Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Er is ooit sprake geweest om professionele chauffeurs verplicht te laten herscholen om de x-aantal jaar. (taxi, vrachtwagen, bus, transport,...)

Eigenlijk niet meer dan normaal me dunkt!

Zeker als er internationaal gereden moet worden is het een must om de specifieke regelgeving in de verschillende landen te kennen. Een pro-chauffeur moet 100% in orde zijn met alles.

Bijvoorbeeld een chauffeur van de lijn die zondigde tegen de voorrangsregels is als een chirurg die gaat snijden en niet weet hoe een scalpel moet worden vastgehouden en dat kan niet getolereerd worden. Zeker als dat uw hoofdbezigheid is. En natuurlijk kan iedereen eens een foutje maken, maar op dat niveau mag daar dan deftig onderzoek naar gedaan worden!

Als ik 1x met het vliegtuig wat te laag binnenkom in Antwerpen, staat de commandant met zij jeep mij op te wachten en kan ik het serieus uitleggen aan hem, en aan een delegatie van het bestuur die over mijn vergunning zullen beslissen. Laat staan dat het 2x gebeurt!

Als ik op men werk een server van een klant goed plat leg of "per ongeluk" formatteer, dan denk ik dat ik mijn bureau ook mag leegmaken.

Dus waarom tegen hen niet strenger zijn? Het zijn geen amateurs hé? En wat zeker bij vele pro-chauffeurs mag ingevoerd worden imo is een psychologische test. Als je sommigen bezig ziet, dan kunnen ze duidelijk niet om met de verantwoordelijkheid.
    Ik ben pro, zou dit er graag zien doorkomen. Eén probleem, de "gewone" huis-werk-vrije tjds chauffeur zal dan al gouw denken dat dit (de verkeersregels) niet voor hen zijn. M.a.w. herscholing na pakweg 10j zou een must moeten zijn voor ierdereen. De prof.chauffeur zou "enkel" het goede voorbeeld moeten geven. Een bijkomend probleem is dat de huis-werk-vrije tijds chauffeur zoiezo denkt dat ie prof bezig is...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
      Er is ooit sprake geweest om professionele chauffeurs verplicht te laten herscholen om de x-aantal jaar. (taxi, vrachtwagen, bus, transport,...)

Eigenlijk niet meer dan normaal me dunkt!

Zeker als er internationaal gereden moet worden is het een must om de specifieke regelgeving in de verschillende landen te kennen. Een pro-chauffeur moet 100% in orde zijn met alles.
      Dat is toch zo? Elk jaar moet elke trucker (bussen weet ik niet zeker) op cursus en om de 5 jaar een examen voor wie zijn rijbewijs na 2008 haalde, om mijn C te kunnen behouden. Dus truckers die voor 2008 hun rijbewijs haalden, moeten herscholen, maar tot nu toe zonder examens. Elk jaar is het een andere cursus, vorig jaar had ik bv ladingzekering. Om de 5 jaar komt dezelfde cursus dus terug, maar met de nieuwe wetgeving.
      Is een zogenaamde Europese wet, maar jammergenoeg enkel in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië en omliggende van toepassing, de oosblokkers doen maar (zoals steeds) ...

Het ging hier nu wel specifiek over bussen, dus dit even ter info.

Vandaag wel vriendelijke buschauffeur tegengekomen in Passendale! Wel opvallend dat de Lijn-chauffeurs in Limburg over het algemeen beleefder en correcter zijn dan in andere landsdelen. Hier in de streek valt het ook goed mee, maar er is hier natuurlijk ook bijna geen verkeer.

Edit: zie nu pas de post van de buschauffeur die zegt dat de opleiding dus ook al voor categorie D bestaat.
      Last edited by |) ][ |V| ][; 02/03/2012, 18:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Dat is toch zo? Elk jaar moet elke trucker (bussen weet ik niet zeker) op cursus en om de 5 jaar een examen voor wie zijn rijbewijs na 2008 haalde, om mijn C te kunnen behouden. Dus truckers die voor 2008 hun rijbewijs haalden, moeten herscholen, maar tot nu toe zonder examens. Elk jaar is het een andere cursus, vorig jaar had ik bv ladingzekering. Om de 5 jaar komt dezelfde cursus dus terug, maar met de nieuwe wetgeving.
        Is een zogenaamde Europese wet, maar jammergenoeg enkel in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië en omliggende van toepassing, de oosblokkers doen maar (zoals steeds) ...

Het ging hier nu wel specifiek over bussen, dus dit even ter info.

Vandaag wel vriendelijke buschauffeur tegengekomen in Passendale!
        Top!!! Wij moeten dat niet... jammer genoeg. Hierin zou toch dringend verandering mogen komen vind ik.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Top!!! Wij moeten dat niet... jammer genoeg. Hierin zou toch dringend verandering mogen komen vind ik.
          'Wij' ? U bent taxichauffeur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
            Ik veronderstel dat hij voor herscholing voor iedereen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Verhuring van wagen met chauffeur aan bedrijven.

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Ik veronderstel dat hij voor herscholing voor iedereen is.
              Klopt, na 10 jaar, of beter nog na 5 jaar voor iedereen zou niet slecht zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Verhuring van wagen met chauffeur aan bedrijven.
                Is dat dan zelfstandig (jouw auto en jij rijdt) of werken er nog mensen voor u? Puur interesse, wel offtopic.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Klopt, na 10 jaar, of beter nog na 5 jaar voor iedereen zou niet slecht zijn.
                Zou zeker niet slecht zijn. Vrachtwagen- en buschauffeurs moeten ook een fysieke test doen, om de 5 jaar tot aan hun 60 (denk ik) en daarna elke 3 jaar. Fysieke test voor gewone automobilisten zou ik niet meteen invoeren onder de 60, maar erboven mag voor mijn part gerust.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Is dat dan zelfstandig (jouw auto en jij rijdt) of werken er nog mensen voor u? Puur interesse, wel offtopic.

Zou zeker niet slecht zijn. Vrachtwagen- en buschauffeurs moeten ook een fysieke test doen, om de 5 jaar tot aan hun 60 (denk ik) en daarna elke 3 jaar. Fysieke test voor gewone automobilisten zou ik niet meteen invoeren onder de 60, maar erboven mag voor mijn part gerust.
                  Als zelfstandige eigen wagen(s). Er is ook nog iemand in dienst.

Hier geen herscholing, wel medische test ook om de 5 jaar (tot je 55 / 60ste ?) nadien inderdaad ook elke 3 jaar.

Comment

• Bestuurders die tegen 50 de oprit van autostrade oprijden wanneer je daar dan achter rijdt moet je alles dichtgooien en tegen een slakkengang de autostrade opgaan terwijl de invoegstrook maar 50 meter is..

Comment

• Chauffeurs die hun voorrang nemen op fietsers..

Persoon kwam van rechts en duwde de fietser letterlijk op het tegenliggersvak, waarop ik vol in de ankers moest of die fietser lag op mn motorkap

En de wet zegt idd, rechts heeft voorrang. Maar als ik mn voorrang neem maak ik het tenminste niet zo bont, en al zeker niet met een fietser Gevaarlijke zotten tegenwoordig.

Comment

• Fietser gaf geen voorrang? Ik rij er ook voor in hoor

Comment

• ik heb gisteren op een kruispunt een gebarendiscussie gehad met iemand die van rechts kwam en me wilde voorlaten (ik als fietser). ik ben er trouwens zeker van dat als ik van zijn rechterzijde was gekomen als fietser, hij gewoon door was gereden.

Sommige mensen redeneren soms vreemd als ze een fietser zien komen. Zelfs verschillende autobestuurders lijken dan te denken dat plots alle regels veranderen.

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
                          Bestuurders die tegen 50 de oprit van autostrade oprijden wanneer je daar dan achter rijdt moet je alles dichtgooien en tegen een slakkengang de autostrade opgaan terwijl de invoegstrook maar 50 meter is..
                          of je stopt even, wacht tot ie weg is en trekt dan t spel open?
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            ik heb gisteren op een kruispunt een gebarendiscussie gehad met iemand die van rechts kwam en me wilde voorlaten (ik als fietser). ik ben er trouwens zeker van dat als ik van zijn rechterzijde was gekomen als fietser, hij gewoon door was gereden.

Sommige mensen redeneren soms vreemd als ze een fietser zien komen. Zelfs verschillende autobestuurders lijken dan te denken dat plots alle regels veranderen.

of je stopt even, wacht tot ie weg is en trekt dan t spel open?

Er rijden een hele hoop auto's achter me dan en rijdt maar met 70pk dus t spel gaat maar traag open

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Fietser gaf geen voorrang? Ik rij er ook voor in hoor
                              Ik reed vroeger als 16-jarige met m'n fiets knal in de deur van enen die geen voorrang gaf
                              Gaf meestal een ferme knoert van een deuk en als je een beetje oppast, kon je gewoon blijven zitten op je fiets. 2x gedaan
                              Deze ochtend nog ook een fietser die geen voorrang gaf. Ik ga dan wat afdwingen door zeer dicht te rijden, maar ik zou nooit durven ertegen te rijden, da's er ferm over vind ik. Auto's moeten wat meer oppassen bij me.
                              Onlangs zo ook enen op het tweede vak verdreven, waardoor die bijna op een tegenligger kwam. Tegenligger was boos op mij
                              Ik kan er niet aan doen dat die gast 't lef niet heeft om
                              - zich aan de regels te houden
                              - keihard te remmen
                              - tegen mij te rijden

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                Chauffeurs die hun voorrang nemen op fietsers..
                                Gij had u beter boos gemaakt op die fietser.
                                Al die idiote studenten hier in leuven denken ook dat ze altijd voorrang hebben, maar bij mij zal het niet wezen hoor, zeker niet als het goed weer is zoals vandaag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                  Gij had u beter boos gemaakt op die fietser.
                                  Al die idiote studenten hier in leuven denken ook dat ze altijd voorrang hebben, maar bij mij zal het niet wezen hoor, zeker niet als het goed weer is zoals vandaag.
                                  Als gij uw tijd daar wilt aan verdoen...
                                  Als ik zie dat er een fietser komt aanrijden die aanstalten doet om door te rijden, dan laat ik die op zn gemak verder fietsen. Als ik zie dat er een fietser inhoudt en mij voorrang wil geven, dan rijdt ik op het gemak verder.

Maar me boos maken voor een voorrangsregeltje, man man..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Fietser gaf geen voorrang? Ik rij er ook voor in hoor
                                    Ook al duw je de fietser dan recht naar een tegenligger toe?

Proficiat!
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• dubbelpost
                                      Last edited by Hayes; 04/03/2012, 13:09.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Weten sommige buschauffeurs ook dat ze enkel voorrang hebben om terug in te voegen op de baan BINNEN de bebouwde kom, en niet erbuiten?
                                        Heb er ooit eens eentje voor mij gehad op een baan waar je 70 mag. Kerel stond aan een halte en net toen ik dacht "nu gaat hij de baan niet meer op" reed hij toch door. Ik dus vol in de remmen. Een paar honderd meter later heb ik hem ingehaald, ben ik traag gaan rijden en zelfs tot stilstand gekomen (die kerel stopte op geen halve meter van mijn bumper). Ben daar toch minstens 15 seconden gewoon blijven staan. Kwaad dat hij was. Er was nog geen ander verkeer achter hem, dus anderen hadden er geen last van.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Er was nog geen ander verkeer achter hem, dus anderen hadden er geen last van.
                                          behalve die op de bus

Comment

Working...
                                          X