Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren een auto met een rij auto's achter die eens kwam invoegen aan 50km/h, het tweede vak zat vol dus ik mocht remmen. De eerste twee komen voor me de baan op en de derde begint claxonneren op mij omdat ik in zijn weg reed, twee km verder reden ze nog altijd maar 65. Niet normaal die Fransen, dat is er meer gewoonte dan uitzondering.

    Vandaag dan een rijtje middenvakkers die me aan 't inhalen is, ik nader een andere camion vrij snel en zet pinker ruim op tijd naar links, uiteraard niemand die het ziet. Sorry aan meneer met de mooie A6 die plots moest overtrekken naar het lege linkervak, maar ge moet maar wat beter opletten. Dat zijn boterhammen in zijn handen zaten, zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad.

    En dan een vrouwmens, op de snelweg wegenwerken, van 2 naar 1 vak, iedereen moest op het linkervak rijden en max 70. Ze reed begot 50 en na de werken bleef ze gewoon 50 doen op het linkervak. Ik wou rechts voorbij, maar meneer de Fransman die achter haar reed kwam ook net naar rechts en bleef er achter hangen, want rechts inhalen mag niet! Een goeie km verder ging ze dan naar rechts, ik naar links om ze in te halen, maar als ik er net bijna voorbij ben, trekt ze op en komt ze naast mijn remork plakken.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 02/04/2012, 15:38.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Gisteren een auto met een rij auto's achter die eens kwam invoegen aan 50km/h, het tweede vak zat vol dus ik mocht remmen. De eerste twee komen voor me de baan op en de derde begint claxonneren op mij omdat ik in zijn weg reed, twee km verder reden ze nog altijd maar 65. Niet normaal die Fransen, dat is er meer gewoonte dan uitzondering.

      Vandaag dan een rijtje middenvakkers die me aan 't inhalen is, ik nader een andere camion vrij snel en zet pinker ruim op tijd naar rechts, uiteraard niemand die het ziet. Sorry aan meneer met de mooie A6 die plots moest overtrekken naar het lege linkervak, maar ge moet maar wat beter opletten. Dat zijn boterhammen in zijn handen zaten, zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad.

      En dan een vrouwmens, op de snelweg wegenwerken, van 2 naar 1 vak, iedereen moest op het linkervak rijden en max 70. Ze reed begot 50 en na de werken bleef ze gewoon 50 doen op het linkervak. Ik wou rechts voorbij, maar meneer de Fransman die achter haar reed kwam ook net naar rechts en bleef er achter hangen, want rechts inhalen mag niet! Een goeie km verder ging ze dan naar rechts, ik naar links om ze in te halen, maar als ik er net bijna voorbij ben, trekt ze op en komt ze naast mijn remork plakken.
      Hoe noemen ze dat weer in onze vaktermen... Dagelijkse kost???

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
        Hoe noemen ze dat weer in onze vaktermen... Dagelijkse kost???
        Juist, maar als ge de vrijdagavond om 20h nog altijd richting het zuiden aan 't tuffen zijt, ergert ge u rap.

        Comment


        • Gisteren op de autosnelweg richting Eindhoven. Steek een aantal wagens voorbij en zie een ouwe Ford Mondeo aankomen tegen hoge snelheid en begint te plakken aan m'n achterbumper. Geen probleem mee en ga asap naar rechts om hem voorbij te laten. 500m verder een hoop rook, iedereen vol in de remmen en jep wie ligt daar rechts in de berm. Onze gehaaste Mondeobestuurder. Moest toch ff goed lachen.

          Comment


          • Enkele weken geleden moest iedereen dringend bellen. Deze week moest iedereen dringend een SMSje beantwoorden tijdens het rijden. Dat kan me weinig bommen als je aan 90 achter een vrachtwagen rijdt op het rechtervak, maar irriteert wel als je vervolgens moeite hebt om in het derde rijvak te blijven op de E40 Leuven-Brussel aan 95...

            En dan nog een vermoedelijk zatte troela die een pirouette draaide op de E314 omdat ze niet wist of ze nu naar Luik of naar Brussel moest sturen en daarbij een reeks andere auto's raakte, en vervolgens iedereen wild en lastig omdat ik het maar niks vond dat men ging slalommen tussen de wrakken aan hoge snelheid.
            Last edited by ; 31/03/2012, 22:53.

            Comment


            • Dronke chauffeurs!!
              Dien gast voor mij reed verdorie meer links dan rechts of op de parkeerstroken rechts
              ge zou nimeer durven buiten komen op zo'n uur



              op de leuning van een bank zitten kost 150€ ma een snelheidsovertreding maar 50€
              der klopt hier toch verdomme iets niet hoor in ons land, als zo'n mensen hun rijbewijs mogen houden awel me voeten gerard

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                Dronke chauffeurs!!
                Dien gast voor mij reed verdorie meer links dan rechts of op de parkeerstroken rechts
                ge zou nimeer durven buiten komen op zo'n uur



                op de leuning van een bank zitten kost 150€ ma een snelheidsovertreding maar 50€
                der klopt hier toch verdomme iets niet hoor in ons land, als zo'n mensen hun rijbewijs mogen houden awel me voeten gerard
                "Maar" €50 precies. De boetes die 50 euro opleveren zijn zelfs nog geen 50 euro waard.
                Dronken chauffeurs idd, gisteren ook 2 voor me gehad, constant remmen en traag rijden, maar veel te zigzag om veilig voorbij te geraken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Vandaag dan een rijtje middenvakkers die me aan 't inhalen is, ik nader een andere camion vrij snel en zet pinker ruim op tijd naar rechts, uiteraard niemand die het ziet. Sorry aan meneer met de mooie A6 die plots moest overtrekken naar het lege linkervak, maar ge moet maar wat beter opletten.
                  Ik let ook altijd op camions met hun pinker naar rechts voor 't geval ze naar links uitwijken om u van de baan te rammen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                    Ik let ook altijd op camions met hun pinker naar rechts voor 't geval ze naar links uitwijken om u van de baan te rammen.
                    Pinker naar links uiteraard, rap even veranderen.

                    Daarstraks blijkbaar een onder de trein gewandeld in Poperinge, kon in elk geval niet passeren en stond vol brandweer en politie.
                    Last edited by |) ][ |V| ][; 02/04/2012, 15:41.

                    Comment


                    • Vrijdagnacht op weg naar spanje, van luxemburg tot lyon een kat en muis spelletje gehad
                      Met 2 belgische renault traffics met aanhangwagens, ze rijden 110, wij mey ons 3 wagens er vlot over, nog geen min later steken ze ons voorbij tegen + 140 om dan weer voor ons te komen vertragen... Ongeloofelijk ambetant

                      En dan hier ter plaatsen, stoor ik mij vooral op de bevolking die niet in staat is deftig in te parkeren zonder de borduur te rammen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Pinker naar links uiteraard, rap even veranderen.
                        Denk dat ie bedoelt... Als we rechts willen inslaan, dat we even uitwijken naar links om de draai te kunnen pakken

                        Logisch dat dit de fout is van beide chauffeurs;
                        - persoon in de wagen, zou beter moeten weten dat een truck niet manouvreert zoals een auto, en wacht dus beter netjes achter de vrachtwagen ipv er toch snel voorbij te willen glippen.
                        - persoon in de truck... ALTIJD in de gaten houden als er zo'n kieken toch wil passeren!

                        Velen denken dat ze alleen op de baan zijn en hebben geen oog voor andere bestuurders. Als beide partijen, zowel in recht als onrecht, het verkeer/andere bestuurders zouden in de gaten houden (neen, niet die blonde met haar dikke ****), zouden er al massa's minder ongevallen gebeuren.

                        Om met de neus op de feiten te drukken...
                        Voetganger wordt omver gereden! -- Blijkbaar hebben zowel de voetganger als bestuurder elkaar niet gezien... Maar als de voetganger of de bestuurder beter had opgelet (er moet er maar éne opletten), dan was dit niet gebeurt!
                        Dodehoek-ongeval... Iedereen zou moeten weten dat dit een ongevalmagneet is! Moest de bestuurder nu eens NIET in de dode hoek van een ander BLIJVEN rijden, dan worden die ongevallen gegarandeert gehalveert!

                        Denk dat het duidelijk is dat ik mij erger aan mensen die niet opletten of nadenken zeker?

                        Comment


                        • Tegenwoordig hebben ze op de e313 stukken aangelegd waar men een rijstrook extra heeft (eindelijk)

                          Is het dan echt ZOOOOOOO NODIG dat vrachtwagens 3 van de 4 stroken inpalmen om elkaar men 1-2 km/h verschil gaan te bekampen?
                          Daarmee gaat alles alsnog maar rond de 90 vooruit

                          Alle respect voor wat die soms meemaken, maar dat is toch ook weer netjes. En uiteraard met 100-en meter tussen elkaar vantijd maar gewoon op dat 3e vak gaan blijven rijden op de CC
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                            Tegenwoordig hebben ze op de e313 stukken aangelegd waar men een rijstrook extra heeft (eindelijk)

                            Is het dan echt ZOOOOOOO NODIG dat vrachtwagens 3 van de 4 stroken inpalmen om elkaar men 1-2 km/h verschil gaan te bekampen?
                            Daarmee gaat alles alsnog maar rond de 90 vooruit

                            Alle respect voor wat die soms meemaken, maar dat is toch ook weer netjes. En uiteraard met 100-en meter tussen elkaar vantijd maar gewoon op dat 3e vak gaan blijven rijden op de CC
                            Moesten we op de 2-vaks baan ervoor ook mogen inhalen, terwijl het verkeer dan eens wat minder is, dan zouden we daar niet opeens allemaal tegelijk moeten beginnen inhalen. Want als we, zoals je wenst, allemaal netjes achter elkaar moeten blijven rijden, dan rijden we nog amper 75!

                            Ik ga ze nu ook niet allemaal mooiklappen natuurlijk, maar als ik idd merk, dat ik amper een hogere snelheid hebt, dan haal ik niet in. Ik nader ook zo kort mogelijk om dan uiteindelijk naar het 2e vak te gaan om in te halen... maar daar worden we ook weer op beboet, dus de wet dreigt om ons op 100m vooraf te gaan overtrekken! Wil ik maar zeggen, éénder wat we proberen, het is òf de wet, òf andere bestuurders, die tegen de borst gestoot worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                              Denk dat ie bedoelt... Als we rechts willen inslaan, dat we even uitwijken naar links om de draai te kunnen pakken

                              Logisch dat dit de fout is van beide chauffeurs;
                              - persoon in de wagen, zou beter moeten weten dat een truck niet manouvreert zoals een auto, en wacht dus beter netjes achter de vrachtwagen ipv er toch snel voorbij te willen glippen.
                              - persoon in de truck... ALTIJD in de gaten houden als er zo'n kieken toch wil passeren!
                              Om dat te beletten zet ik mij al goed op voorhand wat "breed", dan gaan ze er niet meer rond.

                              Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                              Velen denken dat ze alleen op de baan zijn en hebben geen oog voor andere bestuurders. Als beide partijen, zowel in recht als onrecht, het verkeer/andere bestuurders zouden in de gaten houden (neen, niet die blonde met haar dikke ****), zouden er al massa's minder ongevallen gebeuren.

                              Om met de neus op de feiten te drukken...
                              Voetganger wordt omver gereden! -- Blijkbaar hebben zowel de voetganger als bestuurder elkaar niet gezien... Maar als de voetganger of de bestuurder beter had opgelet (er moet er maar éne opletten), dan was dit niet gebeurt!
                              Dodehoek-ongeval... Iedereen zou moeten weten dat dit een ongevalmagneet is! Moest de bestuurder nu eens NIET in de dode hoek van een ander BLIJVEN rijden, dan worden die ongevallen gegarandeert gehalveert!

                              Denk dat het duidelijk is dat ik mij erger aan mensen die niet opletten of nadenken zeker?
                              Idd, soms heb je van die intelligente die gewoon naast je blijven rijden op dezelfde plek, als dat net dode hoek is, weet je pas dat ze er rijden als ze claxonneren omdat ge er bijna tegen zit, eens voorgehad op de ring van Parijs.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                              Tegenwoordig hebben ze op de e313 stukken aangelegd waar men een rijstrook extra heeft (eindelijk)

                              Is het dan echt ZOOOOOOO NODIG dat vrachtwagens 3 van de 4 stroken inpalmen om elkaar men 1-2 km/h verschil gaan te bekampen?
                              Daarmee gaat alles alsnog maar rond de 90 vooruit

                              Alle respect voor wat die soms meemaken, maar dat is toch ook weer netjes. En uiteraard met 100-en meter tussen elkaar vantijd maar gewoon op dat 3e vak gaan blijven rijden op de CC
                              Op 4-vaks snelwegen worden de eerste twee vakken nooit gebruikt door automobilisten, dus als er eens een camion op het derde kruipt, merk je daar eigenlijk niks van.

                              Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                              Moesten we op de 2-vaks baan ervoor ook mogen inhalen, terwijl het verkeer dan eens wat minder is, dan zouden we daar niet opeens allemaal tegelijk moeten beginnen inhalen. Want als we, zoals je wenst, allemaal netjes achter elkaar moeten blijven rijden, dan rijden we nog amper 75!

                              Ik ga ze nu ook niet allemaal mooiklappen natuurlijk, maar als ik idd merk, dat ik amper een hogere snelheid hebt, dan haal ik niet in. Ik nader ook zo kort mogelijk om dan uiteindelijk naar het 2e vak te gaan om in te halen... maar daar worden we ook weer op beboet, dus de wet dreigt om ons op 100m vooraf te gaan overtrekken! Wil ik maar zeggen, éénder wat we proberen, het is òf de wet, òf andere bestuurders, die tegen de borst gestoot worden.
                              Met 75 rijden bedoel je: 65-70-65-80-65-75-60-85-70-... Niets zo ergerlijk als treintje rijden als er een te rond is om zijn cc aan te zetten. Ik laat dan meestal een gat tussen zodat ik schoon op cruise control kan volgen, maar toch moet je plots remmen, want dieje voor je laat plots een gat vallen en doet maar 60 meer...
                              Uiterst veilig. Het Nederlands systeem is dan toch beter, gewoon op drukke banen inhalen verbieden van 7 tot 9 en 15 tot 18h.


                              En vandaag op de baan Ieper-Veurne een auto ingehaald, bestuurd door een van de New Kids. Als je met je auto ingehaald wordt op een gewestweg door een oplegger, moet je misschien wat sneller proberen te rijden.
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 02/04/2012, 20:44.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                Moesten we op de 2-vaks baan ervoor ook mogen inhalen, terwijl het verkeer dan eens wat minder is, dan zouden we daar niet opeens allemaal tegelijk moeten beginnen inhalen. Want als we, zoals je wenst, allemaal netjes achter elkaar moeten blijven rijden, dan rijden we nog amper 75!

                                Ik ga ze nu ook niet allemaal mooiklappen natuurlijk, maar als ik idd merk, dat ik amper een hogere snelheid hebt, dan haal ik niet in. Ik nader ook zo kort mogelijk om dan uiteindelijk naar het 2e vak te gaan om in te halen... maar daar worden we ook weer op beboet, dus de wet dreigt om ons op 100m vooraf te gaan overtrekken! Wil ik maar zeggen, éénder wat we proberen, het is òf de wet, òf andere bestuurders, die tegen de borst gestoot worden.
                                Of da nu mag of t mag nie, wa is t verschil. ELKE dag mag ik tussen houthalen, lummen en diepenbeek (of omgekeerd) minstens 1x naar zo'n race kijken. En t zijn belange nie altijd buitenlanders.

                                Edit: Ik heb er niks op tegen dat vrachtwagenchauffeurs da inhaalverbod aan hun laars lappen, ma nie 'smorgens en 's avonds in de spits.
                                Last edited by ; 02/04/2012, 20:55.

                                Comment


                                • Ofwel zijn het buitenlanders, ofwel Belgen onderweg met bulktransport naar een werf ofzo. Liefst nog zonder hun goedje af te dekken zodat je erachter zand kan fretten.

                                  Comment


                                  • Net terug van 11 dagen Tunesië en het is me opgevallen hoe alles daar proper afgedekt en vastgemaakt is op die vrachtwagens en open bestelwagens. Vrachtwagens met zand op volledig met een bache afgedekt, grote open bestelwagens met allerhande brol op vastgesjord met meer spanbanden dan ik hier ooit gezien heb.

                                    Comment


                                    • Ik heb weer veel gezien vandaag maar me niet geërgerd!
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Ofwel zijn het buitenlanders, ofwel Belgen onderweg met bulktransport naar een werf ofzo. Liefst nog zonder hun goedje af te dekken zodat je erachter zand kan fretten.
                                        Daar kan ik ook van kotsen! Maar ja, dat zijn dan weer chauffeurs die net iets te weinig tijd hebben om dat af te dekken... Alhoewel ze dan wel tijd hebben om overal koffie te gaan zuipen!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                          Moesten we op de 2-vaks baan ervoor ook mogen inhalen, terwijl het verkeer dan eens wat minder is, dan zouden we daar niet opeens allemaal tegelijk moeten beginnen inhalen. Want als we, zoals je wenst, allemaal netjes achter elkaar moeten blijven rijden, dan rijden we nog amper 75!

                                          Ik ga ze nu ook niet allemaal mooiklappen natuurlijk, maar als ik idd merk, dat ik amper een hogere snelheid hebt, dan haal ik niet in. Ik nader ook zo kort mogelijk om dan uiteindelijk naar het 2e vak te gaan om in te halen... maar daar worden we ook weer op beboet, dus de wet dreigt om ons op 100m vooraf te gaan overtrekken! Wil ik maar zeggen, éénder wat we proberen, het is òf de wet, òf andere bestuurders, die tegen de borst gestoot worden.
                                          Op het 2-vaks stuk ervoor niet inhalen?!
                                          Als ik een euro kreeg voor elke minuut dat ik achter een inhalende vrachtwagen steek op het 2-vaks stuk E313, ik zou mijn loon verdubbelen :-p
                                          Van mij mogen vrachtwagens inhalen, maar gebruik dan de 2 rechtse stroken en laat het overige verkeer OOK vlot rijden.
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X