70 naar 60 en dan hopen dat het niet verspringt. Ik betrap me er iedere keer terug op. Slechte gewoonte maar ja..
Toen ik als jong gastje pas mijn rijbewijs had heb ik ooit bijna hetzelfde uitgestoken Ik stak een vrachtwagen voorbij op een 2x2 baan, maar ik kende de weg daar niet en had te laat gezien dat aan het kruispunt de linkse rijstrook veranderde in een voorsorteerstrook om links af te slaan. Ik moest rechtdoor dus ik ga terug naar rechts ... en net op dat moment springt het licht op oranje en ga ik in de remmen (ah ja, "want je mag niet door 't oranje rijden"). Ik kreeg dus ook bijna die vrachtwagen in mijn koffer, en die chauffeur is nog even uitgestapt en op mijn ruit komen tikken om te vragen of ik op mijn kop gevallen was. Hij had groot gelijk trouwens.
Ik kan alleen maar zeggen dat dat toen een heel grote indruk gemaakt heeft, en dat ik er wel degelijk mijn lessen uit getrokken heb. Dat is dan de ervaring die je krijgt door de jaren.
Ik heb het omgekeerde gehad: in Drongen, 1998, de weg naar Gent, stond ik aan de lichten op het tweede vak, en 't was rood. Op het eerste vak stond er ook een auto en kwam een vrachtwagen af. Op de een of de andere manier was die verrast, remde blok alles toe, en schoof vooruit, richting de auto op het eerste vak. Uit reflex ging hij naar het tweede vak, maar dat was in mijn richting. Ik ben dan maar naar links gereden op de afslagstrook. Die man is komen uitstappen, wit van 't verschieten, om mij te bedanken opzij te gaan. Z'n cabine stond aan m'n voordeur, al een stuk voorbij de witte streep uiteraard.
Ik kijk dus altijd in m'n spiegels aan de lichten of in een file. Ook al sta ik stil.
Gewoon niet te veel over stressen en doorrijden. Wordt het oranje en kan je nog rustig stoppen, gewoon stoppen. Als je alles zou moeten dichtgooien om nog gestopt te geraken kan je beter gewoon doorrijden. Je wordt toch pas geflitst vanaf 1 seconde rood.
het is eigenlijk raar waarom je niet door oranje mag rijden,als je door oranje rijdt dan wordt je niet geflitst,maar als de politie het ziet dan wordt je wel bekeurd daarvoor....
je wordt bekeurd als je geen moeite deed om veilig te stoppen, maar eerder gas bijgaf om nog snel door het oranje licht te kunnen rijden. Groot verschil.
En zij die trager rijden bij het naderen van een stoplicht doen op zich niets verkeerd. De wetgeving zegt duidelijk dat je bij het oprijden van een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn. En dat houdt dus ook aangepaste snelheid in.
je wordt bekeurd als je geen moeite deed om veilig te stoppen, maar eerder gas bijgaf om nog snel door het oranje licht te kunnen rijden. Groot verschil.
En zij die trager rijden bij het naderen van een stoplicht doen op zich niets verkeerd. De wetgeving zegt duidelijk dat je bij het oprijden van een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn. En dat houdt dus ook aangepaste snelheid in.
En wat als je remt, de camion ziet naderen en dus gas bijgeeft om niet dood te zijn?
Aan de andere kant, als je de vrachtwagen over de lijn ziet stilstaan, dan zou die boete mij echt wel het minste van mijn zorgen zijn.
Ik begin al op 100m men snelheid te minderen van 70 naar 60 en dan hopen dat het niet verspringt. Ik betrap me er iedere keer terug op. Slechte gewoonte maar ja..
Als ik me niet vergis hebben ze in Oostenrijk een systeem waarbij het oranje eerst begint te pinken, enkele seconden later wordt het vast oranje en dan pas rood.
Ook van rood -> groen hebben ze een ander systeem, eerst rood , dan rood en oranje samen, dan pas groen. Zo ben je direct weg wanneer het groen is.
Toch wel handige systemen vind ik. Jammer dat men dat hier in België niet gebruikt.
autorijden wordt een avontuur, vooral omdat ik ( en iedereen op het forum? ) te maken krijgen met een soort van bestuurders die geen enkel benul meer hebben waar " het verkeersreglement voor staat " FUCK ZEG
Een welgemeende fuck you aan de bouwvarkens van deze morgen die rechtstreeks van de oprit in Hasselt voor ne vrachtwagen door naar t linker rijvak kwamen. Nog nooit zo snel van 115 naar 65 geremt. En dan doet hem nog teken dat ik hem had moeten zien komen ook.
aan de heer met nummerplaat 1.TXL.137; het is niet omdat je met een taxi rijdt dat je uiterst aggresief rechts mag inhalen; mensen op het linkervak couperen, afrit vanaf derde vak al remmende nemen in één beweging en daarbij een camionet en vrachtwagen doen remmen. dit alles tussen waasmunster en afrit sint-niklaas
Volgende keer zal ik niet remmen als je mij de middenberm probeert in te duwen en dan kunnen onze verzekeringen het uitvechten wie der nu in fout is... (ben er vrij gerust in eigenlijk) Als je toch persé rechts wil inhalen en uwen langen audi in een gatje van een paar meter wil wringen koopt u dan een smartje
Als ik me niet vergis hebben ze in Oostenrijk een systeem waarbij het oranje eerst begint te pinken, enkele seconden later wordt het vast oranje en dan pas rood.
Goh je kan er misschien nog een paarse fase tussenvoegen ook.
Comment