Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenEn met alle respect en zonder negatieve erkenning, maar het zijn vaak diegene die de voorrang-rechtsregel zelf niet goed uitvoeren of herkennen en beheersen die vinden dat hij maar beter afgeschaft kan worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenVerder zou je geen tax willen betalen omdat de fietspaden niet altijd in goede staat zijn (niet dat fietsers 'lees: wielerterroristen' ze gebruiken als ze al eens in goede staat liggen hoor), maar wat moet de automobilist dan zeggen.
Straten nog erger dan de fietspaden, voorrang moeten geven aan zowat alle andere mobiele categorieën, opgejaagd worden voor zowat elke overtreding, maar wel belast worden op alles wat in de verste verte maar met een auto te maken heeft.
En dan klagen jullie over de fietspaden
Mooie fietspaden worden veelal aangelegd met gemeentelijk geld. dus je gemeente betaald dit (al dan niet met geld van de overheid erboven).
In Gent zijn er trouwens een paar leuke punten. Het verkeersbord VVR staat rechts van de baan, maar links van het fietspad. Bijgevolg geen VVR voor fietsers, die hebben voorrang (en ook geen haaietanden of een omgekeerde driehoek, maar een mooi doorlopend fietspad).
Maar ik wil ook die VVR afgeschaft zien, of toch zeker buiten de bebouwde kom. Ja, op bijna alle boerenwegen telt voorrang van rechts, maar in de praktijk telt de grootste! Of Tim neem jij je voorrang op meneer-met-de-veel-te-grote-traktor die 50kmh rijdt?
Die VVR is er simpelweg als snelheidsremmer (hoopt de overheid), om zo een poging te doen om het sluipverkeer te minderen. Want als men een voorrangsbaan kiest, gaat men die ook meer gaan gebruiken.
Zever natuurlijk, maar op de hoofdbanen voor efficiënte verkeerslichten zorgen of bussen/fietsers/geparkeerde auto's/... die niet als snelheidsremmer dienen zou al heel veel oplossen.
In een bebouwde kom is er vaak geen duidelijke lijn in te trekken. En dan biedt de VVR de best mogelijke oplossing op vlot verkeer. Maar soms ook helemaal niet. Van die T-splitsingen met 2 straten als éénrichtingsverkeer, dus 2 straten die in één moeten. Kan plezant wachten zijn daar. (al heb ik wel niet direct een pasklaar antwoord, want alle andere mogelijkheden blijven met hetzelfde nadeel zitten).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenMeen je dat? Levensgevaarlijk! Ik dacht dat voorrang van rechts enkel kon in de bebouwde kom?
Zwansde gij nu een pak?
Allez, dan kunnen we nog uren door zeveren over het feit dat we de snelheden niet nog omlaag moeten halen met véél meer controle en zware boetes vanaf 1km/h te snel...
Maar als we de basisregel nr 1 van de voorrangsregels al niet meer kennen?!
Jullie hebben toch wel een rijbewijs hé?! Of hoe gaat dat tegenwoordig?
En dat gaan afschaffen omdat niemand hem buiten de stad ent en toepast?! Mooi zo, doe gelijk de borden die de snelheid verlagen dan ook maar weg hé Net als versmallingen en ritsborden...
Jongens toch. OVERAL geldt de regel VVR TENZIJ borden of lichten anders aangeven Is toch niet moeilijk? Jullie rijden toch ook niet zomaar door het rood of langs een omgekeerde driehoek hé? Wat is nu eigenlijk het verschil?!
Ik ben echt PRO opnieuw verplicht afleggen theoretisch rijexamen elke 5 jaar. En doe de praktijk ook maar om de x-aantal jaar...Last edited by Timmeke-Tim; 06/03/2012, 19:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenOp de gewestwegen, waarvoor je taksen betaalt, trekken de fietspaden op geen hol. Ze vernieuwen de boel, maar de fietspaden worden heel vaak vergeten.
Mooie fietspaden worden veelal aangelegd met gemeentelijk geld. dus je gemeente betaald dit (al dan niet met geld van de overheid erboven).
Als je al goeie fietspaden vindt, is het idd bij gemeentelijke wegen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenMeen je dat? Levensgevaarlijk! Ik dacht dat voorrang van rechts enkel kon in de bebouwde kom?
Ofwel hoop ik dat je nog niet uw theoretisch examen gedaan hebt, ofwel dat uw rijbewijs in een ton waspoeder meegeleverd werd, dat zou ook nog een excuus zijn.
Besef in de andere gevallen dat jij al jaren levensgevaarlijk rijdt door niet in te houden (en misschien zelfs voorbij te steken, want ja dat mag ook niet!) op kruispunten met voorrang van rechts.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk krijg bijna spontaan diarree.
Ofwel hoop ik dat je nog niet uw theoretisch examen gedaan hebt, ofwel dat uw rijbewijs in een ton waspoeder meegeleverd werd, dat zou ook nog een excuus zijn.
Besef in de andere gevallen dat jij al jaren levensgevaarlijk rijdt door niet in te houden (en misschien zelfs voorbij te steken, want ja dat mag ook niet!) op kruispunten met voorrang van rechts.
I lolled
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenKlopt. Hoe veel keer zie je geen perfect heraangelegde gewestweg waar dan aan weerskanten een stokoud, met geborsten beton vol scheuren fietspad naast ligt.
Als je al goeie fietspaden vindt, is het idd bij gemeentelijke wegen.
Maar na maximaal een half jaar is alles al terug zoals voorheen.
Ik word wel bang van de huidige trend van die fietssuggestiestroken. Men legt de baan opnieuw. Je kan aan beide kanten opnieuw parkeren en voor de fieters legt men van die fietssuggestiestroken, omdat de baan te smal is voor echte fietspaden en de auto's dus niet meer kunnen passeren.
Verwarring allom, voor iedereen en behoorlijk gevaarlijk voor de fietsers.
Comment
-
het zijn suggestiestroken dus geen enkel wettelijk karakter. Ge moogt daar dus gerust met uw auto overrijden.
Comment
-
Meer nog, ge moet daar moet uw auto over rijden.
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
Zwansde gij nu een pak?
Allez, dan kunnen we nog uren door zeveren over het feit dat we de snelheden niet nog omlaag moeten halen met véél meer controle en zware boetes vanaf 1km/h te snel...
Maar als we de basisregel nr 1 van de voorrangsregels al niet meer kennen?!
Jullie hebben toch wel een rijbewijs hé?! Of hoe gaat dat tegenwoordig?
En dat gaan afschaffen omdat niemand hem buiten de stad ent en toepast?! Mooi zo, doe gelijk de borden die de snelheid verlagen dan ook maar weg hé Net als versmallingen en ritsborden...
Jongens toch. OVERAL geldt de regel VVR TENZIJ borden of lichten anders aangeven Is toch niet moeilijk? Jullie rijden toch ook niet zomaar door het rood of langs een omgekeerde driehoek hé? Wat is nu eigenlijk het verschil?!
Ik ben echt PRO opnieuw verplicht afleggen theoretisch rijexamen elke 5 jaar. En doe de praktijk ook maar om de x-aantal jaar...Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk krijg bijna spontaan diarree.
Ofwel hoop ik dat je nog niet uw theoretisch examen gedaan hebt, ofwel dat uw rijbewijs in een ton waspoeder meegeleverd werd, dat zou ook nog een excuus zijn.
Besef in de andere gevallen dat jij al jaren levensgevaarlijk rijdt door niet in te houden (en misschien zelfs voorbij te steken, want ja dat mag ook niet!) op kruispunten met voorrang van rechts.
Ik durf met de hand op het hart zeggen dat ik de (meeste ) verkeersregels ken én toepas.
Ja, ik ken de voorrang van rechts regel zeer goed, en ja, ik laat fietsers dikwijls voor alhoewel ze geen voorrang hebben.
Uiteraard ben je in je recht als je een zonder-handen-fietsende leerling die aan het gsm-en is, doodrijdt als jij zelf van rechts komt. Ga het maar uitleggen aan de familie.
Man man. Als ik dit lees, mag ik blij zijn dat ik ooit mijn rijbewijs gehaald heb. Ik ben niet oud genoeg om het in een doos waspoeder (wie gebruikt dat nu nog??) gekregen te hebben.
De meeste wegen waar 70 of zelfs 90 (zo zijn er minder en minder) gereden mag worden, hebben voorrang op al de rest, d.m.v. van borden, haaientanden, whatever.
Blij dat ik niet dikwijls in Geel moet zijn, of ik was waarschijnlijk al dood! Geel, hét Vlaamse voorbeeld van vlotte verkeersdoorstroming en verantwoord rijgedrag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenDe meeste wegen waar 70 of zelfs 90 (zo zijn er minder en minder) gereden mag worden, hebben voorrang op al de rest, d.m.v. van borden, haaientanden, whatever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenUiteraard ben je in je recht als je een zonder-handen-fietsende leerling die aan het gsm-en is, doodrijdt als jij zelf van rechts komt. Ga het maar uitleggen aan de familie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk BerichtenBehalve als hij op een doorlopend fietspad rijdt. Dan heeft hij altijd voorrang en in beide richtingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
Zwansde gij nu een pak?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenGood point! Niet doodrijden, in dat geval.
Comment
Comment