Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb er ook nog twee. Eerst een mindere ergernis, maar toch.
Vorige week op de N60: ik reed pakweg 110 km/h (je mag er er 90). Op het rechtervak, telkens ik kan. Blijft er een kerel heel de tijd links halen zonder mij in te halen. En telkens ik een voorligger begon te naderen, merkte ik dat die kerel wat dichterbij gekomen was. Sorry, maar dan ga ik ook op 100 meter van mijn voorligger naar links. Geen zin om geblokkeerd te worden door een mongool die amper 3 km/h sneller rijdt dan ik en mij doet remmen als ik bij een voorligger kom, louter en alleen omdat hij dan zowat naast mij hangt.
En gisteren: ik kom aan een rondpuntje waar ik naar links moet. Van rechts (voor mij dan) kwamen er ook net een aantal wagens het rondpunt op gereden om rechtdoor te rijden. Geen probleem. Alleen dacht de laatste van het rijtje: "ik rijd ook nog snel mee het rondpunt op." Vlak voor mijn wagen natuurlijk (ik reed dus al op het rondpunt voor dat hij er op kwam). Die kerel heeft een leuk claxonconcertje gehad. Bij het oprijden van het rondpunt zat die kerel geen meter voor mijn voorbumper. Typisch ook: altijd als er meerdere auto's achter elkaar rijden. Alsof ze denken: "als die er nog voor kunnen, dan ik ook." Als het maar één auto is, zie je ze veel minder zulke toeren uit halen.
Overigens iets gelijkaardigs op datzelfde rondpuntje: ik rijd zelf in een rijtje dat rondpunt op. Ik als laatste en geen wagen waarvoor ik dien te stoppen die al op het rondpunt reed. Mijn voorliggers namen allemaal de tweede afslag (rechtdoor dus), maar ik moest naar links. Staat er een wagen stil aan de (voor mij) tweede afslag en die ziet dat al die andere wagens daar inslaan en dat hij ze dus eigenlijk niet moet kruisen. Beslist zo een kerel om vlak voor mij tóch het rondpunt op te rijden, alsof hij denkt dat ik ook wel de tweede afslag zal nemen omdat die anderen dat ook doen. Ook vlak voor mijn neus natuurlijk. Ter info: uiteraard stond mijn knipperlicht nog niet aan omdat ik dat pas gebruik aan de afslag waar ik moet afslaan (naar links knipperen op een rondpunt is niet echt duidelijk).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenLinks afslagen op een rondpunt, hoe doe je dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat van dat voorschieten op een rond punt heb je ook vaak op gewone kruistpunten. Als je op 100m van een kruispunt bent komt er nog een auto voor, de 2 die er achter staan denken: als die moet remmen voor die eerste, dan is het niet erg dat hij dat doet voor mij ook! Uiteraard zou je nooit moeten remmen als enkel de eerste de baan opkomt, maar door diegene die volgt mag je toch nog 40km/h vertragen. Enorm ergerlijk.
en die blijft dan 10 tot 15 km onder de Vmax
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenLinks afslagen op een rondpunt, hoe doe je dat?
Btw, het is afslaan, niet afslagen. Slagen doe je voor een examen. Het werkwoord dat bij "slag" (en ook "slaag") hoort is "slaan", niet "slagen".
Sent from my gun metal colored smart mobile device.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenvoorschieten, heb ik op zich geen probleem mee, maar dan zijn er zo van die zakken die er 500 meter over doen om op snelheid te komen
en die blijft dan 10 tot 15 km onder de Vmax
Comment
-
Afgelopen nacht:
-ééntje met een BMW GT aan een kruipunt in St. Antonius Zoersel door het rood bij het rechts afslaan (zelf moest ik rechtdoor) de man aan de overkant die dus ook rechtdoor mocht schrok zich een hoedje.
-wat verder door in het centrum van St. Job in 't Goor een jonge snaak in volledige donkere kledij op een skateboard op de rijweg! Was duidelijk naar een advertentie in de krant aan het soliciteren.
-hedenochtend op een kruispunt in Brasschaat, een hollander die rechtdoor, los door het rood reed, terwijl ik net links was afgegaan, een fractie later aan het groen vertrokken of ie had me in de linker flank zitten.
Blijkbaar zijn ze in het weekend (nog erger dan in de week) helemaal niet met hun gedachten bij het verkeer.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Hah! ik kwam in Reet centrum op een een kruispunt waar wegens werken een gewijzigde verkeerssituatie geldt. Waar tegenliggend verkeer normaal voorrang heeft op afslaand verkeer, is het nu zodanig veranderd dat er een soort éénrichtingslus wordt gecreeerd. Dat staat mooi aangegeven met borden en dergelijke, en geldt al een aantal maanden. Ik moet dus de linkse weg (Begijnbossenstraat) in, zoals hier kort aangegeven, komt er een Fluence van de andere kant (met nummer plaat in de stijl 123-xx, las ik later) en die claxonneert op mij. Dus ik rem af, open mijn raam en wil even vragen wat t probleem is. De man claxonneert weer en rijdt me los voorbij, terwijl madam een gebaar van 'zot' maakt. Nu goed, ik moet blijkbaar dezelfde kant op als hem. Een paar kilometer later staan we samen voor het rood licht.
Ik had al tegen mijn vrouw gezegd dat ik even zou uitstappen en vragen wat het probleem nu was. Zo gezegd zo gedaan, ik stap uit en net als ik op het raam tik en hij verschrikt naar buiten kijkt, wordt het groen, waarop hij er dankbaar vandoor gast. Opnieuw knalt hij bijna tegen een voorligger die even wacht met afslaan, opnieuw claxons. Ik moest nog steeds dezelfde richting uit, maar had de goesting niet meer om de volgende keer we stilstonden terug te vragen wat er nu loos was. Ik denk dat de man nog n hele tijd met een ei in zijn broek heeft gereden, maar dat ie volgende keer ie weer in dezelfde situatie komt opnieuw hetzelfde zal doen.
En eigenlijk had ik geen slechte bedoelingen, ik wilde gewoon uitleggen dat ik in mijn recht was. Straf, hoe mensen zich zo groot voelen, maar als je dan uit je cocon stapt er als een haas vandoor gaan.
Beetje later kwam ik trouwens aan een kruispunt waar ik voorrang aan rechts moest geven. Twee auto's kwamen er van rechts en beiden bleven staan tot ik echt een handgebaar maakte dat ze moesten doorrijden. Dat 'voorrang van rechts'-gedoe is de meeste mensen vreemd geworden.
Dat heet 'zondagsrijders', geloof ik.Last edited by svenio_g; 30/04/2012, 00:46.
Comment
-
Bij ons in schoten aan de vaart is het een baan van 70 met voorrang van rechts, ik kom van rechts en ik zie een sliertje auto's van links aankomen maar die niet stoppen voor mij. Ik hou mijn snelheid aan en blijf tot op de laatste moment rijden om dan te remmen omdak mijn auto niet wil prakken voor mensen die hun regels niet kennen, ik claxoneer dan naar die mensen en Dat madameke verschiet zo hard dat ze zo hard aan haar stuur trekt en bekan op een boom knalt . ik rij er dan achter, dan zit ze maar 50 te rijden op die baan en tekens te doen dakkik nen zot zijn enz.. vrouwen en rijden op zondagBMW X5 45e
Comment
-
Vandaag de pas afgesneden aan een kruispunt. Op dit kruispunt:
Ik stond op het vak van die C5, met een auto voor mij, en de andere dus waar die Corsa staat. De straat waar we links in gaan, bestaat ook uit 2 rijvakken. De auto voor mij draait zich 180 graden, waarbij ik dus even moet inhouden tot de weg vrij is. Als die weg is, trek ik op, maar de auto rechts van mij snijdt mij de pas af om het linkervak te nemen van die straat, terwijl het natuurlijk de bedoeling is om rechts te houden als hij op het rechtervak staat aan de lichten. Ik moest wel claxonneren, want anders lag mijn voorbumper daar schoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenHah! ik kwam in Reet centrum op een een kruispunt waar wegens werken een gewijzigde verkeerssituatie geldt. Waar tegenliggend verkeer normaal voorrang heeft op afslaand verkeer, is het nu zodanig veranderd dat er een soort éénrichtingslus wordt gecreeerd. Dat staat mooi aangegeven met borden en dergelijke, en geldt al een aantal maanden. Ik moet dus de linkse weg (Begijnbossenstraat) in, zoals hier kort aangegeven, komt er een Fluence van de andere kant (met nummer plaat in de stijl 123-xx, las ik later) en die claxonneert op mij. Dus ik rem af, open mijn raam en wil even vragen wat t probleem is. De man claxonneert weer en rijdt me los voorbij, terwijl madam een gebaar van 'zot' maakt. Nu goed, ik moet blijkbaar dezelfde kant op als hem. Een paar kilometer later staan we samen voor het rood licht.
Ik had al tegen mijn vrouw gezegd dat ik even zou uitstappen en vragen wat het probleem nu was. Zo gezegd zo gedaan, ik stap uit en net als ik op het raam tik en hij verschrikt naar buiten kijkt, wordt het groen, waarop hij er dankbaar vandoor gast. Opnieuw knalt hij bijna tegen een voorligger die even wacht met afslaan, opnieuw claxons. Ik moest nog steeds dezelfde richting uit, maar had de goesting niet meer om de volgende keer we stilstonden terug te vragen wat er nu loos was. Ik denk dat de man nog n hele tijd met een ei in zijn broek heeft gereden, maar dat ie volgende keer ie weer in dezelfde situatie komt opnieuw hetzelfde zal doen.
En eigenlijk had ik geen slechte bedoelingen, ik wilde gewoon uitleggen dat ik in mijn recht was. Straf, hoe mensen zich zo groot voelen, maar als je dan uit je cocon stapt er als een haas vandoor gaan.
Beetje later kwam ik trouwens aan een kruispunt waar ik voorrang aan rechts moest geven. Twee auto's kwamen er van rechts en beiden bleven staan tot ik echt een handgebaar maakte dat ze moesten doorrijden. Dat 'voorrang van rechts'-gedoe is de meeste mensen vreemd geworden.
Dat heet 'zondagsrijders', geloof ik.
Comment
-
geen verkeersergernis maar toch:
omwonende aan de gedempte zuiderdokken klagen over de sinksefoor, ze hebben dan moeite om te parkeren.
Sorry zenne maar daar kan ik echt niet bij, hoelang staat die sinksefoor daar al wel niet en dat voor ochotkes een paar weken... Als ze dan nog geen 500mtr verder rijden tot op de kaaien. Kunde gratis parkeren en daar staat echt weinig volk tijdens de sinksefoor.
Bende zeikerds. Ik hoop van harte dat ze het plan doorvoeren om die dokken terug open te gooien. Dat ze hunnen auto daar maar ingooien dan.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk BerichtenVandaag de pas afgesneden aan een kruispunt. Op dit kruispunt:
Ik stond op het vak van die C5, met een auto voor mij, en de andere dus waar die Corsa staat. De straat waar we links in gaan, bestaat ook uit 2 rijvakken. De auto voor mij draait zich 180 graden, waarbij ik dus even moet inhouden tot de weg vrij is. Als die weg is, trek ik op, maar de auto rechts van mij snijdt mij de pas af om het linkervak te nemen van die straat, terwijl het natuurlijk de bedoeling is om rechts te houden als hij op het rechtervak staat aan de lichten. Ik moest wel claxonneren, want anders lag mijn voorbumper daar schoon.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Anthonyvanw Bekijk BerichtenZiet er nu niemand dat er op die eerste foto, 'mooi aangegeven', een Yaris rijdt met zijn tankklep open waarbij zijn tankdop los hangt te bengelen?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtengeen verkeersergernis maar toch:
omwonende aan de gedempte zuiderdokken klagen over de sinksefoor, ze hebben dan moeite om te parkeren.
Sorry zenne maar daar kan ik echt niet bij, hoelang staat die sinksefoor daar al wel niet en dat voor ochotkes een paar weken... Als ze dan nog geen 500mtr verder rijden tot op de kaaien. Kunde gratis parkeren en daar staat echt weinig volk tijdens de sinksefoor.
Bende zeikerds. Ik hoop van harte dat ze het plan doorvoeren om die dokken terug open te gooien. Dat ze hunnen auto daar maar ingooien dan.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenpas op, ik denk dat voor elke werkende mens 4 weken kermis een hel is...maar de sinksefoor is traditie
we starten op 1 oktober en eerste week van juli zat het jaar erop
en begin juni, in volle "blok" was het kermis voor onze deur, dus ook maar naar huis dan ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichtenken de situatie daar niet (weet ook niet waar het is) maar euhhh, mag jij daar nogwel links af, als je op de plaats van de C5 stond?
Comment
-
Minutenlang achter een trage pummel zitten ... Bij het volgend kruispunt rechtsaf moeten en dus een paar honderd meter op voorhand pinker uitsteken naar rechts ... Voorganger doet niets buitennrechtdoor sukkelen ... Groeiend gevoel van opluchting ... Totdat, dertig centimeter vóór het kruispunt, die pummel ook z'n flèche naar rechts opzet en inslaat ..
=> zot komen1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment