Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Bompa, gij weet dat als ge u er tussen gooit en gas geeft, ge ook snel genoeg weg zijt... Die andere auto weet enkel dat gij trager reed en plots voor hem in komt. Logische reactie is natuurlijk verschieten en op de rem gaan, ook al geeft gij ondertussen gas en gaat ge al sneller dan de andere. Dat weet die niet en kan die ook moeilijk inschatten.

Dus ik kan snappen dat die efkes verschiet, maar om daar nu meteen faren voor te trekken is idd een beetje stom van die gast :-p
    En 't is inderdaad dat laatste.
    Er zat bovendien ongeveer 20m tussen ons, ik schat 4 autolengtes, dus dat is zelfs niet eens ongevaarlijk tussengooien, en ik reed ongeveer 110, hij vermoedelijk 120. Maar 't is algemeen; de onverdraagzaamheid blijft lichtjes stijgen, al die jaren.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
      Ik rij regelmatig in het buitenland (USA) en onlangs nog in Australië en wat mij opvalt is hoe opgefokt mensen zich gedragen in België. De afgelopen weken heb ik verschillende malen op de grote wegen rond Sidney en Melbourne gereden en alles is er gewoon veel relaxer met als gevolg veel minder ongelukken. In de USA heb je veel linksplakkers maar dat wordt gewoon min of meer aanvaard en je mag rechts inhalen. In het algemeen rijdt iedereen er gewoon rond de snelheidslimiet met als gevolg een veel relaxere traffic flow. Het opgefokte Johny - Turkenbak testosteron gehalte die ik iedere dag zie op onze wegen is gewoon te gek voor woorden. Iedere dag zie ik haantjesgedrag op de E17 - E19 tijdens de spits waarvan ze gewoon het rijbewijs moeten intrekken. Geen wonder dat onze grote (ring)wegen halve autokerkhoven zijn iedere dag. In België is er echt wel een serieus mentaliteitsprobleem
      Goh, je moet er ook rekening mee houden dat we hier met veel mensen op een kleine oppervlakte zitten. Op sommige plaatsen is het echt 24/7 druk. Het is veel makkelijker om relaxed te rijden als je ruimte genoeg hebt en niet constant op mekaars lip zit.
      AutoMinded.be

Comment

• beetje een flauw excuus, want zelfs in de steden tijdens de spits (westkust + las vegas) ervaar je dat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          beetje een flauw excuus, want zelfs in de steden tijdens de spits (westkust + las vegas) ervaar je dat
          Ik moet zeggen dat ik dat aan de oostkust (Washington DC, Richmond) niet echt zo ervaarde. Overigens vind ik het hier ook best relax rijden op de juiste tijden (bv. zondagavond na 23u)
          AutoMinded.be

Comment

• ja en ny zal ook ni simpel zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ik heb er ook geen probleem mee dat vrachtwagens elkaar inhalen, maar als dat gebeurd met een verschil van 0,001 km/h dan is da wel om zot van te worden!

En dan is er het stelletje debielen (personen die eigenlijk niet eens een rijbewijs voor een auto zouden mogen hebben, maar toch met een vrachtwagen op de baan zitten) dat zelfs zonder pinker te gebruiken zich op enkele meter voor een andere weggebruiker op het linker vak smijt om een andere vrachtwagen in te halen.
              En het valt mij op dat het percentage van dit soort debielen op de weg toeneemt.
              +1

Ik kan u alleen maar gelijk geven. Zelf hebben wij er al ergernis aan als er ene een andere vrachtwagen inhaalt. Omdat we ook weten dat er best één van de 2 kan inhouden en terug invoegen of liefst toch degene die ingehaald wordt. Deze weet zowiezo dat ie langzamer is. Zelf doe ik dat ook wel (alleen al door het besef dat ik het ook vervelend vind), tenzij er niemand achter rijdt natuurlijk. Maar vanaf ik zie dat er een treintje achter de inhaler zit, dan ga ik direkt wat afremmen. Alhoewel ik meestal diegene ben die aan het inhalen is (cruisesnelheid van 91, dus gaat toch vlotjes erover )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                In vergelijking met veel andere landen in Europa valt het hier goed mee hoor.
                daarom dat ik vergelijk met USA en recent mijn ervaringen in Australië, de spits is daar nog een stuk drukker dan hier en toch veel minder gefrusteerde mensen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  beetje een flauw excuus, want zelfs in de steden tijdens de spits (westkust + las vegas) ervaar je dat
                  voila, iemand die regelmatig in de USA rijdt zal kunnen bevestigen dat het er een stuk relaxer is, ik heb zowel duizenden km aan de west en oostkust en zelfs Alaska dus ik kan wel vergelijken
                  in het algemeen is het meer relax

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                    voila, iemand die regelmatig in de USA rijdt zal kunnen bevestigen dat het er een stuk relaxer is, ik heb zowel duizenden km aan de west en oostkust en zelfs Alaska dus ik kan wel vergelijken
                    in het algemeen is het meer relax
                    Dat kan ik beamen.
                    En dan kom je terug in Belgie en probeer je die relaxte Amerikaanse rijstijl hier toe te passen. Na een week ben je zo gefrustreerd dat je terug aggressief rondrijdt zoals al de rest.

Comment

• De spits in en rond Toronto is anders ook niet simpel hoor... Maar daar zie je niemand 160 rijden (temeer omdat er bij de volgende oprit wel ergens een zwarte auto staat te wachten met zwart geblindeerde ramen die er plots achteraan gaat). Daar zie je ze eerder aan 120-123 km/u bumperkleven en dan slingeren over de rijvakken om toch voorbij te geraken.

Comment

• Daarjuist het voorbeeld gehad dat je niet moet kunnen rijden om een Porsche te kopen.
                        Tussen ternat en brussel zet ik mij in de rechter voorsorteerstrook voor de binnenring te pakken richting zaventem. De lijn verandert daar in een volle lijn en het komt daar op twee stroken. De linker strook komt vrij en ik trek op naar cruising speed. Ineens komt er links van mij een witte Carrera GTS cabrio voorbij gestoven, rechts op de vakken richting Brussel stad. Hij gaat vol op de remmen omdat hij plots beseft dat er een cammionnetje op het rechter rijvak bolt en de P slaat zeer kort weg naar het linkervak . Die kerel was niet naar de baan aan het kijken, want je kon de cammionet van kilometers ver zien en er was geen kat aan het rijden richting Brussel centrum. Ondertussen ben ik op cruisingspeed en ga het camionnetje rechts voorbij. Out of nowhere komt de cabrio van helemaal links over de volle lijn naar rechts, bijna in mijn flank. Hij houdt gelukkig net op tijd in en ik kon uitwijken naar het rechtervak. Grondig vloekend ben ik doorgereden en op de ring komt die kerel nog eens aan 150+ voorbij gespurt om in het gat van iemand te gaan hangen. Khad veel goesting om er achter aan te gaan met mijn faren op. Ik wens hem een serieuze boete en een confiscatie van rijbewijs toe.

Comment

• Ge wenst het niemand toe, maar zo een mannen zou ik graag ergens tegen eene boom of een vangrail zien plakken.

Het ergste is dat ze zelf meestal niks (of niet veel hebben), maar anderen die d'r bij betrokken geraken wel.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Die volle lijn, daar heb ik me ook al een paar keren aan miskeken... Nu weet ik dat die lijn daar zo lang ligt en de cijfers op de borden niet meer kloppen, maar enkele jaren terug zat ik nog vrolijk op het linkervak toen er stond "afrit binnen 400 meter" en dan ligt daar al een volle lijn...

Comment

• En dan hoort ge soms mannen met Ferrari's, Lambo's en Porsches klagen dat ze voor asociale straatracers verweten worden. Dat soort extreem gedrag komt enkel voor bij mannen met snelle karren en het blijft zeker wat langer hangen, een veralgemening is dan snel gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                En dan hoort ge soms mannen met Ferrari's, Lambo's en Porsches klagen dat ze voor asociale straatracers verweten worden. Dat soort extreem gedrag komt enkel voor bij mannen met snelle karren en het blijft zeker wat langer hangen, een veralgemening is dan snel gemaakt.
                                Mijne pa veralgemeent ook altijd van die gasten met hun Porsche mogen ook overal parkeren enz.

Ik denk dat andere chauffeurs ook (jammergenoeg) zo'n zaken doen maar dat het gewoon minder opvalt, een Porsche springt uiteraard meer in het oog dan een VW Golf ofzo en dus ga je er ook wel sneller op letten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                  Mijne pa veralgemeent ook altijd van die gasten met hun Porsche mogen ook overal parkeren enz.
                                  ach, de porsches die verkeerd geparkeerd stonden, staan nu in de uitverkoop owv vaa

nog een veralgemening

Comment

• Ik heb nochtans nog nooit een Porsche moeten laten slepen.
                                    En ik denk dat mijn sleepcounter toch al rond de 35-40 gaat.

Mensen leten er gewoon harder op als een duurdere auto een overtreding begaat, jaloezie zeker?

Comment

• Zondag stond er een Ferrari F430 Spider op het voetpad vlak voor het frietkot. Fils-a-papa mag alles.

Comment

• Daarnet op de E19 reed er een oude pee aan 70 die zwaar een vrachtwagen aan het hinderen was ... De vrachtwagen moest hard in de remmen, en uitwijken naar het middenvak. Helaas voor de oude pee reed er achter de vrachtwagen ook een Volvo van de wegpolitie. De blauwe lichtjes gingen meteen aan en de bompa kon aan de kant ... Zalig om ook eens te zien dat zo iemand van de weg wordt gehaald
                                        AutoMinded.be

Comment

• Wettelijk gezien kunnen ze dat ventje toch niets maken? 70 is toch de minimum.

Ikzelf zou geen 70 durven op de autostrade.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X