Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
    Is het tegenwoordig hip en trendy om 20 km/u trager te rijden dan aangegeven?

En met dank aan de overheid hebben ze die wegen allemaal herleid van een drievaksbaan met inhaalmogelijkheid naar een 10km lang stuk met bloembakken en ander anti-inhaaloplossingen.
    Ik denk eigenlijk dat dat altijd al in de mode is geweest, maar dat het nu des te meer opvalt omdat de max toegelaten snelheid tegenwoordig al overal zo laag ligt. 70 waar je 90 mocht was toch nog altijd net iets minder irritant dan nu 50 op diezelfde baan waar je nu nog 70 mag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Bij de school waar mijn dochter naar school gaat spreekt men al 2 jaar van dynamische zoneborden voor de beveiliging van de school. Nu staan er vaste zoneborden zodat je daar op een zondagochtend om 2u ook maar 30 mag... Dynamische zoneborden zou te duur zijn, er zou geen budget voor zijn, etc etc...

Gek genoeg hangt er aan de paal van dat zonebord wel een dynamisch bord dat ook de snelheid van het passerende verkeer meet... Dat is precies goedkoper?
      Dat is niets, ik ken een straat (Koude Keukenstraat in Sint-Andries-Brugge), waar er een dynamisch bord staat voor zone 30, in de verkeerde rijrichting.

Het is een eenrichtingsstraat en het bord duidt het einde aan, als je in de tegenovergestelde richting rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Dat is niets, ik ken een straat (Koude Keukenstraat in Sint-Andries-Brugge), waar er een dynamisch bord staat voor zone 30, in de verkeerde rijrichting.

Het is een eenrichtingsstraat en het bord duidt het einde aan, als je in de tegenovergestelde richting rijdt
        Klopt! Zal voor de fietsers zijn zeker

Comment

• en bromfietsers hé.
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• enkel fietsers mogen in die richting, geen brommers bij mijn weten (allez fietsen en A-klasse, dus dat is ook 25kmh)

Ahja er zit een lagere school in de straat

Comment

Ja maar die straat komt toch uit op de Gistelsesteenweg midden in de zone dertig (die aangegeven wordt door dynamische borden) anders zou je kunnen de zone dertig inrijden zonder dat zone bord gezien te hebben...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Ja maar die straat komt toch uit op de Gistelsesteenweg midden in de zone dertig (die aangegeven wordt door dynamische borden) anders zou je kunnen de zone dertig inrijden zonder dat zone bord gezien te hebben...
                je ziet dat bord enkel staan als je verkeerd in de straat rijdt.

Er staat een ander bord, de zone 30 stopt een beetje vroeger op de gistelse dacht ik.

Comment

je ziet dat bord enkel staan als je verkeerd in de straat rijdt.

Er staat een ander bord, de zone 30 stopt een beetje vroeger op de gistelse dacht ik.
                  Je mag daar op de fiets door en ook die moeten zich houden aan de 30 km/u en het einde zone bord staat op de Gistelsesteenweg tussen de Koude-Keukenstraat en de Albert Serreynstraat (Koning Leopold III laan) juist voorbij optiek Monset

Comment

• Teveel om op te noemen eigenlijk, maar even uit het hoofd:

- Het volledig verkl*ten van de mooie baan die de Kust-trambaan ooit was... tussen Sint-Idesbald en Koksijde overal de inhaalmogelijkheden weg in ruil voor bloembakken, wegarcering en zelden benutte parkeerplaatsen. Tussen Koksijde en Oostduinkerke een snelheidsbeperking van 70 die a) compleet nutteloos is en b) volkomen (en terecht) genegeerd wordt door 90% van de bestuurders. 90 lijkt mij een veel meer aangewezen snelheid. En ter hoogte van de Normandie zijn er dan nog verkeerslichten geplaatst die meedingen naar de prijs voor "Irritantste verkeerslichten uit West-Vlaanderen 2011". In Oostduinkerke wordt voor overgangen over de tramsporen een soort sluizen gebouwd, die aan beide zijden van de sporen een rijvak innemen. Die zijn a) ergens nutteloos in de zin dat verschillende voetgangers ze gewoon niet gebruiken omwille van de "omweg" die ze dan moeten nemen en b) levensgevaarlijk omdat de afsluitingen ervan - en zeker 's nachts omwille een gebrek aan passende verlichting - plots op het linkerrijvak opduiken en stevig verankerd zitten in de grond... Om kort te gaan: eens in de maand mogen ze wel ergens zo'n sas gaan heropbouwen, en wat er dan met de wagen/bestuurder gebeurd is die ertegen is geknald... Maar het is wel veilig voor de voetgangers hoor...

- De absurde verkeerssituatie op de trambaan tussen Nieuwpoort-Bad en Nieuwpoort-Stad. Leuk dat er overal een rijstrook is verdwenen voor hetzij gras, hetzij NOOIT gebruikte parkeerplaatsen - zelfs niet in vol toeristisch seizoen. En dan het rondpunt met lichten ter hoogte van de tankstations en de voormalige Ford-garage... Ik heb altijd gedacht dat het of verkeerslichten, of een rond punt was, maar hier combineert men beide met soms gevaarlijke consequenties als er weer eens een toerist het rode licht negeert/niet gezien heeft.

- De aanleg van een rotonde tussen Wulpen/Nieuwpoort/Oostduinkerke/Veurne. Ik begrijp al niet waarom die per se 2 meter hoger moest liggen dan de vroegere verkeerslichten, maar de diameter is dan ook nog eens idioot groot en de beplanting die er zit aan te komen, blokkeert het zicht op het verkeer dat zich reeds op de rotonde bevindt, volledig. En daarnaast vond men het nodig om rond het rondpunt fietspaden aan te leggen waar ze in Nederland nog jaloers op zouden zijn. Ik ben zelf wielertoerist en juich fietspaden in het algemeen toe, maar op dit punt passeren er NOOIT fietsen. Even verderop, langs het kanaal, bevindt zich de fietsroute richting Nieuwpoort of Veurne... Ik vind dit getuigen van een gebrek aan realiteitszin.

EDIT: En dan nog de nieuwe, levensgevaarlijke wegverschuivingen die aangelegd zijn op weg naar het rondpunt. Leek mij nergens voor nodig omdat alle banen richting rondpunt 90-banen zijn, maar ongetwijfeld zal na de afronding van de werken aan het rondpunt blijken dat beide wegen vanaf nu 70 zijn geworden. Of 50... who knows.

Voila, hierbij mijn opgekropte ergernissen rondom mijn woonplaats. Af en toe toch erg frustrerend om te zien hoe in mijn ogen perfecte verkeerssituaties door middel van ongewenst ingrijpen volledig om zeep geholpen worden. Heel erg jammer.
                    Last edited by Fikkiezero; 13/03/2012, 00:30.
                    BMW F10 535d
                    Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Een welgemeende Fuck You! aan de Queen of the Road met nummerplaat 1-AMX-562 die me bijna tegen de vangrails duwde op de A12, daarna 110km/u ging rijden op het derde rijvak (terwijl de andere twee vakken vrij waren) en die aan iedereen haar middenvinger toonde.

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Je mag daar op de fiets door en ook die moeten zich houden aan de 30 km/u en het einde zone bord staat op de Gistelsesteenweg tussen de Koude-Keukenstraat en de Albert Serreynstraat (Koning Leopold III laan) juist voorbij optiek Monset
                        Gisteren per toeval moeten passeren en er op gelet en het bord einde zonde 30 (vast bord) staat idd voorbij de K.Keukenstraat.

Maar ik blijf me afvragen waarom dan een dynamisch en niet een vast zoals op de Gistelsesteenweg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Bij de school waar mijn dochter naar school gaat spreekt men al 2 jaar van dynamische zoneborden voor de beveiliging van de school. Nu staan er vaste zoneborden zodat je daar op een zondagochtend om 2u ook maar 30 mag... Dynamische zoneborden zou te duur zijn, er zou geen budget voor zijn, etc etc...

Gek genoeg hangt er aan de paal van dat zonebord wel een dynamisch bord dat ook de snelheid van het passerende verkeer meet... Dat is precies goedkoper?

dan zijn die borden toch niet voor iedereen even duur, bij ons op de gemeente 2 scholen paar 100 m uit elkaar
                          en juist in het midden staat een paal (aan elke zijde van de straat één !!!) waar bovenaan een dynamische bord (30) en eronder een vast bord "einde zone 30"

?!?

dus hier zouden ze 2 vaste en 2 dynamische borden kunnen uitsparen door er één grote zone van te maken, maar logica is ver te zoeken zeker?

Comment

Gisteren per toeval moeten passeren en er op gelet en het bord einde zonde 30 (vast bord) staat idd voorbij de K.Keukenstraat.

Maar ik blijf me afvragen waarom dan een dynamisch en niet een vast zoals op de Gistelsesteenweg?
                            Kijk nog maar eens op de Gistelsesteenweg zijn het heus wel dynamische borden (die het begin van de zone aangeven) op het einde van de zone staan inderdaad gewone borden

Comment

Kijk nog maar eens op de Gistelsesteenweg zijn het heus wel dynamische borden (die het begin van de zone aangeven) op het einde van de zone staan inderdaad gewone borden
                              Dat is juist, maar er staat een einde zone 30 bord (dynamisch) als je de Koude Keukenstraat uitrijdt IN de Gistelsesteenweg.

Sla je naar rechts af, dan kom je einde zone 30 bord tegen en sla je naar links af dan kom je verderweg ook een tegen.

Er staat trouwens GEEN dynamisch bord aan de andere kant van de Koude Keukenstraat, dus de zone 30 begint nergens.

Dit bord staat tegen de rijrichting in van de Koude Keukenstraat.

Kijk maar eens goed

Comment

Dat is juist, maar er staat een einde zone 30 bord (dynamisch) als je de Koude Keukenstraat uitrijdt IN de Gistelsesteenweg.

Sla je naar rechts af, dan kom je einde zone 30 bord tegen en sla je naar links af dan kom je verderweg ook een tegen.

Er staat trouwens GEEN dynamisch bord aan de andere kant van de Koude Keukenstraat, dus de zone 30 begint nergens.

Dit bord staat tegen de rijrichting in van de Koude Keukenstraat.

Kijk maar eens goed
                                Allemaal juist ja MAAR er staat wel een bord aan het begin (einde) van de Koude Keukenstraat aan de Zandstraat om het begin van de zone dertig aan te geven (ook tegen de rijrichting ) dus enkel voor fietsers en bromfietsen klasse A, en geen ander bord om het einde van de zone dertig aan te geven dan dat dynamisch bord, zonder dat bord zou de zone dertig dus duren tot voorbij de borden op de Gistelsesteenweg (op de Gistelsesteenweg wordt het begin van de zone aangegeven door dynamische borden) en dus zou je zonder dat dynamisch bord de Gistelsesteenweg kunnen oprijden denkende dat je nog in een zone dertig zit (ook al is dit maar voor enkele meters als je rechtsaf gaat) terwijl dit meestal niet zo is, moest men geen dynamisch bord gebruiken maar een gewoon einde zone bord zou je de Gistelsesteenweg kunnen oprijden denkende dat de zone dertig ten einde is maar eigenlijk in een zone dertig (door de dynamische borden op de Gistelsesteenweg aangegeven) terecht kunnen komen...

Comment

• A-klasse brommer : beperking tot 25kmh
                                  Fietser : Tja hoe hard kan je stampen?

Maar toch een vrij hoge kost om finaal iets wat wettelijk niet sneller mag en iets waarvan je toch al moe wordt sneller dan 30kmh te doen rijden.

Comment

A-klasse brommer : beperking tot 25kmh
                                    Fietser : Tja hoe hard kan je stampen?

Maar toch een vrij hoge kost om finaal iets wat wettelijk niet sneller mag en iets waarvan je toch al moe wordt sneller dan 30kmh te doen rijden.
                                    Natuurlijk is die kost niet te verantwoorden, behalve dan om alles "enigzins" wettelijk te maken. Vooral omdat dit bord dan 24 op 24 moet branden....

Comment

Natuurlijk is die kost niet te verantwoorden, behalve dan om alles "enigzins" wettelijk te maken. Vooral omdat dit bord dan 24 op 24 moet branden....
                                      De tijd dat de bomen nog tot in de hemel groeienden zeker?

Wooter : kom het bord maar uitgraven (beide) en vervang ze door vaste borden, enkel fietser en brommers type A hebben er "last" van.
                                      Zo heeft jou dochter haar school die tenminste en gaan ze nuttiger gebruikt worden.

Comment

Kost niets, werken op zonnecellen, op sommige plaatsen zelfs gans het carnavalverlof....
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Kost niets, werken op zonnecellen, op sommige plaatsen zelfs gans het carnavalverlof....
                                          Heb er mijn twijfels over of die nu op zonnecellen werkt dacht het niet en deze werkt 24/24 365/365 dus zal wel wat kosten

Comment

Working...
                                          X