Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    idd, typisch!

En als je er toch voor gaat, gegarandeerd dat je dan iets verder voor een overweg mag blijven staan en hij gewoon achter u stopt. Onnozel manoeuvre voor niets

Vandaag gigantische chance gehad .. Voor wie Brugge een beetje kent ... Ik kom van t Zand en rijd richting station. Ik wacht om het rondpunt op te rijden, en links van me komt een zwarte C break staan met chrome amg velgen die een toaal foute et waarde hadden ..
    We rijden samen het rondpunt op, hij aan de binnenkant, ik rechts. Ik moest volledig rodomrond, dus terug weg in de richting waaruit ik kwam. Hij wilde gewoon rechtdoor, blijkbaar, zo merkte ik toch doordat hij zijn stuur volledig naar rechts omgooide terwijl ik naast hem reed. Ik had het gelukkig voelen aankomen en heb nog NET mijn stuur ook naar rechts kunnen omgooien of hij zat vol in m'n flank. Ik heb niet gekeken hoeveel het scheelde maar t moet echt met millimeters verschil zijn dat we elkaar misten.
    Ik hoop dat ie ondertussen z'n foorbak ergens in een vangrail geplakt heeft. Achterlijke lul.
    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    Met alle respect, maar als jij 180° moet draaien (terug richting 't zand dus). Dan moet jij links staan (op het 2e vak dus) en die achterlijke lul rechts (op het1e vak naast de busstrook dus)
    Maarja.. Ik versta de situatie wel want heb het ook al genoeg keer voorgehad. Als er weinig tot geen verkeer is ga ik ook niet lullig op dat 2e rijvak staan.
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Voor zij die Brugge iet of wat kennen zouden moeten weten dat Alexander als hij rechts staat eigenlijk op het middenste rijvak staat (rechterrijvak is busbaan en dan twee rijvakken om de Unesco rotonde op te rijden, busbaan kan,mag,wordt ook gebruikt om voor de rotonde naar rechts te rijden richting Sint Michiels), maar dat op de Unesco rotonde zelf er geen rijvakken zijn het is er inderdaad wel breed genoeg om met twee wagens naast elkaar te rijden maar er is slechts 1 hééééél breed rijvak, dus Alexander deed zeker niets verkeerd door uiterst rechts te rijden op die rotonde of hij nu de eerste (richting Sint Michiels) tweede (richting station) of derde (richting Zand) voor hem toegelaten afritten van die rotonde wou nemen zijn plaats op de rijweg was correct namelijk uiterst rechts van de door hem gevolgde weg, degenen die denken dat het breed genoeg is om een tweede denkbeeldig rijvak te creëren zijn in fout want er is geen tweede rijvak..... dus moeten zij het verkeer dat zich rechts van hen bevindt laten voorgaan....
    inderdaad, ik ging het ook typen.

Trouwens, als Alexanderr van het Zand komt, zit hij in het middenste van en niet links (want dat is meestal tunnel).

Comment

• Waarom mensen perse willen inhalen op een rondpunt is voor mij echt niet te begrijpen.
      Wat Alexander voorhad gebeurt dagelijks, ik snap die mensen echt niet.

Comment

• @ Bompa
        Uiteraard niet, ik zou heel zeker remmen.

edit (heeft toch geen zin)

Comment

• Mensen die op de autostrade uitstappen als een tikje doen, tzijn zotten.

Ze zouden hier eens moeten naar kijken (FYI: kan shockerend over komen): http://i.imgur.com/mpi7t.gif
          Deze twee hebben geluk gehad, die aan de koffer had niks (in de koffer gesprongen), de andere juist een gebroken been.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
            Mensen die op de autostrade uitstappen als een tikje doen, tzijn zotten.

Ze zouden hier eens moeten naar kijken (FYI: kan shockerend over komen): http://i.imgur.com/mpi7t.gif
            Deze twee hebben geluk gehad, die aan de koffer had niks (in de koffer gesprongen), de andere juist een gebroken been.
            Hij is ook z'n schoen kwijt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
              @ Bompa
              Uiteraard niet, ik zou heel zeker remmen.
              ik ook!

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Camionneurs die een ader doen springen als ge ze inhaalt. Daarstraks een hele tijd achter een dertigtonner gezeten die net de snelheidslimiet wist te halen net toen hij moest remmen voor de volgende lichten. Dus, wanneer het op groen springt vergis ik me van richting en haal ik hem per ongeluk in over de afslagstrook terwijl er nog RUIM plaats is en begint die pipo te flashen met zijn grootlichten tot ik gans uit het zicht ben.

Sorry meneer de truckchauffeur, maar ik heb geen goesting om nogmaals anderhalve minuut in uw roet en uwe steenslag te zitten om nauwelijks 70 te halen terwijl gij het belangrijker acht om naar mensen te toeteren dan om gas te geven. Eikel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                  Camionneurs die een ader doen springen als ge ze inhaalt. Daarstraks een hele tijd achter een dertigtonner gezeten die net de snelheidslimiet wist te halen net toen hij moest remmen voor de volgende lichten. Dus, wanneer het op groen springt vergis ik me van richting en haal ik hem per ongeluk in over de afslagstrook terwijl er nog RUIM plaats is en begint die pipo te flashen met zijn grootlichten tot ik gans uit het zicht ben.

Sorry meneer de truckchauffeur, maar ik heb geen goesting om nogmaals anderhalve minuut in uw roet en uwe steenslag te zitten om nauwelijks 70 te halen terwijl gij het belangrijker acht om naar mensen te toeteren dan om gas te geven. Eikel!
                  Meneer de camioneur mag maar 60 dus rijdt al te snel en met zijn faren wees hij enkel maar op uw asociaal gedrag, maar hij is idd de grote eikel ja.

Comment

• Zo is dat. Allez, zo ervaar ik dat ook vaak. Een camion die 100% perfect de regels volgt, voel ik toch als enorm hinderlijk aan. Ze rijden trager (ze mogen vaak inderdaad niet even snel als auto's/moto's), ze blokkeren je zicht (grote ondingen), zijn trager in bochten & optrekken, hebben vaak een pak meer ruimte nodig om af te draaien/manoeuvers te maken (en doen dit daardoor ook trager), gooien bij regenweer een pak meer spray op, gooien vaak rommel en andere vuiligheid van de baan op, maken een pak meer lawaai als ze voorbij 'donderen', ... en dit alles als de chauffeur zich 100% aan de regels houdt hé!

Zou fijn zijn mocht er ooit eens een alternatief gevonden worden om die dingen van de weg te halen. Mocht er ooit een oplossing voor komen.

Eerst zorgen dat ze uit stadskernen en gemeenten wegblijven (kan me niet schelen hoe, desnoods door aan de rand van een stad alles over te laden in bestelwagens). Daarna de snelheid op secundaire wegen voor auto's en camions gelijktrekken, en er op de autosnelweg extreem goed op toekijken dat ze niet inhalen bij regenweer of wanneer de autosnelweg slechts 2 vakken telt.

Daarna kunnen we eens gaan klappen over boeren, ja?
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• gisteren komende van de A12 richting E 19 breda. Een redelijk scherpe S bocht waar de auto's 90km/uur mogen rijden. Ik reed rechts 90 - 95 omdat ik toch niet gehaast was om thuis te geraken en ik eens de regels volg . Komt er mij links in de S bocht een camion voorbijgestoken , kerel had een pak moeite om zijn trailer deftig te laten volgen.

andere "ergernis" aan de maantjessteenweg in Merksem, zijn de opritten van de huis op een kleine helling. Een madam was haar handrem vergeten op te zetten en haar audi stond int midden van de baan
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Zo is dat. Allez, zo ervaar ik dat ook vaak. Een camion die 100% perfect de regels volgt, voel ik toch als enorm hinderlijk aan. Ze rijden trager (ze mogen vaak inderdaad niet even snel als auto's/moto's), ze blokkeren je zicht (grote ondingen), zijn trager in bochten & optrekken, hebben vaak een pak meer ruimte nodig om af te draaien/manoeuvers te maken (en doen dit daardoor ook trager), gooien bij regenweer een pak meer spray op, gooien vaak rommel en andere vuiligheid van de baan op, maken een pak meer lawaai als ze voorbij 'donderen', ... en dit alles als de chauffeur zich 100% aan de regels houdt hé!

Zou fijn zijn mocht er ooit eens een alternatief gevonden worden om die dingen van de weg te halen. Mocht er ooit een oplossing voor komen.

Eerst zorgen dat ze uit stadskernen en gemeenten wegblijven (kan me niet schelen hoe, desnoods door aan de rand van een stad alles over te laden in bestelwagens). Daarna de snelheid op secundaire wegen voor auto's en camions gelijktrekken, en er op de autosnelweg extreem goed op toekijken dat ze niet inhalen bij regenweer of wanneer de autosnelweg slechts 2 vakken telt.

Daarna kunnen we eens gaan klappen over boeren, ja?
                        Uw pakje boter en zakje chips gaan dan wel 30% duurder worden.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik weet 't. Dus het is ook geen oplossing. Maar ooit zullen ze er wel iets op vinden, zeker?

Camions op de baan, en auto's vliegen, ofzo?

Comment

• Er zijn idd nog een hoop camions op de baan. Maar kijk eens naar de lichters, zelfs de kleinere lichters pakken 5 of meer containers. Zijn toch ook al 5 camions die minder op de baan zitten.

Maar een camion gaat altijd nodig zijn, want die lichter kan mss hier wel lossen maar daarom zijn de goederen nog niet in de winkels..
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Er zijn idd nog een hoop camions op de baan. Maar kijk eens naar de lichters, zelfs de kleinere lichters pakken 5 of meer containers. Zijn toch ook al 5 camions die minder op de baan zitten.

Maar een camion gaat altijd nodig zijn, want die lichter kan mss hier wel lossen maar daarom zijn de goederen nog niet in de winkels..
                              Mochten ze bij de inplanting van vele industriezones eens kijken naar alternatieven voor camions het zou ook veel helpen, maar neen hoor.

Comment

• ondergrondse bevoorradingstunnels!
                                Kunnen ze weer discussiëren of ze een tunnel of een brug willen.
                                Om er dan niet uit te geraken, 't boeltje te laten dichtslibben, en dan constateren dat er in de buitenwijken sluipverkeer is. Net in de verkeerde buitenwijk met de nodige politieke gevoeligheden aanwezig en dan plaatsen ze er nummerplaatherkenning om het sluipverkeer te beboeten.
                                Daar heb ik het ferm lastig mee. Het probleem verschuift alleen naar de naastliggende wijk. En zo staat heel het land vol en mag je alleen maar in je eigen straat rijden.

Sorry, 'k liet me even gaan

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• dat ze al eens stoppen met camions te gebruiken als rijdende magazijnen, er zou al heel wat volk minder op de baan zijn
                                  met de stijgende transportkosten omwille van stijgende energieprijzen, vraag ik me af hoe lang men het just-in-time-delivery principe nog gaat volhouden. Ik kan alleen maar vaststellen dat er veel wordt rondgereden voor niets.
                                  En aan wielertoeristen: als je met 3 naast elkaar rijdt op een smalle baan en je komt vanuit de tegenovergestelde richting, dan ga ik heus niet in de gracht rijden om jullie door te laten. Volgende keer dus minder boos kijken en gewoon het verkeer wat minder hinderen.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Ik ga nog eens een ergernis posten, hoewel niet rechtstreeks verkeersgerelateerd.

Gisteren kwam ik thuis (ben 2 weken geleden verhuisd) en er stak al een 'petitie' in de bus tegen een aanvraag voor 'windmolenpark' (4 windmolens, u leest het goed, 4!). Ik heb nog nooit zo snel een stuk papier verscheurd, en het in de vuilbak gedeponeerd.

Als ik naar mijn werk rij, passeer ik

1: een vlag aan een gevel, met daarop: neen aan nieuwe verkaveling in onze buurt!

2: een groot 'reclamepaneel op een of ander erf' met daarop 'al 2000 handtekeningen tegen overlast E40 - we kunnen uw steun gebruiken'.

3: een spandoek met daarop 'neen aan de verbreding van 'xxxxxxx' (straatnaam, ontglipt me nu even...)

Wat scheelt er toch in dit land? We zijn in zo'n democratie beland dat Jan met de pet in alles inzage en beslissingsrecht wil/zou willen. Natuurlijk krijgen we zo niets meer gedaan in dit debiele apenland.

Hoe het g*dverd*mme zou moeten zijn (bijvoorbeeld met die windmolens in mijn gemeente): plaatsen, en als bepaalde bewoners te veel klagen, nog een dik PV erbij!

Hetzelfde met al die kakkers die in de buurt van Zaventem wonen. En er zijn er nog wel genoeg.

In China laten ze je verdwijnen als je te veel van je oren maakt. Natuurlijk is dat het andere extreem, maar kijk eens waar er imposante projecten voltrokken worden?

Then again, ik ben denk ik ook de enigste die openlijk verkondigt dat het me geen fluit kan schelen mochten ze morgen een elektriciteitscentrale tegen m'n perceelgrens bouwen...

/rant

Comment

• Je vergeet dat meestel de mensen met het grootste NIMB-syndroom, ook de grootste klagers zijn over het probleem waartegen ze klagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Ik ga nog eens een ergernis posten, hoewel niet rechtstreeks verkeersgerelateerd.

Gisteren kwam ik thuis (ben 2 weken geleden verhuisd) en er stak al een 'petitie' in de bus tegen een aanvraag voor 'windmolenpark' (4 windmolens, u leest het goed, 4!). Ik heb nog nooit zo snel een stuk papier verscheurd, en het in de vuilbak gedeponeerd.

Als ik naar mijn werk rij, passeer ik

1: een vlag aan een gevel, met daarop: neen aan nieuwe verkaveling in onze buurt!

2: een groot 'reclamepaneel op een of ander erf' met daarop 'al 2000 handtekeningen tegen overlast E40 - we kunnen uw steun gebruiken'.

3: een spandoek met daarop 'neen aan de verbreding van 'xxxxxxx' (straatnaam, ontglipt me nu even...)

Wat scheelt er toch in dit land? We zijn in zo'n democratie beland dat Jan met de pet in alles inzage en beslissingsrecht wil/zou willen. Natuurlijk krijgen we zo niets meer gedaan in dit debiele apenland.

Hoe het g*dverd*mme zou moeten zijn (bijvoorbeeld met die windmolens in mijn gemeente): plaatsen, en als bepaalde bewoners te veel klagen, nog een dik PV erbij!

Hetzelfde met al die kakkers die in de buurt van Zaventem wonen. En er zijn er nog wel genoeg.

In China laten ze je verdwijnen als je te veel van je oren maakt. Natuurlijk is dat het andere extreem, maar kijk eens waar er imposante projecten voltrokken worden?

Then again, ik ben denk ik ook de enigste die openlijk verkondigt dat het me geen fluit kan schelen mochten ze morgen een elektriciteitscentrale tegen m'n perceelgrens bouwen...

/rant
                                        Je stemt misschien best tegen, die dingen worden met een vrachtwagen vervoerd.

Comment

• Een windmolenpark zou ik toch ook niet in mijn onmiddellijke buurt willen. De slagschaduw van die molenwieken kan erg vervelend zijn.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X