Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW X5 45e
-
Vandaag een pv in de bus gekregen: parkeerboete van 100€.
Ik stond aan mijn woning geparkeerd, met, ik citeer uit het pv : " Voertuig Volkswagen met kenteken XXX-XXX stond met de 2 rechterwielen op het trottoir. Er werd niet geladen of gelost".
Nu is het pas 2 maand geleden dat aan mijn wagen de zijspiegel werd afgereden, de vleugel en de motorkap beschadigd. Dit nadat eerder al eens een spiegel werd afgereden en de flank werd geraakt.
De laatste maal heb ik een pv laten opstellen tegen onbekenden omdat een buur misschien wel de nummerplaat had gezien van de veroorzaker ( met de stille hoop dit te kunnen verhalen op de veroorzaker).
Tijdens de vaststellingen gaven de agenten me de raad om mijn voertuig zo veel mogelijk naar het trottoir te zetten, om zo verdere schade en ongevallen te vermijden. Wat ik dus ook deed.
Mijn voertuig staat ( of beter stond) inderdaad met 2 wielen op het trottoir, met inachtname van 80 tot 90 cm breedte tussen de huisgevel en mijn voertuig. Zodat iedereen op een veilige manier kan passeren op het voetpad.
Ik weiger dus om deze boete zo maar te betalen en zal deze aanvechten.
Maar ik vind evenwel nergens terug, dat als je voldoende doorgang laat op het voetpad, en zo het voetgangersverkeer niet hindert, dat dit zou toegelaten zijn.
Welke argumenten, behalve dat ik mijn wagen zo parkeer om ongevallen te vermijden, kan ik nog aanbrengen?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
woont ge in bebouwde kom? Zo ja, dan is het zowieso verboden op de verhoogde berm te gaan staan. Voetpad is ook verboden als parkeerplaats.
Buiten de bewoude kom ligt het anders, maar ge zit altijd met de regel dat je de voetganger 1.5 meter plaats moet laten om deftig te laten passeren. En dat is dus 1.5 meter vanaf de rand en niet vanaf de rijbaan, maw gij moet indien het niet anders kan een stuk op de rijbaan staan als ge de 1.5 meter wilt respecteren.
Maar daarbuiten begrijp ik uw frustratie volledig. Als je nog de namen hebt van de politieagenten die u die raad gegeven hebben, zou ik eens eerst met hen contact opnemen en om wat meer uitleg vragen.
Comment
-
Hier wat fotos van de laatste keer dat de spiegel werd afgereden.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
@ Flappy: wees gerust -> de wagen staat nu volledig op de rijbaan en niet meer op het voetpad met zijn wielen. Met wat geluk is degene die er nu op vlamt, zodanig beschadigd dat hij niet verder kan. Ik heb dan misschien in het slechtste geval een totaal verlies van de wagen, maar wel een dader die zal betalen... Ik hoop alleen maar dat er dan niemand op het voetpad loopt ter hoogte van mijn wagen en dat die verpletterd wordt tussen mijn wagen en de muur. Veiligheid voorop is het motto...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenVandaag een pv in de bus gekregen: parkeerboete van 100€.
Ik stond aan mijn woning geparkeerd, met, ik citeer uit het pv : " Voertuig Volkswagen met kenteken XXX-XXX stond met de 2 rechterwielen op het trottoir. Er werd niet geladen of gelost".
Nu is het pas 2 maand geleden dat aan mijn wagen de zijspiegel werd afgereden, de vleugel en de motorkap beschadigd. Dit nadat eerder al eens een spiegel werd afgereden en de flank werd geraakt.
De laatste maal heb ik een pv laten opstellen tegen onbekenden omdat een buur misschien wel de nummerplaat had gezien van de veroorzaker ( met de stille hoop dit te kunnen verhalen op de veroorzaker).
Tijdens de vaststellingen gaven de agenten me de raad om mijn voertuig zo veel mogelijk naar het trottoir te zetten, om zo verdere schade en ongevallen te vermijden. Wat ik dus ook deed.
Mijn voertuig staat ( of beter stond) inderdaad met 2 wielen op het trottoir, met inachtname van 80 tot 90 cm breedte tussen de huisgevel en mijn voertuig. Zodat iedereen op een veilige manier kan passeren op het voetpad.
Maar ik vind evenwel nergens terug, dat als je voldoende doorgang laat op het voetpad, en zo het voetgangersverkeer niet hindert, dat dit zou toegelaten zijn.
Welke argumenten, behalve dat ik mijn wagen zo parkeer om ongevallen te vermijden, kan ik nog aanbrengen?
Comment
-
ik woon in een erg drukke bocht waar ook regelmatig spiegels, en meer, wordt afgereden
ik zet mijn jeep ook met zijn wielen op de verhoogde berm zodat hij niet breder is als de overige wagens, maar ik ben me bewust van de overtreding die kan volgen...maar nog niet vastgesteld is
Comment
-
Het gaat hem mij niet echt over die 100€, maar wel over de kleinzieligheid waarmee ze mensen aanpakken...Last edited by Utah; 12/04/2012, 20:33.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenVandaag een pv in de bus gekregen: parkeerboete van 100€.
Welke argumenten, behalve dat ik mijn wagen zo parkeer om ongevallen te vermijden, kan ik nog aanbrengen?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenHet is nooit goed, hoor.
Kruispunt vrijhouden = achterliggers ergeren
Kruispunt blokkeren = kruisend verkeer ergeren
Aan het kruispunt van de school is het alle dagen prijs. "Ik kan er nog bij, ik kan er nog bij" zie je ze denken. Zelfs door rood rijden ze nog een vol kruispunt op.
Comment
-
Welke argumenten, behalve dat ik mijn wagen zo parkeer om ongevallen te vermijden, kan ik nog aanbrengen?
Waar ik mijn auto parkeer zijn er ook genoeg die hun spiegels kunnen oprapen. Maar door op het voetpad te parkeren, is je spiegel niet veilig, want als je in een rolstoel zou zitten en je komt de elfdustste auto tegen die de vlotte doorgang belemmerd op het voetpad, zou ik ook niet meer kijken naar een schreefje meer of minder, het is niet dat zij een keuze hebben (ik weet niet hoe breed een rolstoel is, en ik weet niet hoe breed de rest van het voetpad is en het is dan ook niet persoonlijk naar jou bedoelt).
Kan je je auto niet ergens anders zetten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenDoor het kruispunt op te rijden erger je ook je achterliggers, want zij staan finaal in de strondboel die je er nog van gemaakt hebt
Comment
-
Gisteren een leuke actie gezien op de E314 naar Limburg:
Bompabak (Ford Fusion + erg oude nrplaat) steekt (toegegeven) tergend langzaam een vrachtwagen voorbij.
Erachter zit een afgeleefde X5 met te donkere ramen zich zichtbaar op te fokken (links-rechts zéér kort achter op de Ford).
Op gegeven moment schiet de X5 naar rechts de pechstrook op, en volgas (afgaand op al hetgeen de uitlaat eruitpompte) langs de vrachtwagen door om zich vervolgens weer op het linker baanvak te smijten en efkes zijn rem aan te tikken.
Dat ge gehaast zijt ok, en als bompa zo traag voorbijsteekt, vind ik ook vervelend.
Maar dat was derover, smerig varken.
En het meest idiote vanal was, de volgende afrit stond hij langs ons aan de rooi lichten.
Ik wens u nen hele dikke boom toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenIk weet het. Was iedereen maar zo intelligent als wij, he gewoon ik, het zou allemaal veeeeel vlotter gaan
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenGisteren een leuke actie gezien op de E314 naar Limburg:
Bompabak (Ford Fusion + erg oude nrplaat) steekt (toegegeven) tergend langzaam een vrachtwagen voorbij.
Erachter zit een afgeleefde X5 met te donkere ramen zich zichtbaar op te fokken (links-rechts zéér kort achter op de Ford).
Op gegeven moment schiet de X5 naar rechts de pechstrook op, en volgas (afgaand op al hetgeen de uitlaat eruitpompte) langs de vrachtwagen door om zich vervolgens weer op het linker baanvak te smijten en efkes zijn rem aan te tikken.
Dat ge gehaast zijt ok, en als bompa zo traag voorbijsteekt, vind ik ook vervelend.
Maar dat was derover, smerig varken.
En het meest idiote vanal was, de volgende afrit stond hij langs ons aan de rooi lichten.
Ik wens u nen hele dikke boom toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
Wat heeft die boom jou misdaan?
Comment
Comment