Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het zal me worst wezen. Alsof de zon de hele dag lang op dezelfde plaats staat.

O ja, die dingen mogen met een vrachtwagen vervoerd worden, maar liefst op een zondagochtend om 4u: als er totaal géén verkeer is. Als ze dus niemand kunnen hinderen met hun 'uitzonderlijk vervoer'.

NIMBY, ik haat het!
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Je stemt misschien best tegen, die dingen worden met een vrachtwagen vervoerd.
      Allé jong, kan je met een wiekje gaan rondtuffen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Allé jong, kan je met een wiekje gaan rondtuffen
        Zo'n werk zuigt, ge moogt daar mee de snelweg bijna niet op. Duurt een dag om van Brussel naar huis te rijden me zo'n spel.

Comment

• Gisteren is trouwens de uitspraak gevallen voor de sinksefoor. van de 20 mensen ofzo die klacht hadden ingediend woonde er een deel zelfs niet in de geburen van antwerpen , ze hadden hun ook niet goed voorbereid want ze kwam op als stad antwerpen tegen de stad antwerpen
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Een windmolenpark zou ik toch ook niet in mijn onmiddellijke buurt willen. De slagschaduw van die molenwieken kan erg vervelend zijn.
            in een wijk kan ik best begrijpen dat dat kan storen maar zoals in knokke(dacht ik) waar ze die palen in de zee zetten en de bewoners klagen over hun uitzicht is dikke bullshit imo
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              in een wijk kan ik best begrijpen dat dat kan storen maar zoals in knokke(dacht ik) waar ze die palen in de zee zetten en de bewoners klagen over hun uitzicht is dikke bullshit imo
              Op het industriepark in Ieper staan er een aantal, vandaag stond ik aan te schuiven aan de keuring en die dingen maken best veel lawaai eigenlijk.
              Qua zicht of schaduw zou dat me niet storen, integendeel, het ronddraaien is bijna rustgevend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ze staan nu een zandbank verder.

Best wel grappig dat veel mensen, veel geld betalen om een excursietje te doen naar die windmolens

Comment

Meneer de camioneur mag maar 60 dus rijdt al te snel en met zijn faren wees hij enkel maar op uw asociaal gedrag, maar hij is idd de grote eikel ja.
                  Asociaal? Moest hij even naar zijn blikje kijken vooraleer een slok te nemen had hij niet eens door gehad dat ik hem inhaalde, zo veel vrije ruimte was er. 't Is niet alsof hij moest remmen of iets dergelijks. Ik ging er trouwens langs links voorbij. Daarenboven was zijn uiteindelijke snelheid niets op aan te merken, maar accelereren kon er blijkbaar niet vanaf en dat was het irritante van de zaak. Die kerel deed er *letterlijk* anderhalve minuut over voor hij 70 haalde... met de beste wil van de wereld blijf ik er dan niet achter hoor, als er zich een veilige inhaalmogelijkheid aanbiedt. Aan de manier waarop die reed zou het me niet eens verbazen moest hij opzettelijk hinderlijk rijden. Ieder z'n hobby natuurlijk.

Met alle respect, maar uw reactie hier - zonder ook maar enige kennis van de omstandigheden - is ook weer zo'n typisch fenomeen: blindelings andere camionneurs verdedigen. Het kan natuurlijk erger: zo hebben mijn schoonouders het ooit aan de stok gehad toen ze fysiek van de baan geduwd werden door een vrachtwagen op de aansluitig van vierarmen met de R0. Zij reden nochtans niet onreglementair noch te traag, maar wellicht wou die pipo zijn cruise control gewoon niet uit zetten om in te voegen. Na diens vluchtmisdrijf hebben ze hem enkele kilometers verder klem gereden om alsnog de papieren in te vullen, kwam er toch wel plots een andere camion van dezelfde reder opdagen als "getuige" dat er niets gebeurd was... gek, die moet dan toch onzichtbaar geweest zijn op vierarmen. Nog gekker, de bewuste truck hing vol verf van hun wagen. Maar neen hoor, er was niets gebeurd volgens die mannen, die vervolgens fysieke bedreigingen begonnen te uiten. Proper. Gelukkig duurde het niet lang voor de flikken kwamen opdagen. Ze kenden dat probleem/die techniek daar blijkbaar toen al (eind jaren '90).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                    Asociaal? Moest hij even naar zijn blikje kijken vooraleer een slok te nemen had hij niet eens door gehad dat ik hem inhaalde, zo veel vrije ruimte was er. 't Is niet alsof hij moest remmen of iets dergelijks. Ik ging er trouwens langs links voorbij. Daarenboven was zijn uiteindelijke snelheid niets op aan te merken, maar accelereren kon er blijkbaar niet vanaf en dat was het irritante van de zaak. Die kerel deed er *letterlijk* anderhalve minuut over voor hij 70 haalde... met de beste wil van de wereld blijf ik er dan niet achter hoor, als er zich een veilige inhaalmogelijkheid aanbiedt. Aan de manier waarop die reed zou het me niet eens verbazen moest hij opzettelijk hinderlijk rijden. Ieder z'n hobby natuurlijk.
                    Als een camion volgeladen is, mag er nog een beest van een motor in liggen, optrekken gaat die niet meer doen. Is die wat ouder, dan kan het gerust 3-4 minuten duren voor hij op snelheid zit.

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                    Met alle respect, maar uw reactie hier - zonder ook maar enige kennis van de omstandigheden - is ook weer zo'n typisch fenomeen: blindelings andere camionneurs verdedigen. Het kan natuurlijk erger: zo hebben mijn schoonouders het ooit aan de stok gehad toen ze fysiek van de baan geduwd werden door een vrachtwagen op de aansluitig van vierarmen met de R0. Zij reden nochtans niet onreglementair noch te traag, maar wellicht wou die pipo zijn cruise control gewoon niet uit zetten om in te voegen. Na diens vluchtmisdrijf hebben ze hem enkele kilometers verder klem gereden om alsnog de papieren in te vullen, kwam er toch wel plots een andere camion van dezelfde reder opdagen als "getuige" dat er niets gebeurd was... gek, die moet dan toch onzichtbaar geweest zijn op vierarmen. Nog gekker, de bewuste truck hing vol verf van hun wagen. Maar neen hoor, er was niets gebeurd volgens die mannen, die vervolgens fysieke bedreigingen begonnen te uiten. Proper. Gelukkig duurde het niet lang voor de flikken kwamen opdagen. Ze kenden dat probleem/die techniek daar blijkbaar toen al (eind jaren '90).
                    Extreme situaties aanhalen om je gelijk te halen is eigenlijk net het omgekeerde van wat ik zou doen in uw ogen: blind kappen op truckers.

Ik heb hier ook al ergernissen gepost over camions. Ja, ik ga ze verdedigen als ik vind dat een ergernis onterecht is, of proberen te verklaren waarom die dat deed, maar ik heb de poster van de ergernis hier ook al regelmatig gelijk gegeven. Hoe jij je verhaal vertelde kwam bij mij over als: "Die camioneur is een eikel omdat zijn camion traag optrekt (zelfs al trekt em tot over de toegelaten snelheid) en hij durft dan nog eens faren omdat ik hem onreglementair inhaal!" Dan vind ik uw reactie om die een eikel te noemen ferm overdreven ja. Jij maakte de overtreding, als er iemand zich daaraan ergert moet je zwijgen en verder rijden, maar niet afgeven op diegene die reglementair doet.
                    Last edited by |) ][ |V| ][; 08/05/2012, 19:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Een windmolenpark zou ik toch ook niet in mijn onmiddellijke buurt willen. De slagschaduw van die molenwieken kan erg vervelend zijn.
                      Nog zo eentje en ik kom nie meer bij van t lachen. Slagschaduw van die wieken... yeah right.

En nog maar eens. Onderinge afstand van vrachtwagens...

Als er 10-15 achter elkaar rijden ga ik echt nie kilooooooometers voor de afslag die ik uiteindelijk moet nemen (nog 2 ertussen) al achter da rijtje taffelen. Als ze de wettelijke onderlinge afstand zouden respecteren zou er minder "file" zijn.
                      Last edited by ; 08/05/2012, 20:38.

Comment

• hier in Halen hebben ze 9 windmolens gezet: 100 en nog meter hoog, wieken van 33 meter. Ik ben eronder gaan staan en ge hoort niets. Allé, de wind hoort ge ruisen, maar lawaai van de molens: niets!!
                        Enigste nadeel is dat automobilisten nogal gehypnotiseerd geraken door het ronddraaien van de wieken en dus niet meer op de rijbaan letten.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Nog zo eentje en ik kom nie meer bij van t lachen. Slagschaduw van die wieken... yeah right.

En nog maar eens. Onderinge afstand van vrachtwagens...

Als er 10-15 achter elkaar rijden ga ik echt nie kilooooooometers voor de afslag die ik uiteindelijk moet nemen (nog 2 ertussen) al achter da rijtje taffelen. Als ze de wettelijke onderlinge afstand zouden respecteren zou er minder "file" zijn.
                          Die slagschaduw van die wieken is nochtans het meest irritante aan die zaken. Ik weet van iemand die daar last van heeft (welliswaar op zijn werkloodsding).

Comment

• in middenstandzones moet slagschaduw mogen

en das niet lastiger als gillende kinderen bvb

Comment

Heb jij geluk dat ie dan niet met den losse trekker was, zou je anders wel eens veel angstzweet hebben kunnen kosten...
                              Beter zelf van de weg verdwijnen en die mensen hun werk fatsoenlijk proberen te laten doen, zou hen ook al veel ergenissen en stress wegnemen, wat niet wil zeggen dat ik met hen (de vrachtwagenchauffeur dus) het altijd eens ben. Inhalen met te kleine snelheidsverschillen en treintje rijden met amper 5 m ertussen zijn feitelijk de twee ergelijkste maar om daar nu zo wild over te doen... gelukkig zit jij (hopelijk) niet minstens 8 uur op de weg, het zou er anders "mooi" uitzien vrees ik. Intriest...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wees blij dat ze overal windmolenparken aan het zetten zijn, je wil niet weten hoeveel werkgelegenheid er bij te pas komt en ook de miljarden (in €€€€) dat dit kost...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• vraag me af wat't alternatief is

waarom niet iedereen zijn molen in z'n hof

Comment

Ik heb hier ook al ergernissen gepost over camions. Ja, ik ga ze verdedigen als ik vind dat een ergernis onterecht is, of proberen te verklaren waarom die dat deed, maar ik heb de poster van de ergernis hier ook al regelmatig gelijk gegeven. Hoe jij je verhaal vertelde kwam bij mij over als: "Die camioneur is een eikel omdat zijn camion traag optrekt (zelfs al trekt em tot over de toegelaten snelheid) en hij durft dan nog eens faren omdat ik hem onreglementair inhaal!" Dan vind ik uw reactie om die een eikel te noemen ferm overdreven ja. Jij maakte de overtreding, als er iemand zich daaraan ergert moet je zwijgen en verder rijden, maar niet afgeven op diegene die reglementair doet.
                                    Dat dat ding traag kan optrekken is goed mogelijk en daar stoorde ik me dan ook niet (of toch slechts matig) aan. Waar ik me wel aan stoor is dat ik die man voorbijstak zonder hem, noch enig ander verkeer te hinderen, op een volledig lege baan buiten drukbewoond gebied en dat hij als een debiel op mij begint te flashen gedurende 10 seconden omdat het hem blijkbaar niet aan stond dat iemand überhaupt voorbij geraakte tussen alle middeneilanden in. Die kerel reed verdomme nog geen 20 km/u op dat punt! We waren met drie op de baan: ik, hij en een achterligger die overigens niet veel later ook voorbij ging en dezelfde lichtregen kreeg. Als hij gefrustreerd is, dat hij zichzelf dan gewoon even gaat afrukken ergens op een parking in de plaats van het op andere weggebruikers - die ook enkel maar op een vlotte manier op hun eindbestemming wensen aan te komen - bot te vieren. Dàt is mijn ergernis van gisteren.

Voor de duidelijkheid: ik beging geen overtreding. Zoals ik al zei vergiste ik me van richting en voegde, weliswaar voorbij mijn voorligger, terug in op het correcte rijvak.

Overigens, "blind kappen op truckers"... ik haal gewoon een in mijn omgeving voorgekomen situatie aan en plots "kap" ik "blind" op truckchauffeurs?

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Heb jij geluk dat ie dan niet met den losse trekker was, zou je anders wel eens veel angstzweet hebben kunnen kosten...
                                    Beter zelf van de weg verdwijnen en die mensen hun werk fatsoenlijk proberen te laten doen, zou hen ook al veel ergenissen en stress wegnemen, wat niet wil zeggen dat ik met hen (de vrachtwagenchauffeur dus) het altijd eens ben. Inhalen met te kleine snelheidsverschillen en treintje rijden met amper 5 m ertussen zijn feitelijk de twee ergelijkste maar om daar nu zo wild over te doen... gelukkig zit jij (hopelijk) niet minstens 8 uur op de weg, het zou er anders "mooi" uitzien vrees ik. Intriest...
                                    Nogmaals, die gast stond quasi stil en ik heb hem op geen enkele mogelijke wijze gehinderd. Waarom je nu net impliceert dat ik die man hinderde - wat niet zo was en ik ook duidelijk en meermaals aangeef - om vervolgens twee zaken aan te halen die nergens in mijn betoog voorkomen, om mij dan persoonlijk aan te vallen gaat mijn pet te boven. Inderdaad intriest.

Begrijpend lezen, er bestaan cursussen voor. Ik stel voor dat je er eentje boekt.

Comment

Op het industriepark in Ieper staan er een aantal, vandaag stond ik aan te schuiven aan de keuring en die dingen maken best veel lawaai eigenlijk.
                                      Qua zicht of schaduw zou dat me niet storen, integendeel, het ronddraaien is bijna rustgevend.
                                      Veel lawaai?
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat dat ding traag kan optrekken is goed mogelijk en daar stoorde ik me dan ook niet (of toch slechts matig) aan. Waar ik me wel aan stoor is dat ik die man voorbijstak zonder hem, noch enig ander verkeer te hinderen, op een volledig lege baan buiten drukbewoond gebied en dat hij als een debiel op mij begint te flashen gedurende 10 seconden omdat het hem blijkbaar niet aan stond dat iemand überhaupt voorbij geraakte tussen alle middeneilanden in. Die kerel reed verdomme nog geen 20 km/u op dat punt! We waren met drie op de baan: ik, hij en een achterligger die overigens niet veel later ook voorbij ging en dezelfde lichtregen kreeg. Als hij gefrustreerd is, dat hij zichzelf dan gewoon even gaat afrukken ergens op een parking in de plaats van het op andere weggebruikers - die ook enkel maar op een vlotte manier op hun eindbestemming wensen aan te komen - bot te vieren. Dàt is mijn ergernis van gisteren.

Voor de duidelijkheid: ik beging geen overtreding. Zoals ik al zei vergiste ik me van richting en voegde, weliswaar voorbij mijn voorligger, terug in op het correcte rijvak.

Overigens, "blind kappen op truckers"... ik haal gewoon een in mijn omgeving voorgekomen situatie aan en plots "kap" ik "blind" op truckchauffeurs?

Nogmaals, die gast stond quasi stil en ik heb hem op geen enkele mogelijke wijze gehinderd. Waarom je nu net impliceert dat ik die man hinderde - wat niet zo was en ik ook duidelijk en meermaals aangeef - om vervolgens twee zaken aan te halen die nergens in mijn betoog voorkomen, om mij dan persoonlijk aan te vallen gaat mijn pet te boven. Inderdaad intriest.

Begrijpend lezen, er bestaan cursussen voor. Ik stel voor dat je er eentje boekt.
                                        Wie schreewt er hier moord en brand (http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4887893 + http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4888257 ) en hierboven? Uw uitlating zijn blijkbaar nog steeds niet bekoeld. Denk niet dat ik of iemand anders hier heeft geschreven dat jij die truckchaufffeur hebt gehinderd en haal ook geen 2 zaken aan die met jou te maken hebben.
                                        Tip: lees zelf je eigen bijdragen nog even voor je dit post, adem diep uit en hef even de schouders op, kan veel helpen...

Comment

• Vandaag op de E314: een bouwvakkerscamionette heeft verscheidene mensen de schrik van hun leven gegeven.
                                          Ze vonden het nodig om vlak voor een auto in te voegen en dan spreek ik echt over cm's, tussen twee wagens in te rijden (camionette reed over de witte lijn in het midden), andere wagens naar de vangrail te 'duwen',....

Ik vond het jammer dat er geen 'reclame' op de camionette hing, want die firma had het geweten. Ook had ik de kans niet om de nummerplaat te noteren. Vermoedelijk zou de politie niets gedaan hebben moest ik het doorgegeven hebben.

Comment

Working...
                                          X