Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    Chauffeurs die hun voorrang nemen op fietsers..

    Persoon kwam van rechts
    en duwde de fietser letterlijk op het tegenliggersvak, waarop ik vol in de ankers moest of die fietser lag op mn motorkap

    En de wet zegt idd, rechts heeft voorrang.
    Maar als ik mn voorrang neem maak ik het tenminste niet zo bont, en al zeker niet met een fietser Gevaarlijke zotten tegenwoordig.
    Awel? Eerste fout is duidelijk die van de fietser door geen voorrang te verlenen. Niet dat ik hem zou omverrijden, maar toch eens aan ergeren...

    Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten

    of je stopt even, wacht tot ie weg is en trekt dan t spel open?
    Of gewoon stuk pechstrook meepakken.
    In Duitsland mogen vrachtwagens niet opschuiven om andere vrachtwagens te doen invoegen en de opritten zijn er vrij kort. Meestal moet je dan tussen het verkeer dat 80 rijdt invoegen tegen 30-40km/h ... Pak dan gewoon een km of 2 pechstrook mee tot je rap bent en er tussen kan.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 04/03/2012, 11:48.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Ook al duw je de fietser dan recht naar een tegenligger toe?

      Proficiat!

      Liever iemand in fysiek gevaar brengen dan je "gelijk" even inslikken?
      Omschrijft perfect wat er verkeerd gaat in ons verkeer...
      Fysiek in gevaar? Ik nader het kruispunt, zie dat ik voorrang heb en neem de voorrang. Dat die fietser dan toch doorrijdt, verrast mij. De enige die die fietser in gevaar brengt is die fietser die te mottig is om te remmen en daarom probeert een rijdende auto in te halen.

      Comment


      • Gisteren nog eens op de bredabaan gereden

        Rechts stond iedereen in de file en links reed er niemand. Voor mij reed wel nog een petjesboy in een nissan juke. 50 meter voor het linkerbaanvak samenkomt met het rechterbaanvak gooit hij zen eigen op het rechtbaanvak waardoor de persoon erachter alles moet dichtgooien. Ik rij wat verder en moet voor hem ritsen...
        Natuurlijk wilt hij mij er niet tussen laten .
        Hij mag wel zot doen, maar niemand mag voor hem rijden om te ritsen .
        Ik heb gewoon de lijntjes gevolgd en ben voor hem gaan rijden, ik kreeg wel een bumperklever en een heel lichtconcert achter mij, maar ik heb gewoon mijn duim opgestoken en ben doorgereden.

        Wat verder worden dat terug 2 baanvakken.
        Links is voor links af te slaan en rechts is voor rechtdoor te rijden. Ik rij rechtdoor en hij komt achter mij volle gas aangereden om mij langs links voorbij te steken. Jammer voor hem stond er een auto links en geraakte hij mij niet voorbij. Dus hij kon alles dichtgooien en wachten tot er een stuk of 5 auto's hem voorbij waren gereden tot hij terug door kon rijden
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          behalve die op de bus
          Uiteraard, maar als chauffeur (van een voertuig in het algemeen) ligt dat toch nog even anders.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Fysiek in gevaar? Ik nader het kruispunt, zie dat ik voorrang heb en neem de voorrang. Dat die fietser dan toch doorrijdt, verrast mij. De enige die die fietser in gevaar brengt is die fietser die te mottig is om te remmen en daarom probeert een rijdende auto in te halen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
            Persoon kwam van rechts en duwde de fietser letterlijk op het tegenliggersvak, waarop ik vol in de ankers moest of die fietser lag op mn motorkap .

            Waarna jij zegt

            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Fietser gaf geen voorrang? Ik rij er ook voor in hoor
            De fietser is in fout, maar jij brengt hem fysiek in gevaar. Ofwel moet hij bruusk remmen ofwel moet hij uitwijken. Maar jij had wel voorrang natuurlijk. Met een dikke grijns op je gezicht kan je dan verder rijden.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • Vandaag mij aan alles geërgerd. Op zondag naar je werk rijden en alle ergernissen van klein tot grootb komen samen. Is zondag de dag dat je zonder rijbewijs de baan op mag ofzo?

              Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Ofwel moet hij bruusk remmen ofwel moet hij uitwijken.
                Ofwel moet hij de voorrangsregels volgen, niet bruusk remmen en niet uitwijken.

                Comment


                • Jah zeker zondag komen alle oudjes op de baan die niet rapper rijden dan 80 op de middebaan .

                  Meijes met een l plak die te nerveus achter hun stuur zitte dat ze niks zien afkomen van links . En dat tegen 90 per uur omdat ze op de rijschool hebben geleerd dat ze geen camion mogen inhalen .

                  mensen met een soort van minibus ((kangootjes dacia duster) , die ook slenteren op de middebaan of op d l baan .

                  maw zondag niet op de baan komen of je word zot achter het stuur !

                  mvg
                  Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Ofwel moet hij de voorrangsregels volgen, niet bruusk remmen en niet uitwijken.
                    Volledig akkoord hoor. Hij begaat de overtreding, een zware overtreding zelfs. Maar dat is dus reden genoeg om hem bewust in een penibele situatie te dwingen?
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Maar dat is dus reden genoeg om hem bewust in een penibele situatie te dwingen?
                      Ik dwing 'm nergens in een penibele situatie. Ik rij het kruispunt op, hij hoort te stoppen. Hij doet dat niet. Wie dwingt wie in een penibele situatie?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ik dwing 'm nergens in een penibele situatie. Ik rij het kruispunt op, hij hoort te stoppen. Hij doet dat niet. Wie dwingt wie in een penibele situatie?
                        Natuurlijk heb je gelijk, MAAR zolang mensen zullen deelnemen aan het verkeer zullen er fouten gemaakt worden in het verkeer, is het dan soms niet beter de anderen hun fout te trachten te voorzien en daarop trachten te anticiperen (en ze niet in gevaarlijke situaties brengen) ipv steeds op onze rechten te staan....
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Natuurlijk heb je gelijk, MAAR zolang mensen zullen deelnemen aan het verkeer zullen er fouten gemaakt worden in het verkeer, is het dan soms niet beter de anderen hun fout te trachten te voorzien en daarop trachten te anticiperen (en ze niet in gevaarlijke situaties brengen) ipv steeds op onze rechten te staan....
                          Ik deel de mening van Wooter hoor!
                          Omdat het ene op een fiets is moet je maar alle regels laten vallen want je zou iemand in gevaar kunnen brengen?!

                          Als ik met de wagen mijn voorrang neem, en er rijdt een bus of zelfs gewoon een andere wagen in mijn flank... is dat dan ook geen gevaar?! Dus laat ons alle voorrangsregels schrappen en overstappen op de wet van de jungle: de grootste en sterkste laten we maar voor gaan

                          Als men echt voor "zero" wil gaan, begin dan met heropvoeding en sensibilisering van deze "zwakke weggebruikers" Want we hebben ze jaren overbeschermd en het gevoel gegeven dat ze overal voorrang hebben! Rij maar eens door Antwerpen of Leuven! Ik heb daar al voorgeghad dat een wagen stopt om voorrang te geven en dat er op het moment dat ik doorreed er 2 fietsers aan hoge snelheid (bergaf) tussendoor gereden kwamen

                          Rij die maar eens plat hé...

                          De voorrangsregels zijn wat ze zijn en gelden voor iedereen. Ik pas ze ook zo toe. Al de rest is eigenlijk zever! Als die fietser werkelijk zo zwak en in gevaar is, moet hij zich ook zo gedragen: dat wil zeggen uit zijn doppen kijken, de elementaire verkeersregels kennen en toepassen en dan hebben we geen probleem en ook deze discussie niet.

                          Ik pleit natuurlijk niet voor "rij maar overhoop dan" Maar misschien dat die fietser volgende keer wel zal nadenken? Overigens dat hij zo moet uitwijken wil ook zeggen dat hij in alle arrogantie weigert te remmen. Met een gewone fiets sta je op 5 tot max 10 meter stil als je goeie remmen hebt. En goeie remmen zijn verplicht
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

                          Comment


                          • Hmmm fietsers bashen....

                            Ik doe daar niet aan mee, maar gisteren heb ik toch een meiske net niet van haar fiets doen kletsen van verschot. Ze reed zonder licht en ik claxoneer om dat duidelijk te maken, valt ze daar van verschot net niet omver.

                            Wooter, je hebt een punt (en je recht) dat je doorrijdt natuurlijk, maar op het moment dat je die effectief omver rijdt, dan sta je daar met je recht in handen en een fietser rond je motorkap. En je mag nog zoveel gelijk krijgen als je wil, maar ga je met een gerust geweten verder kunnen leven?

                            Treinchauffeurs kunnen dit niet...

                            We draaien het anders even om Wooter, je rijdt met de moto in de bebouwde kom. Je wilt een bus inhalen die bij een halte staat. Paar meter voor je er bent, pinkt die bus en hij vertrekt. Je kan niet meer op tijd stoppen en je zit pats tegen de achterkant.
                            Jij bent in fout, maar toch ga je ook zeggen en vloeken : als die bus nu even had gekeken was er geen probleem geweest.

                            Let wel op : ik spreek het rijgedrag van leerlingen en studenten op de fiets niet goed. Leerlingen die kennen meestal de verkeersregels niet goed (of ze doen alsof) en de studenten die uit de boerendorpjes komen en waarvoor 6 auto's achter een traktor druk verkeer is, die paniekeren en doen maar wat in die studentensteden.

                            Comment


                            • Ik steek nogal traag bussen voorbij die aan een halte stil staan, net om te voorzien op mensen die voor de bus de straat oversteken. Het lijkt me nogal sterk dat ik wel traag genoeg zou zijn om te stoppen voor voetgangers, maar niet voor een bus die uit een halte moet draaien .

                              Ik ga natuurlijk die fietser niet overhoop rijden, maar het is veelzeggend als ik met mijn auto van anderhalve ton sneller kan stoppen dan een fietser van 5kg + gewicht van de fietser.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik steek nogal traag bussen voorbij die aan een halte stil staan, net om te voorzien op mensen die voor de bus de straat oversteken. Het lijkt me nogal sterk dat ik wel traag genoeg zou zijn om te stoppen voor voetgangers, maar niet voor een bus die uit een halte moet draaien .

                                Ik ga natuurlijk die fietser niet overhoop rijden, maar het is veelzeggend als ik met mijn auto van anderhalve ton sneller kan stoppen dan een fietser van 5kg + gewicht van de fietser.
                                fietser van 5kg + gewicht fietser? Amai, ik wist dat je van fietsen mager kon staan, maar zo mager...

                                (ik kon het niet laten)

                                Edith zegt dat ik niets zinnigs gezegd heb over het antwoord van wooter, maar het is zo een antwoord van
                                Last edited by ; 05/03/2012, 15:20.

                                Comment


                                • Als ik destijds met de moto reed stelde ik mij ook kwetsbaar op zoals ik was, en zou ik me nooit voor iemand gaan gooien om men gelijk af te dwingen, in men recht of niet. Wat niet wil zeggen dat je je moet "laten schuren" natuurlijk.

                                  Dat die fietser dat wel deed zegt meer over zijn eigen suïcidaal gedrag, dan dat over de autobestuurder die gewoon de verkeersregels volgt.

                                  Had die fiets aan zijn remmen getrokken, dan stond die 10 meter voor de wagen stil.
                                  Maar nee, liever doorrijden en dan de jan uithangen

                                  Ik heb het laatst ook voorgehad: een groepje van 7 wielerterroristen rijdt op de baan (met fietspad nochtans!) in de tegenovergestelde richting. Baan is een steenweg waar je nog 90 mag (en terrecht) en zij willen een straat inrijden aan de overkant. Ik zie die rijden amper 50 meter voor mij steekt de eerste zijn hand op en rijdt hij gewoon de straat in, de rest volgt.

                                  Ik rem al wel, maar claxoneer aanhoudend en maak uiteraard aanstalte om door te rijden. De laatste pipo's stoppen en gaan net niet op hun smoel en beginnen allemaal vieze dingen te gebaren en te roepen

                                  Wat dachten zij nu? Dat omdat zij te tam zijn om uit hun pedaal te klikken en 10 seconden te wachten, dat ik maar fors ga remmen?!

                                  Tis niet omdat ze op ne velo zitten dat ze ineens op alles en iedereen voorrang hebben hé?! Als ze dat denken dan moeten ze hun hobby maar gaan uitoefenen op een afgesloten circuit, net als iedereen met de moto of auto dat doet...

                                  En nu ben ik zeker dat ik hierop bakken kritiek zal krijgen, nog niet het minst van zij die vinden dat "de wet is de wet" wanneer ik laatst aan 118 op de snelweg geflitst werd 5 meter na het bord "90". Of hoe dat ineens allemaal maar moet kunnen en "normaal" moet zijn aangezien ze "zwakke weggebruiker" zijn.
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

                                  Comment


                                  • Ik heb dit al eens gezegd, maar laten we die namaak-coureurs en fietsers (mensen die ermee naar hun werk, school, ... gaan) uit elkaar houden.

                                    Beiden kennen soms evenveel de regels, maar de eerste soort kent enkel de regels in hun voordeel, de rest bestaat niet. De tweede soort is zoals de auto-chauffeur. Sommigen kennen de regels en passen die toe, anderen denken dat regels iets is wat vrouwen 1x in de maand hebben.

                                    De eerste soort is gevaarlijker in mijn ogen, want die gaan sneller en zie je bijgevolg ook minder goed (en halen op die snelheid gevaarlijker toeren uit)

                                    Comment


                                    • Waarom geen verplichte opleiding voor fietsers? En voer de 'taksplaten' weer in voor elke fiets, meteen het gat in de begroting gesloten.

                                      Sommige fietsers wil je inderdaad gewoon omverrijden...
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Waarom geen verplichte opleiding voor fietsers? En voer de 'taksplaten' weer in voor elke fiets, meteen het gat in de begroting gesloten.

                                        Sommige fietsers wil je inderdaad gewoon omverrijden...
                                        Met een taks van 4000€/jaar voor alle carbonnen koersvelo's, net als bij deftige sportwagens!
                                        Zijn we ineens van een groot deel verlost, en het andere deel gooit idd een aardig gat dicht in de begroting. Dan mogen ze van mijn part ook op de baan in mijne weg komen rijden
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

                                        Comment


                                        • Ahja want taksplaten voor fietsers zijn de oplossing om mensen aan het fietsen te krijgen

                                          De mountainbikers gaan ook lachen : "jamaar ik rij er nooit mee op de baan, dus niet nodig".

                                          Ik zeg : meer controle op remmen en werkende lichten.
                                          En in de lagere scholen verkeersles geven (ik heb dat toch gekregen : zowel te voet als met de fiets). Maar ja, ook de ouders geven het goede (of slechte) voorbeeld. (helaas geldt dit voro meer als het verkeer)

                                          Ik ben dat gezaag over "fieters betalen geen verkeersbelasting en toch rijden ze op mijn baan" beu. Hoeveel fietspaden zijn in orde? En hoeveel daarvan worden niet aangelegd met gemeentelijk of stedelijk geld? Want de gewestwegen en de federale wegen die zijn een voorbeeld van hoe een fietspad er moet bijliggen : maximaal 1/2 meter breed, gemeten aan de buitenkant van de witte stippellijn, rode gladde asfalt over de putten en kappen in het oude wegdek gegoten ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X