Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog een tip, in Frankrijk is het 50km/u boven de limiet, zit je er boven dan is het 750€ + rijverbod.
Spijtig genoeg spreek ik uit ervaring, dure grap.
Nog een tip, in Frankrijk is het 50km/u boven de limiet, zit je er boven dan is het 750€ + rijverbod.
Spijtig genoeg spreek ik uit ervaring, dure grap.
Op 21 jarige leeftijd kan ik dat maar al te goed geloven.
Een mini coyote ja, daar gaan ze me thuis graag mee zien afkomen. Politiecontrole? op fb will do for now.
Ergernis van de dag: niet aansluiten als het file is.
Er-ger-lijk! Madammeke was aan het prutsen met haar gsm en haar papieren en liet een gat van tientallen meters. En allemaal auto's die zich ervoor zetten!
TIJDVERLIES! Allez, waarschijnlijk heb ik niet veel tijd verloren, maar 't is toch zeer ambetant!
Off-topic: in dat opzicht is adaptive cruise control wel tof. Auto volgt gewoon de file. Indien je 2 seconden stilstaat, slaat dat wel af, maar met 1 druk op de knop volg je terug. Nice!
Vandaag achter zo een gezeten. Eerst wou hij mij voor geen geld tussenlaten (vuile Fransman) en daarna liet hij 150m tussen zijn eigen voertuig en die voor hem. Op de ring van Parijs, daar laten ze zo'n kans niet liggen natuurlijk, door zo'n type verliest ge wel degelijk tijd.
Coyote stond trouwens aan, om maar even aan te geven dat je er niet altijd safe mee bent.
Vroeger zat je daar in Frankrijk goed mee, velen die er zelf een hadden. Maar sinds ze in Frankrijk uw auto in beslag kunnen nemen als je met een rijdt, moet je er in elk geval niet meer op vertrouwen, de meesten laten hem wijselijk thuis.
Vroeger zat je daar in Frankrijk goed mee, velen die er zelf een hadden. Maar sinds ze in Frankrijk uw auto in beslag kunnen nemen als je met een rijdt, moet je er in elk geval niet meer op vertrouwen, de meesten laten hem wijselijk thuis.
Coyote mag toch nog in Frankrijk? Coyote zelf heeft hun software aangepast zodat ze "zones van X km" aangeven i.p.v. een "vaste plek", met deze aanpassing was het terug legaal, voor zo ver ik weet?
Coyote mag toch nog in Frankrijk? Coyote zelf heeft hun software aangepast zodat ze "zones van X km" aangeven i.p.v. een "vaste plek", met deze aanpassing was het terug legaal, voor zo ver ik weet?
Ahzo, zou kunnen, daar had ik nog niet van gehoord.
Gisterenavond een oude pee aan de lichten. Voor wie het kent: Als je van de A19 richting Kuurne gaat, eind A19 naar links over de R8. Vent stopt op 20m van de lichten en wordt dus niet gedetecteerd door de lus. Ik claxonneer eens: geen reactie, ik claxonneer wat langer: geen reactie ... Na een minuut of 5 ben ik er gewoon rond gereden en er voor gaan staan. Nog geen 10 seconden later hadden we groen. Je moet daar dan 180° keren, dus passeer je nog eens naast de auto's die achter me stonden. Die vent stond daar nog altijd en van zijn kloten maken op mij dat em deed, nie normaal. Achter hem een file tot op de A19, ik hoop dat diegene die zagen dat ik er zo rond reed wel weten wat ik deed en me ook niet als wegpiraat gaan verslijten.
Variant hierop: op de snelweg een afrit naderen, en er rijdt nog een trage pummel rechts. Je vraagt je af: ga ik die nog voorbij, of blijf ik erachter. De trage pummel heeft zijn pinker naar rechts niet opstaan, dus je denkt: ach die gaat rechtdoor, ik blijf erachter. Gegarandeerd dat hij op het laatste moment toch nog de afrit neemt, en dat je de volgende kilometers aan 50km/h op een 70km/h baan kan afleggen.
idd, typisch!
En als je er toch voor gaat, gegarandeerd dat je dan iets verder voor een overweg mag blijven staan en hij gewoon achter u stopt. Onnozel manoeuvre voor niets
Vandaag gigantische chance gehad .. Voor wie Brugge een beetje kent ... Ik kom van t Zand en rijd richting station. Ik wacht om het rondpunt op te rijden, en links van me komt een zwarte C break staan met chrome amg velgen die een toaal foute et waarde hadden ..
We rijden samen het rondpunt op, hij aan de binnenkant, ik rechts. Ik moest volledig rodomrond, dus terug weg in de richting waaruit ik kwam. Hij wilde gewoon rechtdoor, blijkbaar, zo merkte ik toch doordat hij zijn stuur volledig naar rechts omgooide terwijl ik naast hem reed. Ik had het gelukkig voelen aankomen en heb nog NET mijn stuur ook naar rechts kunnen omgooien of hij zat vol in m'n flank. Ik heb niet gekeken hoeveel het scheelde maar t moet echt met millimeters verschil zijn dat we elkaar misten.
Ik hoop dat ie ondertussen z'n foorbak ergens in een vangrail geplakt heeft. Achterlijke lul.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
En als je er toch voor gaat, gegarandeerd dat je dan iets verder voor een overweg mag blijven staan en hij gewoon achter u stopt. Onnozel manoeuvre voor niets
Vandaag gigantische chance gehad .. Voor wie Brugge een beetje kent ... Ik kom van t Zand en rijd richting station. Ik wacht om het rondpunt op te rijden, en links van me komt een zwarte C break staan met chrome amg velgen die een toaal foute et waarde hadden ..
We rijden samen het rondpunt op, hij aan de binnenkant, ik rechts. Ik moest volledig rodomrond, dus terug weg in de richting waaruit ik kwam. Hij wilde gewoon rechtdoor, blijkbaar, zo merkte ik toch doordat hij zijn stuur volledig naar rechts omgooide terwijl ik naast hem reed. Ik had het gelukkig voelen aankomen en heb nog NET mijn stuur ook naar rechts kunnen omgooien of hij zat vol in m'n flank. Ik heb niet gekeken hoeveel het scheelde maar t moet echt met millimeters verschil zijn dat we elkaar misten.
Ik hoop dat ie ondertussen z'n foorbak ergens in een vangrail geplakt heeft. Achterlijke lul.
Met alle respect, maar als jij 180° moet draaien (terug richting 't zand dus). Dan moet jij links staan (op het 2e vak dus) en die achterlijke lul rechts (op het1e vak naast de busstrook dus)
Maarja.. Ik versta de situatie wel want heb het ook al genoeg keer voorgehad. Als er weinig tot geen verkeer is ga ik ook niet lullig op dat 2e rijvak staan.
Met alle respect, maar als jij 180° moet draaien (terug richting 't zand dus). Dan moet jij links staan (op het 2e vak dus) en die achterlijke lul rechts (op het1e vak naast de busstrook dus)
Maarja.. Ik versta de situatie wel want heb het ook al genoeg keer voorgehad. Als er weinig tot geen verkeer is ga ik ook niet lullig op dat 2e rijvak staan.
En dan? Alexander doet niks fout volgens de regels. Die andere moet uitkijken als hij afslaat, simpel.
De discussie over welk vak je moet nemen op een rond punt met meerdere rijstroken is al 546x gevoerd, maar een feit blijft dat die andere in fout is. Ik kan me ook niet voorstellen dat er op een zondag zoveel verkeer is rond 't Zand dat je het verkeer gaat belemmeren door het buitenste vak te nemen om rond te gaan. Je mag het draaien en keren zoals je wilt, Alexander volgde zijn rijstrook en die andere ging er op inrijden omdat die niet goed keer, den andere is altijd fout.
En dan? Alexander doet niks fout volgens de regels. Die andere moet uitkijken als hij afslaat, simpel.
De discussie over welk vak je moet nemen op een rond punt met meerdere rijstroken is al 546x gevoerd, maar een feit blijft dat die andere in fout is. Ik kan me ook niet voorstellen dat er op een zondag zoveel verkeer is rond 't Zand dat je het verkeer gaat belemmeren door het buitenste vak te nemen om rond te gaan. Je mag het draaien en keren zoals je wilt, Alexander volgde zijn rijstrook en die andere ging er op inrijden omdat die niet goed keer, den andere is altijd fout.
Kzal er niet verder op ingaan, maar het is daar zo gekend dat ze allemaal rechtdoor gaan. Anticiperen noemen ze het.
Wat Alexander in dit geval ook deed maar hij had het beter nog wat vroeger gedaan door op het 2e vak te gaan staan.
Kon die andere niet "achter" Alexander gaan staan, hij moest maar één wagen voorlaten en er zou geen probleem geweest zijn. Als ik de eerstvolgende afrit op een rotonde moet nemen ga ik me niet als een Piet (dikke) Lul op het linkervak zetten.... Maar ja, nen ouwe pee die kan niet mee met het moderne "jonge" verkeer naar het schijnt....
pfft, fietsers, van het type dat zich Tom Boonen waant. Eentje die een straat inrijdt verboden voor fietsers (omdat er veel vrachtverkeer is kregen fietsers een shortcut vanuit het centrum naar halfweg de bergop). Een aantal km verderop twee wielertoeristen die het vertikken om het fietspad te nemen, waar er toch een mooi aangelegd fietspad lag. Ik reed achter hen in een bocht en durfde niet dadelijk voorbij. Ik gaf wat gas om hen te laten horen dat ik er was en ze gingen ostentatief trager rijden, met de handen in de zij, beiden naast elkaar op het rijvak, en omkijken om te zien hoeveel praat ik bijhad. Dat je in fout bent, kan gebeuren, dat je dan nog gaat uitdagen vind ik er grof over. Ik moest een paar straten verder een parking opkeren en zag dat ze daar ook voorbijreden. Ik geloof dat ik er volgende keer eentje in de berm rij
Daarstraks op de terugweg van Zolder in Hasselt op de grote ring op te rijden viel er iemand met een L op de achterruit stil. De pipo die daar achter reed (auto voor mij) begon direct te caxoneren en van zen kloten te maken.
Op die manier jaag je iemand nog meer op, waardoor ze nog twee keer stilviel. Sommige mensen hebben toch echt geen geduld.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
dat vroeg ik me onlangs af, waarom er een L vanachter op de wagen moet? Er zijn mensen met een rijbewijs die minder goed kunnen rijden en een L werkt vaker als een rode lap op een stier. Komt nog eens bij dat je vaak gewoon de papa achter het stuur ziet zitten, omdat niemand de moeite doet om de L weg te halen als de leerling niet rijdt.
Alexander heeft niks misgedaan en als er ene moest anticiperen was het degene met de AMG velgen wel, als ie van rijstrook wil wisselen om een afslag te nemen.
Voor zij die Brugge iet of wat kennen zouden moeten weten dat Alexander als hij rechts staat eigenlijk op het middenste rijvak staat (rechterrijvak is busbaan en dan twee rijvakken om de Unesco rotonde op te rijden, busbaan kan,mag,wordt ook gebruikt om voor de rotonde naar rechts te rijden richting Sint Michiels), maar dat op de Unesco rotonde zelf er geen rijvakken zijn het is er inderdaad wel breed genoeg om met twee wagens naast elkaar te rijden maar er is slechts 1 hééééél breed rijvak, dus Alexander deed zeker niets verkeerd door uiterst rechts te rijden op die rotonde of hij nu de eerste (richting Sint Michiels) tweede (richting station) of derde (richting Zand) voor hem toegelaten afritten van die rotonde wou nemen zijn plaats op de rijweg was correct namelijk uiterst rechts van de door hem gevolgde weg, degenen die denken dat het breed genoeg is om een tweede denkbeeldig rijvak te creëren zijn in fout want er is geen tweede rijvak..... dus moeten zij het verkeer dat zich rechts van hen bevindt laten voorgaan....
Comment