Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vandaag weer zo een typisch geval voor me in Middelkerke.
    Oud madammeke in een Micra. Sukkelt aan 20 per uur voorbij een bus en naar de lichten toe. En ja hoor! 't Wordt oranje. Voorspelbaarheid in 't kwadraat want ik zei tegen m'n passagier "als die nu een autolengte van de witte streep blijft, ga ik er me voor gaan zetten".
    4 seconden later stond ik er voor
    Dat mens stond dus op een 7-tal meter van die witte lijn

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Gisteren een kleine discussie gehad aan tafel en aangezien in dit topic verl mensen met regeltjes gooien:

Mijn schoonzuster heeft een accident gehad op een rond punt met 2 baanvakken, zij reed rechts en een andere auto ernaast links. Zij blijft daar rechts rijden en moet pas de 3 afrit hebben. De linkse auto moest de eerste afrit hebben dus neemt hij die afrit en rijdt los in de zij van de auto van mijn schoonzuster..

Wie is er in "fout"? Zij beweren die andere kerel omdat hij in haar reed, en ik denk dat zij evenveel schuld heeft omdat ze rechts blijft rijden ipv de eerste afrit te nemen zoals het (denkik) wel moet..
      Of is de regel die ik voorheb gewoon een regel uit beleefdheid?
      De kerel omdat hij om de rotonde te verlaten nog eerst van rijstrook moest wisselen; de rijstrook waar uw schoonzus op reed. Rijstrook wisselen is een manoever, en bij het uitvoeren van een manoever moet ge voorrang geven aan iedereen.

Comment

• 1) Aan de oudere dame op de E40 gisterenavond rond 19u45 in haar nieuwe
        Range Rover Evoque
        Uw achterlichten werkten niet en als wij dit met tekens willen uitleggen,
        dan moet je niet vertragen omdat je schrik hebt van ons , maar ga dan even
        alle knopjes af van uwen auto of stop even op de pechstrook.
        En wij waren niet de enige die met onze grootlichten wilden aanduiden dat er iets
        niet pluis.

2) Bij de aankomst na de match anderlecht voor de zoveelste keer weer banaal
        vandalisme gezien bij de auto die 2 wagens na de mijne was geparkeerd.
        3 vensters van een x6 ingeslaan en zelfs niks meenomen uit de auto.

Comment

• Daarnet iets bizar meegemaakt...

Ik was met de MX-5 onderweg, kap open uiteraard, zo'n mooi weer.
          Ik nader de verkeerslichten aan de Kinepolis in Hasselt en het was rood. Twee rijvakken, ik rijd op het linkse. Voor mij een Seat, op het rechtervak een BMW 1 met 3-4 jong gastjes erin.
          Terwijl ik nog aan het uitbollen ben hoor ik geroep en geschreeuw. Persoon voor mij kijkt ook maar raar, maar voor de rest trek ik me er niks van aan.
          We vertrekken, seat gaat naar rechts, vrije baan en dus lekker volgas. Die gastjes in de BMW begonnen weer te schreeuwen en wilde agressieve gebaren te maken terwijl ik ze voorbijstak.
          Enfin, de volgende verkeerslichten zjin groen, maar ik moest vertragen voor een wagen die moest afslaan, dus de BMW mij weer luid schreeuwend voorbij.
          Swat, ik moest een paar 100 meter rechtsaf, dus ik zet me rechts, achter de BMW. Die moest ook rechtsaf en moest uiteindelijk op dezelfde bestemming als mij zijn. Enfin, de gebaren en geschreeuw bleven duren, in een bochtje stopte hij zelfs om vrij zicht op mij te hebben en nog wat vadsige gebaren te doen. Daarna reden we de parking op en toen waren ze stil. Misschien dachten ze dat ik hen volgde, maar ze reden een andere parking op dan diegene die ik nam.
          Fractie van een seconde getwijfeld of ik ze zou volgen, maar uiteindelijk toch maar wijselijk mijn eigen parking op gereden.

Valt dit trouwens onder de noemer verkeersagressie?

Echt wel bizar gedrag dit. Ik ben een rustige chauffeur, de kans dat ik ooit iemand gehinderd heb waardoor die zo zou reageren is nihil. Enige verklaring is dus dat het krapuul was.
          Wel spijtig, als je als autoliefheber nog niet van het zonnetje moogt genieten.

En aan de 4 jong gastjes: stop volgende keer en slaag mij gewoon in elkaar, dat heb ik liever dan dat je anoniem naar mij zit te brullen.

Comment

• Normaal erger ik me niet snel in het verkeer maar nu wil ik alles eruit.

Voorbije maanden:
            - Pinkers niet gebruiken!!!
            Hoeveel mensen die hun pinkers niet gebruiken en ik maar nutteloos wachten.

-Mensen die 40 rijden waar 50 mag (volgens hun), niet wetende dat ze 70 mogen.
            Beste van alles is dat ik op die baan niet mag inhalen.

-Op dezelfde baan, een paar dagen geleden, een madam in een camionette in tegengestelde richting die dan wel inhaalde in een flauwe bocht!
            Godverdomme het schol niet veel of ze zat tegen mij.

-Mensen die niet bij een zebrapad op hun gemakske oversteken.

En dan vandaag 2 gefrustreerde mensen:

1) Ik reed achter een andere wagen die op een enkele baan links wou afslaan.
            We moesten even wachten tot ze kon afslaan, ondertussen de wagens achter mij allemaal over het fietspad ons voorbij steken met als laatste een vrouw die gefrustreerd moest claxoneren.
            Die voor mij heeft dan kunnen afslaan en reed ik achter die vrouw.
            Bij het volgend kruispunt moest zij afslaan en natuurlijk moest zij niet pinken.

2) Wat verder in Mortsel achter een gast in een Peugot cabrio.
            Rustig aan het rijden tot er op een gegeven moment een Marokaanse vrouw met een buggy en een ander kind moesten oversteken.
            Die man liet die oversteken, nadat ze overgestoken waren begon die gast naar hun te wijzen en begon tegen die vrouw te schreeuwen.
            Die vrouw verschoot ervan en begon die gast vies te bekijken, geen idee wat die gast heeft, die vrouw heeft niets fouts gedaan ofzo.
            Verder gereden en die gast constant in zijn auto aan het prusten en zoeken.
            Het begon drukker te worden en we moesten aanschuiven.
            Die vent werd dan nog gefrustreerder en zat nog verder te zoeken.
            Terwijl wij op een helling stonden begon die achteruit te bollen tot die bijna tegen mij zat.
            Ik claxoneer dan en die vent zo vies naar mij aan het zien.
            uiteindelijk bij de volgende afslag kon ik weg.

Nu ik het zelf lees lijkt het niet zo erg maar op het moment zelf werd ik er zelf kwaad van.

Comment

• Deze morgen naderde ik de parking van de Colruyt en schiet er daar ineens een oude vrouw zonder kijken uit die parking recht voor mijn neus de baan op
              Gelukkig reed ik zeer traag (was juist aangezet) of ze zat bovenop mij.
              Ik tuut eens om te zeggen dat ik daar ook was en opdat ze misschien volgende keer wel zou kijken... ze kijkt in haar achteruitkijkspiegel en steekt haar hand omhoog om zich te verontschuldigen. Terwijl ze dit doet, vergeet ze dat ze een flauwe bocht naar links nadert en rijdt ze net niet tegen een brievenbus, je had haar moeten zien trekken aan dat stuur LOL
              Hoe het van 'zich ergeren' kan omslaan in 'lachen'

Een beetje daarvoor nog een voorrang van rechts niet kunnen nemen of ik zat in de zijde van een jonge dame met haar Mini terwijl ze aan het bellen was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
                Welke afrit was dat dan?
                Dat was in Charleville Mezieres, denk niet dat het iemand van hier was.

En 't is week van de irritante brommers zekers? Vannacht een door rood vlak voor mijn neus en daarvoor al de hele week last ervan. Waar ik me het meest ergerde was in Brussel stad, Noord-Afrikaanse gastjes van 12-13 zonder helm op een scooter die wheelies trekken terwijl er wat verder een combi staat ambetant te doen tegen brave mensen.
                Last edited by |) ][ |V| ][; 25/03/2012, 11:53.

Comment

• De laatste tijd: auto's die een verkeerslicht naderen en dan de laatste 50 meter zeer traag bollend willen afleggen. Om dan 15 meter voor de laatste wagen te stoppen en dan in 7 keer telkens nog 2 meter op te schuiven.

Probeer ik een beetje ecologisch te rijden door me gewoon uit te laten bollen in versnelling, bijremmen tot stilstand om dan de start/stop zijn ding te laten doen...
                  Niet dus in zulke gevallen, die tegenwoordig het merendeel blijken te zijn.

Daarstraks nog: als 2e wagen aan een licht. Eerste stopt 15 meter voor de streep, om dan na een minuutje stukje per stukje verder te bollen tot 5 meter voor de streep om dan weer een halve minuut stoppen en dan de laatste 5 meter af te leggen, en met dat hij dan weer tot stilstand komt wordt het groen..

Waarom toch?!
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

Comment

• Dat is om wat plaats te laten voor Bompa

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    vandaag weer zo een typisch geval voor me in Middelkerke.
                    Oud madammeke in een Micra. Sukkelt aan 20 per uur voorbij een bus en naar de lichten toe. En ja hoor! 't Wordt oranje. Voorspelbaarheid in 't kwadraat want ik zei tegen m'n passagier "als die nu een autolengte van de witte streep blijft, ga ik er me voor gaan zetten".
                    4 seconden later stond ik er voor
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Maar wat bezielt de mensen toch om meters VOOR de lijn te stoppen? Want je kan helaas niet altijd de bompa-truk toepassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                        De laatste tijd: auto's die een verkeerslicht naderen en dan de laatste 50 meter zeer traag bollend willen afleggen. Om dan 15 meter voor de laatste wagen te stoppen en dan in 7 keer telkens nog 2 meter op te schuiven.

Probeer ik een beetje ecologisch te rijden door me gewoon uit te laten bollen in versnelling, bijremmen tot stilstand om dan de start/stop zijn ding te laten doen...

Daarstraks nog: als 2e wagen aan een licht. Eerste stopt 15 meter voor de streep, om dan na een minuutje stukje per stukje verder te bollen tot 5 meter voor de streep om dan weer een halve minuut stoppen en dan de laatste 5 meter af te leggen, en met dat hij dan weer tot stilstand komt wordt het groen..

Waarom toch?!
                        Kan ik mij ook serieus in opjagen.
                        Dan zijn dan vaak nog van die individuen die u nog snel voorbij vlammen terwijl ge al aan het uitbollen zijt omdat het rood is, en dan zo onnozele toeren gaan uithalen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Tegenligger die me geen voorrang verleent wanneer er een lossende vrachtwagen op zijn vak stond. Ik maak me daar niet druk in, want kan er in komen dat hij me niet had zien afkomen en liet me gewoon uitbollen, hij had dan tijd om rond die camion te rijden zonder dat ik moest remmen. Maar die vent bleef nadien gewoon op mijn vak rijden. Ik stop, hij schrikt zich op het laatste moment rot en stopt bruusk, nog steeds op mijn vak. Hij is dan tergend traag en op 5 cm van mijn auto rond me gereden ... Geen flauw idee wat zijn probleem was, onoplettend en wreed geschrokken waarschijnlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Kan ik mij ook serieus in opjagen.
                          Dan zijn dan vaak nog van die individuen die u nog snel voorbij vlammen terwijl ge al aan het uitbollen zijt omdat het rood is, en dan zo onnozele toeren gaan uithalen.
                          Idd. En extreem hatelijk als je met een digitale tachograaf rijdt, die elke keer als je stopt een minuut rijtijd bijtelt. In de file heb je ook altijd van die eikels, 50m van hun voorligger rijden, akkoord als je dat doet om niet te moeten stoppen en rustig in de file te rijden, maar ze stoppen dan ook effectief op 50m van die voor zich, om dan elke 15 seconden toch eens een paar meter dichter te gaan staan. Maar wel nooit dichter dan 20m, stel u voor dat ge er tegen zit...
                          Last edited by |) ][ |V| ][; 26/03/2012, 19:14.

Comment

• Oplettend genoeg om niet op die vrachtwagen te rijden, maar niet genoeg om te zien

Nu ja, 't is natuurlijk wel mogelijk.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik heb al vaak genoeg mensen gezien die snel iets pakken van op de passagierszetel, zal volgens mij ook zo'n gevalletje geweest zijn.

Comment

• Waar ik mij het meeste aan erger en boos kan in maken...

1. Personen die op het 2e vak van de autosnelweg blijven rijden, terwijl het eerste vak volledig vrij is. Heb ik geen probleem mee als ze er niemand mee ophouden, maar in druk verkeer zijn zij wel diegenen die file's veroorzaken. Toppunt van dommigheid... Nadat je aan je grootlichten trekt, gaan ze soms naar rechts. En als je dan gepasseert bent, komen ze weer naar het 2e rijvak!!?? Waarom???

2. 85 à 90km/h rijden op de autosnelweg! Vreselijk vervelend als je daar met een 40-tonner achter moet rijden!

3. Personen die eerst remmen om een afrit te nemen en dan pas voorsorteren. Aan deze mensen... Gelieve rekening te houden met andere voertuigen die achter u rijden!

4. Het pinkergeval... Eerst vertragen, sukkelen, remmen en terwijl ze aan het inslaan zijn, beseffen dat ze hun pinker nog moeten opzetten!

5. Mensen die schrik hebben om een baan over te rijden voor afkomend verkeer... "Beetje vlotter aub! Er staan ondertussen al 10 auto's achter u madam!"

6. Voetgangers die van hun kl*ten maken omdat ge ze niet overlaat, terwijl er 10m verder een zebrapad is. Gebruik die, dan zou ik wel stoppen!

7. Als er een max snelheid is, gebruik die volledig. Dit is NIET een gevaar-snelheid en er wordt tot die snelheid ook nog niet geflitst. Laat staan dat de ijking van uw wagen perfect afgesteld zou zijn. U rijdt minder dan u denkt!

... Ik kan blijven doorgaan, met 160 a 170.000 km op de baan per jaar erger ik mij veel te veel aan weggebruikers...

BTW: Waarom nog rij-examens laten afleggen? Iedereen krijgt ooit toch z'n rijbewijs, meermaals falen of niet. En dan rijden die rotauto's "zonder rijbewijs" anders wel in de weg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                  Waar ik mij het meeste aan erger en boos kan in maken...

1. Personen die op het 2e vak van de autosnelweg blijven rijden, terwijl het eerste vak volledig vrij is. Heb ik geen probleem mee als ze er niemand mee ophouden, maar in druk verkeer zijn zij wel diegenen die file's veroorzaken. Toppunt van dommigheid... Nadat je aan je grootlichten trekt, gaan ze soms naar rechts. En als je dan gepasseert bent, komen ze weer naar het 2e rijvak!!?? Waarom???

2. 85 à 90km/h rijden op de autosnelweg! Vreselijk vervelend als je daar met een 40-tonner achter moet rijden!

3. Personen die eerst remmen om een afrit te nemen en dan pas voorsorteren. Aan deze mensen... Gelieve rekening te houden met andere voertuigen die achter u rijden!

4. Het pinkergeval... Eerst vertragen, sukkelen, remmen en terwijl ze aan het inslaan zijn, beseffen dat ze hun pinker nog moeten opzetten!

5. Mensen die schrik hebben om een baan over te rijden voor afkomend verkeer... "Beetje vlotter aub! Er staan ondertussen al 10 auto's achter u madam!"

6. Voetgangers die van hun kl*ten maken omdat ge ze niet overlaat, terwijl er 10m verder een zebrapad is. Gebruik die, dan zou ik wel stoppen!

7. Als er een max snelheid is, gebruik die volledig. Dit is NIET een gevaar-snelheid en er wordt tot die snelheid ook nog niet geflitst. Laat staan dat de ijking van uw wagen perfect afgesteld zou zijn. U rijdt minder dan u denkt!

... Ik kan blijven doorgaan, met 160 a 170.000 km op de baan per jaar erger ik mij veel te veel aan weggebruikers...

BTW: Waarom nog rij-examens laten afleggen? Iedereen krijgt ooit toch z'n rijbewijs, meermaals falen of niet. En dan rijden die rotauto's "zonder rijbewijs" anders wel in de weg!
                                  Ook trucker kan ik afleiden? Ik doe zo'n 200.000km/jr waarvan 150.000-160.000 met de vrachtwagen en erger me minder en minder, het zijn maar de uitschieters in domheid (afsnijden en dergelijke) of mensen die opzettelijk hinderen waar ik me nog aan erger.
                                  Deze week nog zo'n intelligente gehad. Een bocht in bebouwde kom waarvoor ik op het vak van de tegenliggers moet om het huis niet omver te rijden dat op de hoek staat. Er zijn tegenliggers, dus ik wacht net voor de bocht tot ik de baan vrij heb. Op die baan heb ik nooit problemen, het rijdt vol vrachtwagens en de mensen weten waarom je er stopt, maar deze precies niet, hij moest en zou me inhalen in die blinde bocht, want ik stond daar te lang stil. Viel hem wel wat tegen dat er tegenliggers waren ...

Die 85-rijders krijgen eerst eens faren en als ze niet reageren haal ik die in, ook al is het een tweevaksbaan, terwijl ik vrachtwagens daar niet zou inhalen, ma bon, die 85 rijders kunnen geen vaste snelheid houden ... Als ze beslissen te versnellen als ik halfweg ben kunnen ze de pechstrook gaan kuisen, ik heb daar allemaal geen compassie meer mee.
                                  Last edited by |) ][ |V| ][; 26/03/2012, 20:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                    De laatste tijd: auto's die een verkeerslicht naderen en dan de laatste 50 meter zeer traag bollend willen afleggen. Om dan 15 meter voor de laatste wagen te stoppen en dan in 7 keer telkens nog 2 meter op te schuiven.

Waarom toch?!
                                    nog slechter zijn mensen die 5 meter achter de detectiezone van de lichten blijven staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                      Waar ik mij het meeste aan erger en boos kan in maken...

2. Daar durf ik mij ook al eens aan ergeren. Ik probeer overal mooi terug naar rechts te gaan, als er dan ene bij is die kilometers lang naast een lege rijbaan links blijft rijden is de kans groot dat euh, als ik een vrachtwagen wil inhalen hij (in veel gevallen ook zij) dan toch effe 'opgehouden' zal worden door mij.

3. Nog erger - dagelijks aan t klaverblad in Lummen (E314 genk richting leuven) - is het als ze al beginnen remmen voor de afrit als ze nog op t linker rijvak rijden. Effe de 'vlotte' verkeersdoorstroming blokkeren. Remmen tot (meestal) onder de 90 om toch de afrit nog te kunnen halen. T is nie voor niks dat er soms al een hele rij achter een paar vrachtwagens rijdt aan het bord nog 800m tot de afrit.

6. Jaag ik mij al nie meer aan op, gebeurd hier in t dorp dagelijks dat ik OP de oversteekplaat voor voetgangers moet stoppen omdat de schoolgaande jeugd - zonder kijken - oversteekt naar de bushalte. Ze omrijden heb ik er nog juist niet voor over

7. Op secundaire wegen ja, op snelwegen (op het uur dat ik daar kom) is 115 op de cruisecontrol relaxter dan de hele tijd proberen 120 te halen.

Aan de trut voor mij deze morgen aan t rood licht van de afrit in Houthalen, als ge langs ne vrachtwagen gaat staan - bij rood - kunt ge mss ook es een beetje gas geven om er voorbij te geraken. Vrachtwagens vertrekken daar (omdat het nogal bergop is) vrij langzaam, en nog kreeg madam het voor elkaar om er niet voorbij te gaan. Effe gas geven zodat ik er ook nog voorbij kon om de oprit te nemen naar t industrieterrein was echt te veel gevraagd.

Comment

• Ik doe er iets meer dan 100.000 en ik geef het gwn op om te ergeren. Al kan ik me goed voorstellen dat vrachtwagens nog meer ergernissen kunnen hebben

Comment

• 'k Moet zeggen dat ik momenteel ook in een zeer tolerante periode ben opnieuw. En de tolerante periodes worden steeds langer en volgen elkaar sneller op.
                                          De punten hierboven vermeld zijn allemaal herkenbaar.
                                          Maar je moet dan eens meerijden met iemand die zo een stoot uithaalt van dat lijstje. Ergernis in 't kwadraat + schaamte.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X