Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Lees je mijn argumentatie of ga je ook per gemak even voorbij aan het feit dat ik de pagina op gratisrijbewijsonline.be zelf al aangehaald heb als voorbeeld?
De discussie is niet of je als automobilist voorrang moet geven: ja, dat is duidelijk. De discussie is of de fietser van zijn voorrangsplicht aan VVR is ontslaan, en dat staat niet in de wetgeving.
Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) wil dat er werk wordt gemaakt van een snellere en betere registratie en analyse van verkeersongevallen. Dat herhaalde ze vandaag in het Vlaams Parlement.
Lees je mijn argumentatie of ga je ook per gemak even voorbij aan het feit dat ik de pagina op gratisrijbewijsonline.be zelf al aangehaald heb als voorbeeld?
De discussie is niet of je als automobilist voorrang moet geven: ja, dat is duidelijk. De discussie is of de fietser van zijn voorrangsplicht aan VVR is ontslaan, en dat staat niet in de wetgeving.
Dat was niet specifiek op u bedoeld, maar in het algemeen...
Waarom zou de fietser geen VVR meer moeten geven? De regels gelden voor iedereen.
het kan wel tot absurde situaties leiden: twee fietspaden die kruisen. Fietser A moet voorrang geven op fietser B die van rechts komt. Maar auto C die ook van rechts komt moet wachten op fietser A, terwijl voertuig D, die voorrang moet geven aan voertuig C zowieso moet wachten op C want C verliest zijn voorrang niet als hij een fietspad kruist, tenzij natuurlijk aan de fietser op fietspad.
De absurde situatie staat al beschreven in die pagina van gratisrijbewijsonline: Een auto die van rechts komt moet voorrang geven aan een fietser die het fietspad volgt, maar de automobilist die naast de fietser rijdt moet stoppen om voorrang te geven aan de automobilist die van rechts komt
...De discussie is niet of je als automobilist voorrang moet geven: ja, dat is duidelijk. De discussie is of de fietser van zijn voorrangsplicht aan VVR is ontslaan, en dat staat niet in de wetgeving.
Volgens mij door de bijzondere regeling volgens art 12.4.bis geldt niet langer de algemene regel van artikel 12.3.1 tov van andere weggebruikers (behalve indien deze ook door art 12.4bis zouden geregeld worden).
Volgens mij gaat een bijzondere regeling boven de algemene regeling dus fietser op een fietspad moet geen voorang verlenen of het is ten opzichte van een andere fietser op een fietspad of een voetganger op een trotoir of zebrapad. Deze regel zal natuurlijk niet gelden indien een verkeersbord of verkeerslichten de situatie zouden veranderen (zoals dikwijls bij het oprijden van een rotonde er op het fietspad een bord B1 is geplaatst).
Heden voormiddag in Rotterdam aan de Beneluxtunnel:
Eéntje van het vrouwelijk geslacht die gewoonlijk hun gsm tussen hun hoofddoek klemmen....
Begaf zich uit de file aan de oprit, keerde terug om over de pechstrook waarbij ze hoopte om tussen mij en men voorligger dwars de middenberm te bereiken. Ging niet, waarna ze terug even achteruit reed om voor mijn voorligger dan maar te dwarsen. Twee minuten later was de tunnel terug toegankelijk...
(excuses voor de barslechte beeldkwaliteit).
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vandaag eene Lancia Thesis (nummerplaat RED-6**) die op de Grote Markt in Sint-Truiden naast de parkeervakken stond, serieus in de weg van de andere auto's die daar voorbij moesten.
Toen de flikken daar voorbij kwamen hebben ze niet eens gestopt om te kijken de luiaards.
Heb er al gezien de ze weggesleept hebben die helemaal niet hinderlijk geparkeert stonden, en een auto die compleet in e weg staat kijken ze dan niet eens naar om
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vandaag eene Lancia Thesis (nummerplaat RED-6**) die op de Grote Markt in Sint-Truiden naast de parkeervakken stond, serieus in de weg van de andere auto's die daar voorbij moesten.
Toen de flikken daar voorbij kwamen hebben ze niet eens gestopt om te kijken de luiaards.
Heb er al gezien de ze weggesleept hebben die helemaal niet hinderlijk geparkeert stonden, en een auto die compleet in e weg staat kijken ze dan niet eens naar om
Ik heb nog 6 flikken zien staan gapen op hoe een zatlap zijn moto in gang zette (zonder helm op) en een meter verder tegen een muur reed. Hilariteit alom, en ze zijn daarna rustig verder gegaan zonder er iets aan te doen... Gelukkig startte zijn moto nadien niet meer, en heeft em zijn vrouw gebeld. Maar ge moet dan wel opletten als ge naar huis rijdt, dat ze de zaterdagnacht niet in de zone 30 foto's staan te trekken, of ge krijgt een boete.
Het is moeilijk om na zo'n momenten nog respect te hebben voor de (verkeers)politie. Ze staan dagelijks te flitsen in mijn straat, op de plekken waar nooit iets gebeurt, maar nooit op de gevaarlijke stukken. Fietsers krijgen vrij spel, dronkaards ook (en dan heb ik het niet op een die met 4 pinten op naar huis gaat, maar op chauffeurs die met moeite kunnen rechtstaan), voorrangsnegatie of totale afwezigheid van enig inzicht of hoffelijkheid, mag allemaal. Zolang ze maar makkelijk kunnen verdienen met fotografie. Of zo komt het toch over... De echte eikels en onverantwoorde zotten blijven vrijuit gaan, maar jan met de pet die eens wat te snel rijdt, mag het gelag betalen.
Ik heb nog 6 flikken zien staan gapen op hoe een zatlap zijn moto in gang zette (zonder helm op) en een meter verder tegen een muur reed. Hilariteit alom, en ze zijn daarna rustig verder gegaan zonder er iets aan te doen... Gelukkig startte zijn moto nadien niet meer, en heeft em zijn vrouw gebeld. Maar ge moet dan wel opletten als ge naar huis rijdt, dat ze de zaterdagnacht niet in de zone 30 foto's staan te trekken, of ge krijgt een boete.
Op zo en momenten als jij hier aanhaalt zou ik toch en camera willen hebben, die mannen zouden d'r niet goed van zijn moest dat bij hun bazen terecht komen
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Op zo en momenten als jij hier aanhaalt zou ik toch en camera willen hebben, die mannen zouden d'r niet goed van zijn moest dat bij hun bazen terecht komen
Ik heb geen camera bij tijdens het uitgaan en in die tijd had ik nog een nokia met als enige moderne functie: een kleurenscherm. Anders zou het wel gefilmd worden natuurlijk. Dat was echt belachelijk, wat moet je als burger doen in zo'n situatie? Meneer, ga eens van die moto? Nee toch? De politie staat wat verder te lachen, die vent bleek dan zelfs nog agressief op zijn vrouw omdat hij de moto moest laten staan van haar, ge kunt u inbeelden hoe die zou reageren als een wildvreemde wat komt zagen.
Nu, ivm die flitsboetes, op 't werk iets geniaal gevonden. Samenwerking met een Fins bedrijf, wij rijden nu af en toe met Finse platen rond op de remorken, en dat scheelt meteen in flitsboetes. Benelux, noch Frankrijk sturen op naar ginder. Was het maar even makkelijk en legaal te doen op een auto...
Die stomme borden met "u rijdt ..." die overal in de buurt van Hasselt uit de grond schieten.
De snelheden die daar op komen kloppen nooit, hetzelfde bord kan op twee verschillende momenten een totaal andere snelheid weergeven (terwijl ik op die twee momenten even snel reed)
Als ze zoiets willen zetten zouden ze toch echt wel mogen zorgen dat ze goed werken, diene brol.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Bij de school waar mijn dochter naar school gaat spreekt men al 2 jaar van dynamische zoneborden voor de beveiliging van de school. Nu staan er vaste zoneborden zodat je daar op een zondagochtend om 2u ook maar 30 mag... Dynamische zoneborden zou te duur zijn, er zou geen budget voor zijn, etc etc...
Gek genoeg hangt er aan de paal van dat zonebord wel een dynamisch bord dat ook de snelheid van het passerende verkeer meet... Dat is precies goedkoper?
Is het tegenwoordig hip en trendy om 20 km/u trager te rijden dan aangegeven?
En met dank aan de overheid hebben ze die wegen allemaal herleid van een drievaksbaan met inhaalmogelijkheid naar een 10km lang stuk met bloembakken en ander anti-inhaaloplossingen.
Comment