Oorspronkelijk geplaatst door Igor
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenIk claim helemaal niets en op zich al straf dat er dan een uitspraak is gedaan welke tegengesteld is aan die van het HvC. Heb het gewoon gelezen en het deed me behoorlijk de wenkbrauwen fronsen. Zelfs die gevallen van het HvC zijn op zich al dubieus te noemen omdat ze op zich in tegenspraak zijn met hetgeen in de wegcode is opgenomen ivm wisselen van rijstrook.
En daarmee zijn de uitspraken van HvC in lijn.
Zoals gezegd: als jij een geval kent van iemand die als voorrangsplichtige toch in fout werd gesteld, dan had ie ofwel beter in beroep gegaan, of heeft ie je niet alles verteld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan dat ie op het linkervak zat en iemand invoegt van de invoegstrook naar het rechtervak, terwijl je kennis plots van het linkervak naar het rechtervak wil invoegen, en dan is voorrang van rechts van toepassing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenDat lijkt mij logisch gezien de 1ste wagen te zijn, zelf probeer ik zoveel mogelijk naar rechts te gaan, maar daarbij moet je dan nog oppassen dat ze je op dat moment niet blok zetten, want dan word je nog eens afgestraft omdat jij de wet wel volgt
Gisteravond het summum van idiotie meegemaakt, ik rijd de E17 op in Lokeren en op de oprit reed voor mij een monovolume.
Nu ja, niets aan de hand, we komen op de autostrade, kerel pinkt naar links en rijdt de linkerband op.
Op dat moment zet ik ook de richtingaanwijzer op en wil hem voorbijsteken via het middenvak.
Op het moment dat ik net aan hem ben komt hij opeens ook uitgeweken naar het middenvak en ramt bijna de linkervoorkant van mijn wagen.
Het bizarre was dat er simpelweg niemand voor ons reed! Hij week dus uit voor iets dat er niet was, maw, dat was één van die idioten die sowieso steeds zichzelf op het middenvak markeert, onbegrijpelijk gewoon.
Toen ik hem inhaalde en aangaf dat eOvr wss iets met hem scheelde had hij blijkbaar ook gewoon niet door wat hij verkeerd had gedaan^^....
Comment
-
het is hier waarschijnlijk in deze discussie al passeerd, maar waarom veranderen ze de opritten stelselmatig dat op het einde - laatste 20 meter zeg maar - de stippellijn normaal is, en de rest van de oprit volle lijn met stippellijn ernaast ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEen oprit is geen rijstrook.Een oprit met B1 is een samenkomst van wegen, waar bestuurder die de B1 hebben voorrangsplichtig zijn aan het verkeer op de weg waarop ze willen invoegen.
En daarmee zijn de uitspraken van HvC in lijn.
Zoals gezegd: als jij een geval kent van iemand die als voorrangsplichtige toch in fout werd gesteld, dan had ie ofwel beter in beroep gegaan, of heeft ie je niet alles verteld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan dat ie op het linkervak zat en iemand invoegt van de invoegstrook naar het rechtervak, terwijl je kennis plots van het linkervak naar het rechtervak wil invoegen, en dan is voorrang van rechts van toepassing.
En nogmaals, ken die niet gewoon gelezen dat is al. Er werd expliciet verwezen naar het einde van de invoegstrook en de rand van de rijbaan. Dus zoals gij het nu laat uitschijnen heeft er dan niets mee te maken.Last edited by flappy; 29/02/2012, 18:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet is hier waarschijnlijk in deze discussie al passeerd, maar waarom veranderen ze de opritten stelselmatig dat op het einde - laatste 20 meter zeg maar - de stippellijn normaal is, en de rest van de oprit volle lijn met stippellijn ernaast ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJij moet voorrang verlenen aan die ajuin.
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenHeeft niets met Xytras' geval te maken, maar doet me er wel aan denken aan een van de meest irritante gedragingen van de collega-automobilist : ik rijd op de oprit van een snelweg, en word gevolgd door een andere auto, laten we hem "de ajuin" noemen. Ik moet even inhouden omdat er een vrachtwagen op het rechtervak rijdt, voeg dan in achter die vrachtwagen, de ajuin voegt in achter mij (al wil het zelfs daar soms al fout lopen). Ik wil uiteraard niet de volgende 20 km met 90 km/u achter de vrachtwagen blijven hangen, dus wil ik naar het tweede vak, doch moet alweer even inhouden omdat er daar nog ander verkeer rijdt. Eens het tweede vak beschikbaar wordt wil ik dus, zoals toch duidelijk blijkt uit het aanzetten van de richtingaanwijzer evenals door mijn reeds lichtjes opschuiven naar links, naar dat tweede vak, om dan "geblokkeerd" te worden door de ajuin die natuurlijk iets eerder dan ik naar dat tweede vak kon gaan. En dan maar met beschuldigende en/of verschrikte ogen naar mij zitten kijken omdat ik inderdaad al lichtjes naar links begin te schuiven om zo te proberen mijn plaats af te dwingen. Alsof de ajuin niet kan vermoeden dat ik inderdaad die vrachtwagen voorbij ga willen . En ja, ik weet het, er is geen enkele regel die zegt dat de ajuin mij moet voorlaten. Behalve dan die van de elementaire beleefdheid .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbij afritten nog steeds stippellijn overigens, dus wat flappy beweert zou men daar ook zo kunnen doen
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenom te vermijden dat bestuurders op de autosnelweg de invoegstrook gaan gebruiken als extra rijstrook. Op zich deed je er vroeger niets verkeerd mee dat je van de autosnelweg op de invoegstrook reed (bijvoorbeeld bij fileverkeer) en zo nog rap wat andere auto's kon voorbijrijden tot het einde van de invoegstrook. Nu moet je dus over de volle witte lijn rijden en ben je dus in fout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
Dat het bij opritten helemaal op het einde toch gewoon een stippellijn wordt is waarschijnlijk gewoon omdat anders die volle witte lijn "dood" loopt op de volle witte lijn van de pechstrook, wat toch een beetje een vreemd zicht zou zijn? Weet ik veel .
moet toch 1 of ander wetje achterzitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenJa, wooter. Bedankt, wooter, voor deze info. Maar wat had ik nu net zelf geschreven, heb het nog eens in het vet gezet :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzo was het altijd al, het 'design' kan toch niet de reden waarom het bij recent (her)aangelgde opritten anders is
moet toch 1 of ander wetje achterzitten
voor de rest kan ik me vinden in Flappy zijn logica
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja, maar das naast de kwestie want dan zouden afritten ook volle/stippellijn hebben...maar dan omgekeerd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhad gehoopt dat wooter met een valabele reden kwam aandraven
kan je het anders met het HvC uitleggen?
Comment
-
nog deze gevonden ivm de uitrijstrook:
Vanaf 1 mei 2009 moet u als u na het verlaten van de doorgaande rijbaan op een uitrijstrook (uitvoegstrook) rijdt, deze uitrijstrook blijven volgen. U mag dus niet meer de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file op de doorgaande rijbaan inhalen en vervolgens weer invoegen.
Comment
Comment