Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
    NOOIT doodrijden. Denk aan de krassen op uwe lak!
    De verzekering dekt dat, he!
    Hmm, eigenlijk zou ik eens ergens tegen moeten rijden. Heb wat steenslag op motorkap en bumper.
    Vanavond binnenbaantjes doen in Geel!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
      Behalve als hij op een doorlopend fietspad rijdt. Dan heeft hij altijd voorrang en in beide richtingen.
      Grappig genoeg niet. Je zit daar met twee dingen die kriskras door mekaar lopen:
      • De automobilist moet voorrang geven aan alle verkeer op het fietspad
      • De fietser moet nog altijd voorrang aan rechts geven


      Een van de mooie voorbeelden die onze wetgeving rijk is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        • De fietser moet nog altijd voorrang aan rechts geven
        Alleen als hij een ander doorlopend fietspad kruist waar juist iemand aangefietst komt!

        Maar dan hoor ik u al vragen:
        "Hoe kunnen die fietspaden nu doorlopend zijn als ze mekaar kruisen?"

        goei vraag!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
          Veel mensen die niet vaak in steden rijden willen die regel afgeschaft zien.

          Meer eigenlijk is het de basisregel, dus die krijg je er zomaar niet uit, plus dat deze tal van voordelen heeft! Kijk maar en rij maar eens in steden waar ze die consequent toepassen! (Antwerpen, Brussel,...)

          Het is zelfs op wegen buiten de BK dat dit snelheidsafremmend is!

          Hier in geel zijn ALLE kruispunten buiten het centrum op de landelijke baantjes voorrang rechts!
          Daar mag je dan 90, maar het verkeer rijdt véél trager omdat er steeds afgeremd moet worden aan een zijstraat of kruispunt.

          Werkt perfect! Kan niet simpeler!
          En de kruispunten waar er toch baat is aan een andere inrichting worden borden geplaatst. Kan het simpeler en duidelijker?!

          En met alle respect en zonder negatieve erkenning, maar het zijn vaak diegene die de voorrang-rechtsregel zelf niet goed uitvoeren of herkennen en beheersen die vinden dat hij maar beter afgeschaft kan worden.
          Dat vind ik dus gelul. Kan je evenzogoed overal voorrang van rechts geven aan wie in achteruit van zijn oprit de baan opdraait. Of voorrang van rechts voor alle opritten op de autostrades. Best "simpel en duidelijk" en ongetwijfeld zal er overal veel trager gereden worden dan . Slaat toch nergens op.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Grappig genoeg niet. Je zit daar met twee dingen die kriskras door mekaar lopen:
            • De automobilist moet voorrang geven aan alle verkeer op het fietspad
            • De fietser moet nog altijd voorrang aan rechts geven


            Een van de mooie voorbeelden die onze wetgeving rijk is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Grappig genoeg niet. Je zit daar met twee dingen die kriskras door mekaar lopen:
              • De automobilist moet voorrang geven aan alle verkeer op het fietspad
              • De fietser moet nog altijd voorrang aan rechts geven

              Een van de mooie voorbeelden die onze wetgeving rijk is.
              Prachtig, prachtig, of hoe je een stad volledig lam kan leggen als je eens letterlijk de wet wil volgen. Lijkt mij leuke beelden op te leveren.

              Ik heb geruchten gehoord dat ze eens het volledige verkeerswetten willen versimpelen of verduidelijken. Maar ik denk dat ze door het bos de bomen niet meer zien.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
                Alleen als hij een ander doorlopend fietspad kruist waar juist iemand aangefietst komt!
                Nee, helemaal niet... Het fietspad wordt aangeduid door een bord of door belijning, en is bijgevolg een verkeersteken. Maar het is een verkeersteken dat aan de fietser helemaal geen voorrang geeft. Daarentegen blijft wel de verkeersregel van VVR van kracht.

                Daarom moet een fietser die een fietspad volgt nog altijd VVR geven, hoewel de automobilist enkel het fietspad mag kruisen als hij voorrang geeft aan de bestuurders die het fietspad volgen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  Prachtig, prachtig, of hoe je een stad volledig lam kan leggen als je eens letterlijk de wet wil volgen. Lijkt mij leuke beelden op te leveren.
                  Degene pro VVR praten lovend over hoe goed dat werkt in Brussel. Maar in Brussel is dat geen VVR, zéker niet als er uit 4 richtingen tegelijk auto's wachten. Op dat moment is de enige legale manier om daar door te geraken door ofwel enkel rechts af te slaan, of terug te draaien en een andere route te zoeken. Vanaf het moment dat iemand geen VVR geeft, is het het bewijs dat VVR niet werkt.

                  Daarom ook dat men in de VS werkt met "All Stops" waarbij uit elke weg die op een kruispunt komt iedereen moet stoppen, en diegene die al aan het kruispunt wachtten voorlaten alvorens hij zelf het kruispunt mag oversteken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  Ik heb geruchten gehoord dat ze eens het volledige verkeerswetten willen versimpelen of verduidelijken. Maar ik denk dat ze door het bos de bomen niet meer zien.
                  Schouppe was daarmee bezig, en toen viel de regering. De fragmenten die gelekt werden zagen er niet veelbelovend uit.

                  Wil je verkeerswetten versimpelen, vertaal dan de Duitse verkeerswet of neem de Nederlandse over.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Nee, helemaal niet... Het fietspad wordt aangeduid door een bord of door belijning, en is bijgevolg een verkeersteken. Maar het is een verkeersteken dat aan de fietser helemaal geen voorrang geeft. Daarentegen blijft wel de verkeersregel van VVR van kracht.

                    Daarom moet een fietser die een fietspad volgt nog altijd VVR geven, hoewel de automobilist enkel het fietspad mag kruisen als hij voorrang geeft aan de bestuurders die het fietspad volgen.
                    Even opletten hoor Wooter:

                    In de wegcode (Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg van 1 DECEMBER 1975.) staat inderdaad in art 12.3.1
                    ... Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt....
                    Maar in dat zelfde art 12.4bis staat:
                    De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig dit besluit gerechtigd zijn om het trottoir of fietspad te volgen.
                    Zodoende geld de voorrang van rechts niet bij het kruisen van een trottoir of een fietspad, de fietsers of voetgangers hebben altijd voorrang als zij zich op het trotoir of het fietspad bevinden (indien er geen andere regel zou gelden zoals een stopbord of haaietanden ed).
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Even opletten hoor Wooter:

                      In de wegcode (Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg van 1 DECEMBER 1975.) staat inderdaad in art 12.3.1

                      Maar in dat zelfde art 12.4bis staat:
                      Zodoende geld de voorrang van rechts niet bij het kruisen van een trottoir of een fietspad, de fietsers of voetgangers hebben altijd voorrang als zij zich op het trotoir of het fietspad bevinden (indien er geen andere regel zou gelden zoals een stopbord of haaietanden ed).
                      Doe geen moeite. Hij luistert toch niet.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Wil je verkeerswetten versimpelen, vertaal dan de Duitse verkeerswet of neem de Nederlandse over.
                        Ah de Nederlandse wetten, waardat denken in het verkeer ook niet meer mag. Ik denk dat Nederlanders een van de volkeren is met het minste verkeersinzicht ter wereld.

                        Comment


                        • 96gr, waar in 12.3.1 kan je lezen dat fietsers geen voorrang moeten geven aan rechts als de weg die zij volgen een andere weg kruist?

                          De fietser rijdt nl. niet op een rotonde, noch komt de bestuurder van rechts uit een verboden rijrichting.

                          12.4bis is van toepassing voor alle bestuurders die een fietspad willen kruisen, maar 12.3.1 is van toepassing voor alle bestuurders die een weg volgen die gekruist wordt door een andere weg en waar geen andere signalisatie een andere voorrangssituatie oplegt.

                          Leerstof oefeningen en testexamens voor het slagen voor het GOCA theorie examen en praktijkexamen en het behalen van een voorlopg rijbewijs B voor autorijden.




                          Naar mijn weten zijn er nog geen uitspraken ten gronde gebeurd die de situatie verduidelijken. Uit veiligheid kan je er wel vanuit gaan dat je geen succes gaat oogsten als je een fietser op het fietspad aanrijdt, maar in weze heeft niemand daar voorrang.
                          Last edited by ; 07/03/2012, 12:33.

                          Comment


                          • er gebeuren wel duidelijk minder accidenten als in dit land waar chauffeurs inzicht denken te hebben

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              er gebeuren wel duidelijk minder accidenten als in dit land waar chauffeurs inzicht denken te hebben
                              En waarop baseer je die bewering?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                er gebeuren wel duidelijk minder accidenten als in dit land waar chauffeurs inzicht denken te hebben
                                Hoe ze het doen weet ik niet, maar ik denk wel dat er een pakje nlers bijdraagt aan de ongelukkenstatestieken in ons land. Achterlijke middenvlakplakkers (ook in hun eigen land trouwens)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                  Ah de Nederlandse wetten, waardat denken in het verkeer ook niet meer mag. Ik denk dat Nederlanders een van de volkeren is met het minste verkeersinzicht ter wereld.
                                  En de helft minder verkeersdoden per 100 inwoners dan België.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    En de helft minder verkeersdoden per 100 inwoners dan België.
                                    Bron?

                                    Comment


                                    • Niet zo moeilijk : bij ons sterven er veel fietsers in het verkeer, daar niet. Die hebben van die fietsbanen, waarop je zelfs als autochauffeur jaloers kan zijn

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
                                        Bron?
                                        ROFLMAO

                                        In 2010 vielen in Nederland 640 doden in het verkeer. Dit is 11 procent minder dan de 720 doden in 2009.


                                        De bevolkingsteller laat het actuele aantal inwoners van Nederland zien, althans het door het CBS geschatte aantal geregistreerde inwoners.






                                        OK, je hebt gelijk. Per 100 inwoners vallen er in Nederland 0,0038253267 doden. Per 100 inwoners in België vallen er 0,0069955356 verkeersdoden. Dat is nipt niet het dubbele van Nederland.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          ROFLMAO

                                          In 2010 vielen in Nederland 640 doden in het verkeer. Dit is 11 procent minder dan de 720 doden in 2009.


                                          De bevolkingsteller laat het actuele aantal inwoners van Nederland zien, althans het door het CBS geschatte aantal geregistreerde inwoners.






                                          OK, je hebt gelijk. Per 100 inwoners vallen er in Nederland 0,0038253267 doden. Per 100 inwoners in België vallen er 0,0069955356 verkeersdoden. Dat is nipt niet het dubbele van Nederland.
                                          Of dat is 1 dode per 26142 inwonders in Nederland en 1 dode per 14295 inwoners in België

                                          Dit zegt misschien iets meer, dan die ene mens die voor 0.00xxx dood is

                                          En een andere vraag. Staan er ook ongeval-statestieken op? Want je kan zo minder doden hebben en toch veel meer accidenten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X