Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
    Dat dat ding traag kan optrekken is goed mogelijk en daar stoorde ik me dan ook niet (of toch slechts matig) aan. Waar ik me wel aan stoor is dat ik die man voorbijstak zonder hem, noch enig ander verkeer te hinderen, op een volledig lege baan buiten drukbewoond gebied en dat hij als een debiel op mij begint te flashen gedurende 10 seconden omdat het hem blijkbaar niet aan stond dat iemand überhaupt voorbij geraakte tussen alle middeneilanden in. Die kerel reed verdomme nog geen 20 km/u op dat punt! We waren met drie op de baan: ik, hij en een achterligger die overigens niet veel later ook voorbij ging en dezelfde lichtregen kreeg. Als hij gefrustreerd is, dat hij zichzelf dan gewoon even gaat afrukken ergens op een parking in de plaats van het op andere weggebruikers - die ook enkel maar op een vlotte manier op hun eindbestemming wensen aan te komen - bot te vieren. Dàt is mijn ergernis van gisteren.

    Voor de duidelijkheid: ik beging geen overtreding. Zoals ik al zei vergiste ik me van richting en voegde, weliswaar voorbij mijn voorligger, terug in op het correcte rijvak.

    Overigens, "blind kappen op truckers"... ik haal gewoon een in mijn omgeving voorgekomen situatie aan en plots "kap" ik "blind" op truckchauffeurs?



    Nogmaals, die gast stond quasi stil en ik heb hem op geen enkele mogelijke wijze gehinderd. Waarom je nu net impliceert dat ik die man hinderde - wat niet zo was en ik ook duidelijk en meermaals aangeef - om vervolgens twee zaken aan te halen die nergens in mijn betoog voorkomen, om mij dan persoonlijk aan te vallen gaat mijn pet te boven. Inderdaad intriest.

    Begrijpend lezen, er bestaan cursussen voor. Ik stel voor dat je er eentje boekt.
    Juist ja, geloofwaardig. Zelfs al was je echt gemist, je begaat een overtreding.
    Ik zou ook niet faren in zijn plaats, maar ge overdrijft toch ferm als dat uw ergernis is zenne.

    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Veel lawaai?
    Ja, ik had het ook niet gedacht, maar je hoort die dingen vrij luid wind pakken. Beetje te vergelijken met een tak pakken en door de lucht zwaaien, maar dan luider.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Ja, ik had het ook niet gedacht, maar je hoort die dingen vrij luid wind pakken. Beetje te vergelijken met een tak pakken en door de lucht zwaaien, maar dan luider.
      Dan is er volgens mij toch iets mis, want zoals iemand anders hier al zei maken die dingen normaal gezien amper geluid
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dan is er volgens mij toch iets mis, want zoals iemand anders hier al zei maken die dingen normaal gezien amper geluid
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

        Comment


        • hij zou misschien beter naar zijn eigen stem luisteren: mijn god wat een zaagstem.
          En op het filmpje zijn het overduidelijk de oude modellen van wieken: de nieuwe hebben van die winglets op het einde.
          Toch triestig dat mensen daar tegen zijn. Blijkbaar allemaal liever een steenkoolcentrale langs hun huis, of beter een kerncentrale op een paar km van hun huis.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Denk niet dat ik of iemand anders hier heeft geschreven dat jij die truckchaufffeur hebt gehinderd en haal ook geen 2 zaken aan die met jou te maken hebben.
            ... enkele posts eerder:

            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Heb jij geluk dat ie dan niet met den losse trekker was, zou je anders wel eens veel angstzweet hebben kunnen kosten...
            Beter zelf van de weg verdwijnen en die mensen hun werk fatsoenlijk proberen te laten doen, zou hen ook al veel ergenissen en stress wegnemen, wat niet wil zeggen dat ik met hen (de vrachtwagenchauffeur dus) het altijd eens ben. Inhalen met te kleine snelheidsverschillen en treintje rijden met amper 5 m ertussen zijn feitelijk de twee ergelijkste maar om daar nu zo wild over te doen... gelukkig zit jij (hopelijk) niet minstens 8 uur op de weg, het zou er anders "mooi" uitzien vrees ik. Intriest...
            Punt 1 impliceer je wel, punt 2: inderdaad, dus waarom haal je dit aan in een post die duidelijk rechtstreeks aan mij is geadresseerd?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
              Die slagschaduw van die wieken is nochtans het meest irritante aan die zaken.
              Zo is dat.

              Je kan daar mee lachen, en toen ik dat eerst hoorde dacht ik ook van allee zo erg kan dat niet zijn, maar dat blijkt dus effectief voor een soort stroboscoop effect te zorgen als dat op een raam valt. Studies hebben ook uitgewezen dat dat bij langdurige blootstelling voor hoofdpijn en stress kan zorgen bij mensen, en in bepaalde gevallen zelfs epilepsie aanvallen kan uitlokken. Daarom worden die dingen ook ver genoeg van bewoning geplaatst en bestaan er onder andere in de UK richtlijnen bij het plaatsen van windmolens dat er op geen enkele plek meer dan 30u per jaar hinder veroorzaakt mag worden door slagschaduw.
              AutoMinded.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Zo is dat.

                Je kan daar mee lachen, en toen ik dat eerst hoorde dacht ik ook van allee zo erg kan dat niet zijn, maar dat blijkt dus effectief voor een soort stroboscoop effect te zorgen als dat op een raam valt. Studies hebben ook uitgewezen dat dat bij langdurige blootstelling voor hoofdpijn en stress kan zorgen bij mensen, en in bepaalde gevallen zelfs epilepsie aanvallen kan uitlokken. Daarom worden die dingen ook ver genoeg van bewoning geplaatst en bestaan er onder andere in de UK richtlijnen bij het plaatsen van windmolens dat er op geen enkele plek meer dan 30u per jaar hinder veroorzaakt mag worden door slagschaduw.
                De goede oplossing zou zijn, zoals bobo zegt ipv die grote mastodonten die veel slagschaduw veroorzaken en een zwiep-zoef geluid maken, meerdere kleinere dingen.

                Zeker in het binnenland waardat er, weer eerlijk, te weinig wind is om die dingen optimaal te laten werken. Geen driewiekers, maar amerikaanse wieken : veel efficiënter bij weinig wind, kleinere uitvoeringen mogelijk, stiller (lagers goed invetten), en minder stroboscoopeffect. Bij meer wind (meer dan 4bft) moeten ze die dingen wel uit de wind draaien.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Zo is dat.

                  Je kan daar mee lachen, en toen ik dat eerst hoorde dacht ik ook van allee zo erg kan dat niet zijn, maar dat blijkt dus effectief voor een soort stroboscoop effect te zorgen als dat op een raam valt. Studies hebben ook uitgewezen dat dat bij langdurige blootstelling voor hoofdpijn en stress kan zorgen bij mensen, en in bepaalde gevallen zelfs epilepsie aanvallen kan uitlokken. Daarom worden die dingen ook ver genoeg van bewoning geplaatst en bestaan er onder andere in de UK richtlijnen bij het plaatsen van windmolens dat er op geen enkele plek meer dan 30u per jaar hinder veroorzaakt mag worden door slagschaduw.

                  Dit.

                  1 op 1000 krijgt er epilepsie door, 5 op 1000 hebben last van de slagschaduw. En die andere 994? In een democratie is dat toch de meerderheid?
                  Voor het ongemak van enkelen kunnen honderden of duizenden mensen 'genieten' van die windmolens.

                  Ik las hier enkele posts hoger nog zoiets: huilende kinderen/spelende kinderen. Waar is weer dat er onlangs een creche moest (bijna?) sluiten door klachten van de buur?

                  Dus omdat 1 of 2 gezinnen last hebben van wat lawaai, moeten alle mensen die die creche gebruiken + diegenen die er werken zich aanpassen?

                  Democratie ten top!

                  Jan, dit is geen persoonlijke aanval hé, gewoon mijn mening!
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • En om verder te gaan op de vrachtwagens: ik SNAP dat die mensen hun job doen, ik snap dat een volgeladen vrachtwagen niet gemakkelijk even snel als een auto optrekt.

                    Maar ik snap zeker ook BaasTurbo zijn reactie! Onlangs was ik bij me thuis in de buurt aan't rijden achter een vrachtwagen die 60 reed op een secundaire weg waar 70 mag. Legaal, maar zeer irritant. Je komt op een punt (rechte baan hé) waar er werken zijn (ik ken de situatie) en dat het verkeer alternerend over een rijstrook moet, dus met tijdelijke lichten. Ik zie verderop dat licht oranje worden, en haal die vrachtwagen in om dan te remmen en als eerste voor de lichten te staan. Nog twee andere wagens deden hetzelfde. Toch was het volgens deze brave man nodig om te flashen naar iedereen.

                    Raar, ik zou eerder willen dat hij met zijn lompe kop eerder in zijn spiegels kijkt en ziet wat een treintje hij veroorzaakt met zijn legaal 60 rijden. Moest ik in zijn plaats zijn, ik zou me zelf even afkant zetten om iedereen door te laten.

                    Een perfect voorbeeld van hoe je u kan ergeren aan iemand die volgens de wet niks misdoet, maar volgens mij wel zelf aanvoelt dat hij mensen hindert.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Dit.

                      1 op 1000 krijgt er epilepsie door, 5 op 1000 hebben last van de slagschaduw. En die andere 994? In een democratie is dat toch de meerderheid?
                      Voor het ongemak van enkelen kunnen honderden of duizenden mensen 'genieten' van die windmolens.

                      Ik las hier enkele posts hoger nog zoiets: huilende kinderen/spelende kinderen. Waar is weer dat er onlangs een creche moest (bijna?) sluiten door klachten van de buur?

                      Dus omdat 1 of 2 gezinnen last hebben van wat lawaai, moeten alle mensen die die creche gebruiken + diegenen die er werken zich aanpassen?

                      Democratie ten top!

                      Jan, dit is geen persoonlijke aanval hé, gewoon mijn mening!
                      Als ze die windmolen een meter of 10 kunnen verplaatsen om die slagschaduw te verminderen of zelf weg te werken : geen probleem, maar in je living niet meer kunnen zitten door zo een molen : mij niet gezien!
                      Valt die in op mijn tuinhuis : geen probleem, hell zelfs mijn garage, maar niet mijn terras dat er naast staat!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Als ze die windmolen een meter of 10 kunnen verplaatsen om die slagschaduw te verminderen of zelf weg te werken : geen probleem, maar in je living niet meer kunnen zitten door zo een molen : mij niet gezien!
                        Valt die in op mijn tuinhuis : geen probleem, hell zelfs mijn garage, maar niet mijn terras dat er naast staat!
                        Voilà, het moet redelijk blijven.

                        In de praktijk valt dat ook allemaal mee, maar dat is niet omdat het effect van de slagschaduw niet bestaat, maar net omdat er terecht rekening mee gehouden wordt.
                        AutoMinded.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                          ... enkele posts eerder:



                          Punt 1 impliceer je wel, punt 2: inderdaad, dus waarom haal je dit aan in een post die duidelijk rechtstreeks aan mij is geadresseerd?
                          Denk dat die vrachtwagenchauffeur je behoorlijk van je melk heeft gebracht...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • reden van die grote joekels is simpel: de kleinere halen bijlange niet hun opgegeven opbrengst omdat ze te laag staan en dikwijls niet goed georiënteerd staan. Hoe hoger je gaat hoe meer kans op wind en hoe hoger de windsnelheid. De grote halen dus met de vingers in de neus hun verwachte opbrengst.
                            En vrachtwagens mogen nu eenmaal maar 60 rijden. En dat ze zich aan de kant moeten zetten? Waarom is dat goed? Als ze bij elke rij auto's achter zich, zich aan de kant moeten zetten dan halen ze nooit hun deadline en wordt er door andere mensen gezaagd dat hun goederen niet op tijd geleverd zijn. Vrachtwagenbestuurders mogen het hebben de dag van vandaag, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze zich niet aan de wet moeten houden. Als al een deel van de opgefokte bestuurders zich al eens eerst leert te beheersen dan zou het er in het verkeer al een pak beter aan toe gaan.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              En om verder te gaan op de vrachtwagens: ik SNAP dat die mensen hun job doen, ik snap dat een volgeladen vrachtwagen niet gemakkelijk even snel als een auto optrekt.

                              Maar ik snap zeker ook BaasTurbo zijn reactie! Onlangs was ik bij me thuis in de buurt aan't rijden achter een vrachtwagen die 60 reed op een secundaire weg waar 70 mag. Legaal, maar zeer irritant. Je komt op een punt (rechte baan hé) waar er werken zijn (ik ken de situatie) en dat het verkeer alternerend over een rijstrook moet, dus met tijdelijke lichten. Ik zie verderop dat licht oranje worden, en haal die vrachtwagen in om dan te remmen en als eerste voor de lichten te staan. Nog twee andere wagens deden hetzelfde. Toch was het volgens deze brave man nodig om te flashen naar iedereen.

                              Raar, ik zou eerder willen dat hij met zijn lompe kop eerder in zijn spiegels kijkt en ziet wat een treintje hij veroorzaakt met zijn legaal 60 rijden. Moest ik in zijn plaats zijn, ik zou me zelf even afkant zetten om iedereen door te laten.

                              Een perfect voorbeeld van hoe je u kan ergeren aan iemand die volgens de wet niks misdoet, maar volgens mij wel zelf aanvoelt dat hij mensen hindert.
                              Als je dit snapt is het al prima, en heeft het je ook veel tijdwinst opgebracht? Inderdaad vreed ambetant maar hij mag maar 60. Moest ie 70 doen zou je achteraf kunnen komen zeggen dat die truck van lotje getikt was om dit bij werken te doen. Veel kans dat jou maneuvre na de werken totaal niets heeft opgebracht. Misschien rij jij op bepaalde ogenblikken ook wel eens niet wat er zou moeten gereden worden (te traag) misschien ben jij (is feitelijk niet persoonlijk bedoeld maar meer in het algemeen) zo iemand die vertraagd omdat er op de overkant van de rijweg een ongeval is gebeurd en je zo een kijkfile veroorzaakt, misschien ben jij (algemeen dus) wel iemand die rechtdoor rijstroken gebruikt om links of rechts af te slaan en al zo het achterop komend verkeer hinderd, enz. Zeg niet dat jij dit doet maar een beetje meer rekenschap geven aan die mensen (de truckers dus) zou al heel wat helpen. Je tijdwinst van 1.5minuut kan je bij het volgend verkeerd aangelegd en gesyncroniseerd kruispunt alweer te niet gedaan zijn. M.a.w. waar jullie je druk overmaken...er is nog veel werk aan de winkel om die mentaliteitswijziging voor de doorsnee Belgische chauffeur klaar te krijgen.

                              De truckers zouden beter wat trager rijden in de bochten, zodat er geen ladingverlies her & der in het land is waardoor gigantische files ontstaan, dat is pas ergerlijk.
                              Iemand schreef het hierboven al eens, trucks kan je niet wegcijferen in onze dagelijkse omgeving, of alles wordt duurder of je mag je koopwaar zelf gaan afhalen in de fabrieken.
                              Alles niet te persoonlijk opvatten, maar als je dagdagelijks in het verkeer zit (ik bedoel dus geen woon <> werk verkeer) zijn er ergerlijke zaken dan een vrachtwagenchauffeur die zijn beroep een beetje deftig wil uitvoeren. (uitzonderingen zijn niet uitgesloten natuurlijk).
                              PS: ben zelf wel geen trucker laat dat duidelijk zijn.
                              Last edited by Metaxa; 09/05/2012, 12:04.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                reden van die grote joekels is simpel: de kleinere halen bijlange niet hun opgegeven opbrengst omdat ze te laag staan en dikwijls niet goed georiënteerd staan. Hoe hoger je gaat hoe meer kans op wind en hoe hoger de windsnelheid. De grote halen dus met de vingers in de neus hun verwachte opbrengst.
                                En vrachtwagens mogen nu eenmaal maar 60 rijden. En dat ze zich aan de kant moeten zetten? Waarom is dat goed? Als ze bij elke rij auto's achter zich, zich aan de kant moeten zetten dan halen ze nooit hun deadline en wordt er door andere mensen gezaagd dat hun goederen niet op tijd geleverd zijn. Vrachtwagenbestuurders mogen het hebben de dag van vandaag, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze zich niet aan de wet moeten houden. Als al een deel van de opgefokte bestuurders zich al eens eerst leert te beheersen dan zou het er in het verkeer al een pak beter aan toe gaan.
                                Terwijl ik mijn bijdrage aan het typen was heb jij ondertussen deze nuchter vaststelling duidelijk omschreven. Top!
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Als je dit snapt is het al prima, en heeft het je ook veel tijdwinst opgebracht? Inderdaad vreed ambetant maar hij mag maar 60. Moest ie 70 doen zou je achteraf kunnen komen zeggen dat die truck van lotje getikt was om dit bij werken te doen. Veel kans dat jou maneuvre na de werken totaal niets heeft opgebracht. Misschien rij jij op bepaalde ogenblikken ook wel eens niet wat er zou moeten gereden worden (te traag) misschien ben jij (is feitelijk niet persoonlijk bedoeld maar meer in het algemeen) zo iemand die vertraagd omdat er op de overkant van de rijweg een ongeval is gebeurd en je zo een kijkfile veroorzaakt, misschien ben jij (algemeen dus) wel iemand die rechtdoor rijstroken gebruikt om links of rechts af te slaan en al zo het achterop komend verkeer hinderd, enz. Zeg niet dat jij dit doet maar een beetje meer rekenschap geven aan die mensen (de truckers dus) zou al heel wat helpen. Je tijdwinst van 1.5minuut kan je bij het volgend verkeerd aangelegd en gesyncroniseerd kruispunt alweer te niet gedaan zijn. M.a.w. waar jullie je druk overmaken...er is nog veel werk aan de winkel om die mentaliteitswijziging voor de doorsnee Belgische chauffeur klaar te krijgen.

                                  De truckers zouden beter wat trager rijden in de bochten, zodat er geen ladingverlies her & der in het land is waardoor gigantische files ontstaan, dat is pas ergerlijk.
                                  Iemand schreef het hierboven al eens, trucks kan je niet wegcijferen in onze dagelijkse omgeving, of alles wordt duurder of je mag je koopwaar zelf gaan afhalen in de fabrieken.
                                  Alles niet te persoonlijk opvatten, maar als je dagdagelijks in het verkeer zit (ik bedoel dus geen woon <> werk verkeer) zijn er ergerlijke zaken dan een vrachtwagenchauffeur die zijn beroep een beetje deftig wil uitvoeren. (uitzonderingen zijn niet uitgesloten natuurlijk).
                                  PS: ben zelf wel geen trucker laat dat duidelijk zijn.

                                  Aan de werken zelf reed ik 50, zoals het hoort. Dat manoeuvre zou me normaal tien seconden tijdswinst opbrengen, ware het niet dat de 'trucker' het volgende licht rood had en ik groen. En dan heb ik hem niet meer weergezien.

                                  Zelfs al wint het me 5 seconden, het gaat over het feit dat me ergert.

                                  Ik heb die vrachtwagenbestuurder niet de pas afgesneden, niet bruusk doen remmen, heb niet getoeterd, niet kort bij hem gereden...

                                  Ach ja, leven en laten leven zeker. Ik maak ook fouten in het verkeer (wie niet!), en zal daarbij ongetwijfeld ook mensen ergeren.

                                  Ik wou gewoon even kwijt dat ik me persoonlijk vaak aan 'kamiejongs' erger, hoewel die mensen er zelf niet kunnen aan doen en hun werk gewoon doen.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • En dat brengt me naadloos bij mijn volgende ergernis, boeren!

                                    Hoewel die mensen ook gewoon hun werk doen.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Kamionneurs hebben hier pss de boter gefret ,maar toch ,gisteren op de N60 rond punt aan de makro richting gent had zo'n "king off the road" het lumineuze idee om met z'n gevaarte het linker rijvak in te palmen om zo het rond punt op te rijden,hield daardoor gans de boel tegen natuurlijk ,en in m'n achteruitspiegel zag ik dat aant gsm'en was ook ,man wat een idioot ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Aan de werken zelf reed ik 50, zoals het hoort. Dat manoeuvre zou me normaal tien seconden tijdswinst opbrengen, ware het niet dat de 'trucker' het volgende licht rood had en ik groen. En dan heb ik hem niet meer weergezien.

                                        Zelfs al wint het me 5 seconden, het gaat over het feit dat me ergert.

                                        Ik heb die vrachtwagenbestuurder niet de pas afgesneden, niet bruusk doen remmen, heb niet getoeterd, niet kort bij hem gereden...

                                        Ach ja, leven en laten leven zeker. Ik maak ook fouten in het verkeer (wie niet!), en zal daarbij ongetwijfeld ook mensen ergeren.

                                        Ik wou gewoon even kwijt dat ik me persoonlijk vaak aan 'kamiejongs' erger, hoewel die mensen er zelf niet kunnen aan doen en hun werk gewoon doen.
                                        beweer ook niet dat jij die hinderd en daar gaat het ook niet op (net als bij B(l)aasTurbo). Het gaat er om de ergernis en wat het zou kunnen opbrengen. Niets dus. Wat is 5, 15, 45sec of 1.5min, 4min winst even verderop is er toch weer iets anders waar je je kan in ergeren. Dat is nou net die mentaliteitsverandering te weeg brengen bij chauffeurs.
                                        Zoals je zelf schrijft, waarschijnlijk zullen er andere zich ook aan jou of mij ergeren, dus inderdaad leven en laten leven. Die 15 sec of 4 minuten gaan het echt niet maken in je leven hoor. Zeker niet als je autorijden niet beroespmatig verbonden is.
                                        Last edited by Metaxa; 09/05/2012, 12:52.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          En dat brengt me naadloos bij mijn volgende ergernis, boeren!

                                          Hoewel die mensen ook gewoon hun werk doen.
                                          ik erger mij meer aan de niet-boeren die wel met een boerenkar rondrijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X