Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die borden, dat is toch led verlichting, dus dat verbruit zou moeten meevallen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Je de aankoop van zo een bord is natuurlijk ook verwaarloosbaar in vergelijking met een vast bord. Ook de paal is zeker niet verschillend

Comment

• Google Maps laat alvast geen zonnecellen zien:
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Gisteren van 16h30 tot 17h45 achter dezelfde tractor gehangen, in het begin zat er wel een km of 2 auto's tussen mij en hem, maar hij wou voor zijn kop niet opzij of gewoon een andere baan nemen.
          Om 16h30 een van de drukste nationale banen van Normandië pakken om 20km/h te rijden. Ongelooflijk, hij claxonneerde dan ook nog op iedereen die hem inhaalde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Je de aankoop van zo een bord is natuurlijk ook verwaarloosbaar in vergelijking met een vast bord. Ook de paal is zeker niet verschillend
            Oh wat grappig...

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
            Google Maps laat alvast geen zonnecellen zien:
            http://g.co/maps/x27hc
            Ik bedoelde niet alleen daar, hier zie je er veel met zonnecellen bovenop. Bord + paal + zonnecellen zullen dan wel wat kosten maar het verbruik kost de gemeenschap peanuts. Het gemak dient de mens. Zo beter?
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• uitstekend
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                Je de aankoop van zo een bord is natuurlijk ook verwaarloosbaar in vergelijking met een vast bord. Ook de paal is zeker niet verschillend
                no way, er zit een heel regelsysteem achter met jusite tijdsregistratie zodat politie in die zone ook kan flitsen (controleren) ...

reken 5000 € per bord

Comment

• Ik werd vannacht voorbijgestoken door een Franse Twingo op de E403 richting Brugge. Op zich niet speciaal, ware het niet dat hij langs de andere kant van de berm reed. Tegenliggers maar faren en doen, maar gast snapte het precies niet. Ik wou de 112 bellen, maar zag dat hij een paar km verder toch gestopt was om zich te keren, dus niet gedaan.

Comment

• En nog iets waar ik me al heel lang aan stoor en vandaag ook 2x opviel: als iemand op de pechstrook staat zijn band te vervangen schuiven de camions meestal een vak (uiteraard tot ergernis van al wat links zit) op om die kerel niet dood te rijden, wat logisch is. Waarom doet bijna niemand dat met zijn auto? Tegen 120km/h op amper anderhalve meter van iemand passeren die op de pechstrook staat is toch totaal onverantwoord.

Comment

• Vrachtwagens hebben een groter zuigeffect door hun omvang? Maar het blijft een gevaarlijke situatie, dat is waar.

Comment

• Dat wel, maar als je je wiel staat te vervangen terwijl ze daar aan hoge snelheid net naast u passeren, lijkt me dat niet erg veilig. Even opschuiven en terug naar rechts is geen moeite en het kan een ernstig ongeluk voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          En nog iets waar ik me al heel lang aan stoor en vandaag ook 2x opviel: als iemand op de pechstrook staat zijn band te vervangen schuiven de camions meestal een vak (uiteraard tot ergernis van al wat links zit) op om die kerel niet dood te rijden, wat logisch is. Waarom doet bijna niemand dat met zijn auto? Tegen 120km/h op amper anderhalve meter van iemand passeren die op de pechstrook staat is toch totaal onverantwoord.
                          doe ik als automobilist systematisch, en als dat niet kan vertraag ik gevoelig (ook tot ergernis van de andere chauffeurs)
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            doe ik als automobilist systematisch, en als dat niet kan vertraag ik gevoelig (ook tot ergernis van de andere chauffeurs)
                            Welja, als het niet kan kan het niet. Dan ga ik zo ver mogelijk links rijden en zet linkerpinker op zodat het verkeer achter mij weet dat er iets is, die camion achter mij kan die niet zien staan natuurlijk. Meestal krijg je dan claxon van diegene links van u, maar truckers onder elkaar verstaan dat teken wel. Diegene die zich ergeren aan mij (en jou) in zo'n geval kunnen echt mijn rug op.
                            Er zijn er inderdaad altijd wel nog een paar die ook uitwijken, maar de meesten rijden gewoon door. Vind het eigenlijk erger dan linksrijden, ze brengen er iemand rechtstreeks mee in gevaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Waarom doet bijna niemand dat met zijn auto? Tegen 120km/h op amper anderhalve meter van iemand passeren die op de pechstrook staat is toch totaal onverantwoord.
                              Doe ik altijd !

Comment

• Hm, een wiel vervangen op de (smalle) pechstrook van de autostrade? Gebeurt toch maar heel zelden, nee? Ik zie het in ieder geval haast nooit. Als kilometervretende trucker zal dat wschlijk wat vaker zijn, ok.
                                Heb wel eens ergens gelezen dat de "gemiddelde levensverwachting" van iemand die op de pechstrook staat/wandelt 20 minuten is . Wel geen flauw idee hoe men dat kan berekenen ...

Comment

• gewoon: inschatting van hoeveel mensen hoelang op een pechstrook lopen per tijdseenheid, en dat delen door het aantal doden door op de pechstrook te lopen, per dezelfde tijdseenheid

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    dito, ik krijg dan soms wel eens een lichtconcert maar ach...

Comment

• Gewoon blijven doen, teken dat die lichtjesman minder naar anderen omziet dan jijzelf.

Nog eentje van deze week: ik kom in een dorp in Nederland, achter mij rijdt een bompa. Aan mijn kant staan auto's geparkeerd en uit de andere richting komt een fietser. Ik kan niet rond die auto's rijden zonder die fietser van de weg te drukken, dus vriendelijk als ik ben wacht ik. Pinker al gereed naar links, zodat bompa ziet dat ik wacht op tegenliggers, maar wat doet bompa? Hij haalt me in en dat meisje mag in het gras rijden.
                                      Nu, hij is maar tot aan de trekker geraakt, heb die dan scheef gezet zodat em niet doorkon en eens gaan vragen waarmee hij bezig was. "Ik dacht dat u hier moest lossen meneer." Juist ja, met mijn pinker naar links, al meerdere malen gehad dat ik met pinker naar links nog werd ingehaald, maar dit was wel wat overdreven. Zijn vrouw heeft me volgens mij nooit gezien, want bleef maar voor zich uitstaren en de vent die reed wist niet meer waar hij het had en deed hetzelfde. Denk niet dat die het nog eens zal doen. Die rosse die me gisteren coupeerde om zijn afrit te pakken zal het ook niet meer doen, zijn raam stond open en mijn luchthoorn nog meer, denk dat hij een paar dagen hoofdpijn zal hebben.

Comment

• ik wil zo'n luchthoorn op mn auto

Comment

• youtuben op 'hornblasters', dikke fun

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X