Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Ook trucker kan ik afleiden?
    Idd
    Ik herken me ook in jouw gebruik om lastig verkeer om te leiden via de pechstrook... Maar daar zullen er wsl niet veel mee akkoord gaan. Al beseffen medepassagiers, die dan al eens meerijden, wel redelijk snel waarom.

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
    7. Op secundaire wegen ja, op snelwegen (op het uur dat ik daar kom) is 115 op de cruisecontrol relaxter dan de hele tijd proberen 120 te halen.
    Bedoelde hier ook vooral de secundaire wegen of algemeen: wegen met één enkele rijstrook (ook in wegenwerken op autosnelweg). Daar waar er meerdere rijstroken zijn, is inhalen toch steeds mogelijk en erger ik me daar totaal niet aan. Zolang er maar vlot verkeer mogelijk is. Mensen vergeten soms dat het verkeer steeds drukker wordt en dat ze niet alleen zijn. Daarbij hebben wij als truckers tegenwoordig steeds strakkere tijdschema's (zullen hier wel meerdere kunnen beamen), waardoor 5min te laat bij een klant al snel een ferme deuk in de planning kan brengen.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Ik doe er iets meer dan 100.000 en ik geef het gwn op om te ergeren. Al kan ik me goed voorstellen dat vrachtwagens nog meer ergernissen kunnen hebben
    Niet alleen de ergernis is een probleem... Ook de lading en het gewicht brengt gevaar met zich mee.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    'k Moet zeggen dat ik momenteel ook in een zeer tolerante periode ben opnieuw. En de tolerante periodes worden steeds langer en volgen elkaar sneller op.
    De punten hierboven vermeld zijn allemaal herkenbaar.
    Maar je moet dan eens meerijden met iemand die zo een stoot uithaalt van dat lijstje. Ergernis in 't kwadraat + schaamte.
    Zo ergerde ik mij vorige zondag aan mijn vrouw, toen die begon te stuntelen om te parkeren in een redelijk grote ruimte tussen 2 vrachtwagens en er een aantal wagens achter ons stonden te wachten!

Comment

Dat was in Charleville Mezieres, denk niet dat het iemand van hier was.
      Ah,ok...dacht dat jij het was die zo blaasde toen ik een irritant maneuver deed aan de afrit Wervik-Menen,maar ik had een goei excuus....ik had weinig tijd....
      2008 Mercedes Viano
      2012 Citroen DS3

Comment

• Ik HAAT kijkfiles!
        Ja, er staat iemand op de pechstrook en ja, er staat een flikkenauto bij met zijn lichten aan. Ge moet daar niet voor remmen!
        Zelfs meters voorbij het "incident" kijken ze nog achterom om toch maar alles gezien te hebben!
        Het ergste en ergerlijkste is het als MNMQMusicStuBru of iemand iets organiseert op snelwegparkings. Holy shit! Iedereen gaat dan stilstaan om naar de vlagskes te kijken.

Gisteren was het van dat: kilometers file over 3 rijvakken voor "iets" op de pechstrook. Ik weet niet exact wat het was, want ik kijk niet (tenzij in mijn perifeer zicht).

Comment

• Ik zet mijn auto 1x dicht bij de ingang van de carrefour omdat ik gehaast was. Ik kom terug. Resultaat: kras van 10cm op mijn deur .
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Ik zet mijn auto 1x dicht bij de ingang van de carrefour omdat ik gehaast was. Ik kom terug. Resultaat: kras van 10cm op mijn deur .
            Typisch. Nooit sta ik dicht van de ingang van een winkel, men let gewoon niet op. Zelfs als ik gehaast ben niet, duurt max 10 minuten langer om 2x langer te lopen van en naar je auto. Liever dat dan die kras.

Comment

• heb ik nooit last van, al meer als 20 jaar

ik zeg niet dat het ni gebeurt, maar sommigen hebben er blijkbaar meer last van als anderen, en zeker zij die hun koe heilig vinden blijkbaar

Comment

• een g is een q op dit forum
                op zich geen ergernis maar een vaststelling

Comment

• Vandaag voor de eerste keer mij echt geergerd aan vrachtwagens die met 15 achter elkaar op veeeeeeel minder dan 50m elkaar volgen. Da's zelfs nie meer grappig als ge een afrit wilt nemen. (zelfs de afrit missen en maar voor de volgende gaan in Hasselt was vandaag onmogelijk)
                  En dan vinden ze t gek dat auto's zich er tussen wringen en hun afsnijden?

Comment

• ik zet me meestal me rechterpinker op bij het bord 'kapellen 3000 meter'

Comment

Ook trucker kan ik afleiden? Ik doe zo'n 200.000km/jr waarvan 150.000-160.000 met de vrachtwagen en erger me minder en minder, het zijn maar de uitschieters in domheid (afsnijden en dergelijke) of mensen die opzettelijk hinderen waar ik me nog aan erger.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Ik doe er iets meer dan 100.000 en ik geef het gwn op om te ergeren.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      'k Moet zeggen dat ik momenteel ook in een zeer tolerante periode ben opnieuw. En de tolerante periodes worden steeds langer en volgen elkaar sneller op.
                      De punten hierboven vermeld zijn allemaal herkenbaar.
                      Maar je moet dan eens meerijden met iemand die zo een stoot uithaalt van dat lijstje. Ergernis in 't kwadraat + schaamte.
                      Zal eigen zijn aan mensen die veel km's maken denk ik. Heb hetzelfde gevoel. Leeftijd zal misschien ook een rol spelen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                        Ik HAAT kijkfiles!
                        Ja, er staat iemand op de pechstrook en ja, er staat een flikkenauto bij met zijn lichten aan. Ge moet daar niet voor remmen!
                        Zelfs meters voorbij het "incident" kijken ze nog achterom om toch maar alles gezien te hebben!
                        Het ergste en ergerlijkste is het als MNMQMusicStuBru of iemand iets organiseert op snelwegparkings. Holy shit! Iedereen gaat dan stilstaan om naar de vlagskes te kijken.

Gisteren was het van dat: kilometers file over 3 rijvakken voor "iets" op de pechstrook. Ik weet niet exact wat het was, want ik kijk niet (tenzij in mijn perifeer zicht).
                        Maanden geleden hier ook al eens vermeld. Wanneer gaan ze er nu eindelijk eens voor zorgen dat ze in tweede instantie dat zicht wegnemen van de andere chauffeurs. een soort van opblaasbare muur zou een effectief hulpmiddel kunnen zijn en de eerste die er trager dan 30km/u voorbij komt wordt "geflitst" en een boete van €250...
                        Hopeloos wordt je ervan, ik heb geen enkele interesse in wat er allemaal gebeurt of te zien is, hoef daar ook niet voor stil te staan.
                        Last edited by Metaxa; 29/03/2012, 00:34.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Het is deze week toch weer erg

Ik gebruik amper mijn claxon, maar gisteren heb ik ze wel 4x gebruikt. Bomma was namelijk met haar Aixam aan het rijden, en ik overdrijf niet als ik zeg dat ze met 15 km/u door het centrum ging. De rotonde nam ze aan nog geen 10 km/u, en een bocht pakken duurde een eeuwigheid. Om u aan dood te ergeren als je daar achter hangt en niet kan inhalen

En dan nog vandaag: Bejaarde die midden op het kruispunt stopt, ik wil hem langszij passeren, meneer heeft dat natuurlijk niet gezien en ramt bijna op mij

Comment

• Gisteren iemand - echt waar - zien stoppen voor het groen, en dan, nadat het licht versprong, zien doorrijden door het rood. Hij/zij was waarschijnlijk in de war omdat de pijl om linksaf te slaan wel al op rood stond, met dus een rijtje wachtende auto's op de linkse voorsorteerstrook, maar het "volle" licht voor rechtdoor te rijden blijft daar altijd veel langer groen. Waarom hij/zij dan ook nog eens door rood rijdt, dat weet ik niet . Ik moet wel toegeven dat ik dat zelf ook best wel eens verwarrend vind, zo een combinatie van een "vol" licht met een "pijl"-licht ernaast. Ik zie in ieder geval op zulke kruispunten vrij regelmatig eentje voor het groen stoppen of door het rood rijden. Vergis ik me, of zag je die combinaties vroeger (tot zo een tien jaar geleden) niet?

Comment

• Frustratie van de laatste weken: mensen gebruiken hun richtingaanwijzer (let op de naam!) als afleidingsmaneuver.
                              Moet je afslaan? Doe gewoon en raak die domme hendel niet aan!
                              Kom je aan een kruispunt en moet je rechtdoor, duw die hendel maar naar onder of naar boven, wat maakt het uit?

Andere ergernis: Op banen van 50 rij je 30 of 70, op banen van 70 rij je 50 of 90.
                              Als je dan 20 per uur trager rijdt op het eerste rijvak, terwijl iemand je inhaalt over het tweede rijvak, draai dan niet zonder kijken of pinken (!!) de baan over, over een arceringsstrook.

En dan vanmorgen achter me een vrouw in een Audi met haar ruitenwissers op de snelste stand. Hier in Antwerpen was het droog... Ondertussen zat ze mee te zingen en dansen op haar muziek. Het feit dat ze ondertussen ook een tutter in haar mond had doet er niet toe maar is wel het vermelden waard.
                              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                              1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE
                              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                              1980 Volkswagen Derby CLS
                              1990 Mercedes W124 230CE
                              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Gisteren wee-ral twee keer: komt er ene afgestoven aan 140+ en uw gat duwen, je gaat na een tijdje op kant en dan een minuut later rij je ze weer voorbij omdat ze zwalkend iets anders aan het doen zijn dan rijden.

Comment

• Heb vandaag ook nog zoiets voorgehad.
                                  Iemand met een golfke dat traag reed, ik ga voorbij (samen met enkele andere auto's) effe later vlamt dat golfke voorbij aan veel te hoge snelheid, waarna we hem dan weer met zen allen voorbij moesten omdat meneer weer traag aan het rijdn was.
                                  Dat is 4 keer geweest van Alken tot Sint-Truiden op de N80.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Er reed vanmorgen een dame in een Saab 9-3 van de E19 de ring in Antwerpen op in de richting Nederland. ze reed op het tweede rijvak terwijl het eerste vrij was en duwde nu en dan op haar rem terwijl de auto voor haar eigenlijk geen snelheid minderde. Ik ben er rechts voorbijgegaan, maar bedenk me nu dat dat fel gevaarlijk was want madam was aan t SMS'en. toen nadien een vrachtwagen naar t tweede rijvak wilde gaan om richting E19/A12, heeft ze serieus moeten remmen want hoewel de truck al lang zijn richtingaanwijzer had uitstaan, was ze te druk aan het sms'en om dat gezien te hebben.

Ik heb me gisteravond ook afgevraagd hoeveel mensen couperen als ze op t derde rijvak rijden en plots merken dat ze de afrit Rumst (of Kontich, kies maar uit) moeten hebben. Elke dag is er minstens eentje die dat manoeuvre uitvoert, terwijl er vrachtwagens en auto's op de andere rijvakken rijden...
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Deze morgend mijn vriendin afgezet int stad.
                                      Ik rij in de vorstemansstraat richting Graaf van Egmontstraat.
                                      Ik heb voorrang op de Graaf van Egmontstraat, dus ik pak mijn voorrang. Komt er ene aangevlogen al flashend en claxonerend dat ik in fout was. Dan komt hij plakken, maar echt dicht, moest ik remmen voor een overstekende voetganger zat hij mee op mijne schoot.
                                      Ik heb gewoon de lul uitgehangen en 10km/uur gaan rijden, ik zet mijn vriendin af int school en die stond achter mij om zijn dochter ofzo af te zetten en ik wil er heen gaan om te vragen wat zijn probleem is. Maar dan wassem rap weg
                                      BMW X5 45e

Comment

• Mensen die op de autostrade rijden en je willen inhalen. Leuk, maar als ze bijna bij jou zijn, dan plots stijgt hun voet op en zie je ze terugvallen in je spiegel.
                                        Geen probleem tot hier toe, maar dan nader je een auto voor je die je wilt inhalen? Je pinkt en precies alsof het pinklicht een signaal is, zie je die auto die daar probeerde in te halen en faalde gas geven en je naderen tot aan je deur, om dan stil te vallen en terug te zakken.
                                        Ik maar remmen. Nu pink ik en als het zo een pipo is smijt ik me ervoor, ik weet toch dat ze me nooit inhalen.

Comment

• Ow. Ooit begin de befaamde discussie tussen Wooter en ik op deze manier

Ergernis van deze avond: ik rijd achterwaarts een straat op, omdat ik anders niet weggeraakte, komt daar een voetganger boos naast me staan. Kerel, op de STRAAT, en als mijn achteruitrijlichten branden, moet je NIET achter m'n auto gaan lopen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X