Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenEr is ooit sprake geweest om professionele chauffeurs verplicht te laten herscholen om de x-aantal jaar. (taxi, vrachtwagen, bus, transport,...)
Eigenlijk niet meer dan normaal me dunkt!
Zeker als er internationaal gereden moet worden is het een must om de specifieke regelgeving in de verschillende landen te kennen. Een pro-chauffeur moet 100% in orde zijn met alles.
Is een zogenaamde Europese wet, maar jammergenoeg enkel in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië en omliggende van toepassing, de oosblokkers doen maar (zoals steeds) ...
Het ging hier nu wel specifiek over bussen, dus dit even ter info.
Vandaag wel vriendelijke buschauffeur tegengekomen in Passendale! Wel opvallend dat de Lijn-chauffeurs in Limburg over het algemeen beleefder en correcter zijn dan in andere landsdelen. Hier in de streek valt het ook goed mee, maar er is hier natuurlijk ook bijna geen verkeer.
Edit: zie nu pas de post van de buschauffeur die zegt dat de opleiding dus ook al voor categorie D bestaat.Last edited by |) ][ |V| ][; 02/03/2012, 18:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat is toch zo? Elk jaar moet elke trucker (bussen weet ik niet zeker) op cursus en om de 5 jaar een examen voor wie zijn rijbewijs na 2008 haalde, om mijn C te kunnen behouden. Dus truckers die voor 2008 hun rijbewijs haalden, moeten herscholen, maar tot nu toe zonder examens. Elk jaar is het een andere cursus, vorig jaar had ik bv ladingzekering. Om de 5 jaar komt dezelfde cursus dus terug, maar met de nieuwe wetgeving.
Is een zogenaamde Europese wet, maar jammergenoeg enkel in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië en omliggende van toepassing, de oosblokkers doen maar (zoals steeds) ...
Het ging hier nu wel specifiek over bussen, dus dit even ter info.
Vandaag wel vriendelijke buschauffeur tegengekomen in Passendale!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenTop!!! Wij moeten dat niet... jammer genoeg. Hierin zou toch dringend verandering mogen komen vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten'Wij' ? U bent taxichauffeur?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten'Wij' ? U bent taxichauffeur?
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk veronderstel dat hij voor herscholing voor iedereen is.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVerhuring van wagen met chauffeur aan bedrijven.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenKlopt, na 10 jaar, of beter nog na 5 jaar voor iedereen zou niet slecht zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIs dat dan zelfstandig (jouw auto en jij rijdt) of werken er nog mensen voor u? Puur interesse, wel offtopic.
Zou zeker niet slecht zijn. Vrachtwagen- en buschauffeurs moeten ook een fysieke test doen, om de 5 jaar tot aan hun 60 (denk ik) en daarna elke 3 jaar. Fysieke test voor gewone automobilisten zou ik niet meteen invoeren onder de 60, maar erboven mag voor mijn part gerust.
Hier geen herscholing, wel medische test ook om de 5 jaar (tot je 55 / 60ste ?) nadien inderdaad ook elke 3 jaar.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Chauffeurs die hun voorrang nemen op fietsers..
Persoon kwam van rechts en duwde de fietser letterlijk op het tegenliggersvak, waarop ik vol in de ankers moest of die fietser lag op mn motorkap
En de wet zegt idd, rechts heeft voorrang. Maar als ik mn voorrang neem maak ik het tenminste niet zo bont, en al zeker niet met een fietser Gevaarlijke zotten tegenwoordig.
Comment
-
ik heb gisteren op een kruispunt een gebarendiscussie gehad met iemand die van rechts kwam en me wilde voorlaten (ik als fietser). ik ben er trouwens zeker van dat als ik van zijn rechterzijde was gekomen als fietser, hij gewoon door was gereden.
Sommige mensen redeneren soms vreemd als ze een fietser zien komen. Zelfs verschillende autobestuurders lijken dan te denken dat plots alle regels veranderen.
Oorspronkelijk geplaatst door nickotjeBestuurders die tegen 50 de oprit van autostrade oprijden wanneer je daar dan achter rijdt moet je alles dichtgooien en tegen een slakkengang de autostrade opgaan terwijl de invoegstrook maar 50 meter is..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenik heb gisteren op een kruispunt een gebarendiscussie gehad met iemand die van rechts kwam en me wilde voorlaten (ik als fietser). ik ben er trouwens zeker van dat als ik van zijn rechterzijde was gekomen als fietser, hij gewoon door was gereden.
Sommige mensen redeneren soms vreemd als ze een fietser zien komen. Zelfs verschillende autobestuurders lijken dan te denken dat plots alle regels veranderen.
of je stopt even, wacht tot ie weg is en trekt dan t spel open?
Er rijden een hele hoop auto's achter me dan en rijdt maar met 70pk dus t spel gaat maar traag open
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFietser gaf geen voorrang? Ik rij er ook voor in hoor
Gaf meestal een ferme knoert van een deuk en als je een beetje oppast, kon je gewoon blijven zitten op je fiets. 2x gedaan
Deze ochtend nog ook een fietser die geen voorrang gaf. Ik ga dan wat afdwingen door zeer dicht te rijden, maar ik zou nooit durven ertegen te rijden, da's er ferm over vind ik. Auto's moeten wat meer oppassen bij me.
Onlangs zo ook enen op het tweede vak verdreven, waardoor die bijna op een tegenligger kwam. Tegenligger was boos op mij
Ik kan er niet aan doen dat die gast 't lef niet heeft om
- zich aan de regels te houden
- keihard te remmen
- tegen mij te rijden__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenChauffeurs die hun voorrang nemen op fietsers..
Al die idiote studenten hier in leuven denken ook dat ze altijd voorrang hebben, maar bij mij zal het niet wezen hoor, zeker niet als het goed weer is zoals vandaag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenGij had u beter boos gemaakt op die fietser.
Al die idiote studenten hier in leuven denken ook dat ze altijd voorrang hebben, maar bij mij zal het niet wezen hoor, zeker niet als het goed weer is zoals vandaag.
Als ik zie dat er een fietser komt aanrijden die aanstalten doet om door te rijden, dan laat ik die op zn gemak verder fietsen. Als ik zie dat er een fietser inhoudt en mij voorrang wil geven, dan rijdt ik op het gemak verder.
Maar me boos maken voor een voorrangsregeltje, man man..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFietser gaf geen voorrang? Ik rij er ook voor in hoor
Proficiat!Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenWeten sommige buschauffeurs ook dat ze enkel voorrang hebben om terug in te voegen op de baan BINNEN de bebouwde kom, en niet erbuiten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEr was nog geen ander verkeer achter hem, dus anderen hadden er geen last van.
Comment
Comment